Sveriges sämsta klack?

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav bobba » fre mar 23, 2007 1:38 pm

BJ....Kunde inte ha sagt det bättre själv !
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav Hatapopcornssupportrar » fre mar 23, 2007 3:51 pm

Erok: Det Hinke kläcker ur sig att " Vi fick behålla vakterna ett par timmar extra och för dom spelarna hade vi kunnat värva en spelare..." Värva en spelare jo visst.. Möjligtvis eran Calder, det är ju ett sånt pinsamt uttalande så man blir ju mörkrädd, skiter fullständigt i vad förra Militärpliten tycker, man kan ju fråga sig om det är bättre att 2-300 fanatiska skiter i att dyka upp helt.... AIA eller Hinke viktigast för Rögle? svår fråga? Nej inte svår fråga för 5 öre.. han är en pajas
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Flanders » fre mar 23, 2007 4:45 pm

Varför skulle man, uppbackad av hundratals likatänkande, få göra saker i en ishall som man inte får göra ute i samhället. Det är ju knappast så att det är ok att stå mitt på storgatan och skrika att man hatar någon, bara för att denne bor i Åseda eller klär sig i andra färger än man själv har. Personen som gör så kommer med allra största sannolikhet bli antastad av "moral-sosse-tant-poliserna".

Men i en ishall, där man står bakom ett kollektiv (vi i supporterföreningen), där ska det vara ok att bete sig på det viset? 8O

Är det för att hockeyspelarna får (iofs med utvisning som följd) slå på varandra med tillhyggen på isen som det ska vara ok att göra likadant på läktaren?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav BJ-GSU » fre mar 23, 2007 6:02 pm

Du verkar blanda ihop hat med slagsmål. Visserligen har dom en stark koppling givetvis, men behöver dom verkligen ha det? Är det någon som slagits på läktaren, den senaste tiden och är det det vi pratar om? Nej. Vad jag förstår pratar vi om hatet gentemot ett annat lag och hatramsorna på läktarn.

Det är väl klart som f-n att hockeyn frambringar känslor, vad är det för fel med det? Ser du på en motståndare som någon som har en annan färg på tröjan bara? Om det är så, så är det så helt olika världar så det känns meningslöst att ens försöka förstå det.

När jag ser en motståndartröja ser jag en bakgrund, en historia det laget har gentemot mitt lag, tidigare erfarenheter osv. Kroppen reagerar på fysiologiskt och psykiskt efter denna historia. Sen pratar inte jag om att man ska fysiskt slå personen(om nån tittar ;)) utan det gäller ju att man vet gränserna.

Men som sagt, känner du samma sak när du ser en person med en annan färg på tröjan som när du ser en gammal rival till ditt lag så tycker jag det är jävligt märkligt och då kan vi lägga ner hela diskussionen.
Småland- been there, done that.
Användarvisningsbild
BJ-GSU
Forumamatör

Inläggav InmeDes » fre mar 23, 2007 6:11 pm

En stilla undran. Vad tjänar det egna laget på att klacken kör hatramsor mot det andra laget eller den andra klacken? Är det inte bättre att koncetrera sig på det egna laget och försöka bära fram det?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav BJ-GSU » fre mar 23, 2007 6:33 pm

Bättre å bättre. Vad jag vet så har det inte gjort någon undersökning på hur mycket det taggar spelare att sjunga olika ramsor, kanske vore nått att undersöka.

Tänkte först bara svara med "ni fattar ändå inte" men vill förklara lite hur jag tänker.

Själva fenomenet som växer fram när en klubb har ett gammalt hatlag eller lokalkonkurrent som det oftast är så är hatet (handlar såklart mycket om prestige och visa vilka som bestämmer) mycket större, mycket djupare än en enstaka match. Visst, i just en viss stund kanske det vore vettigare att sjunga "kom igen" istället för ex. "hata örebro", men här är det förening mot förening, stad mot stad. Här är det 100% känslor och historia och 0 % rationalitet. Man vet att oavsett hur det kommer gå i en viss match så kommer känslorna av avsky fortfarande finnas kvar efter matchen.

Alla som har en speciell hatmotståndare vet vad man får när man går dit, det är inte en vanlig seriematch, det handlar inte bara om 3 poäng. Det handlar om prestige där det är en helhetsupplevelse där båda sidor går ihop och samlar sina "trupper" för att verkligen göra mos(verbalt) av motståndarna. Den sista gnuttan av 80-talets "Dom ska f-n inte få komma till VÅR borg och tro att dom är nått"-mentalitet som finns kvar idag. Givetvis är det underbart när det egna laget vinner matchen på isen, men i det stora hela är det bara en lättare väg till att håna motståndaren. Visst, det kanske är lite orangutang-beteende, men skadeglädjen är ju den sanna glädjen och i detta fall är den extrem.

Räknar inte med att ni ska förstå, sånt här tar tid att få in på läktarna. RBK förstår säkert vad jag menar...
Användarvisningsbild
BJ-GSU
Forumamatör

Inläggav Primeau » fre mar 23, 2007 6:37 pm

InmeDes tror jag håller på Tingsryd :roll:
Dom har haft en stund på sig att få in mentaliteten du försöker påvisa.
Själv håller jag på Lakers och fattar inte ett skit vad du pratar om :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » fre mar 23, 2007 6:45 pm

Jo du har rätt, Primeau. Jag är TAIFare men för den skull ingen anhängare av hatkultur. Det vore mig helt främmande. Det som BJ-GSU ger uttryck för tycker jag inte har med hockey att göra över huvud taget. Det är ju inte konstigt att det blir oroligheter på diverse håll om man har den mentaliteten.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Malul » fre mar 23, 2007 7:57 pm

frågan kanske skall vändas till att fråga om det är supportrarna som man egentligen ogillar skarpt eller deras lag?

jag har väldans svårt för gröna brigaden eller vad dom kallar sig idag,dock finns det oerhört roliga undantag i den klacken man bara inte kan ogilla!TAIF som lag är inget speciellt för mig..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » fre mar 23, 2007 8:07 pm

Taifarna på mitt jobb tycker inte om Klacken i Tingsryd och åldern på dom jag jobbar med varierar mellan 20-50 år typ.
Det är hängivna suppisar med klubbor hängande på väggarna typ Larry´s, Sebbe´s mm.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav InmeDes » fre mar 23, 2007 8:35 pm

När du nu nämner Gröna brigaden, Malul, så kan man ju fundera över varför klackar måste heta något med brigad eller army etc. För ju bara det tankar till hat och våld.

Heders år Lakers Lakejer för det namn ni valt. Ingen våldskoppling där, snarare tvärt om.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Hatapopcornssupportrar » fre mar 23, 2007 11:33 pm

BJGSU: Förstår EXAKT vad du menar, När jag ser MIF mår jag FYSISKT illa och det börjar koka i blodet, jag VILL att dom ska köras över, förnedras, krossas, smulas sönder, och när det blir sånt vansinnigt tryck på klacken som det blir mot Malmö kan jag GARANTERA att spelarna får Ståpäls!! Vi har matchat dom i dom flesta matcherna sista året trots att d skiljer 25 mille i lönebudget.... Vi bär fram laget och vi vill få dom att förstå att detta är ingen vanlig match mot Arboga utan nu jävla ska du åka tills du behöver syrgas!!! Och det finns en hel del kunnigt folk på Apberget som varit med ett tag och ser man bara att spelarna gett järnet och helt enkelt inte räckt till då är vi/jag stolta ändå!!

för övrigt... HATA MIF, imorrn ska vi bära fram dom igen 300-400 man till Malmö trots att det är stenkört ! Tror INTE det hade hänt med " we shall overcome" attityden som vissa klackar har precis....
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Primeau » fre mar 23, 2007 11:35 pm

Tuffa jeanskillar :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav bobba » lör mar 24, 2007 1:50 am

Imponerande att ni får dit 300-400 man när det inte gäller något. Hade förmodligen aldrig hänt här :roll:
bobba
Forumdemon

Inläggav dolitle » lör mar 24, 2007 12:35 pm

Bobba, tror du inte att vi hade åkt 3-400 hundra till Nybro om vi hade spelat i KS mot dom, om dom dessutom skulle vara ett lag från elitserien?

Jag är övertygad om att vi hade varit flera.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav bobba » lör mar 24, 2007 12:44 pm

Om det inte gällde något så TROR jag inte att vi hade varit mer.
bobba
Forumdemon

Inläggav erok » lör mar 24, 2007 2:01 pm

Starkt av rögleiterna å man hoppas ju att de nu ställer till med en sjuhelvetes massa jävelskap så att rögle bk får böta en sjuhelvetes massa pengar så att de inte kan väva några stjärnspelare utan enbart har råd att plocka juniorer framöver :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » lör mar 24, 2007 3:05 pm

ja låt oss hoppas alla ger fingret åt Miffona!!
"4000 avstängda!!"
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön mar 25, 2007 12:25 am

Jag håller med er en del, som tycker att det här med hatramsor tillhör....det gör det kanske, och jag skulle nog kunna acceptera det om jag visste att alla inblandade parter, hemmasuppar och bortasuppar kunde ta allt detta för vad det är. Detta är dock en utopi. Det finns alltid mängder med element under en sån tillställning som inte klarar av detta, en del har heller inte spärrarna som hindrar dom från att gå över gränsen. Provokationer kan en del människor inte handskas med över huvudtaget, så är det bara. Därför tycker jag det är viktigt att varje klack håller denna typ av aggerande på en själig nivå. Dom som åker på matcherna ENDAST för att mucka gräl och fightas går under en annan kategori som alldrig skall släppas in i befolkade lokaler över huvudtaget.

Å de e klart vi måste ha vakter å polis på plats, staket, taggtråd, avstängningar etc, då vi med facit vet vad som kan hända på en idrottsarena med död och förtvivlan i värsta fall. Hazelstadion 1985 är väl bara ett exempel på vad lite provokation kan åstadkomma. TACK FÖR ORDET!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Hatapopcornssupportrar » sön mar 25, 2007 3:36 pm

" Sveriges sämsta klack" körde över miffona fullständigt igår, Spelare och tränare va imponerade! Underbart att laget stod upp för klubbmärket och förstod att matchen mot MIF gäller mer än bara 3 poäng, stolt över laget! Ber vid GUD att Miffona missar eliten med en poäng, då ska jag garva från sista omgången till september.... HATA MIF!
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav ruppo » sön mar 25, 2007 3:57 pm

Ja vi får väl se hur det slutar...
Senast redigerad av ruppo sön mar 25, 2007 6:01 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav C70T5 » sön mar 25, 2007 4:33 pm

Ruppo:
Vad har du emot Leksand och dess präktiga Knätoffsiga agerande? Det värsta jag vet är när man Apar efter Apan som sagt en sak, jag bara håller med för det är tufft - jag är idel öra. Jag hatar Brynäs bara för han gör det...bedrövligt. Restriktioner fråm Gräddhyllan?

Resonemanget med Leksand och Knätoffsar - varför önskar man dom all olycka? En förening som funnits i (över) hundra år och som dessutom drar loss på plånboken och satsar. Medhållande, präktighet, ryggdunkande och annan skit är det värsta som jag vet.

Nåväl, Leksand's Knätoffsar var det på tapeten, låt höra varför denna obitskhet befinner sig hos dig - guida mig, varför?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav BJ-GSU » sön mar 25, 2007 5:04 pm

Mitt leksandshat har varit stort sen jag började gå på hockey då VIK-Lif var riktiga bataljer. Sen har det växt succesivt när medias gullande bara blivit värre och värre. Det finns två mediala fenomen som jag stör mig på. Det är när media skriver "Det behövs så och så många sthlmslag i högsta serien för att sporten ska vara intressant" och "leksand-hela sveriges lag". Blir förbannad varje gång jag läser något av detta i kvällsblaskorna.
Användarvisningsbild
BJ-GSU
Forumamatör

Inläggav C70T5 » sön mar 25, 2007 5:12 pm

BJ-GSU;
Jag köper det resonemanget. Hockey är känslor och intrycken för ens tyckande är många - men hatandet och ordbajsandet får ju inte ta överhanden för att ANDRA tycker så. Jag håller med för det är...tufft. Så vitt jag förstår så har du varit med i hockeygamet ett bra tag. Du har din uppfattning, du motiverar den, jag uppskattar det. All heder. Jag har varit med i hockeysvängen säkerligen lika länge som du (kanske) men jag hyser inte de aggkänslorna mot Leksand. Jag är mer förvånad varför det är så många som hatar dom. Avundssjuka?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » sön mar 25, 2007 7:52 pm

Jag tycker inte illa om Leksand per se... Men jag retar mig på att det gullas så förbannat med dem i media, så det blir defaultläge att tycka illa om dem. Tyvärr kanske, men så är det.

Däremot är AIK ett lag som väcker avsmak i stora mått!

(notera nu alla att jag inte använt ordet hat en enda gång förutom i denna förklarande meningen. :wink: )
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav erok » lör mar 31, 2007 8:26 am

Om nu taif klara av väsby imorron så har vi ännu ett lag vars supportrar hatar oss.Olidligt spännande att se vad som händer i höst om taif går upp :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Off-Topic