Du verkar blanda ihop hat med slagsmål. Visserligen har dom en stark koppling givetvis, men behöver dom verkligen ha det? Är det någon som slagits på läktaren, den senaste tiden och är det det vi pratar om? Nej. Vad jag förstår pratar vi om hatet gentemot ett annat lag och hatramsorna på läktarn.
Det är väl klart som f-n att hockeyn frambringar känslor, vad är det för fel med det? Ser du på en motståndare som någon som har en annan färg på tröjan bara? Om det är så, så är det så helt olika världar så det känns meningslöst att ens försöka förstå det.
När jag ser en motståndartröja ser jag en bakgrund, en historia det laget har gentemot mitt lag, tidigare erfarenheter osv. Kroppen reagerar på fysiologiskt och psykiskt efter denna historia. Sen pratar inte jag om att man ska fysiskt slå personen(om nån tittar
) utan det gäller ju att man vet gränserna.
Men som sagt, känner du samma sak när du ser en person med en annan färg på tröjan som när du ser en gammal rival till ditt lag så tycker jag det är jävligt märkligt och då kan vi lägga ner hela diskussionen.
Småland- been there, done that.