Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav H. Nygren » lör mar 24, 2007 1:10 am

Inledning (svammel utan egentlig syntes):
"Intressant - vart kan man läsa-/lyssna till att Målvaktstränaren har raggat på Kimby OCH Hjalmarsson? Och dessa har enligt din utsago tackat nej. Tvärskumt. Måste jag har missat. Hörru, guida mig till den adressen. Eller bara filosoferar du? Det hoppas jag inte eftersom att du verkar ha gott på fötterna. Har det slagit dig? För mig har det inte slagit något alls. Jag bara filosoferar. Och det min kamrat är förbannat kul. Filosofera bör man annars dör man - filosoferar gör man, ändock dör man. Men så vitt jag har förstått det hela, eller kunnat läsa mig till, så har inte Målvaktstränaren raggat på vare sig Hjalle.SR eller Klimpan."

Utifrån denna svårtolkade ordmassa drar jag följande slutsatser:
1) du tycker om ditt tangentbord
2) du tycker om en massa konstiga spelare (Kimby, Hjalmarsson etc) från Najbo Wäjkängs
3) du inte nämner min personliga favorit för dagen : Fimpen Magnusson

Utifrån detta påstår jag följande:
Fimpen Magnusson är MIN favorit!

Eftersom jag är demokrat anser jag att du har att rätt att tycka om alla spelare du själv tycker ser mysiga ut...

MIN favorit är...Fimpen!
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » lör mar 24, 2007 4:48 am

Min Favorit heter Leo Gudas :P

Christian "Fimpen"Magnusson är en mycket underskattad Spelare i Hockeysverige, dock inte av Harald Luckner som Tränade honom både i Färjestad och Mora, hade han varit 5-10 cm längre hade han tillbringat HELA Sin Karriär i Elitserien.

Målvaktstränaren har säkert ringt Harald i Ö-vik, OM denne nu lyssnar på TRÄNARE :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lobo » lör mar 24, 2007 9:09 am

Henrik Andersson tillbaka i Växjö, TAIF/Troja spekuleras det i...

http://www.smp.se/article/793556_102-0-0-0
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Zolen » lör mar 24, 2007 9:40 am

tror inte att Henke kommer spela i Lakers i alla fall...
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » lör mar 24, 2007 3:32 pm

Henrik Andersson fick lämna Växjö Lakers av en orsak (idogt hörsägen). Hockeykunnandet var det inget fel på. Däremot så var lönekravet helt åt helfvete. Visst, han kom från Linköping till det poppigaste pop-laget av de poppigaste, Växjö Lakers, med viss elitserierutin och allt vad det innebar, men jag har nog aldrig sett en sådan teknisk spelare missa så många målchanser. Hade man ställt en glasruta mellan stolparna så hade den nog klarat livhanken i femtioelva matcher. I division 1 har jag hört att man nu har fotbollsmål istället för ishockeymål. Bättre lycka där månne?

Henrik Andersson gör just nu en Paul Cabana - han lirar i en gärsgårdsliga och tjänar fina dollars. All heder till andratränare-/målvaktstränare Evertsson att han inte gör om samma misstag igen. Även fast Henrik är förbannat social. Henrik dominerar iofs i Italienska och Schweiziska andraligor, och gör det bra, men någon allsvensk lirare-/sniper är han inte. Astronomiska längder därifrån - vill jag påstå. Det kulturberikade farmarlaget får mer än gärna ta ytterligare en Lakersspelare till sitt kavalleri. De förtappade och icke önskvärda spelarnas lag får återigen en fd Lakerkrigare i laget. Jag sörjer icke. De få guldkornen som finns i Nelsons Frö HC kniper vi ändock - Kronobergs Stolthet. Häpp...

(man skall dock ha i åtanke att steget mellan gärsgård och allsvenskan är stort, större än man tror. Speciellt för en poängsprutande forward. Exemplena är åtskilliga. Läs Mattias Persson - undantaget?)

Jag önskar Henrik Andersson, efter allt sanningsenligt svammel, all lycka i sin framtida hockeykarriär.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » lör mar 24, 2007 4:21 pm

Mina favoriter i Nybro 06/07, förutom då Fimpen, heter Gynge och Kimby. Har Kimby skrivit kontrakt med mediokra Bofors har säkert Färjestad med ett finger i pecannötspajen. Gynge tror jag tillhör Brynäs, man kan hoppas att värvningsansvarige kollar upp den killen.

Henrik Andersson på väg hem? Kul! Men det får bli i Taif eller Troja, i Lakers platsar han inte längre. Fagervall ordade följande om Henrik: "En irrationell spelare, dessvärre lite FÖR irrationell - han kör sitt eget race oavsett vad för spelsystem vi kommit överrens om innan match".
Lycka till Henrik!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkankopia » lör mar 24, 2007 6:52 pm

Såg ni Videll idag ? Vilken kille !!! Och Jonas Enroth lär få många anbud om han inte fått det redan....Talang utan dess like? Jag törs nästan säga så....
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav MHC » lör mar 24, 2007 8:09 pm

C70, du är pinsam i dina försök att kopiera Wikegård. Dina hockey kunskaper verkar vara som en tio årings, även om du är tretton och lite till. Taif spelare som du nämner kommer säkerligen att ha fler än Växjö Lakers ögon på sig, så varför kommer de gå dit?
MHC
Forumamatör

Inläggav Zolen » lör mar 24, 2007 8:10 pm

Videll var bäst på plan idag. Vilket mål han gör :D snacka om att lura försvaret. Han är grymt stark, teknisk och bra på rören..han kan bli bra den killen...
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » lör mar 24, 2007 8:26 pm

MHC skrev:C70, du är pinsam i dina försök att kopiera Wikegård. Dina hockey kunskaper verkar vara som en tio årings, även om du är tretton och lite till. Taif spelare som du nämner kommer säkerligen att ha fler än Växjö Lakers ögon på sig, så varför kommer de gå dit?

MHC:
Jag tror minsann att jag känner en viss spril av, hmm...avundssjuka i luften. Gödsel och annan skit har sin speciella lukt. Lugn och fin nu du supporter av Stråhattarnas lag - er tid kommer. När? Vet ej. Men det kommer att dröja. Vilken av dina ömma tår trampade jag på? Så som du skrävlar på så kan man ju tro att jag har sågat av dig hela träbenet. Till protokollet skall det tilläggas att jag snart kan titulera mig byxmyndig. Och jag önskar mig en moped, idolkort på Mr Magic, en packe profil och en rakapparat i födelsedagspresent. Och du, spelarna i Taif går inte från föreningen - dom söker sig därifrån.

Växjö Lakers, Kronobergs Stolthet, berör.

/T5!! :lol:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tis mar 27, 2007 11:00 pm

Harkins spelar i Rögle även nästa säsong!
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Malul » tis mar 27, 2007 11:09 pm

grattis,han är en stark kugge i ert maskineri!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » ons mar 28, 2007 9:17 am

Hahaha.. i den här tråden läser man helst! Vilka jävla inlägg... *asg*
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Primeau » ons mar 28, 2007 10:29 am

Arlbrandt, Zackrisson och Carlsson lämnar RBK:
http://hd.se/sport/2007/03/28/harkins-f ... ed-roegle/

Ingen överraskning.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Mr wee » ons mar 28, 2007 2:03 pm

NH värvar Jimmie kraft.....
Mr wee
Forumamatör

Inläggav Primeau » ons mar 28, 2007 2:22 pm

Shiiiit!
Jag har flaggat för den gubben i tråd "Spelare du vill se i Lakers"......
Vid närmare eftertanke har han har nog blivit sämre over-there
:wink:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Mr wee » ons mar 28, 2007 2:52 pm

Blev lite förvånad att det trillade in en lirare i den kalibern med tanke på den ekonomiska situationen NH är i. Vi har ju trots allt en handfull toppspelare som fortfarande står under kontrakt, Seikkula, Cannerheim, Rickmo samt att man lär vilja behålla Karlunden och Hucko t ex
Så nu är man glad att det blir lite mer slagkraft framåt, kanske vågar man hoppas på någon mer, Omark eller Halttunen...
Mr wee
Forumamatör

Inläggav Alfie » ons mar 28, 2007 2:55 pm

om omark skulle gå tillbaka till en klubb som skrek; "OMARK ÄR EN fitta" så är han nog dum i huvvet!!!
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Mr wee » ons mar 28, 2007 3:00 pm

Hur kan en klubb "skrika"???????????????????
Lägg av med tjacket ett par månader så är du återställd sen...
Mr wee
Forumamatör

Inläggav serra » ons mar 28, 2007 3:45 pm

Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » ons mar 28, 2007 4:05 pm

Herr Oberst skrev:Harkins spelar i Rögle även nästa säsong!

Jupp och sen verkar det som om ni tappar 3 nyckelspelare-spelare till nästa säsong enligt eliteprospects. Ajaj... :oops:

Arlbrandt, Zackrisson och Carlsson verkar redan ha bestämt sig för att lämna. :roll:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » ons mar 28, 2007 4:36 pm

Mr wee skrev:Hur kan en klubb "skrika"???????????????????

Du vet vad han menar utan att behöva peka på meningsbyggnad....
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav carl » ons mar 28, 2007 4:44 pm

Kory Baker lämnar Troja för spel i Nordsjälland Cobras. Kul för Baker att få tjäna en slant.....
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Malul » ons mar 28, 2007 4:46 pm

men hur kan den klubben ha så mycket stash??

är det en ny klubb a la Chelsea med rik snubbe bakom eller vad?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons mar 28, 2007 4:55 pm

Kraft är en spelare jag gärna sett i VLH. Kanonvärvning av NH.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav röd-vit » ons mar 28, 2007 4:57 pm

carl skrev:Kory Baker lämnar Troja för spel i Nordsjälland Cobras. Kul för Baker att få tjäna en slant.....

:cry: :cry: Man få väll vara lite gladare för att han inte gick till Lakers :wink: !!
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Herr Oberst » ons mar 28, 2007 5:00 pm

Fredrik R skrev:Jupp och sen verkar det som om ni tappar 3 nyckelspelare-spelare till nästa säsong enligt eliteprospects. Ajaj... :oops:

Arlbrandt, Zackrisson och Carlsson verkar redan ha bestämt sig för att lämna. :roll:

Att både Carlsson och Arla ska försvinna har väl egentligen varit klart i en evighet nu. Arla blir svår att ersätta. Zacke är en stor talang som jag gärna sett i klubben ett år till, men han går att ersätta. Carlsson i högform håller god allsvensk klass, men senaste månaderna har han enligt mig inte ens platsat i laget. Går han till LHC kommer han nog inte få spela mycket.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Mr wee » ons mar 28, 2007 5:44 pm

Jag vet faktiskt inte vad han menar då jag inte har hört talas om något sådant från NH håll.
Att någon säkert har skrikit något vid något tillfälle från läktarplats i någon match är möjligt men vad någon enskild har gjort borde ju inte rimligtvis ha något med Omarks val av klubb i framtiden att göra. Omark väljer den klubb som betalar mest/gillar mest och vad någon enskild har sagt/skrikit är väl knappast av relevans då detta finns på alla matcher med människor i tusentalet räknat på läktaren.

Loseddos skrev:
Mr wee skrev:Hur kan en klubb "skrika"???????????????????

Du vet vad han menar utan att behöva peka på meningsbyggnad....
Senast redigerad av Mr wee ons mar 28, 2007 5:46 pm, redigerad totalt 1 gång.
Mr wee
Forumamatör

Inläggav Primeau » ons mar 28, 2007 5:44 pm

röd-vit skrev:Man få väll vara lite gladare för att han inte gick till Lakers

Han pallade ju inte för lite tuffare motstånd :wink:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Mr wee » ons mar 28, 2007 5:48 pm

Om Carlsson inte ens platsat i laget den senare tiden så borde väl ingen elitserieklubb vara intresserade av att värva honom, om nu en liten dal i formkurvan gör en sådan enorm skillnad.

Herr Oberst skrev:
Fredrik R skrev:Jupp och sen verkar det som om ni tappar 3 nyckelspelare-spelare till nästa säsong enligt eliteprospects. Ajaj... :oops:

Att både Carlsson och Arla ska försvinna har väl egentligen varit klart i en evighet nu. Arla blir svår att ersätta. Zacke är en stor talang som jag gärna sett i klubben ett år till, men han går att ersätta. Carlsson i högform håller god allsvensk klass, men senaste månaderna har han enligt mig inte ens platsat i laget. Går han till LHC kommer han nog inte få spela mycket.
Senast redigerad av Mr wee ons mar 28, 2007 6:29 pm, redigerad totalt 1 gång.
Mr wee
Forumamatör

Inläggav Primeau » ons mar 28, 2007 5:51 pm

Precis, Carlsson vann ju bara allsvenska skytteligan så han är nog inget att ha.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » ons mar 28, 2007 6:17 pm

Carlsson hade Arla bredvid sig som serverade honom. Kedjan fick ofantligt mycket speltid och var inne i varenda PP. En elitspelare med näsa för målet hade gjort bra många fler mål än Carlsson. Eftersom det finns en risk att jag enbart uppfatttas som bitter borde jag kanske tillägga att jag självklart gärna sett att Carlsson stannat kvar i klubben. Men han gjorde klart för oss redan för 1 år sedan att han ville bort. Den gången tvingade klubben honom kvar, det kan tyvärr inte göras denna gång.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav C70T5 » ons mar 28, 2007 7:19 pm

Även Växjö Lakers tappar med stor sannolikhet tre oerhört tongivande spelare inför kommande säsong. Mäster, Stiig och Bois är inte några dussinlirare att ersätta. Där har Evertsson ett mastodont jobb framför sig. Jag räknar in Stiig, som ni ser, bland de som lämnar. Man kan ju med röven och en kritbit räkna ut att andra mer ekonomiskt starka hockeyintressenter rycker i honom. Tyvär så kan allsvenska Växjö Lakers icke mäta sig med dessa. Och Stiig är inte mer än människa. Skulle Turbo-Stiig mot all förmodan kriga i Lakersmundering kommande säsong så blir jag minst sag förvånad - och astronomiskt glad.

Målet-/Visionen för Växjö Lakers kommande säsong är Kvalserien (fick det faktiskt bekräftat av Headmaster själv idag). Alltså, vi skall (försöka) placera oss topp tre i den übertuffa hockeyallsvenska tabellen. Tro det eller ej, men Rögle, Björklöven, Västerås, Leksand, Södertälje, Skellefteå, Malmö etc har precis (om inte än starkare) samma målsättning.

Lagbygget är i full gång - kul. En käck tjeck kanske skulle vara käckt att ha i representationslaget. Jag personligen skulle föredra kanadensiskt-/amerikanst krigarblod på isen. Kanske en av varje - men hur skulle det sociala fungera då?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons mar 28, 2007 7:32 pm

Volvon, jag räknar tyvärr också med att få se Saviano i en annan klubb. Varför inte tillsammans med Baker i Nordsjäland Cobras? Den klubben verkar ju ha fått både Masken Carlsson och Peter Andersson som värvningsansvariga. Fimpen Magnusson är nog en kompetent spelare, men det skall till rejält mycket bättre värvningar (OBS! Pluralis) om målsättningen skall infrias. Först Holmqvist namnteckning, sedan kan essen börja presenteras 8)
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » ons mar 28, 2007 7:34 pm

Räknas verkligen danska ligan som en "toppliga"?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season