Rögle - Silly

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Rögle - Silly

Inläggav Primeau » tor jun 07, 2007 1:57 pm

Mygel skrev:Hmmm, vad konstigt. Jag ser precis annorlunda. En fördel till Rögle. Sne tror jag att Zackrisson kommer att lyckas mycket bättre och har potential att bli årets rookie nästa säsong.

Men sen är det ju som så att inför varje säsong så tycks det, framförallt på detta forum och, tidigare, Hammers forum, att Rögle har ett dåligt lag etc etc. Men vad händer och vad har hänt?

Mygel, vi fortsätter här eftersom vi tidigare hamnat i helt fel tråd.

Jag hade inte räknat med att du skulle hålla med mej när jag skrev att Andersson kommer lyckas bättre i ES än Z-A-C :lol:
Står dock på mej där. Även när det gäller hur värvningar VLH kontra Rögle hittills sett ut. I år tror jag Lakers håller helt jämna steg med Rögle, hade inte nyckelspelarna försvunnit hade vi gjort det redan säsongen som gick. Men som jag skrev (i den felaktiga tråden), Rögle har ju en del spelare kvar att plocka in. Blir det riktiga ess på dom positionerna får jag kanske ändra uppfattning. Lakers har ju också en liten godisbit kvar att presentera.......
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Belix » tor jun 07, 2007 5:09 pm

Är lite benägen att hålla med dig när det gäller Andersson får han speltid så kommer han att lyckas. Men samtidigt så är jag övertygad om att Zacke kommer att gå en stor hockeyframtid till mötes och jag tror att han lyckas redan i år att etablera sig i ES. Däremot så är jag mycket mer tveksam till att Arla och Carlsson kommer att lyckats speciellt bra. Dom är bra när dom får massor av speltid och alltid spela i PP men får dom det som nykomlingar i ES?

Sen det Mygel skrev om att vi alltid blir nedskrivna i vissa forum stämmer inte minst i detta forum har vi alltid misslyckats i våra värvningar och har alltid ett svagare lag innevarande säsong än förra säsongen. Det har sett likadant ut varje år innan säsong. Men visst någongång ska väl våra belackare få rätt och kanske är det i år som vi gör en mellansäsong. Men jag tolkar det väl som så att man önskar att vi ska misslyckas så innerligt att man inte vill se någon värvning som bra. Även i vårt eget forum finns det ju skribenter som inte alls tror på Rögle och dom vill dessutom kalla sig för Röglefans, tillåt mig tvivla.
Att vara supporter är att stödja sitt eget lag i med och motgång.
Så givetvis så ska ju era värvningar i ert forum av era supportrar vara riktigt bra värvningar och andras värvningar vara lite sämre det ingår ju i konceptet.

Som tur är avgörs det ju på isen och inte i forumen.
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör

Inläggav Herr Oberst » tor jun 07, 2007 8:12 pm

I år ser det bättre ut än på länge, och då syftar jag inte på de profetior många lakejer kommer med.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav C70T5 » tor jun 07, 2007 8:38 pm

Herr Oberst skrev:I år ser det bättre ut än på länge, och då syftar jag inte på de profetior många lakejer kommer med.

Jag skall med största följsamhet följa dina genialiska profetior och ditt Världsmästarlags resultat minutiöst. Ante och ZAK-kedjan hade jag inte bangat på. Menar du på fullaste allvar att dessa spelare till fullo är ersatta? Herregud. Skulle Rögle Bandyklubb missa Kvalserien kommande säsong så vore det ett fiasko. Då skall väl hela styrelsen sparkas. Hur lät det när Kjelle med halsduken dansade breakdance i högsta hugg och NI på det berömda pubishåret klarade er kvar? Det var väl hans räddning. Hugaligen. Att man för ett par säsonger sedan, likt Fagervalls tuggfragdande Skoteråkare, slank in till kvalserien på ett bananskal må så vara. Jag ser fram emot våra bataljer. Måste man ta med sig passet och ordlexikonet på bortamatcherna? Gamla meriter torkar jag mig i aset med. Och jag ser med till försikt på framtiden. Det gör väl du och dina gelikar också? Jag bara myser. Kyparn, jag tar en mineralvatten till. Och när jag ändock har dig på tråden - Roger Hansson, who?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

ehm

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor jun 07, 2007 11:57 pm

Ser bättre ut iår än på länge???? Någon som druckit T-röd eller ?? PINSAMT agerat såhärlångt av följande nissar i mitt älskade lag

Marknadssidan: Att man inte lyckas gå + ett år när snittet i grundserien är 3000 och dessutom sålde bra med paket till kvalserien är ett enormt FIASKOBETYG åt nissarna som sköter delen med att jaga sponsorer osv, USELT är ett faktum, 3000 ställer upp TROTS det är 15 år i rad i " denna " serien och man möter nybro och company för 48478387 gången....

Tränarsidan: Efter ett år av hårt coachande ( helt rätt ) så tar man nu steget tillbaka och satsar hemvävt, inte nödvändigtvis fel men källor säger att denna tränaren inte är det bästa som finns precis, dock bättre än Lundmark som lyckats bli hånad av både Jonstorp och Tyringe....

Målvaktssidan: HERREGUD,VAD GÖR DU ROGER HANSSON???????? Vi tappar Ante Andersson ( en bra målvakt helt klart dock ingen gamewinningoalie förvisso) men istället för att köpa in en likvärdig eller en lite vassare vilket man givetvis hoppats så får man fullständigt hjärnsläpp och " ersätter " med sållet Nihlstorp som är så usel så man blir mörkrädd.... visst ibland får han puckarna på sig men maken på att släppa in fösare samt sprida returer i parti o minut har sällan skådats !!! Man flyttar även upp Sebbe från J20, vilket är helt rätt men herregud Nihlstorp som etta i en klubb som satsar ( haha ) mot eliten?? STOR HUMOR STYRELSEN, dra den om rödluvan också.....

Backsidan: Tappar inget större av värde på den sidan då samtliga backvärvningar ifjor floppade ( bra värvat...not ) STORT + till Sondell, en KLASSBACK helt enkelt så nu har vi ett elitmässigt backpar ialla fall, lite jobbigt att kräva att dom ska lira 60 min dock.... Dom andra får man ju se efter hand men ej sämre än ifjor ialla fall !

Forwardssidan: Ser också pinsamt tunt ut !!!! Tappar Kung Arla ( som för övrigt är KLASSER bättre än Bois Andersson , nån som tvivlar kolla poängen b.la ..inte ens samma planet...) Zacke som är riktigt duktig samt Matte C som ialla fall har en vass bössa! In har kommit Harkins som är en bra värvning precis som Andre är, men herregud förutom dom 2 och Jacke skrämmer vi knappast slag på någon !!! Och sen detta pinsamma snacket om att " om man gnäller är man ingen supporter " Fullständigt bullshit säger jag !!! Har följt RBK sen man va liten parvel och min morbror har dessutom x antal säsonger i RBK så att höra sånt skitsnack är enbart irriterande! Jag ÄLSKAR Rögle BK och blir därmed förbannad och frustrerad dels över det pinsamt usla jobbet från delar av styrelsen och även irriterad över att i vårt mål ska det stå en spelare som förutom att vara ett totalt SÅLL dessutom har ÄCKLIGT blod i sina ådror..fy fan... Nej Hansson, dags att vakna upp och värva ialla fall någon som är lite KREATIV!! Har tröttnat på denna serien, och det är ett hån mot KUNG KENNY JÖNSSON att inte ens försöka när han gör så mycket för denna klubben!! Annars kan vi ju ha en PPkedja med Tano,Sjögren och Martin MEGAFLOPPEN Johansson.. ps sorry för det lååååånga inlägget men detta hade jag ju aldrig fått skriva i vårt forum för då håller man ju inte på Rögle... goddag yxskaft...
Senast redigerad av Hatapopcornssupportrar fre jun 08, 2007 12:02 am, redigerad totalt 1 gång.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Herr Oberst » fre jun 08, 2007 12:01 am

Som vanligt kommer det mest ordbajs från dig Volvon. Två frågor bara. "Rögle klara sig kvar"? Var ju långt innan Lakers tid som vi riskerade degradering. Nummer två, var i denna tråd nämns Roger Hansson? Och vad har jag med honom att göra? Men visst, känner du inte till honom så kan jag ge dig en liten presentation.

2 sm-guld (som vi med vett i hjärnan lätt kan bortse från)
1 VM-brons
1 VM-silver
1 VM-guld
1 OS-guld

Antar att dessa meriter är vardagsmat i stjärnlaget från sjöstaden. Men Roger är å andra sidan långt ifrån vår mest meriterade Rögleit
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Mygel » fre jun 08, 2007 9:12 am

Som vanligt så är du ute och snurrar Macke. Du måste ha ett väldigt jobbigt liv för att kunna vara så konstant aggressiv.

Marknadssidan kan bli bättre i Rögle med tanke på potentiella storsponsorer i region. Men det är inte deras fel att det går minus, det är personer som du som skriker efter orealistiska spelare som har löneanspråk som en allsvensk klubb inte klarar av. Sparkandet av de av Bobo utfrysta nordamerikanerna kostade en del, i motsats till vad vissa tror. Du tror väl inte att dessa två herrar sa gick med på att slopa sina löner.

Intressant med Lundmark. Jag utgår från att du inte följer vårt J20 lag som gjorde succe den gångna säsongen, vilket gav eko i hela junior Sverige. Ja, Lundmark måste vara kass när han lyckas med ett relativt mediokert J20 lag.

Målvaktssidan imponerar inte på pappret. Till Primeu: detta är definitivt vår potentiella akilleshäl. Men INGEN har sagt något om att Nilstorp är första målvakt. Det har deklarerats att dessa två herrar ska slåss om första spaden. Så var du har fått det ifrån Macke har jag ingen aning.

Det är ju otroligt bra att vi lyckas ha ett elitserie backpar - när vi spelar i allsvenskan! Du har inte glömt det Macke, eller?

Arla är inte lönt att diskutera. Du är kär i killen och jag tror de flesta redan vet att du har ett altare med denna lille killens bilder. Jag är ledsen för att ta dig tillbaka till verkligheten, men Arla är en liten spelare som lever på att få ytor, vilket han inte kommer att få i ES där han med stor sannolikhet kommer att sitta i sargen 9 av 10 ggr. Likaså kan jag inte se hur han kommer att spela i varenda PP i SSK med en världsback som han gjorde i Rögle.

Hur många skrämde vi slag på inför förra säsongen?? Folk skrattade åt Rögles värvingar, vilket de även gjorde säsongen innan dess, och innan dess etc etc. Kanske är det så att folk har vant sig vid toppklassiga allsvenska värvningar i Rögle och de nu vill se, precis som du, klara ES spelare som kommer till Rögle. Sorry, men det kommer inte att hända förrän vi dubblar vår omsättning, vilket redan är bland de högsta i serien.

Men Macke, vi vet ju redan att du kommer såga Rögle oavsett vad de gör (med undantag om de låter Arla spela i klubben tills han dör). Det handlar inte om att inte kunna kritisera, men när det enda du har att skriva är dåligt formulerad och underbyggd kritik, så blir det tröttsamt för övriga skribenter att läsa det, inklusive moderatorer och administratörer.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Mygel, som vanligt inte läskunnig...

Inläggav Hatapopcornssupportrar » fre jun 08, 2007 9:18 pm

Haha nejdå, trivs alldeles utmärkt med mitt liv, jag lever i verkligheten men när det gäller Rögle verkar du leva i LALA-land som vanligt !

Så när personer som ska få in pengar till klubben genom sponsorer osv misslyckats är det alltså mitt fel?? Intelligent skrevit Mygel...verkligen...
Orealistiska spelare skriker inte JAG efter, skriv gärna ett enda namn som jag velat ha som är orealistiskt??? Jag har säsong efter säsong t.ex pratat om Jens Nielsen, Gahn,Mattias Beck,M.Eriksson.F Jaensson m.fl m.fl så som vanligt har du inte en aning om vad du snackar om.Självklart kostade Nordamerikanerna en del absolut, men vem värvade dom? Var det jag eller Roger Hansson..hmm...ska vi se här...tror det var Roger..eller lilla Mygel? Nope inte följt J20laget, däremot kunskap/känner/kände spelare i både Tyringe och i Jonstorp, och NEJ det är inte bara gnälliga/veka Juniorer som sågat honom utan även spelare som spelat på "Rögle-nivå " så IGEN noll koll på läget.....

Ang. Målvaktsidan: Imponerar inte på pappret.. Årets understatement!! Ja dom ska " slåss" om spaden, en kille som klassades som 3a av RBK:S målvakter ijfor har helt plötsligt på några månader tydligen blivit " delad " etta i Rögle, samt ett såll med miffoblod i ådrorna, nej jag tycker det har värvats jättebra där... Rätt att flytta upp Sebbe JA, men att inte värva en bra målvakt är USELT!

Backarna: Nej absolut inte glömt det, Kenny är Kung ingen tvekan, Sondell en bra värvning som jag också skrev så varför skriver du ens nåt om det ?

Forwards: Ja nej du har HELT rätt Mygel, finns inga bra små spelare i Eliten, vem fan vill ha Anders Söderberg t.ex.... nej usch nej... Så korkade uttalande av dig så man garvar ju ihjäl sig :) JAG till skillnad från dig har sett x antal matcher och Arla har varit genomgående bästa forward i samtliga, dessutom finns det x antal poäng att bevisa det på dessutom ! Ja folk skrattade åt Rögles värvningar inför säsongen absolut, det sorgliga är att JAG skrattar fortfarande !!! Roger lyckades med EN enda värvning föregående säsong !Zacke givetvis, Bödker får godkänt, resten är mer eller mindre totala floppar, Harkins bra värvning på slutet. SÅ lilla Mygel ÄN en gång har jag rättat dig....Dåligt formulerad skriver du...du kanske borde kolla igenom vad DU skriver innan du skriver in det istället..för snacka om att ha NOLL koll....
Senast redigerad av Hatapopcornssupportrar fre jun 08, 2007 9:27 pm, redigerad totalt 1 gång.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav friberg » fre jun 08, 2007 9:26 pm

faan hur orkar ni skriva böcker här på forume, lever å arbetar ni som författare eller?
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » lör jun 09, 2007 1:10 pm

Jisses vilken tragisk person. Macke hade varit intressant att se dig utanför cyberrymden för att få bekräftat att det finns en person som dig. Och, nej, du rättade inte mig på en enda punkt. Faktum är att du undvek att svara på det mesta som jag påtalade i mitt inlägg. Istället kom du med dina egna påståenden. Ingen diskussion eller debatt således.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

humor

Inläggav Hatapopcornssupportrar » sön jun 10, 2007 12:00 am

Haha vilket skämt Mygel, du kommenterar ju inte en enda punkt jag skrev.... JAG förstår varför....Måste va jobbigt för dig att bli rättad gång på gång...klarar du av att KOMMENTERA det jag skrev så gör det, annars kan du ju pladdra vidare om att jag skrevit i fel tråd...Pinsam.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Fredrik R » mån jun 11, 2007 12:36 pm

Det måste vara skönt att äntligen få vädra sina åsikter för detta hade väl pekpinnen himself redan tagit bort och ni själva hade väl varit så gott som bannade vid den här tiden. :lol: :roflol:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

true

Inläggav Hatapopcornssupportrar » mån jun 11, 2007 2:32 pm

Absolut, det jag skrevit i denna tråden hade jag aldrig fått skriva " hos oss " för enligt vissa så hålller man inte på RBK om man kritiserar saker och ting, vilket är så genomkorkat uttalande så man blir ju mörkrädd.Och jepp JAG hade garanterat varit bannad, dock inte Mygel då det finns olika regler för olika användare, det är det fler än jag som fått erfara tyvärr! Illa att det ska vara så! Gillar att det är högt i tak här för om man inte får debattera finns det 0 anledning att ens ha ett forum, något som uppenbarligen gått några förbi.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav serra » mån jun 11, 2007 2:43 pm

Jag fattar inte att ni orkar skriva så mycket...:) (långa inlägg alltså)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » mån jun 11, 2007 3:11 pm

Jösses... :roll:
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Re: true

Inläggav Fredrik R » mån jun 11, 2007 4:37 pm

Hatapopcornssupportrar skrev:Absolut, det jag skrevit i denna tråden hade jag aldrig fått skriva " hos oss " för enligt vissa så hålller man inte på RBK om man kritiserar saker och ting, vilket är så genomkorkat uttalande så man blir ju mörkrädd.Och jepp JAG hade garanterat varit bannad, dock inte Mygel då det finns olika regler för olika användare, det är det fler än jag som fått erfara tyvärr! Illa att det ska vara så! Gillar att det är högt i tak här för om man inte får debattera finns det 0 anledning att ens ha ett forum, något som uppenbarligen gått några förbi.

Måste säga att här har vi en av få kloka rögleiter som fattat begreppet med forum, possitivt. :) minus för nicknamet dock... :lol:
Senast redigerad av Fredrik R mån jun 11, 2007 4:42 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Belix » mån jun 11, 2007 4:41 pm

Inte hörde men väl läste. Jag bryr mig vääldigt mycket om hans åsikt den är exakt densamma varje gång inget nytt har framkommit sen hans första forumsinlägg hos er eller hos oss.
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » mån jun 11, 2007 4:45 pm

Och du har aldrig ens tänkt tanken att vara lite mer modern av dig och tillåta kritiskt tänkande? :roll:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Medgångssupportern » mån jun 11, 2007 4:52 pm

Synpunkter på hur AIA sköter sitt forum hör inte hemma i denna tråden. Tas via PM eller på deras forum!! /Medg
Användarvisningsbild
Medgångssupportern
Site Admin

Inläggav Belix » mån jun 11, 2007 4:53 pm

Fredrik R

Varför skulle jag ändra mig?
Om att tillåta allt är modernt då har ni ett modernare forum än det vi har. Ni anser det bättre det gör inte vi vilket är rätt och vilket är fel?

Vi driver vårt forum på det vis som AIA:s styrelse beslutat. Kan du ge mig en anledning som är vettig att vi ska anpassa den till dom som inte ens är medlemmar tycker?
Att vissa ogilla mig är inget nytt och jag skulle faktiskt inte kunna bry mig mindre.

Sorry admin men jag skrev svaret när du postade
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör

Inläggav Mygel » mån jun 11, 2007 5:26 pm

Fredrik R skrev:Och du har aldrig ens tänkt tanken att vara lite mer modern av dig och tillåta kritiskt tänkande? :roll:

För oss som följt de olika forumen så är det nog klart att Macke har getts en chans ett antal ggr att framföra sitt "kritiska tänkande" (vilket i sig inte betyder att du behöver kritisera). Problemet är, som Belix skrev, inget nytt. Det är en upphakad LP skiva som går om och om igen.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Varanen » mån jun 11, 2007 5:33 pm

* Som sagt. Hur olika föreningar sköter sina forum är upp till var och en. Ämnet i denna tråd gäller RBK:s Silly och inget annat. /Varanen *
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån jun 11, 2007 7:10 pm

Intressant att jämföra vart spelarna från respektive klubb tagit vägen.

VLH:

2 till ES (Saviano, Andersson)
1 till AS (Ström)
1 till Norges högsta (Yngvesson. Jag rankar ligan under AS)
1 till div 1 (Pikkarainen. Här gör VIK ett misstag)

RBK:

4 till ES (Arlbrandt, Carlsson, Zackrisson, Andersson)
4 till AS (Byström, Wallgren, Åhsberg, Ahlstrand)
1 till Österikes högsta (Reichel)

Båda lagen har spelare som ännu inte gjort klar med ny klubb, men är ändå en intressant fingervisning över hur omvärlden bedömt kvaliteten i de båda trupperna (alternativtolkningen är hur bra respektive klubb lyckats med att behålla kompetensen). Kvalserien brandskattar men gör givetvis klubben intressantare för eventuella nyförvärv.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » mån jun 11, 2007 10:07 pm

Saviano stack väl inte till ES?? :roll: :oops:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån jun 11, 2007 10:15 pm

Även om finska ES är snäppet sämre än den svenska bedömer jag ändå den vara över AS. Därmed buntade jag ihop ligorna. Jag vet att Tappara spelar i SM-liiga... :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » mån jun 11, 2007 11:31 pm

Kan också vara kul att jämför nyförvärven enligt samma räknesätt.

VLH
Hur ser det ut för er egentligen? 4 från ES, 1 från AS, 1 från Div1, nån från finland, danmark och norge va?

RBK

6(?) från Elitserien (André Persson SSK, Brett Harkins(?) Saik, Tommy Enström Modo, Christofer Löfberg DIF, Daniel Sondell Saik och Niklas Öhman MoDo).
1 från Norges högstaliga (Peter Lorentzen Comet)
1 från CHL och tidigare ES (Richard Demén-Willaume Arizona Sundogs)

Vi har 3 platser kvar att fylla varav 2 förhoppningsvis blir kvalitetsspelare.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Primeau » tis jun 12, 2007 8:13 am

Kanske är det för tidigt på morgonen för så pass avancerad matematik, men jag får det till 2 st ES-spelare till Rögle (och en CHL-back med skadad axel).
Fördel Växjö :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » tis jun 12, 2007 9:05 am

Jag får det till 4 (om man räknar Harkins)

Matcher gångna säsongen:

Löfberg - 34 ES matcher
Sondell - 52 ES matcher
Öhman - 19 ES matcher
Harkins - 32 ES matcher

I Växjö har vi:

Carlsson - 16 ES matcher
Nyberg - 40 ES matcher
Helmersson - 48 ES matcher

Att spelare kommer från ES har visserligen liten betydelse normalt sett när säsongen kör igång.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Kiddan » tis jun 12, 2007 9:20 am

Bara ett tilllägg

Peter Ström - 524 ES matcher
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav ruppo » tis jun 12, 2007 9:36 am

Bra Kiddan! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » tis jun 12, 2007 9:42 am

Allt beror ju på hur man ser på det
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Primeau » tis jun 12, 2007 9:52 am

Herr Oberst skrev:
VLH
nån från norge va?

RBK
1 från Norges högstaliga (Peter Lorentzen Comet)

Exakt. Eller hur man uttrycker sig, man kan alltid tänja en smula på sanningen.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Kiddan » tis jun 12, 2007 10:08 am

Herr Oberst skrev:Allt beror ju på hur man ser på det

Jag tvivlar inte på att rögle kommer att vara ett topplag i år också. Det är ett ruskigt start varumärke och ett fantastiskt skyltfönster för spelare som strävar uppåt. Ville bara lägga lägga till en spelare som glömde nämnas.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav august » tis jun 12, 2007 10:20 am

Ett tillägg till:
Andersson 73 ES matcher
Användarvisningsbild
august
Forumamatör

Inläggav Mygel » tis jun 12, 2007 3:01 pm

Hmmm, några verkar har mist sina läsglasögon. Det diskuterades vilka spelare i respektive lag som kom från ES denna säsong. Senaste jag tittade så spelade Andersson i Almtuna förra säsongen och det var ett tag sedan Ström spelade i ES.

Men vi kan räkna upp totala antal ES matcher om ni så vill (för att mäta pickar som man säger):
Rögle:
Nihlstorp - 9 matcher
Jönsson - 83 matcher
Öhman - 25 matcher
Demén-Willaume - 50 matcher
Sondell - 52 matcher
Harkins - 32 matcher
Johansson - 100 matcher
Löfberg - 77 matcher
Tano - 122 matcher
Enström - 29 matcher
Gath - 1 match

Totalt - 11 spelare 580 ES matcher

Växjö:
Andersson - 73 matcher
Helmersson - 63 matcher
Nyberg - 59 matcher
Carlsson - 28 matcher
Magnusson - 5 matcher
Markusson - 1 match
Ström - 524 matcher
Weinstock - 1 match

Totalt: 8 spelare 754 matcher

(vissa av dessa herrar spelade en del av sina matcher eller alla under den gamla goda tiden då det inte var en miljon omgångar i ES)

Växjö har 1(?) plats kvar att fylla i truppen, Rögle har 3.

Så vem har längst?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Nästa

Återgå till Silly Season