Målvakterna 07/08

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » tis maj 08, 2007 4:26 pm

Var hälsad Viktor Fasth till Kronobergs Stolthet du ärade Lakerskrigare! Kostymen bär dig sannerligen...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis maj 08, 2007 4:30 pm

Fan vad snyggt, syns ju med en gång att han är taggad :clap:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » tis maj 08, 2007 4:44 pm

C70T5 skrev:Var hälsad Viktor Fasth till Kronobergs Stolthet du ärade Lakerskrigare! Kostymen bär dig sannerligen...

/T5!!

Stiligt stiligt..

Välkommen ut i ljuset igen Viktor efter tre år på den mörka sidan.

Välkommen till kronobergs stolthet

Andas fri luft igen min vän..
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Malul » tis maj 08, 2007 5:56 pm

ja det e ju lite som att vi fått darth vader att till slut bli den där snälle gosiga pappan som han var på slutet,bra liknelse! :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » tis maj 08, 2007 6:10 pm

Roligt att ni håller till godo med en och annan av våra enkla spelare.

Vem som blir förstemålvakt hos Lakers är säkert inte självklart. Viktor vill nog stå om den saken.

Verkar bli ett hyfsat gäng ni får ihop. Ni kanske hänger kvar nästa säsong också. Nä men allvarligt, jag tror faktiskt att ni har hittat rätt nivå hittills på dom nya spelarna och att flera dessutom kan tänkas stanna ett tag. Säger jag utan att veta något. Jag är dock inte 100 på att ni kommer högre än senaste säsongen, men det kanske inte behöver vara fel om det blir en stomme kvar som man kan bygga vidare på.

Vi får väl se vad Eskil har i bafickan för oss. Ja, jag menar nu inte jordbruksministern utan sportchefen. Men vem vet Erlandsson har kanske något paket för oss också härute i bushen.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Malul » tis maj 08, 2007 6:23 pm

va heter vår jordbruksminister Eskil?Jag har sämre koll än tidigare regering :oops:

jag tror inte heller taif går under efter att ha tappat viktor,det måste dock kännas rejält men svensk hockey verkar plötsligt krylla av unga hockeytalanger,kul!

kul oxå att troja skaffar sig meriterade spelare,det pressar andra att följa efter och det är ju något som drar publik onekligen,bra bra

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis maj 08, 2007 6:27 pm

Haha, slutklämmen var bra Des!
Kan ju passa på att nämna att jag gillar att läsa dina inlägg, du har alltid en vänlig ton och så får du till det rätt fyndigt ibland.
Tror du inte vi kommer bättre än i år? Kanske du får rätt där, vi kom ju faktiskt hyffsat högt säsongen som gick.... Men om Evertsson halar fram ytterligare ett par ess ur rockärmen tror i alla fall jag att Kvalserien ligger inom räckhåll.
Viktor kommer få chansen och han kommer göra bra ifrån sig. Nu blev det så där mysig stämning igen :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » tis maj 08, 2007 8:21 pm

Roligt att du uppskattar mina inlägg, Primeau. Jag försöker i alla fall hålla ett skapligt tonläge. Det vore ju tragiskt om forumet skulle gå samma väg som Trojas. Alla har vi ett ansvar för att det ska kunna leva vidare under nuvarande former.

Men Malul, för helvete, :lol: Eskil Erlandsson, jordbruksminister från länet och dessutom från Tomteland. Bara det. Vad kan han hitta på som kan gynna Troja? Jag har stora farhågor, faktiskt.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav röd-vit » tis maj 08, 2007 8:33 pm

Eskil Erlandsson, Ljungbys stolthet :lol: ...
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Beckis » ons maj 09, 2007 9:45 pm

bedrövligt att läsa....
Här hittar man hotelser och dyligt

http://gastbok.nu/gb/31056
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Malul » ons maj 09, 2007 9:56 pm

stämmer senaste inlägget hoppas man det leder till åtal..

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » ons maj 09, 2007 9:58 pm

Givande gästbok...
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Räven » ons maj 09, 2007 11:22 pm

Tyvärr finns det stolpskott och personer som blivit födda utan förmåga att få ihop en tanke, något som vi får leva med, men alltid fördöma.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Sköna_Gröna » tor maj 10, 2007 8:20 am

Håller med er tidigare. Vad fan är det för skit man skriver där inne. Sånna som de som hotar Viktor är de som förstör så mycket för Taifs rykte. Skiten måste läggas ner.
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör

Inläggav Varanen » mån jun 11, 2007 10:12 pm

De allsvenska konkurrenterna börjar också bli färdiga på den här positionen (Borås, IKO och och Sundsvall har en gubbe var kvar). Klart namnkunnigast i år blir MIFs Jani Hurme. Ännu en TPS-fostrad keeper i AS. Med NHL-rutin dessutom. TPS är i ekonomisk knipa och passade på att lasta av lite på lönekostnaden. Skall bli intressant att se vad han kan göra på vår nivå.

Vi slipper möta de två målvakterna med bäst statistik i AS förra säsongen i och med att SSK gick upp. Enroth och Lindqvist delade på sysslan och de knep både första och andra platsen.

RBK tappade en riktigt tung pjäs då Andreas Andersson gick till HV. Trean borta också med andra ord. Christopher Nihlstorp skrämmer inte slag på mig även om han hade den bästa statistiken på sina 7 matcher (95,7%). AIK behåller däremot Jimmy Danielsson som mäktade med finfina 92,7%.

Jobbigt att Löven har kvar sina båda keepers i Tobias Lundström, 91,4% och Thomas Sehlstedt, 91,9%, Över 91% oavsett vem som står...

Leksands målvakter kan jag inte riktigt bedöma. Intressant i alla fall att de inte verkat gå bara på namnet. Mike Ayers säger mig ingenting. Eddie Läck är ett framtidsnamn.

En sak är fullständigt glasklar: Tuomo Karjalainen måste spela på nivån han höll under andra halvan av förra säsongen om det skall bli kvalspel. Han har mycket hockey i sig. Gott att han lyckades plocka fram det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » tis jun 12, 2007 5:58 pm

Karjalainen??? 8O

Jag räknar med att Viktor står och gör det tillräckligt bra.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Linkankopia » tis jun 12, 2007 10:09 pm

Heter man LÄCK i efternamn så bådar inte det så gott för en lysande målvaktskarriär.... :lol:
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav robbanfan » mån aug 13, 2007 10:47 pm

han e nog bra men karjalainen e bättre :wink:
Daniel åhsberg är bäst.
Användarvisningsbild
robbanfan
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 28, 2007 10:22 pm

Fasth kom inte in i matchen rätt idag och några tveksamma ingripande tillsammans med kalasräddningar , synd at han fick släppa in så mycket första matchen nu. Tycker man borde haft karjalainen idag också för att låta fasth stå nästa bortamatch.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season