NYA CENTER

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Beckis » tis jul 03, 2007 8:48 pm

C70T5

Kostar dollares gör det löpande ja, därför vill man ha en klausul som gör det möjligt att bryta om det inte är så att spelaren kommer upp till ordinarie standard.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav NEDOMANSKY » tis jul 03, 2007 9:17 pm

Måste tillstå att Jag tycker att Evert gör rätt om det nu är frågan om en KLASSspelare som ser Lakers som en chans att fortsätta med Hockeyn, kanske inte blir i Podeins nivå men precis därunder, isåfall förordrar Jag Everts chansning.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav C70T5 » tis jul 03, 2007 9:21 pm

Givetvis så kostar det pengar. Men klausulen ifråga kommer ju att skrivas pga av skaderisken. Att han värvas för att producera tar jag för givet - det är ju därför han värvas, och därför som det har dragit ut på tiden. Skulle han nu inte komma upp i ordinarie standard pga av skada så är det ju inte så lätt (snudd på omöjligt) att få tag på en klasspelare så pass långt in på säsongen. En kurant spelare skriver man ju inte klausuler med. Det skall som sagt bli spännande att se vilken spelaren ifråga är. Men jag välkomnar en klasspelare sannerligen. Ett riktigt dragplåster - måtte det bara gå hela vägen...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tis jul 03, 2007 11:08 pm

En liten fråga bara. :D Det kan ju inte vara så lätt att få till ett sådant kontrakt som det talas om här. Spelaren och sportchefens uppfattning om vad den normala standarden ligger kan ju skilja sig endel, vem ska avgöra vad som är det riktiga???
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Niles » tis jul 03, 2007 11:28 pm

LasseMaja skrev:vem ska avgöra vad som är det riktiga???

Du behöver nog inte ligga sömnlös, det ordnar sig ska du se. Det skulle inte vara det första kontraktet i världshistorien med en skadeklausul inlagd.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » tis jul 03, 2007 11:56 pm

LasseMaja skrev:En liten fråga bara. :D Det kan ju inte vara så lätt att få till ett sådant kontrakt som det talas om här. Spelaren och sportchefens uppfattning om vad den normala standarden ligger kan ju skilja sig endel, vem ska avgöra vad som är det riktiga???

Ingen ovanlig klasul och inte heller något sofistikerat. Dock en klasul som många spelare och agenter nog skulle säga nej till då det är en dröm klasul för vilken klubb som helst.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Primeau » ons jul 04, 2007 7:24 am

LasseMaja skrev:Spelaren och sportchefens uppfattning om vad den normala standarden ligger kan ju skilja sig endel

Sportchefens och forumskribenternas uppfattning om vilken spelare som är realistisk att få hit skiljer sig nog också en del, tror många här får skruva ner förväntningarna en smula :lol:

En sak till har förbryllat mej i gårdagens kryptiska uttalande:
Så länge vi diskuterar med varandra tittar ingen av oss på andra alternativ.

Varför inte då? Är det inte bra att ha en Plan B ifall A nu skiter sig?
Det här är som sagt olidligt spännande. Både för Lakejer och Smyg-Lakejer!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jul 04, 2007 6:00 pm

Det kan ju vara så att parterna är överens om att de vill komma överens. Plan B får sjösättas om man trots ambitionen inte löser alla knutar. Jag är idag mer övertygad över att det är rätt att chansa med den hemlige mr x. Anledningen är inte att jag fått mer fakta, utan beror på en genomlysning av nuvarande trupp.

Romö, Ström, Rosén är säkra kort enligt mig. Om mr X floppar kan Weinstock spela center (och han gör det bra) vilket gör att vi breddar fältet i sökandet av en ersättare. Kanske till och med Carlsson kan axla centerrollen?

Självklart måste VLH göra en riskanalys. Hur mycket bidrar mr X med om han är fit for fight kontra hur mycket nackdelar blir det vid ett fiasko?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » tor jul 05, 2007 1:22 am

D.S
Kanadicknamnet är avslöjat
Nu vet jag vem kanadicken är.
Och vem den svenske nye centern är som Lakers värvar.

Detta uttalandet gör mig lite förvirrad.. 8O
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav milkman » tor jul 05, 2007 5:52 am

Märkligt att allt ska komma från SMP först :? http://www.smp.se/article/838934_102-0-0-0
Lakej#4
Användarvisningsbild
milkman
Forumamatör

Inläggav Loseddos » tor jul 05, 2007 7:52 am

Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Roggan » tor jul 05, 2007 8:40 am

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12593

Mer info om vår nye center, D´arcy Mc Convey
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Primeau » tor jul 05, 2007 8:58 am

Sakta i backarna, han är väl inte klar ännu?
Lite mycket om och men här tycker jag, men det verkar vara en ny Saviano-mygga ifall allt klaffar och han blir frisk.

Erik Lindhagen verkar vara ett fynd, här omnämns han på ett par ställen när LHC´s juniorer blev svenska mästare 05/06:
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /16465.htm
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tor jul 05, 2007 9:16 am

Nu ska jag inte klassa ner er nya transatlant för mycket, han kan ju vara riktigt bra. Men var det inte sagt att han skulle vara på gränsen till Nhl och även gjort lite matcher där eller har jag drömt det?? :?
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Primeau » tor jul 05, 2007 9:20 am

Jo, och varje säsong ska Steve Yzerman eventuellt spela för Lakers. Har du inte lärt dej det ännu? :lol:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav challe_berglund » tor jul 05, 2007 9:20 am

Precis, jag har nog också drömt om att det "utlovades" en kanadensare med NHL-rutin...

Godnatt
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav C70T5 » tor jul 05, 2007 9:52 am

Jaha, så sportchef Evertsson's sista übercenter är alltså D'arcy McConvey. McConvey avvaktar Växjö Lakers feta bud - och skall efter operation av höften rehabilitera i TOLV veckor. Varför detta hemlighetsmakeri - och vad är det som är så speciellt med att D'arcy vill spela i svenska andraligan? Är det för att det är så himla många andra klubbar med så himla mycket större plånbok än Lakers som vill ha honom? Är det några NHL klubbar som har draftat honom eftersom att det har dragit ut på tiden? Vi får se vad som händer och fötter. Hoppas att Evertsson har koll på sina grejer...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor jul 05, 2007 10:06 am

SKA opereras..ehh..ojdå. Och så en junis från LHC..
Lite huvudvärk fick man allt, vi får hoppas det går bra.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

...

Inläggav Supporter » tor jul 05, 2007 10:12 am

Säga vad man vill, men om kanadensarn ännu inte opererat höften och det tar normalt 12 v (3 mån!) att blir helt återställd, ja då är vi inne någonstans i oktober månad. Alltså..han kan därför vare sig spela in sig på träningsmatcherna samt missar han en hel del matcher i serieinledningen. Är det då verkligen lönt att värva honom 07/08?
Enligt min bedömning vet jag inte om det här är särskilt genomtänkt av Evertsson..Det här är onekligen inget annat än en chansning, och att Smp skriver att kanadicken i år är tänkt att bli en fix-stjärna i Lakers, hmmm..det låter jag än så länge vara osagt. :?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav ruppo » tor jul 05, 2007 10:32 am

Men frågan är ändå när det var tänkt att man skulle plocka över honom även om han vore frisk. Med tanke på hur lång säsongen är nu kan inte artisterna medverka hela säsongen i vilket fall.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor jul 05, 2007 10:44 am

Precis. Artistarnas tid i laget måste man kapa någonstans och jag ser helst att man gör det i början av säsongen.

Frågan är hur, om överhuvudtaget, han kan träna under sina 3 rehabmånader. Centerpositionen är egentligen den sämsta att ta in mitt i. Detta för att de leder sin femma spelmässigt och bör kunna sina medspelare. Risken finns att han inte presterar max förrän under den senare halvan av säsongen. Hade nog varit bättre att ta in en forward istället. McConvey är hursomhelst en klart intressant spelare. Hoppas bara att allt går enligt plan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tor jul 05, 2007 10:51 am

Att man plockar in Lindhagen är inte det ett litet tecken på att Evertsson innerst inne inte tror att det blir något med Kanadensaren, eller vad tror ni?? Tycker att den här chansningen känns väldigt konstigt. Man har tydligen mycket pengar att lägga på den sista centerplatsen, då ska det inte vara så svårt att få in ett säkert kort. Borde ju finnas ganska många svenska spelare som är på gränsen till elitserien som kan tänka sig ett år i allsvenskan om lönen är den rätta.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Primeau » tor jul 05, 2007 10:58 am

Jag tror det kommer en annan transatlant en bit in på säsongen ifall det nu inte funkar med DÁrcy McConvey. Uppenbarligen räknar Chief oh underhuggare med Kvalserien framåt våren :roll:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Hjälmtvång » tor jul 05, 2007 11:19 am

LasseMaja skrev:Borde ju finnas ganska många svenska spelare som är på gränsen till elitserien som kan tänka sig ett år i allsvenskan om lönen är den rätta.

Håller med, till exempel den här killen.
8)
Lägg in den högt
Hjälmtvång
Forumamatör

Inläggav C70T5 » tor jul 05, 2007 11:36 am

Det skall i alla fulla fall bli jävligt intressant att lyssna på Chief Evertsson's utläggning av sin nya center. Huvudvärk? Ja, lite grann!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor jul 05, 2007 11:44 am

han kommer ju förmodligen missa x antal matcher i inledningen men blir han frisk o på spelhumör är det ju en spelare av rang!!

nu börjar jag hålla tummarna för att han blir hel i tid och håller 12 säsonger! :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » tor jul 05, 2007 12:17 pm

Inte speciellt imponerad! Först en knäskada och nu ska höften opereras. Min kusin jämnför honom med max Kenig eller Bud Smith. Troligen felstavat på namnen men ni vet vilka jag menar de gamla IKO spelarna. Ingen sommar träning? Hur påverkar det honom?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor jul 05, 2007 12:32 pm

Är han inte bättre än Max Kenig är det en skandal utan dess like. Han verkar i alla fall besitta ledaregenskaper. Varit lagkapten i sina lag i ett par omgångar. Tyvärr får jag inte fram någon +/- statistik.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Curtains » tor jul 05, 2007 12:35 pm

Min syn på det hela är att den Lindhagen är en riktigt bra värvning att knyta upp i organisationen. En spelare som varit bra, riktigt bra i J20 Elit och där presterat långt bättre än många andra "comming stars" gjorde där. Dessutom har han spelat stabilt över flera säsonger i rad. Rätt ålder, inte för ung utan har tom varit med de stora grabbarna i Elitserien. Han skulle passa utmärkt i en spelskicklig lättviktskedja som skulle kunna driva upp hög fart och på så vis få motståndarna på fall.

Kannadicken är jag något mer tveksam till. Frågan är om man kan komma närmare IKO:s Bud Smith än detta. Han värvades också med en skada som man "hoppades" skulle läka på bra. Skillnaden var att Bud Smith vann poängligan äverlägset i ECHL och valdes till hela ligans MVP. Man dreglar över statsen på båda, Darcy i det närmsta en kopia men ECHL, ECHL, ja i all ära, är den så förbannat bra? Och någon skadad... Nja, Hade de spelarna varit heta hade de lirat i AHL, och hetare NHL... Men de får inte chancen, ofta, aldrig... Vi har i Europa många ligor med bättre standard, J20 Elit är definitivt en, Lindhagen, hoppas jag lyfts fram!
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » tor jul 05, 2007 12:44 pm

Chansning? - Javisst! , MEN inte helt tagen ur tomma intet, hygglig poängskörd/Lovord av STIG(Även Cabana dock :oops: ), Mindre kille med trolig speed, poängskörden skvallrar om att han kan hantera både puck och klubba samt ha rätt position på banan, dessutom ca. 10 kg över egen längd över 1 meter tyder på att killen är hyfsat tränad och ingen mygga(samma kvaliteter som STIG).
Inget TUNGT namn dock, men med De pengar som lakers förvaltar så kan det visa Sig vara en klok värvning och mycket spelare för pengen, Lassemaja(minns den LILLA killen från Detroit,- pilutta Dig) :wink:

Vad gäller Lindhagen så gillar jag när klubbar Scoutar Unga Lovande spelare som inte lyser mest men som har potential. :ok:

Ingen Podeinvärvning men från Mig så får Everts Chansning trots allt :ok:
ps. Jag har käkat pepparkakor hela försäsongen :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav dolitle » tor jul 05, 2007 12:44 pm

Hoppas att du inte lyssnar på din kusin för mycket Dragkamparn.

Eller så kan du säga till honom att jag jämför deras Eetu Qvist med våran Adam Calder. På samma sätt utan att veta ett skit om Eetu.

Nu till McConvey. Verkar ju vara en riktigt bra spelare. Minst lika bra som Saviano, lite rivigare som Männikkö, enligt Evertsson.
12-veckor rehab betyder ju inte att man inte kan träna alls. Han kan ju säker inte gå för fullt de första 6-7 veckorna men sen är det nog nästan full träning som gäller. Då kommer han ju i samma fas som våra spelare är inför säsongstarten. Jag får inte huvudvärk och ingen magknip än.

Erik Lindhagen, kul!! Verkar ju vara en ny Robban Rosén. Inte fel att ha en sådan Center på tillväxt och ifall han inte krigar sig till en plats iår så lär inte Gislaved bli ledsna för det och 1 år i div 1 är inte fel.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor jul 05, 2007 12:47 pm

Glömde att skriva att Ni bör läsa Carrer Highlights längst ner på Elite prospectssidan om McConvey, inte illa!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Varanen » tor jul 05, 2007 12:49 pm

Ja, Lindhagen känns helt rätt. Bra med längre perspektiv än en säsong. Exakt så en sportchief skall agera.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor jul 05, 2007 12:55 pm

Märkligt stillsamt på Forumet nu när Camelen ligger på rygg och solar Sig i Ökensolen med en Parasolldrink och ett belåtet smil på Camelläppen :wink:

Två Canadicker vad det sagt, två blev det :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Niles » tor jul 05, 2007 1:13 pm

Dragkampslakej skrev:Inte speciellt imponerad! Först en knäskada och nu ska höften opereras. Min kusin jämnför honom med max Kenig eller Bud Smith. Troligen felstavat på namnen men ni vet vilka jag menar de gamla IKO spelarna. Ingen sommar träning? Hur påverkar det honom?

Inte för att jag vet vem din kusin är men jag ställer mig rätt tveksam till hans kunskaper i ämnet. Kenigs karriär ser minst sagt annorlunda ut. Rent jönseri att försöka jämföra dessa. Och jag tror inte han följt bägge deras karriärer, troligen inte någon.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season