av C70T5 » tor jul 05, 2007 6:50 pm
Kamrater, jag tycker också att denna (påtänkta) värvningen är aningen märklig. Varför då? Jo, Evertsson har i otaliga intervjuer prompt påpekat att de sista värvningar som han och övrig staff inom Växjö Lakers skall göra kommer att ta tid eftersom att de bästa spelarna väntar in i det sista och signa för att få det mest värdefulla kontraktet. En ekvation som är fullt förståelig.
Någon chansning på dessa poster var det inte tal om överhuvudtaget. Spelaren ifråga skall vara frisk som en nötkärna (självklarhet) och leverera. Helst per krona. Tiden går och VI supporters är oerhört förväntansfulla och spekulationerna drar igång - den ena värre än den andra. Timmen är slagen och Evertsson presenterar D'arcy McConvey - who? Evertsson gör en överstegsfint i tidningen och påpekar, som så mååånga gånger förr, att spelaren är grym och att rekommendationerna minsann har kommit från Stiig och Nålan. En blandning mellan supportrarnas favoriter Männikkö och Stiig. Att vi får hit honom är egentligen helt overkligt - i'm the best.
Jaha. Vad har då Evertsson själv sysslat med under det senaste halvåret? Fanns det verkligen inte EN ENDA annan skadefri kanadick-/amerikan på andra sidan pölen som hade kunnat nappa på Växjö Lakers enormt generösa kontrakt. Kamrater, vi snackar definitivt inte skräpsummor (*citat Evertsson i Smålandsposten). Evertsson måste uppenbarligen ha femhundra timmar inspelade VHS med McConey in action och sett hans fantastiska potential på isen - annars så begriper jag inte varför man raggar på en sådan spelare. En skadefri McConey hade varit en helt annan femma. Med Stiigs skada i minnet från förra säsongen så känns detta inte speciellt bra. Det skulle vara intressant att få reda på vilka spelare det är som Evertsson har ratat eftersom att dom inte har varit tillräckligt bra. Sex månaders scoutning av Evertsson och Übercentern som VI alla väntar på är en höftopererad poängspruta från Pölen som får en klausul i kontraktet som lyder att om han agerar som Kalldär på isen så ryker han. Gräjjt! Jag ser verkligen fram emot att få lyssna på en intervju med Evertsson där han berättar om sitt senaste, och truppens dyraste, kap. Och vad han vet som inte vi vet om D'arcy McConvey.
/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER