Stötta laget på träningspassen

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Stötta laget på träningspassen

Inläggav Supporter » lör aug 04, 2007 5:31 pm

Vad kan inte vara mer stöttande när vi inte vanligtvis hejar på vårt lag på matcherna än om vi (ett hundratals eller gärna fler supporters) kan sluta upp även på träningspassen? Jag hade gärna sett att Klubben var mer engagerad och skapade ett intresse även kring träningarna. Något som vi kanske kan bli först med i hockeysverige att göra.?
Exempelvis en gång i veckan kunde Lakers lakejer m.fl samlas där och ha lite jippo, sjunga ramsor, vad ni vill?
Någon här som skulle tycka att det vore trevligt att ta tag i detta och göra något trevligt av det?

Åtminstone borde man skriva ut aktuella träningstider i veckorna här på framsidan i Menyn, så alla kan ha möjlighet att ha glädjen att komma till ishallen och titta och bara finnas där för laget. Jag tror att det är stöttande i sig för spelarna också.

(Inte ska man väl behöva ta reda på när Lakers tränar via Forumet.? Då är man inte riktigt säker på att tiderna stämmer)
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Elmer » lör aug 04, 2007 5:52 pm

Kul med entusiasm men de kanske inte skulle skada om du tänkte lite realistiskt också?

Titta på när folk tränar är inte speciellt kul i så hemskt många minuter.
Elmer
Forumamatör

Inläggav Supporter » lör aug 04, 2007 5:59 pm

Tänker du inte lite väl mycket på dig själv nu? Nä, kanske inte för dig nä :wink: Du slipper ju. Den som vill kan gå dit när man vill. Men det hade varit trevligt om Lakers lakejer hade kunnat sluta upp där i alla fall en gång i veckan på en träning under försäsongen eller varför inte hela säsongen och heja på hela laget och varför inte enskilda spelare så det blir roligt?
Det var bara ett förslag.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav ruppo » lör aug 04, 2007 6:09 pm

Dem flesta jobbar nog på eftermiddagarna när laget tränar!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Elmer » lör aug 04, 2007 6:28 pm

Supporter skrev:Tänker du inte lite väl mycket på dig själv nu?

Nej det gör jag med största säkerhet inte.

Men får du ihop ett par hundra som är villiga att hejja på när Lakers tränar så lovar jag dej att jag personligen ska be dej om ursäkt.
Elmer
Forumamatör

Inläggav Supporter » lör aug 04, 2007 6:31 pm

Idén kanske är god, men som några här säger, kanske är det omöjligt.? Kanske inte ens med den bästa marknadsföring.?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Coffe #800 » lör aug 04, 2007 7:42 pm

jisses....
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav antonius » lör aug 04, 2007 8:14 pm

Klanka inte ner på förslaget, förslaget är bra. Kanske inte en gång i veckan. Men 1 gång på försäsongen skulle man kunna ha lite skoj.
Inte stå och skrika som galningar hela träningen men nån ramsa kanske.
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav Supporter » lör aug 04, 2007 9:05 pm

antonius skrev:Klanka inte ner på förslaget, förslaget är bra. Kanske inte en gång i veckan. Men 1 gång på försäsongen skulle man kunna ha lite skoj.
Inte stå och skrika som galningar hela träningen men nån ramsa kanske.
JAPP..det låter mer rimligt. Man skulle kunna överraska laget under en träning med att oavbrutet sjunga ex. den där lugna fina låten som låter "..ni finns i våra hjärtan, och vi sviker aldrig er..osv". "Gåshuden" skulle nog sprida sig genom hela laget när vi sjunger den ackapella..

Det här menar jag, skulle kunna bli en riktigt mäktig start och minne på säsongen för hela laget inför det stora allvaret..

Det här är inte för sent. Räcker bara med att samla ihop så många lakejer m.fl som möjligt på något sätt en dag under de närmsta veckorna. Många har väl fortfarande semester, så det bästa tillfället att genomföra detta skulle ju vara NU..SNART! :lol:
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav norje » lör aug 04, 2007 9:51 pm

förresten e det någon som vet om och isåfall när dom tränar imorgon söndag?
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

...

Inläggav Supporter » lör aug 04, 2007 10:53 pm

Vet ej, men på en länk på forumet här (som de tyvärr tog bort idag) sas det, att de tränar hela nästa vecka med början kl 13.45.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav PutteA » sön aug 05, 2007 2:39 am

Coffe #800 skrev:jisses....

Jaaa, jisses.......... :roll:
Dom behöver lite ro också på sina träningar, och vi kommer nog få många chanser att skrika sönder våra strupar, lång serie, många omgångar. Bättre att ta en pilsner,luta sig tillbaka och njuta av försäsongen innan cirkusen drar igång, för sen blir det ingen vila....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Supporter » sön aug 05, 2007 10:13 am

PutteA skrev:
Coffe #800 skrev:jisses....

Jaaa, jisses.......... :roll:
Dom behöver lite ro också på sina träningar, och vi kommer nog få många chanser att skrika sönder våra strupar, lång serie, många omgångar. Bättre att ta en pilsner,luta sig tillbaka och njuta av försäsongen innan cirkusen drar igång, för sen blir det ingen vila....
Nämen lyft på hakan nu, låt inte så negativ. Varför så rädd att prova på något nytt, som kunde bli en tradition? Nu pratar vi ju bara om några minuter under 1 träningstillfälle där man bara behöver sjunga "..ni finns i våra hjärtan och vi sviker aldrig er"-låten. Fan vad mäktigt det skulle vara! Om detta skulle störa spelarnas träning, då ska de nog inte hålla på med hockey, så störande som det kan vara på motståndarnas läktare under matcherna :wink:

Du kanske tycker förslaget låter larvigt, men jag tycker att det skulle ha sitt värde. Du får nog tid till att halsa din pilsner, luta dig tillbaka och njuta av försäsongen också..Det ska jag göra :wink:
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav bobba » sön aug 05, 2007 1:59 pm

Tycker tanken var god men är nog bättre att låta dem koncentrera sig på sin träning
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

...

Inläggav Supporter » sön aug 05, 2007 2:09 pm

Bobba..det ska vi absolut se till att de får. Har aldrig antytt något om i det här förslaget att vi ska förstöra deras koncentration på träningarna. Det handlar om några minuter under ett ynka tillfälle under försäsongen. Förresten tror jag inte att varken spelare eller tränare har något emot, att lakejerna uppvaktar dom vid ett sådant tillfälle. Varför inte ta det på första ispasset som i måndags, då träningen inte är på så blodigt allvar? :wink:
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Coffe #800 » sön aug 05, 2007 6:39 pm

tror itne det är speciellt många som är intresserade av att åka till ishallen och kolla på en träning i ett par minuter och sedan åka hem igen... bättre att låta spelare och tränare sköta träningen själva. det är liksom deras egna tid att aa " koppla av " från viss press och publiken.
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Supporter » sön aug 05, 2007 10:15 pm

Tror? Det gör man i kyrkan.
Synd att inte ens klacken kan sjunga några ramsor på första ispasset, det är väl det minsta man kan göra för att hälsa de välkomna, och med en gång visa dom vårt stöd.
Senast redigerad av Supporter sön aug 05, 2007 10:53 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Coffe #800 » sön aug 05, 2007 11:17 pm

om du nu tycker att det är så roligt att sitta och skrika massa ramsor och sådant på träningsmatcher och första ispasset så är du välkommen upp och göra det. det är bara dra igång så finns det säkert personer som hjälper till.
tycker att alla som va på första träningen visade sitt stöd genom att bara vara där och delta.

på träningarna så anser jag att man helt enkelt bara tittar och analyserar hur träningsupplägget ser ut och hur det funkar för spelarna...
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Supporter » mån aug 06, 2007 12:10 am

Läs! Det skulle ha handlat om ETT tillfälle på en försäsongsträning. Att våga göra något nytt, och fint. Beror på vad man gör det till också. Finns det inget gehör för överraskningar likt denna, så struntar vi i det.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav PutteA » mån aug 06, 2007 12:29 am

Supporter: Vill inte inte låta gammal och rädd för nya saker 8O , men det finns viss tradition när det gäller försäsongen. Första träningen brukar bli lite av ett jippo, där truppen presenteras, intervjuer etc. Sen kommer träningsmatcherna som man följer som man själv vill (många väljer sittplats för att man mer noga och i lugn och ro vill studera den nya truppen), andra försöker köra lite på VÄSTRA. Sen drar serien igång, och då blir det fullt blås. Men detta gör ju inte att en sån som du förvägras testa nya saker. Vill du upp och tjoa på en träning, så go for it. Lägg ut en tråd, uppmana folk att komma till en speciell träning, och sen få du ju se hur det går. Kanske blir det fullständig succé. Men testa för fasen, du kommer ingenstans med att fortsätta argumentera här. Starta en ny tråd, och kör så det ryker....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Linda » mån aug 06, 2007 10:51 am

Jag tycker det är allra bäst att samliga supporters koncentrerar sig på matcherna. Vis av erfarenhet så brukar man behöva spara på krutet för att orkar med alla matcher som kommer under en lång säsong.

Det är jättekul att det finns entusiaster, visa det på matchena och låt killarna träna i lugn och ro.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav Supporter » mån aug 06, 2007 11:09 am

Ok, då tror jag att jag har "knäckt" den här frågan också :wink:

Men kunde man (hade man velat?) ha marknadsfört den första isträningen (jippot) på något annorlunda sätt, som i så fall kanske hade dubblat åskådarantalet?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav robbanfan » mån aug 13, 2007 9:41 pm

asså jag tycker att vi hejar på matcherna som vanligt för jag tror de vill koncentrera sig på träningen istället för att höra oss skrika så vi låter de vara ifred på träningarna i stället. :D
Daniel åhsberg är bäst.
Användarvisningsbild
robbanfan
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » tis aug 14, 2007 1:18 am

Om någon är sugen på att heja på någon träning så skulle det kanske funka sista träningen i växjö innan Malmö borta i premiären.
Annars så kör vi på som vi brukar fullt ös på matcherna :headbang:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Återgå till Klacken