Nya RAMSOR BEHÖVS!!!!!!

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Troy » tor nov 03, 2005 10:00 pm

Alla år....typ 5?6? :lol:
Användarvisningsbild
Troy
Forumamatör

Inläggav erok » tor nov 03, 2005 10:05 pm

Ja längre än så har ju inte Lakers funnits :lol: Då är det ju alla år :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Toby » fre nov 04, 2005 8:45 am

Gretzky skrev:Toby, vad exakt är det som den "tuffare" delen av en supporterförening behövs till? Kan du förtydliga dig lite.

Jag anser att klackens främsta uppgift är att stödja egna laget, göra hallen till en enögd gryta där bortalaget känner ett litet obehag att spela och även sätta press på domaren.
Inte vara en gemytlig plats där även bortalaget tycker det är så mysigt att spela.
Jag tror att det finns en fara med att det blir för mycket söndagsskola och då bildas en annan gruppering för de fans som inte anammar det.
Så har det varit på andra ställen tex Helsingborg , där det växte upp andra grupperingar typ "Frontline". Jag tror ju inte växjöbor är så olika andra .

Vill bara förtydliga att jag är emot all form av våld men en hatmatch mot Lakers är ju faktiskt mer spännande att se än Troja-Tyringe. Det är skillnad på våld och hets.

Jag säger inte att ni har fel men ni borde ta debatten istället för att se det som omoget skitsnack från mannen som har väntat i 28 år
Användarvisningsbild
Toby
Forumamatör

Inläggav #54 » fre nov 04, 2005 12:15 pm

En glömd klassiker är när Lakers mötte Troja för två år sedan o Nyström blev skadad i en match, Stallions började då sjunga "Köp en ny, köp en ny, köp en ny!!" en riktigt rolig ramsa faktiskt somman kanske skulle kunna köra mot lag som Malmö.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Charlamov » fre nov 04, 2005 12:37 pm

Å hur är det med Glashuset????
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav alleballe » lör nov 05, 2005 2:10 am

"Jag säger inte att ni har fel men ni borde ta debatten istället för att se det som omoget skitsnack från mannen som har väntat i 28 år" ajg är faktiskt 14 :) hahahahahahah fy fan va dissad du blev nu va??
Har du inget liv? - skaffa WoW
Användarvisningsbild
alleballe
Forumamatör

Inläggav Daniel » lör nov 05, 2005 8:29 am

alleballe skrev:"Jag säger inte att ni har fel men ni borde ta debatten istället för att se det som omoget skitsnack från mannen som har väntat i 28 år" ajg är faktiskt 14 :) hahahahahahah fy fan va dissad du blev nu va??

om man vill att någon ska ta en på allvar och lyssna på vad man har att säga gäller det att ha lite mer nyanserade inlägg

:wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Lakersfan_03 » lör nov 05, 2005 12:36 pm

Daniel skrev:
alleballe skrev:"Jag säger inte att ni har fel men ni borde ta debatten istället för att se det som omoget skitsnack från mannen som har väntat i 28 år" ajg är faktiskt 14 :) hahahahahahah fy fan va dissad du blev nu va??

om man vill att någon ska ta en på allvar och lyssna på vad man har att säga gäller det att ha lite mer nyanserade inlägg

:wink:

:hbang:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Bortsprungen Lakej » lör nov 05, 2005 2:02 pm

Det är med stor fasa som jag börjar se tecken på att omogna fjortisar med storstadskomplex börjar infiltrera klacken. Tycker precis som Linda säger att det är viktigt att de personer som varit med från början markerar vad som är acceptabelt och inte.

Om Ultraz-grupperingar börjar växa upp i utkanten av Lakers Lakejer kan jag bara säga att det hela är mer än beklagligt. Jag tror att föreningen Lakers Lakejer måste vara väldigt uppmärksam på utvecklingen på läktaren. Här har styrelsen ett stort ansvar.

När jag följde med på min första bortaresa till Helsingborg år 2000 blev jag betagen av den fantastiska stämningen. Kamratandan och den positiva inställningen gjorde att jag valde att aktivera mig i klacken, vilket jag aldrig ångrat. Visst är det härligt när det blir en het och intensiv stämning i hallen, men att därifrån gå till Ultraz-grupperingar med ett enda mål att provocera är inte bra. När jag står i Lakers Lakejer känner jag mig aldrig orolig eller rädd för bråk, vilket inte är särskilt vanligt om man studerar andra klackar runt om i landet.

Det är känslan av kamratanda och positiv inställning som gjort att vi kommit så långt som vi gjort. Jag tror inte att Växjö Lakers hade spelat i allsvenskan utan Lakers Lakejers medverkan. Jag anser att Lakers Lakejer måste sätta hårt mot hårt vad gäller tendenser till nya hårdare grupperingar.

/ Erik, lakej no. 5
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Inläggav PutteA » lör nov 05, 2005 5:04 pm

Hade faktiskt inte en tanke på att du kunde vara en dag över 13, sett till tidigare inlägg, men ack vad fel man hade....... :roll:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » lör nov 05, 2005 5:31 pm

Bortsprungen Lakej skrev:Det är med stor fasa som jag börjar se tecken på att omogna fjortisar med storstadskomplex börjar infiltrera klacken. Tycker precis som Linda säger att det är viktigt att de personer som varit med från början markerar vad som är acceptabelt och inte.

Om Ultraz-grupperingar börjar växa upp i utkanten av Lakers Lakejer kan jag bara säga att det hela är mer än beklagligt. Jag tror att föreningen Lakers Lakejer måste vara väldigt uppmärksam på utvecklingen på läktaren. Här har styrelsen ett stort ansvar.

När jag följde med på min första bortaresa till Helsingborg år 2000 blev jag betagen av den fantastiska stämningen. Kamratandan och den positiva inställningen gjorde att jag valde att aktivera mig i klacken, vilket jag aldrig ångrat. Visst är det härligt när det blir en het och intensiv stämning i hallen, men att därifrån gå till Ultraz-grupperingar med ett enda mål att provocera är inte bra. När jag står i Lakers Lakejer känner jag mig aldrig orolig eller rädd för bråk, vilket inte är särskilt vanligt om man studerar andra klackar runt om i landet.

Det är känslan av kamratanda och positiv inställning som gjort att vi kommit så långt som vi gjort. Jag tror inte att Växjö Lakers hade spelat i allsvenskan utan Lakers Lakejers medverkan. Jag anser att Lakers Lakejer måste sätta hårt mot hårt vad gäller tendenser till nya hårdare grupperingar.

/ Erik, lakej no. 5

:golfclap: :golfclap:
Håller med dig faktiskt fullt ut.
Kamratskapen och att man känner sig trygg med lakers lakejer är nog det viktigaste.

Är det någon ultraz grupp på gång eller vad är det tal om ?.
har inte följt det så bra men jag håller med om att vi inte skulle behöva en sådan grupp.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » ons jan 11, 2006 11:03 am

En liten tanke kring ramsor och tryck i klacken. Jag upplever ofta att vi skapar som fetast tryck på västra stå när vi kör den enkla, men ack så underbara: KOM IGEN LAKERS - KOM IGEN LAKERS (o klacken delas i två delar, ja ni fattar).

Och ibland, någon enstaka match så får vi inte riktigt igång klacken. Baksmälla, minusgrader, pissnödighet och allt möjligt kan ligga i vägen, men ibland är det svårt att skapa fett tryck. Vid sådana tillfällen tycker jag vi ska köra KOM IGEN KLACKEN - KOM IGEN KLACKEN! :wink:

Den skulle också kunna köras som uppvärmning när isen spolas inför första nedsläpp...
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Charlamov » ons jan 11, 2006 11:17 am

Peter "Peppe"Jönsson, Röglebloggen, CITAT skrev:”Danne” undrar hur vi spelare påverkas av publiken under matcherna. Man hör inte så många detaljer men man dras med av den allmänna stämningen i hallen. Så om det går dåligt så är det sååå viktigt att publiken försöker dra igång en positiv stämning för att vända på steken.

Vikten av en stödjande klack utifrån en spelares perspektiv!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav alleballe » lör jan 21, 2006 10:11 pm

- Tjo alla! :roll: Tar tillbaka allt jag skrivit under denna tråden, Tycker att det var f-bannat onödigt att dra upp en massa skit, btw.. läjkers FTW!
Har du inget liv? - skaffa WoW
Användarvisningsbild
alleballe
Forumamatör

Inläggav erok » sön jan 29, 2006 1:36 pm

Nu har vi retat upp en aikare.Läste på deras forum att han var nära att gå över och veva bara för att vi kopierat ramsor.Men han ska till Växjö och slåss nästa gång han kommer hit :?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav KyriakoS » sön jan 29, 2006 3:56 pm

erok skrev:Nu har vi retat upp en aikare.Läste på deras forum att han var nära att gå över och veva bara för att vi kopierat ramsor.Men han ska till Växjö och slåss nästa gång han kommer hit :?

då har han hela argentina efter sig med sån mentalitet
Användarvisningsbild
KyriakoS
Forumproffs

Inläggav ruppo » sön jan 29, 2006 4:22 pm

mmm, men sånt tänker inte förvuxna fjortisar på! :lol: tänker bara på om nån snott av dem, inte vise versa!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav SkellefteAIK » lör feb 04, 2006 12:00 am

Lakersfan_03 skrev:
Bortsprungen Lakej skrev:Det är med stor fasa som jag börjar se tecken på att omogna fjortisar med storstadskomplex börjar infiltrera klacken. Tycker precis som Linda säger att det är viktigt att de personer som varit med från början markerar vad som är acceptabelt och inte.

/ Erik, lakej no. 5

:golfclap: :golfclap:
Håller med dig faktiskt fullt ut.
Kamratskapen och att man känner sig trygg med lakers lakejer är nog det viktigaste.

Är det någon ultraz grupp på gång eller vad är det tal om ?.
har inte följt det så bra men jag håller med om att vi inte skulle behöva en sådan grupp.

tycker att en Ultras grupp aldrig kan vara fel, förutom om gruppen tar avstånd till den officiella supporterklubben. Om man t.ex. bildar en grupp som heter LL Ultras så borde inte Ultras Gruppen och den officiella supporterklubben dra åt olika hål, ett exempel på var detta inte har fungerat är ju hammarby, där dom har hur många olika grupper som helst.
SkellefteAIK
Forumamatör

Inläggav Tobias » lör feb 04, 2006 12:03 am

Om supporterklubben tar avstånd från allting som har med ultras och 'casuals' att göra då ?
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav SkellefteAIK » lör feb 04, 2006 1:45 pm

då bildas det samma spricka., fast som jag har förstått det så har ni ingen Ultras grupp nu?,
SkellefteAIK
Forumamatör

Inläggav Per_växjö » lör feb 04, 2006 1:47 pm

Det behövs ingen. Totallt onödigt och omoget.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav robbanfan » mån aug 13, 2007 3:44 pm

jag har två.
oj,oj,oj,ack,ack,ack
vilken dålig hejarklack
gör som vi,heja på
LAKERS,LAKERS,LAKERS

vi har kommit över bron,
för att se vår kanon,
ROBBAN,ROBBAN,ROBBAN

(nästa gång annat namn) :D
Daniel åhsberg är bäst.
Användarvisningsbild
robbanfan
Forumamatör

Inläggav Flanders » mån aug 13, 2007 4:42 pm

Över bron? Den får dom som är i Danmark köra nu i träningsmatcherna då. :D

En variant på den, när vi är i Ängelholm eller Malmö, skulle ju kunna vara
"Vi har åkt utomlands,
för att se våran trans,
Marsh, Marsh, Marsh!"

:D :D :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav robbanfan » mån aug 13, 2007 9:35 pm

aa det kunde ju va nåt den va faktiskt okej :D
Daniel åhsberg är bäst.
Användarvisningsbild
robbanfan
Forumamatör

Inläggav Supporter » mån aug 13, 2007 10:09 pm

Kan man inte sjunga nånting i stil med det här, varje gång Hjalmarsson delar ut en hård svidande tackling i planket på en motståndare? :lol:

Låt: Idas sommarvisa kanske? hihi

"Kvitt kvitt kvittellikvittkvitt..hör fåååglar sjunga..
Kvitt kvitt kvittellikvittkvitt..hör fåååglar sjunga .." osv

Eller den kanske måste finslipas lite till? :)
Senast redigerad av Supporter mån aug 13, 2007 10:15 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav robbanfan » mån aug 13, 2007 10:12 pm

nja kanske lite bättre låt men aa det hade varit ok när hjalmarsson gör en tackling fast kanske när någon annan också gör en tackling.... :D
Daniel åhsberg är bäst.
Användarvisningsbild
robbanfan
Forumamatör

Inläggav bobba » mån aug 13, 2007 11:11 pm

http://www.youtube.com/watch?v=ksSMNOEp ... ed&search=
Hjälp mig att komma på en text till denna istället för att hålla på med såna oseriösa ramsor 8)
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav Bizon » mån aug 13, 2007 11:14 pm

Eller till den här kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=MeY575iliJw
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav antonius » tis aug 14, 2007 12:59 am

ÄLSKA TINGSRYD, ÄLSKA TROJA.. nä vafan ÄLSKA ALLT !!!! :roll:
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav simply9 » tis aug 14, 2007 1:15 pm

Användarvisningsbild
simply9
Forumamatör

Inläggav antonius » tis aug 14, 2007 1:58 pm

Mycket bra ramsor som postats.. Den du postar Bizon är väldigt känd i hela världen som ramsa så den skulle kunna vara ett alternativ.

simply9.. Tycker att den är lite lik Bajens " Från södermalm" ramsa i melodin.
Men vi skulle kunna göra något med "var ska vi sova inatt" ramsan :)

KOM MED FÖRSLAG!?
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav Supporter » tor aug 16, 2007 9:05 pm

Nu har jag det!

Låt: Blinka lilla stjärna

HEJA LAKERS NI ÄR BÄST
SEGRA NU SÅ BLIR DET FEST
SE NU TILL ATT MÅÅÅÅLA
SÅ VI SLIPPER VRÅÅÅÅLA
SE NU TILL ATT TA POÄNG
ANNARS TAR VI OM REFRÄNG
LAKERS LAKERS LAKERS!!! :hbang:

Då kör vi denna mot Borås, grabbar! :lol:
Senast redigerad av Supporter tor aug 16, 2007 10:47 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav bobba » tor aug 16, 2007 10:25 pm

nej absolut inte !
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav Linkankopia » tor aug 16, 2007 11:30 pm

NU TAR VI DOM !!!

Bra och kort ramsa....hähä.... :lol:
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav Supporter » fre aug 17, 2007 1:59 pm

Supporter skrev:Nu har jag det!

Låt: Blinka lilla stjärna, eller en annan passande låt

HEJA LAKERS NI ÄR BÄST
SEGRA NU SÅ BLIR DET FEST
SE NU TILL ATT MÅÅÅÅLA
SÅ VI SLIPPER VRÅÅÅÅLA
SE NU TILL ATT TA POÄNG
ANNARS TAR VI OM REFRÄNG