Håller nog med Ni som tycker den ska vara kvar.,det har varit något specieelt framförallt på bortamatcher efter att man hållit igång med ramsor en bra stund att lugna ner sig till tonerna av våra kära nationalsång.
Märkligt att TV4 har sådan makt, besutet måste väl ändå tas av RF, eller kan herrarna i Allsvenska nämnden ta dessa beslut. Riktlinjerna skapas väl ändå hos RF.
Tv4 kräver att matcherna ska börja exakt 19:00, därav beslutet.
Det är också totalt förbud mot pyroteknik kommande säsong. Även för arrangörerna, och då gäller det bl.a. intro och målraketer.
Hoppas inte TV4 förstör matcherna helt nu. Dom verkar få bestämma över det mesta bara för att dom har sändningsrättigheterna. Jag tyckte det var illa nog förra säsongen när spelare och publik fick vänta på nedsläpp efter varje mål för att målskytten intervjuades. Det som redan nämnts kanske bara är en bråkdel av vad TV4 vill genomföra för att folk inte ska gå på matcherna utan sitta framför teven och titta istället.
Med andra ord, så är det inte bara "grönt" med att TV4 Sport-Expressen (löjligt och långt namn) ska sända hockey.
Förresten verkar det inte vara så förbannat noga med deras tider på programstart, när reklam sänds. Hur många program börjar enligt TV-tablån i den kanalen?
Är ju faktiskt lite just Nationalsången som gjort att man känt att det är en SERIE match man är på och inte bara en vanlig träningsmatch.
Men vi får nog räkna med att om några år får den inte användas alls
Lakers har ju ingen pyromani så det blir väll ingen skildnad från förra säsången, men lineup innan klockan 7 skadar väll inte tv4 man kan väll planera så att det inte drar ut på tiden. intro+nationalsången började väll oftast typ 5 i 7 innan så varför skall det inte funka nu?
Dock tycker jag att Nationalsången skall bort i alla vanliga seriematcher, man kan kanske ha den kvar i hemma-premiären (för att markera att serien börjar) och mot de danska lagen men då måste även den danska nationalsången framföras (på lergök )
[quote="alfax"]Niles ,det är det som är det tråkiga ,snart får vi inte ha något svenskt kvar och hylla vår fana.[/quote]
Varför är det så viktigt att som du säger hylla vår fana?? Jag har aldrig förstått det där snacket riktigt, kan du tala om vad du är så fruktansvärt stolt över med ditt land att du måste sjunga nationalsången vid en vanlig seriematch??
Nationalsången skall spelas vid speciella tillfällen och med vördnad. Varenda seriematch är i mitt tycke för ofta och för slentrianmässigt. Kom ihåg för några år sedan när man spelade nationalsången på elbas (endast). Nationalsången är inget jippo.
Hade jag fått bestämma (vilket jag inte får) så skulle nationalsången spelas hemmapremiären och med bra sångare och kanske med kör och med vördnad (inte en keps i hallen). Likaså kan man spela den vid playoff och vid hemmapremiär om man spelar i kvalserien.
Klart nationalsången ska vara kvar inför varje match. Det var det dummaste jag hört att den endast bör framföras vid speciella tillfällen. Vacker låt som ramar in matchen perfekt!
Lobo skrev:Kom ihåg för några år sedan när man spelade nationalsången på elbas (endast). Nationalsången är inget jippo.
hahahaha... det hade jag fan förträngt!
Snacka om lågvattenmärke!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.