nya klacklåtar

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Baloo » lör sep 15, 2007 8:19 pm

Supporter skrev:Jag tror att Romö skulle bli besviken om vi inte skrev en ramsa om honom om och hans unika, raka blad. :wink: När han gör mål, då ska vi hylla honom med en sång, eller hur? :lol: :lol: :lol:

Jag tycker det här är en skitbra idé!

Tycker vi kan kalla honom RAZOR (Rakbladet) :lol:
Gör en ramsa på det...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Supporter » lör sep 15, 2007 9:05 pm

alfax skrev:
MHC skrev:Kom igen nu supporter, du skriver om hans unika raka klubba var och varannan dag, kom igen och berätta vad du vill sjunga...

:lol: :lol: :lol:
Det har jag inte tänkt på. Jag har inte syftat på att det är bara JAG som ska komma på nåt.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Supporter » lör sep 15, 2007 9:08 pm

Baloo skrev:
Supporter skrev:Jag tror att Romö skulle bli besviken om vi inte skrev en ramsa om honom om och hans unika, raka blad. :wink: När han gör mål, då ska vi hylla honom med en sång, eller hur? :lol: :lol: :lol:

Jag tycker det här är en skitbra idé!

Tycker vi kan kalla honom RAZOR (Rakbladet) :lol:
Gör en ramsa på det...
Tanken är god, men det kanske inte är så många som vet vad det englelska ordet RAZOR betyder.

Hur ska man kunna sjunga något med namnet RAZOR? Kanske bättre att använda det svenska ordet istället i en liten kort ramsa.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Supporter » lör sep 15, 2007 9:37 pm

Det tog mig 5 minuter att skriva den här ramsan för Romö. Svårare är det inte :wink: Tror inte Romö ska behöva gråta längre när han går å lägger sig på kvällarna för att han inte kan få en ramsa uppkallad efter sig. :lol:

Jag tycker den är KANON! Den funkar faktiskt om man sjunger rätt. Tror den kan bli mäktig när hela ståplats sjunger den i en "kokande" hall.
Jag har låten, ganska entonig rakt igenom.
Kan sjunga för den som är ansvarig om klacken godkänner den.
Skriv ett pm, så hörs vi där i så fall.

Å det e Romö med sitt rakblad
Romö med sitt rakblad
Raka blad är hans gebit
Å vi sjunger för hans slit
Han gör mål med Lakersdress
Det vill säga med finess
Raka blad är hans gebit

En gång till..

Å det e Romö med sitt rakblad
Romö med sitt rakblad
Raka blad är hans gebit
Han gör mål med Lakersdress
Det vill säga med finess
Raka blad är hans gebit

Romö Romö Romö!!!
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav MHC » lör sep 15, 2007 10:14 pm

Kanon, du är bäst supporter. Men jag får inte ihop texten med Staffan Stalledräng melodin, du måste bytt melodi eller hur??
Lasse Berghagen släng dig i väggen...
MHC
Forumamatör

Inläggav Lakers00 » lör sep 15, 2007 10:37 pm

Ironi mina vänner!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Supporter » lör sep 15, 2007 11:04 pm

MHC skrev:Kanon, du är bäst supporter. Men jag får inte ihop texten med Staffan Stalledräng melodin, du måste bytt melodi eller hur??
Lasse Berghagen släng dig i väggen...
Du behöver inte vara orolig alls MHC över att det kan vara Berghagen eller nån j-vla Stalledräng. Det är ingen känd låt alls, om det nu är en låt? Nåt låtliknande är det, men mest för att hålla takten.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Supporter » lör sep 15, 2007 11:06 pm

Lakers00 skrev:Ironi mina vänner!
Barnsligt och omoget att uttrycka sig så där, Lakers00. Här försöker man bara hjälpa till lite, men som tack för det får man ett slag i magen av honom :evil:

Ja, visst är texten kul, MEN seriös. Ska det vara en tråkig text eller? Stick till nån annan tråd Lakers00, där du gör mer nytta för i den här tråden bidrar du inte med något :!:
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Kjellsson » sön sep 16, 2007 12:11 am

Hoppas du skämtar med den där ramsan supporter, det va nämligen det sämsta jag läst på länge... :oops: :cry:
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Supporter » sön sep 16, 2007 12:41 am

Fy på sig Kjellsson..du är inte så trevlig och smart som man kan tro ibland. Du kan också sticka till ett annat forum. Finns personer ibland som tar vara på minsta lilla tillfälle till "Skadeglädje".
Är ni bara avundsjuka eller vad är det med er egentligen!? Kom på något själva.

Det har inte kommit ett enda bra förslag tidigare på ramsa på den här tråden. Hur är det med er egen fantasi- och kreativförmåga Kjellsson, Lakers00 och MHC!?? Har ni bara tuggummi i hjärnan, eller!??? :roll:

Kjellsson! Motivera mitt förslag om du kan, du som är SÅ klok!
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Kjellsson » sön sep 16, 2007 1:39 am

Motivera ditt förslag, det får du nog göra själv. Jag nöjer mig med att konstatera att jag inte tyckte den var speciellt bra.

Förövrigt lovar jag att komma med ett eget förslag på ramsa när jag känner att jag har kommit på någon bra. Men i och med att jag inte besitter någon större talang som kompositör, så väljer jag att behålla ramsorna för mig själv tillsvidare.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Supporter » sön sep 16, 2007 9:31 am

Kjellsson..Motiverat, det har jag nog redan gjort (bara att läsa texten!) och att den är helt okej eller mycket bra till och med. Den är lätt att komma ihåg, och så svänger det bra om den. Melodin, det har du och dina barnsliga vänner ingen aning om hur den låter.
Om du inte tycker att texten är bra, så är du säkert stor nog att kunna motivera det också varför du är så emot min text och hela förslaget.

Däremot kan du få gärna tycka synd om Patricias förslag på den nya tråden här. Du kanske tycker som jag i det här fallet, att den är usel, men ändå bättre än min???

Lakerssimme skapade den här tråden och jag tror att han var seriös också när han lade in den. Visa då lite respekt mot honom!

En sak till. Ni som har medverkat i den här tråden, ni ska inte vara så jävla rädda för att göra bort er! Alla förslag som kommer in kommer att vara mer eller mindre lämpliga/olämpliga. Jag vet, det är inte så lätt att skriva en ramsa, men då kan man ändå tacka er för att ni gjort ett försök. Kan ni inte vara tacksamma för att det finns människor som verkligen försöker lägga tid och möda på det här (skriva texter som ändå ser seriösa ut), då skulle aldrig den här tråden ha skapats.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Lakers00 » sön sep 16, 2007 10:48 am

Supporter skrev:
Lakers00 skrev:Ironi mina vänner!
Barnsligt och omoget att uttrycka sig så där, Lakers00. Här försöker man bara hjälpa till lite, men som tack för det får man ett slag i magen av honom :evil:

Ja, visst är texten kul, MEN seriös. Ska det vara en tråkig text eller? Stick till nån annan tråd Lakers00, där du gör mer nytta för i den här tråden bidrar du inte med något :!:

Det är helt riktigt som du säger,jag gör ingen nytta i denna tråden. Vi är fler om det. :roll:
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav MHC » sön sep 16, 2007 10:59 am

Inte meningen att göra dig ledsen supporter, men jag är helt totalt värdelös på detta område, jag gillar hockey, och det räcker för mig.
Du kommer nog på något bättre såsmåningom. Rom byggdes inte på 1 dag, så ge inte upp.
MHC
Forumamatör

Inläggav Supporter » sön sep 16, 2007 11:09 am

Bla bla bla..Nädå..du gör mig inte ledsen, däremot gör du mig förbannad! Det är inte helt otänktbart att du är här bara för att provocera.

Ja du är TOTALT värdelös, MHC! Om du är så TOTALT värdelös på detta område, låt då andra sköta det :!:

Ta till vara på dina historiekunskaper istället! På det området verkar du vara en riktig "Klippa".

Vad har du för bekymmer..egentligen? Är det något som jag kanske kan hjälpa dig med?
Det du uppenbarligen gör nu är, att du projicerar något som "gnager" i huvudet på dig på mig!?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav MHC » sön sep 16, 2007 12:33 pm

Undrar just vem som behöver hjälp...
Nu lägger vi detta till handlingarna, och ser fram mot en ny säsong fylld med skratt och tårar, med eller utan dina ramsor Supporter.
MHC
Forumamatör

Inläggav Supporter » sön sep 16, 2007 2:29 pm

Så säger en person som MHC för han är rädd för att blottlägga sina svagheter och brister. Du behöver inte bevisa något mer för mig, du har blottat dig tillräckligt för mig. Hoppas att du lär dig av dina misstag, att man inte kan bete sig hur som helst i andras sällskap. Annars får man vara beredd på att ta konsekvenserna. Lycka till på forumet framöver, grabben!
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav bobba » mån sep 17, 2007 7:02 pm

supporter: ramsan var tyvärr ingen höjdare, men som dem andra sa fortsätt försöka, det är bra att någon försöker iaf.
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav Lalin » fre okt 12, 2007 6:33 pm

Ni gnäller här på förslag! Men samma : upp och kämpa hör man hela tiden. Bra i motgång framför allt. Men kom igen nu!
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Staren » fre nov 02, 2007 2:53 am

Det är svårt och jobba in låtar med så pass mycket text i en klack, det tar tid att lära sig, men om ni jobbar i en 10-12 matcher kanske hela klacken kan den.

Men då ska det ju finnas vilja att lära sig sången oxå....
Jag är Västerås fan....
Vem fan e du?
Användarvisningsbild
Staren
Forumamatör

Inläggav eddan » fre nov 02, 2007 2:16 pm

melodi: http://youtube.com/watch?v=nMDXfLFSuk0
Ultima Thule - balladen till sverige

vi älskar vårt lakers Vv älskar vårt lag
våra hjältar växjö lakers är det bästa vi har
vi älskar vårt lakers Vi älskar vårt lag
och den kärlek som finns här finns ingen annan stans
Senast redigerad av eddan fre nov 02, 2007 6:52 pm, redigerad totalt 1 gång.
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Användarvisningsbild
eddan
Forumproffs

Inläggav Lakers00 » fre nov 02, 2007 8:06 pm

Gott eddan låter kanon. :ok:
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Komodoödlan » fre nov 02, 2007 11:14 pm

eddan skrev:melodi: http://youtube.com/watch?v=nMDXfLFSuk0
Ultima Thule - balladen till sverige

vi älskar vårt lakers Vv älskar vårt lag
våra hjältar växjö lakers är det bästa vi har
vi älskar vårt lakers Vi älskar vårt lag
och den kärlek som finns här finns ingen annan stans
Jag hoppas att det där var ett skämt!?? Du förstår väl att det är olämpligt och opassande! Kan du inte komma på bättre låtar (musikband) som inte förknippas med nazism och rasism?

Vi kanske ska börja att rita hakkors på flaggorna också hädanefter, eller??? Jo, jag tackar ja! :roll:
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » lör nov 03, 2007 1:37 am

rassims och nasism vet ja inte men definitivt nationalist. nationalister är vi väl allihopa
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav eddan » lör nov 03, 2007 4:27 am

Komodoödlan är du totalt blåst eller?Ultime thule är förfasiken vikingrock din jävla pajas.
support your local team

http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
Användarvisningsbild
eddan
Forumproffs

Inläggav Lakers00 » lör nov 03, 2007 9:50 am

Komodoödlan du är rolig ibland!!! Vad jag kunde läsa i eddans text så handlade den om Lakers, inte om Hitler och hans polare.
Och nej Ultima Thule är inga nassar kanske nationalister.....men vem älskar inte Sverige.
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Komodoödlan » lör nov 03, 2007 10:16 am

Om jag inte missminner mig så var Ultima Thule på "tapeten" på 90-talet tror jag, som hade med främligsfientlighet att göra, att deras texter var ifrågasatta mm. Jag kom inte ihåg hela historien.

Jag vet att det var ett j-a "hallå" på stan här i Växjö när det där bandet sålde skivor eller souvenirer eller nåt annat.

Texten handlar måhända om Lakers, men låten är trots allt tagen från Ultima Thule, som har sin historia bakom sig eller om den fortfarande pågår?
Komodoödlan

Inläggav erok » lör nov 03, 2007 10:50 am

Ge er nu.ultima thule har gort om väldigt många svenska låtar.isåfall skulle vi sluta sjunga Vildmarken,Svenska national sången.Idas sommavisa m fl.Vilken den svenska orginalet är på denna låten kommer jag inte på just nu.
Senast redigerad av erok lör nov 03, 2007 10:54 am, redigerad totalt 1 gång.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » lör nov 03, 2007 10:54 am

Jag har inte mer kommentarer om det här. Men det är på er risk att, mer eller mindre, skada Lakers klubbmärke genom att föra in Ultima Thule låtar i klacken. Det är för mig j-t onödigt. Jag som Lakers supporter vill inte förknippa laget med främlingsfientlighet. Jag kom inte ihåg, men det kan hända att det var ett j-a rabalder om bandet när man fick reda på att i bandet fanns det anhängare av Vit makt och liknande organisationer.
Komodoödlan

Inläggav erok » lör nov 03, 2007 10:55 am

är ju inte ultima thule som har gort låten bara ändrat om den.å vi ändrar om texten igen :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav antonius » lör nov 03, 2007 12:10 pm

Komodoödlan skrev:Jag har inte mer kommentarer om det här. Men det är på er risk att, mer eller mindre, skada Lakers klubbmärke genom att föra in Ultima Thule låtar i klacken. Det är för mig j-t onödigt. Jag som Lakers supporter vill inte förknippa laget med främlingsfientlighet. Jag kom inte ihåg, men det kan hända att det var ett j-a rabalder om bandet när man fick reda på att i bandet fanns det anhängare av Vit makt och liknande organisationer.

Herregud. Låt dom vara "med" i vit makt då ? Vad spelar det för roll ?
Det har ju ingenting med låten/ramsan att göra? Coola ner lite det är inte som om LL blir ett nytt Nasim parti förfan! :oops:
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav alfax » lör nov 03, 2007 12:16 pm

Jag tycker inte om att Lakers har röda färger i sina dräkter,det påminner om kommunismen, de största utrotarna :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav antonius » lör nov 03, 2007 12:20 pm

Komodoödlan.. komentar? :o
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav Loseddos » lör nov 03, 2007 12:35 pm

Det enda man kan säga om Ultima Thule är att de gör/gjorde pissdålig musik! :notOK:
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Per_växjö » lör nov 03, 2007 2:20 pm

Hallå... Vad spelar de för roll var melodin är tagen ifrån? Kan vi använda en melodi från Pet Shop Boys så kan vi väl använda en melodi från Ultima Thule...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Klacken