Växjö Lakers - Västerås

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav £ak3rs » tis sep 25, 2007 6:53 pm

serra skrev:Stöter ut dom bra åt sidan???
Det är väl en retur det med???? :)

:lol:
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » tis sep 25, 2007 11:02 pm

Primeau skrev:
Komodoödlan skrev:Ingen kanske fortfarande ens är medveten om vilken potential Fasth har redan nu?

Jag sätter en slant på att Evertsson ihop med stora delar av Tingsryds befolkning är medvetna om Fasth´s potential. Fortfarande :lol:
Just därför är kanske inte Fasth sämre än Karjalainen. Hur som helst, viktigt med två bra målvakter.
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » ons sep 26, 2007 1:41 am

Fan att man missar matchen idag , första hemmamatchen man missar på länge och det är tungt.
Vi ses på fredag istället.

Får hoppas det blir positiva nyhter man hör på sportradion och även att man hör alla Lakejer =)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav PeacE_FroG » ons sep 26, 2007 8:20 am

När har vi varit riktigt jäkla nöjd med en målvakt egentligen?? Tror det var Hadelövs visit..han var fenomenal om jag minns rätt... :D
Sen har vi flopparna...dem är ju många på målvaktsidan.. Nolan Mcdonald är ju en legend på ämnet..

TYcker Karja har varit helt ok sen han kom...får han va skadefri denna säsongen kan han nog bli jäkligt bra

ps. tycker KArja ska stå

:D
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör

Inläggav sjön » ons sep 26, 2007 11:30 am

Min åsikt är att Karjalainen ska få välja själv när han vill spela eller när han vill vila.
sjön
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » ons sep 26, 2007 12:22 pm

Delar inte helt din uppfattning, sjön. Menar du att Karjalainen ENSAM ska få bedöma om han ska stå eller inte, utan någon vidare kommunikation med någon annan. Tänk om han dagen innan genomgått en skilsmässa (kanske inte så lämpligt att stå då), ätit dåligt, haft sömnproblem natten innan eller helt enkelt inte känner sig fräsch, kanske har småskavanker men väljer att stå ändå (kanske inte så lämpligt heller)

Det finns nog många olika tillvägagångsätt och strategier som avgör vilken målvakt i ett lag som ska stå, särskilt om målvakterna är väldigt jämna. Jag tror att relationen målvakter emellan till viss del kan vara mer speciell och "Nära" än andra utespelare emellan. Varför inte låta målvakterna sinsemellan avgöra vem av de som bör stå i varje match, med tanke på dagsform, hur man känner sig fysiskt/psykiskt för dagen. Man känner ju bäst själv om man är taggad inför uppgiften. Andremålvakten är ju mer eller mindre ens "bollplank" när det gäller det mesta (tror jag). Den kommunikationen målvakterna emellan behöver inte, men kan vara oersättlig istället för om tränaren kanske bara plockar en målvakt mer ur "luften".
Eller, Karjalainen kan ju mer ladda inför de stora drabbningarna eftersom han på papperet är den mest rutinerade och meriterade av de två. Självklart bör väl i första han den målvakt som är "Etta" stå matcher där motståndet är betydligt meriterande; Malmö, Leksand, Björklöven, VIK, Rögle m.fl.

En nackdel med detta kanske kan göra att den riktigt seriösa och viktiga konkurrensen mellan målvakterna uteblir.
Komodoödlan

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 26, 2007 1:02 pm

Karjalainen är 1:a Målis, punkt slut :ajabaja:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Per Carlsson » ons sep 26, 2007 1:23 pm

Idag vill jag se mer av Ström, Romö och fimpen. Tycker den kedjan var helt anonym i förra hemmamatchen mot Bajen. Det är viktigt att våra rutinererade herrar börjar gå in och visa vägen i dessa tuffa täta matcher så inte ungtupparna behöver avgöra match efter match.

Synd att Markussons ljumskar strular fortfarande, men riktigt skönt besked att Lauritzen är tillbaka på måndag. Han kommer bli guld värd i vårt offensiva spel framöver.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » ons sep 26, 2007 1:34 pm

Konstigt ödlan, först ifrågasätter du sjön när denne säger att Karjalainen kanske själv ska avgöra när han vill stå. I nästa stycke säger du att förstemålvakten själv bäst känner när han ska stå. Hur ska du ha det?

För övrigt håller jag med Varanen om att det skickar fel signaler till laget om förstemålisen står alla "svåra" matcher och reservmålisen alla "lätta".
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Roggan » ons sep 26, 2007 1:36 pm

En officell förfrågan till vår alldeles egen " Musicman ";

- Om Västerås spelar i sina gula tröjor idag vore det väl ganska skoj om du körde " Bananer i pyjamas - låten " när de äntrar isen :wink:
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav #54 » ons sep 26, 2007 1:53 pm

Nu ska vi inte vara taskiga här, jag saknar de Gula tröjorna på våra lirare, lite avundsjuk på VIK:arna =(
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Servo » ons sep 26, 2007 2:06 pm

Roggan skrev:En officell förfrågan till vår alldeles egen " Musicman ";

- Om Västerås spelar i sina gula tröjor idag vore det väl ganska skoj om du körde " Bananer i pyjamas - låten " när de äntrar isen :wink:

Äh, en gurka är en gurka, även om han vill klä ut sig till banan.
Servo
Forumamatör

Inläggav Nille » ons sep 26, 2007 2:43 pm

På tal om musik så tycker jag att det har varit en otäck tendens sista tiden till mer och mer dansbandsmusik. Jag har faktiskt haft problem med lite utslag sista matcherna, måste vara dansbandsallergin som slår till..skärpning på musikfronten!!! :twisted:
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav calle73 » ons sep 26, 2007 4:50 pm

Hellre lite lantlig dansbandsmusik än migränframkallande teckno!!
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Zebbe » ons sep 26, 2007 5:10 pm

Tornberg kräver mer av sina mannar....
(hoppas dock inte det blir verklighet ikväll)

http://vasteras.expressen.se/V%25C3%25A ... aka-segern
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Komodoödlan » ons sep 26, 2007 6:22 pm

Nille skrev:På tal om musik så tycker jag att det har varit en otäck tendens sista tiden till mer och mer dansbandsmusik. Jag har faktiskt haft problem med lite utslag sista matcherna, måste vara dansbandsallergin som slår till..skärpning på musikfronten!!! :twisted:
För en medelålders kvinna som mig är det bara välkommet med lite dansbandsmusik. :wink: Blandat är bäst. Är det bara rock´n roll stannar jag hellre hemma.
Komodoödlan

Inläggav Linkankopia » ons sep 26, 2007 7:37 pm

0-1 efter första perioden. Inte bra att dra på sej så mycket utvisningar....

KOMIGEN LAKERS !!!
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav #54 » ons sep 26, 2007 9:02 pm

3-2 det är god godis på jobbet =)
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav challe_berglund » ons sep 26, 2007 9:24 pm

4-2 GYTT!
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav buck » ons sep 26, 2007 9:26 pm

enormt härligt.

satt framför texttv med vita nävar mest hela kvällen.. ;) underbart!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Matchsnack