kioskerna

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

kioskerna

Inläggav mänsklig » fre sep 28, 2007 10:06 pm

fy faaaan vad dåligt lakers borde skämas om det är dem som ska stå för kioskerna
man behöver inte kunna allt för att vara med
Användarvisningsbild
mänsklig
Forumamatör

Inläggav out4speed » fre sep 28, 2007 10:26 pm

Ja smärre katastrof , orkar inte ens bry mej om att ställa mej där längre.
När de summerar denna säsongen lär de nog se att de inte har tjänat många kronor mer själva, men har tappat folk som tröttnat på milslånga köer som dessutom är precis där folk ska gå ut, öppna en dörr extra kanske vore en idé Lakers??
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inläggav alfax » fre sep 28, 2007 10:35 pm

Som hallen ser ut idag är det inte lätt.Men jag varnade innan på detta forum att det fodras ENORMT duktig personal så att man expiderar snabbt ,det var De som hade det innan duktiga på .
Senast redigerad av alfax fre sep 28, 2007 10:37 pm, redigerad totalt 1 gång.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » fre sep 28, 2007 10:37 pm

jag tycker fan inte man kan skylla allt för mycket på lakers.

visst, de som står i kioskerna är fräscha på det dom gör, så det tar lite extra tid. det lär väl rätta till sej med tiden.

hallens urusla planering är den stora boven i dramat. kan inte tänka mej att det kan bli värre.

sen att det är fredagsmatch och de flesta är fulla o dryga som helvete och ska prata en massa skit med de i kioskerna och inte kan bestämma sej vad de ska ha spelar åxå roll.

köper hellre kaffe av lakers än på entreprenad.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre sep 28, 2007 10:46 pm

buck skrev:
köper hellre kaffe av lakers än på entreprenad.

Det kan man bemöta både med Ja o Nej ,eftersom jag inte besökt dem under periodpauserna så vet jag inte vilken tid det tar, men är det så att folk inte kommer att gå dit på grund av att det tar sån tid ,så fick man trots allt in en viss summa pengar i arrende innan.Framtiden får utvisa om det blir förtjänst.Jag var skeptisk till det hela och är det forfarande.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav mänsklig » fre sep 28, 2007 10:52 pm

VAD FANS DET ATT KÖPA- COCA COLA POPCORN SOM INTE FANS HALSDUKAR .KEPSAR ÄR RIKTIGT FÖRBANAD VEM RINGER MAN TILL FÖR ATT KLAGA :evil: :evil: :evil: :evil:
man behöver inte kunna allt för att vara med
Användarvisningsbild
mänsklig
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » fre sep 28, 2007 11:16 pm

alfax skrev:Som hallen ser ut idag är det inte lätt.Men jag varnade innan på detta forum att det fodras ENORMT duktig personal så att man expiderar snabbt ,det var De som hade det innan duktiga på .
Fordras och Expedierar. Annars var det väl inte så mycket att anmärka på stavningen. :wink:
Komodoödlan

Inläggav Komodoödlan » fre sep 28, 2007 11:19 pm

out4speed skrev:Ja smärre katastrof , orkar inte ens bry mej om att ställa mej där längre.
När de summerar denna säsongen lär de nog se att de inte har tjänat många kronor mer själva, men har tappat folk som tröttnat på milslånga köer som dessutom är precis där folk ska gå ut, öppna en dörr extra kanske vore en idé Lakers??
Publiksiffrorna verkar inte heller vara något att hurra för. 2300 mot Västerås och drygt 2000 mot IKO kan knappast ha överträffat budgeten.
Komodoödlan

Inläggav Fredrik R » fre sep 28, 2007 11:20 pm

Nu var det ju 2600 idag grabben.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre sep 28, 2007 11:21 pm

Min sittgranne sa 2 013, men då har jag blivit felinformerad, grabben.
Komodoödlan

Inläggav Niles » fre sep 28, 2007 11:22 pm

mänsklig skrev:VAD FANS DET ATT KÖPA- COCA COLA POPCORN SOM INTE FANS HALSDUKAR .KEPSAR ÄR RIKTIGT FÖRBANAD VEM RINGER MAN TILL FÖR ATT KLAGA :evil: :evil: :evil: :evil:

Du kan ju ringa mamma. Kepsar och korv kan du inte beställa i samma lucka.
Senast redigerad av Niles fre sep 28, 2007 11:23 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » fre sep 28, 2007 11:22 pm

Komodoödlan skrev:Min sittgranne sa 2 013, men då har jag blivit felinformerad, grabben.

Tydligen.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre sep 28, 2007 11:23 pm

Expiderar erkänner jag mitt fel men fordras(din stavning) är väl när bilförsäljningen går ner för ford, Agneta?
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre sep 28, 2007 11:25 pm

Agneta??? Hon är inte här nu. Du för nöja dig med mig, Anders.

Slå upp ordet fordra(s), så får du se om du har rätt :wink:
Komodoödlan

Inläggav alfax » fre sep 28, 2007 11:27 pm

2.600 åskådare ,sen kan vi nog lägga till en 200-300 som gick in gratis i och med att brandlarmet kom innan matchen börjat och alla inte löst biljett då.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre sep 28, 2007 11:28 pm

idag var det betydligt fler än 2600 det vågar jag lova
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre sep 28, 2007 11:29 pm

Komodoödlan skrev:Agneta??? Hon är inte här nu. Du för nöja dig med mig, Anders.

Vad tusan har Du bytt kön idag ,igår presenterade Du dej som Agneta i en tråd supporten.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav franz » lör sep 29, 2007 12:33 am

Alfax,(och alla ni andra som klagar) ni är hjärtligt välkomna att hjälpa till i denna tunna skara av frivilliga. Det är lätt att klaga men desto svårare att hjälpa till. Vi får inte betalt som dom på 88:an fick, det är en djävla skillnad. Alla gör sitt bästa, eller vad tror ni?
franz
Forumamatör

Inläggav franz » lör sep 29, 2007 12:49 am

En sak till. Ikväll var det bara 4 av 7 kiosker som var bemannade. Det är ju inte direkt så att det står folk i kö för att hjälpa till. Så, kanske dax för alla gnällissar att dra sitt strå till stacken. Då kan vi ju få en riktig proffsig kioskverksamhet!!
franz
Forumamatör

Inläggav august » lör sep 29, 2007 8:51 am

Tvivlar på det, Dennis 8)
Användarvisningsbild
august
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » lör sep 29, 2007 8:57 am

franz skrev:En sak till. Ikväll var det bara 4 av 7 kiosker som var bemannade. Det är ju inte direkt så att det står folk i kö för att hjälpa till. Så, kanske dax för alla gnällissar att dra sitt strå till stacken. Då kan vi ju få en riktig proffsig kioskverksamhet!!
Varför inte sätta upp ett plakat på universitetet där man kan annonsera om hjälp vid kioskerna till Lakers hemmamatcher? Finns säkert massor av studenter som skulle vilja tjäna en liten hacka på några få timmars jobb.
Komodoödlan

Inläggav alfax » lör sep 29, 2007 9:59 am

franz:det var inte jag som klagade,jag önskar inget hellre än att det ska gå bra för kioskerna i lakers regi..men om det är som det skrivs av vissa så tröttnar folk på att stå i köerna oh då ifrågasatte jag om det blir mer lönsamt än ha en arrendator.
Du får gärna PM:a mig så kan vi reda ut det hela.Jag vill alltid Lakers bästa!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav calle73 » lör sep 29, 2007 10:32 am

Skulle det kanske funka bättre om några kunde gå omkring med en låda på magen med godis och Mer-paket??
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav alfax » lör sep 29, 2007 10:37 am

Såg att de gjorde det i en match ,tror att det säljs bra på det sättet.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » lör sep 29, 2007 11:15 am

calle73 skrev:Skulle det kanske funka bättre om några kunde gå omkring med en låda på magen med godis och Mer-paket??
Bra förslag. Dessa fulla "magar" med choklad skulle kunna stå i trappuppgångarna. Beroende på var man sitter, inåt mitten eller utåt kanterna kan ha betydelse för om människor vill bemöda sig att trängas ner bland alla ben och stå i långa köer nere på golvet eller istället för att bara behöva sträcka sig några meter för ett bit choklad.
Jag tror att man kan helgardera sig på det här försäljningssättet.
Komodoödlan

Inläggav #54 » lör sep 29, 2007 12:05 pm

Var på första hemma matchen då tyckte jag allt funkade perfekt, men det var nog fler kiosker öppna då. Igår var det lite längre köer, men det är inte personalens fel, färre kassor längre köer helt enkelt, då är det nästan aldrig personalens fel utan ledningens eller cheiferna. Fast igår var det synd att popcornen tog slut så snabbt vi är ju ändå en popcorn kultur =)
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav erok » lör sep 29, 2007 1:22 pm

Det var detta jag befarade.Lakers får inte ihop folk till att sköta allt.Å varför vissa kiosker var stängda beror väl mest på att det inte fanns bemaning till att ha dem öppna.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav franz » lör sep 29, 2007 5:31 pm

Komodoödlan skrev:
franz skrev:En sak till. Ikväll var det bara 4 av 7 kiosker som var bemannade. Det är ju inte direkt så att det står folk i kö för att hjälpa till. Så, kanske dax för alla gnällissar att dra sitt strå till stacken. Då kan vi ju få en riktig proffsig kioskverksamhet!!
Varför inte sätta upp ett plakat på universitetet där man kan annonsera om hjälp vid kioskerna till Lakers hemmamatcher? Finns säkert massor av studenter som skulle vilja tjäna en liten hacka på några få timmars jobb

Det är ju just det, ideellt arbete betyder gratis. Ingen ersättning förutom korv och kaffe. Tvivlar på att detta skulle locka så många studenter.....
franz
Forumamatör

Inläggav buck » lör sep 29, 2007 7:38 pm

Komodoödlan skrev:Finns säkert massor av studenter som skulle vilja tjäna en liten hacka på några få timmars jobb.

ideellt arbete... ideellt!!!
bland annat därför jag hellre köper kaffet av dom och därför jag tycker att det är förbannat ohyfsat att klaga.
de som har mage att klaga utan att ens vara beredda att ställa upp och försöka få ett bättre jobb gjort borde gå till sina föräldrar och be om en omgång smisk!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav out4speed » lör sep 29, 2007 7:57 pm

buck skrev:
Komodoödlan skrev:Finns säkert massor av studenter som skulle vilja tjäna en liten hacka på några få timmars jobb.

ideellt arbete... ideellt!!!
bland annat därför jag hellre köper kaffet av dom och därför jag tycker att det är förbannat ohyfsat att klaga.
de som har mage att klaga utan att ens vara beredda att ställa upp och försöka få ett bättre jobb gjort borde gå till sina föräldrar och be om en omgång smisk!

Så du menar att man som betalande supporter inte får klaga på dålig service?
det räcker alltså inte att man betalar inträde och ev sponsrar om man håller på lakers utan man måste dessutom stå i kioskerna för att kunna få sej nått att äta och dricka hos lakers?
Med den synen på saker och ting lär vi nog varken ha publik eller sponsorer om några år..
Klart de gör så gott de kan, men när man bytt ut nått som var riktigt bra skött till nått som knappt funkar måste man ju fråga sej om det är värt det?
Jag tycker inte det, jag vill inte stå och trängas i en kö hela periodpausen för att få en korv eller lite kaffe.
Jag vill inte heller behöva tränga mej igenom hela denna kö för att komma ut och ta lite frisk luft, och tror inte de i kön uppskattar det heller.
Och just där finns ett enkelt sätt att lösa det på , öpnna en eller 2 dörrar på baksidan, tror publikvärdarna skulle klara av det och tillochmed välkomna det.
Och argumentet att folk springer in gratis tycker inte jag håller, värna om den publik vi har, man går dit för att få underhållning, och det värdet sjunker med trängsel och långa kiosk köer.
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Inläggav NEDOMANSKY » lör sep 29, 2007 11:07 pm

Tycker uppriktigt synd om alla De som ställer upp och gör sitt bästa för att det ska funka, Jag befarade dock detta när Kioskbelutet togs, ofta tar sig en klubb vatten över huvudet när Man tror sig kunna serva en så stor publik med ovana ideella krafter.

Det kommer att bli bättre efterhand, tålamod Lakersvänner.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Komodoödlan » sön sep 30, 2007 11:59 am

franz skrev:
Komodoödlan skrev:
Varför inte sätta upp ett plakat på universitetet där man kan annonsera om hjälp vid kioskerna till Lakers hemmamatcher? Finns säkert massor av studenter som skulle vilja tjäna en liten hacka på några få timmars jobb

Det är ju just det, ideellt arbete betyder gratis. Ingen ersättning förutom korv och kaffe. Tvivlar på att detta skulle locka så många studenter.....
Såvida det hade varit vanlig lön på "allt" för dessa timmar menar jag naturligtvis. Då hade studenter stått i kö..
Komodoödlan

Inläggav erok » sön sep 30, 2007 12:11 pm

Kostar mer än det smakar att anställa studenter.Arbetsgivaravgift och sociala avgifter måste man betala även om det bara är ett par timmar i veckan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » sön sep 30, 2007 1:23 pm

Beror ju på vad man vill lägga pengarna på. Det påverkar självklart klubbens kassa. Men verkar man för en stabil kassa kan man göra mycket med pengar.
Komodoödlan

Inläggav Primeau » sön sep 30, 2007 1:33 pm

Komodoödlan skrev:Men verkar man för en stabil kassa kan man göra mycket med pengar.

:?:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Off-Topic