Växjö Lakers - Borås HC 5/10

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers - Borås HC 5/10

Inläggav Fredrik R » ons okt 03, 2007 9:36 pm

Nu är det vinst som gäller på Fredag och ingen genomklappning, 3 poäng ska bärgas hem.
Borås är inte dåliga, vann mot VIK idag.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » ons okt 03, 2007 9:42 pm

Känns på förhand kanske som en lite lättare uppgift på fredag, trots att man naturligtvis aldrig får slappna av. Samtidigt var VIK sämre än väntat mot Borås kväll. Juhlins kedja hade inte sin bästa dag idag. Ändå starkt att gå segrandes ut mot normalt svåra VIK.

Det som kan oroa är att vi har förlorat våra båda möten med Borås på försäsongen.
Senast redigerad av Komodoödlan ons okt 03, 2007 9:46 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Komodoödlan

Inläggav friberg » ons okt 03, 2007 9:43 pm

jepp å det bådar inte gott
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » ons okt 03, 2007 9:44 pm

De vann i sudden dock... Borås ägde inte matchen. Mycket snyggt mål i sudden. Men angående matchen så hoppas ja på att Borås INTE underskattas utan att Lakers tar tidigt tag i taktpinnen och leder matchen dit de vill ha den.
Senast redigerad av Per_växjö ons okt 03, 2007 9:46 pm, redigerad totalt 1 gång.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons okt 03, 2007 9:44 pm

Finns ingen lättare uppgift, not now not ever :!:
Gör man det man ska kan det gå bra, gör vi på läktaren det vi ska går det ännu bättre :twisted:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » ons okt 03, 2007 9:47 pm

Jag vill nog påstå att sannolikheten att Lakers ska vinna mot Huddinge, Hammarby, Borås är avsevärt större än sannolikheten att vinna mot Malmö och Leksand. Men kommer spelarna och laget inte upp i tillräckligt hög standard så kan vi förlora mot vilket div1-lag som helst.
Komodoödlan

Inläggav Niles » ons okt 03, 2007 9:55 pm

Matcherna mot Huddinge och Hammarby blir minst lika svåra, om man ens tänker tanken att dom skulle vara lättare. Därför tänker vi inte den tanken, begrips :wink:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons okt 03, 2007 9:56 pm

Vi vinner på fredag, jag är helt säker på detta!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » ons okt 03, 2007 10:55 pm

Niles skrev:Matcherna mot Huddinge och Hammarby blir minst lika svåra, om man ens tänker tanken att dom skulle vara lättare. Därför tänker vi inte den tanken, begrips :wink:
Lakers hade haft avsevärt bättre odds mot Hammarby och Huddinge än mot Malmö och Leksand, begrips :wink: Om man sedan som spelare tycker det är en lättare match, så är det hans problem. Jag pratar om sannolikhet och odds. Därför är jag mer tacksam för att det nu är Borås som står för motståndet och inte Malmö eller Leksand på fredag.
Komodoödlan

Inläggav Lalin » tor okt 04, 2007 6:56 am

Väntar tåligt på Lauritzen. Där har vi ett snäpp till tror jag. Önskar att jag får ställa mig upp och vråla ett par gånger under matchen :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor okt 04, 2007 12:51 pm

Borås har ett bra lag, men jag kan omöjligt se att dom ska lyckas göra det som inte ens t ex. Malmö, Rögle och Leksand gjort på senare år: vinna TRE raka mot oss. De senaste båda segrarna har i och för sej kommit under försäsong, men i alla fall. Nu är det slut på träning och lek, menar man från Lakers håll allvar med att man ska nå KVALSERIEN denna säsongen är detta ett ypperligt tillfälle att visa nykomlingen Borås HC var skåpet ska stå.

Lauritzen kan vi tydligen räkna bort. Igen (han ÄR verkligen gjord av kex!). Hur det är med Markusson vet jag inte men det låter ju lite på Karlsson som att han blir borta ett bra tag till. Så vad göra? Jo, säg till Moppe-Gurra att smälla på alla röd-vita knallar han ser, och då menar jag verkligen ALLA. Ge Il Capitano Romö hans gamla roll som trasher dvs låt han jaga skiten ur BHC´s juniorer, dom som inte Gurra proppar får han ta hand om och vice versa. Steffen Thoresen verkar vara rejält på g i målprotokollet, jag tycker han i denna matchen mer skall ägna sig åt att skapa ytor åt speedkulorna Karlsson och Lindhagen - lite puckinnehav, mycket uppoffring och tackla, tackla, tackla från norrbaggens sida.
Nå´t mer? Just det, bänka Rantatalo och låt Fantuomo stå.
Edit: kom på en sak till. Kevin Marsh, målsprutan från Kanada, vill jag se P-A-R-K-E-R-A-D framför BHC´s kasse. Han har redan visat att han på typiskt transatlantiskt manér går rakt på mål, imorogn ska han fan bo i knät på målisen.
Med all respekt för motståndet...men allt annat än seger imorgon tycker jag är ett misslyckande.
4-2!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor okt 04, 2007 1:01 pm

Finns inga lätta matcher men faktum är att vi SKA vinna mot Borås hemma om vi ska vara med och leka med dom stora lagen i serien.

Skiter i hur matchbilden ser ut, bara vi gör fler mål än BHC och krigar oss till tre pinnar.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor okt 04, 2007 1:31 pm

OCH....inte nog med det...med speedkulan Karlsson ovan menar jag Patric Carlsson och inte tränare Karlsson!!!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor okt 04, 2007 3:01 pm

Per Carlsson skrev:Finns inga lätta matcher men faktum är att vi SKA vinna mot Borås hemma om vi ska vara med och leka med dom stora lagen i serien.

Skiter i hur matchbilden ser ut, bara vi gör fler mål än BHC och krigar oss till tre pinnar.

imorgon ska det krigas på som fan såväl på isen som på läktaren. Imorgon tar vi en vinst det är på tiden . Lakers spelarna är togtaggade imorgon det vågar jag lova.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tor okt 04, 2007 5:52 pm

Primeau, Steffen ska till skillnad imot vad du säger ha "mycket" puck. Sen kommer hans passningar och mål.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tor okt 04, 2007 8:03 pm

BHC får tydligen ihop en buss med supportrar till matchen imorgon enligt deras hemsida. KUL! :D
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor okt 04, 2007 8:27 pm

Enl. min mening är denna match en av den viktigaste denna säsong .Nu ska vi visa att Vi vill vara kvar i toppen och inte bjuda in lag som Borås (har all respekt för Er alla Boråsfans) och som vi gjorde sist O-hamn ,Ska Vi vara med måste Vi vinna hemma mot dessa lag.
Jag brukar inte kräva eftersom jag varit med i idrotten så länge ,men NU är det endast vinst som gäller och med rätt inställning så blir det ,att Vi förlorat 2 träningsmatcher har INGEN som helst betydelse om alla är taggade imorgon.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor okt 04, 2007 8:36 pm

Fredrik R skrev:BHC får tydligen ihop en buss med supportrar till matchen imorgon enligt deras hemsida. KUL! :D

Jätteskoj , länge sedan vi tampades med den i 1:an,men vad jag kommer ihåg var det många trevliga supporters och sedan är det roligt att bortaklackens läktare fylls ,dels för pengarna på inträdet ,men framförallt för stämningen ,.Hammarbymatchen var en katasrtrof ,där 10 smållingar försöker vara stockholmare bara för de hatar lakers ,vad tror Ni De kommer från? Jag vet!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor okt 04, 2007 8:38 pm

trevliga supportrar? Bland dom trögaste jag träffat. En snubbe... tror det var deras ordförande eller han som trummade spottade på mig. :asshole:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tor okt 04, 2007 8:40 pm

Så det är anfall som gäller Per? :D
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav bobba » tor okt 04, 2007 8:40 pm

[quote="alfax",där 10 smållingar försöker vara stockholmare bara för de hatar lakers ,vad tror Ni De kommer från? Jag vet![/quote]Är ju likadant med leksand oxå så nu ska du inte kasta för mycket skit på dem :wink:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav alfax » tor okt 04, 2007 8:49 pm

Nu tar vi det i tur och ordning!
Per :,jag träffade trevliga supportrar ,Du råkade ut för något annat och då kan jag inte döma för det.
Bobba: så är det bara mot Leksand är det ännu värre än Hammarby ,När småländringarna sjunger vi kommer från Leksand och det inte finns ett dalmål i det ,då skrattar jag ... URLÖJLIGT.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tor okt 04, 2007 9:04 pm

"När småländringarna sjunger vi kommer från Leksand och det inte finns ett dalmål i det ,då skrattar jag ... URLÖJLIGT."

Kan bara hålla med. Det är bara pinsamt att se och höra. Själv tänker jag först då på alla Stlm-trams som försigår i Växjö. :oops:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor okt 04, 2007 10:07 pm

Hehe, anfall å anfall! Slipper helst se honom igen!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor okt 04, 2007 10:40 pm

imorgon jävlar. vi ska göra allt för 3 poäng
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Cilla » fre okt 05, 2007 2:15 pm

Konstigt inget "Inför Borås" på hemsidan.......
Lakers now and forever

Cilla
Användarvisningsbild
Cilla
Forumentusiast

Inläggav Fredrik R » fre okt 05, 2007 3:19 pm

Det brukar inte komma förrän typ 1-2 timmar innan match.

EDIT: Precis när man skriver det så dyker det upp. :lol:
http://www.vaxjolakers.se/p5519/p5519_s ... ticle=5689
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre okt 05, 2007 3:48 pm

Borås har inte tagit ett enda poäng på bortaplan ännu väl? Med andra ord som upplagt för att gå åt helvete för Läjkörs ikväll....
Men icke då, ikväll blir det garanterat vinst. Kan bara gå på ett sätt: 3 sköna pinnar till hemmalaget.
Med detta ödmjuka uttalande lämnar jag er för idag, adjö
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre okt 05, 2007 4:28 pm

Roséns line måste få till det bättre. RR och Weinis har -5, och Gurra har -4. De spelar alltså -1/match och så kan det inte fortsätta. Jag tycker Weinstock var bättre defensivt förra säsongen, latare hittills i år. När det inte heller fungerar offensivt blir det problem. Coach Karlsson måste stabilisera linan. Tyvärr saknar vi en utpräglad defensiv forward (jmfr The Janitor) i truppen som kan gå in och stadga upp det hela. Jag skulle vilja testa Markusson tillsammans med Rosén och Weinstock när han blir spelklar. Hjalmarsson har inte varit dålig, men är lite valpig i det taktiska spelet. Alternativt skall man ge Weinstock mer defensivt ansvar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav nyman » fre okt 05, 2007 4:29 pm

Tänk så enkelt livet kan va vinner dom så är det bra förlorar dom är dom inte värda att spela i 4:an.
Tänk om dom vinner då är det bra, men bara om det har varit på ett sett som motsvarar elitklass.
Tänk om alla hade fått chansen att få spela och möta spelare som är lika bra eller bättre än sig själv, va bra det hade varit, för då hade alla förstått skillnaden mellan ribba ut och ribba in.
Alla hade förstått hur viktigt STÖDET från läktaren är.
Alla hade förstått att när det är tungt Behövs det mest.

Det är då Lakejern kan visa sin klass.

P.S Kräv aldrig!
Stötta, Heja , spexa, mycke skoj och mycke sång.
Sen hoppas vi på framgång.
nyman
Forumamatör

Inläggav PeacE_FroG » fre okt 05, 2007 9:17 pm

FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIMPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D vilken svängig match!!
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör

Inläggav Lalin » fre okt 05, 2007 9:45 pm

Fick tyvärr förhinder! Men 4-3 är efter eftertanke jävla gott!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Återgå till Matchsnack