Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
markussonfan#1 skrev:de e ju bättre om öster går ner för då får lakers mer sponsorer o kanske mer suppotrar t.o.m |D
Vad gjorde Stig Svensson egentligen?? Han var väl en del i Östers org då, så om man jämför med Östers org idag så finns det uppenbart en del som behöver göras, ex. att se över kompetensen bland ledare, scoutare, för det har inte varit Östers starkaste sida att få hit rätt spelare.alfax skrev:Ska försöka att svara på dina frågor som jag ser det efter att följt Öster sedan i början på 60-talet.
1)Egna produkter var Kalle Björklund och i viss mån Peo Bild(Nöbbele) av dem Du nämner.
2)Det är lättare att behålla spelare när man var Sveriges bästa lag och spelade i Europa .cuperna .
3)Spelarlönerna var goda med den tidens penningmarkrnad sett.
4)Utan Stig Svensson hade aldrig Öster blivit det storlag man var ,men ska samtidigt komma ihåg att ekonomin var körd i botten när han lämnade ordförandeskapet.
5)Sedan kom Bosmandomen vilket har gjort att det numera helt är spelarnas marknad.
6)För min del tror jag aldrig Öster kommer tillbaka till den storhetstid som var på 70-80 talet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster