Smålandsderby Växjö Lakers - Nybro Vikings

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Smålandsderby Växjö Lakers - Nybro Vikings

Inläggav Lakersfan_03 » mån okt 08, 2007 1:38 pm

vet att vi har sundsvall borta först men det här blir ett hett smålandsderby som man kommer vara riktigt nervös inför. Nybro är just nu endast 1 poäng bakom oss och på playoffplats vilket för dom är långt över förväntan. Vi kommer även få oss en rejäl match på läktaren de verkar som om det kommer att komma många eftersom de tar endast 30 kr för resan hit och medlemmar åker gratis.

såhär står det på nybros supportersida

''Fredagen den 12e oktober är det dags för derby i växjö ishall. Givetvis ska du dit och se när nybro tar säsongens säkraste trepoängare''

vi har haft svårt mot nybro i lakerdome såvitt jag kan minnas och jag hoppas att vi besegrar spöket nu och tar en viktig 3 poängare på fredag.
Men först ska vi klara av sundsvall på onsdag.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » tis okt 09, 2007 9:18 am

Kul om Nybroiterna vaknat till liv, det har ju knappt varit derbystämning de senaste åren :)
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis okt 09, 2007 9:45 am

Förstår om byborna blir alldeles till sig i trasorna när dom nu tagit några oväntade segrar mot Huddinge och Hammarby :)
Alla bortafans är alltid välkomna hit.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Nybban » tis okt 09, 2007 11:10 am

O Almtuna o löven. :wink:
Röd o Svart o Vit
Användarvisningsbild
Nybban
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » tis okt 09, 2007 11:21 am

Det komer bli kul med ett hett derby för en gångs skull och hoppas de fyller hela bortasektionen. på fredag tar vi säsongens 3 första derbypoäng
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » tis okt 09, 2007 2:46 pm

Säga vad man vill men jag är imponerad över Nybros start.. Såååå nederlagstippat. Starkt
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Varanen » tis okt 09, 2007 2:52 pm

Hoppas verkligen att laget fokuserar på nästa drabbning och inte på fredagens derby. Annars blir det smisk imorgon.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » ons okt 10, 2007 6:58 am

Skitorten Nybro ska få ett "tillvaknande" i Lakerdom! Sent ska Nybro vakna och inse hur duktigt laget är :twisted:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons okt 10, 2007 9:21 am

Kul med mkt folk från nybba...bra för lakers ekonomi och kul för oss i klacken..
81 anmälda nu...:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » ons okt 10, 2007 12:51 pm

Kan bli jobbigt att ställa om för fredagsmatchen. Först en lång bussresa på 80 mil under tisdagen, match ikväll och resa hem 80 mil för att sedan köra ett ispass på torsdag förmiddag i Växjö. Sedan match på fredag mot Nybban :twisted: . En hyfsad tuff vecka!
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Mahovlich » ons okt 10, 2007 1:56 pm

Nille skrev:Kan bli jobbigt att ställa om för fredagsmatchen. Först en lång bussresa på 80 mil under tisdagen, match ikväll och resa hem 80 mil för att sedan köra ett ispass på torsdag förmiddag i Växjö. Sedan match på fredag mot Nybban :twisted: . En hyfsad tuff vecka!

Du kan nog ställa det i relation till att Nybro inte får ihop tre femmor i dagsläget på grund av skador. Det skulle dessutom inte förvåna mig om det dimper ner ytterligare en skada i kvällens match mot Västerås.

Om man ser till förutsättningar totalt sett så har nog Växjö ett övertag på det planet, trots en bussresa på 80 mil :-)
Användarvisningsbild
Mahovlich
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » tor okt 11, 2007 12:52 am

Just nu känns det riktigt tungt , men på fredag ska vi göra vårat från läktaren. NYBROKROSS!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Ambassador » tor okt 11, 2007 7:56 am

Även om Nybro kommer med två femmor skulle jag inte våga ta ut något i förskott.
Nybro är Nybro..
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Mahovlich » tor okt 11, 2007 10:08 am

Ambassador skrev:Även om Nybro kommer med två femmor skulle jag inte våga ta ut något i förskott.
Nybro är Nybro..

Sluta vara så blygsam nu utan ta på er rollen som favoriter så vi kan defilera med ett par kontringar varvat med härliga icing puckar :lol:
Användarvisningsbild
Mahovlich
Forumamatör

Inläggav Beckis » tor okt 11, 2007 10:21 am

[quote="Mahovlich"]

Du kan nog ställa det i relation till att Nybro inte får ihop tre femmor i dagsläget på grund av skador. Det skulle dessutom inte förvåna mig om det dimper ner ytterligare en skada i kvällens match mot Västerås.

quote]

Helt otroligt vad skador ni åker på år efter år....
Fan man kan ju nästan tro att ni tränar i ungarnas lekrum i källaren. (förenat med stora faror) :lol: :lol:
Måste kännas bedrövligt med tanke på den fina start ni i Nybro fått i år?
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Mahovlich » tor okt 11, 2007 11:37 am

Tja, vad ska man säga. Skador drabbar ju alla lag men vissa skador känns onödiga. Många spelare får problem med sina ljumskar men istället för att vila en match så drar man på sig värmebyxor, lite magisk "kräm" och kör på nästa match. Resultatet: 3-4 veckors frånvaro på grund av dumdristighet. Tror att det är vanligare bland yngre spelare som är rädda om sin plats om de nu fått en bra start på säsongen.

axelskador och knäskador är betydligt svårare att komma från då de oftast når sin peak vid själva händelsen :-)

Men oavsett om Nybro spelar med 3 gallermonster och en avdankad landhockeyspelare på fredag så blir det förhoppningvis ett underhållande derby.
Användarvisningsbild
Mahovlich
Forumamatör

Inläggav Beckis » tor okt 11, 2007 11:52 am

"magisk" kräm, ojojoj Du menar den som man inte får slinta med handen när man applicer ljumsken annat än om man vill bli Pavarotti för fem minuter :lol: :lol: :lol:
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Malul » tor okt 11, 2007 12:03 pm

två lag med tveksam form o självförtroende...detta kan sluta med vad som helst..typ 8-8
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor okt 11, 2007 1:59 pm

Imorgon ska det bli en kämparseger , vi är inte i form men det verkar nybro inte heller vara. det spelar ingen roll imorgon ska vi ha 3 poäng , och vi från läktaren ska ge fan i och vara tysta.
Kommer ni ihåg matcherna vi från läktaren hjälpte till att vinna ? , det var många matcher. Imorgon gör vi våran bästa insats från läktaren.
3 poäng
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tor okt 11, 2007 3:52 pm

Japp nu taggar vi till, hemmamatch, fredag, derby och 3 pinnar.

Krossa Nybro! :headbang: :twisted:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav PP » fre okt 12, 2007 10:10 am

Ser fram emot en jämna match med Lakers som segrare.

Hoppas att Lindhagen får chansen att visa framfötterna ikväll.

Dåligt drag på forumet just nu, är alla nervösa inför kvällen?
Heja Lakers!!
PP
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » fre okt 12, 2007 11:31 am

idag är det nästan måstematch om vi vill hänga på toppen. 3poäng idag och vi hänger med. förlorar vi dock idag så är det många lag bakom oss som tar in på oss rejält
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre okt 12, 2007 11:53 am

Problemet med Lakers tycker jag är att man har spelat i princip i samma tempo som motståndarlagen, och då kan det praktiskt taget gå hur som helst i matcherna (håller inte i längden) för så stor skillnad är det inte på HA:s hockeyspelare. Annars får man vinna matcherna på individuella prestationer. Se på Malmö, Leksand, Rögle, som alltid försöker hålla ett högt tempo, vilket man vinner mycket på. Därför är jag lite orolig inför matchen mot Nybro. Nu vill jag att man trampar skridskor i 60 minuter ikväll! Annars blir det ingen lätt match.
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » fre okt 12, 2007 12:17 pm

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Baker » fre okt 12, 2007 1:01 pm

Är det fler än jag som inte riktigt förstått vårt uppspelsmönster? Är man gnällig eller men det känns som om de lag som varit i hallen i år alla haft ett bättre grundspel när det gäller att ta sig in i offensiv zon.

Dessa varningsord myntade väl någon Umebo att JK inte imponerat hos Löven när det gäller organisation och uppspel.

Även om Kempe hade sina sidor med eller utan video mm så känner jag att ingen tränare i modern tid i klubben lyckats bättre när det gäller detta med uppspel och vara organiserad i offensiv zon.

Det är nog dags att visa mot Nybro att vi vill vara med och leka på den övre halvan av tabellen annars kan det bli jobbigt framöver.
Baker
Forumproffs

Inläggav Varanen » fre okt 12, 2007 3:10 pm

Fortfarande beror uppfattningen av grundspel och spelidé nästan uteslutande på resultat. När laget vinner är de bra, vid förlust ifrågasätts de samma. Det är helt naturligt, men leder aldrig till någon konstruktiv diskussion eftersom svaren redan är givna. Hockey är inte ett komplicerat spel. Det handlar egentligen om väldigt små detaljer, mycket skall vara självklart på den här nivån (exempelvis att alltid passa en medspelare som har farten uppe). Hockeyn har tre zoner. Innan säsongen börjar skall spelarna veta hur tränaren vill att de skall agera i de tre zonerna både när det egna laget har pucken eller det andra laget har kontrollen. Alltså 6 scenarion som skall gås igenom, till det tillkommer spel i specialteams. Men förlorar spelaren sin man-man kamp spelar det ingen roll vilken taktik som är beordrad.

Ikväll efterlyser jag alltså de "små" segrarna ute på isen. Vinner vi de vinner vi matchen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Tempo

Inläggav nyman » fre okt 12, 2007 4:09 pm

Uppspelen kan va bättre. Men numera ser man ofta hur försvaret styrbort lagets uppspel.resultatet blir börja om eller slåifrån sig. Chansspelar dom dessutom kan det se ganska tokigt ut. Ett bra styrspel ska dra ner motståndarens tempo eller "sätta fart på puckförare för att tvinga dom att agera i ett förhögt tempo"= fel pass.
Hålla högt Tempo.
På Pucken eller Med puck eller utan Puck. Alla tre samtidigt brukar bli mycket hafs och många fel pass.
Min uppfattning På Puck och utan Puck.
nyman
Forumamatör

Det jag saknar mest

Inläggav nyman » fre okt 12, 2007 4:20 pm

I data världen vet alla vad RTFM betyder.
I idrott heter det RTFD.

READ THE F:::ING DEFENCE.

Det finns alltid ett hål och det är där det göttesta finns :lol:
nyman
Forumamatör

Inläggav Varanen » fre okt 12, 2007 4:31 pm

Varanen skrev: Splitta Persson-Holmqvist, låt Persson spela med Aki, Holmqvist med Beachhouse/Nyberg.

För att ytterligare öka min drygfaktor citerar jag mig själv. :lol: Coach Karlsson väljer att sära på Holma - Persson, men parar ihop de tvärtom mot vad jag hade gjort. Min idé är att Holmqvist är sk puckförande i sitt par, emedan Aki är det i sitt. Ikväll måste Holmqvist ta den säkrande rollen, vilket han inte hade behövt göra med Nyberg. Geni-draget från coach Karlsson kan dock vara att få igång Nyberg, då jag utgår ifrån att han fått uppspelsrollen. Skall bli intressant att följa ikväll.

Kedjorna känns helt ok, har inga synpunkter där.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » fre okt 12, 2007 4:31 pm

Nu längtar man till matchen, måtte VLH dra det längsta strået idag. :headbang:

Vi är Växjö Lakers, vi är röda gula blå vi slutar aldrig sjunga för vi älskar VLH, åhhhhh..........
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Geni-draget

Inläggav nyman » fre okt 12, 2007 5:10 pm

Nyberg kanske tar steget om han får chansen, vi hoppas
Geni-draget kanske ä att under korta perioder spela med 3 kedjor 2 backpar.
nyman
Forumamatör

Inläggav Lalin » fre okt 12, 2007 5:40 pm

Sebastian ombytt :D. Det bästa är om han inte går ut och spelar för tidigt. Men jag har stora förhoppningar på den mannen!
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre okt 12, 2007 6:00 pm

Janne har tydligen läst mitt inlägg om karjarlainen.Jag begär mer, mycket mer! Lycka till Victor! Jag tror stenhårt på dig :wink:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre okt 12, 2007 10:23 pm

Sebbe spelade ett byte efter 4-0-målet. Mer istid fick han inte.
Komodoödlan

Återgå till Matchsnack