Sebastian Magnusson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav lidas » tor okt 11, 2007 4:34 pm

Har följt diskussionen ett tag och följer ungdomsidrott över lag här i Växjö. Tycker att det är fantastiskt kul att så många duktiga ungdomar kommer fram inom sin idrott och ser nu med sorg att Öster kanske åker ur superettan. Kanske dags att lära från detta att man måste ha mycket hjärta i en klubb och satsa på sina juniorer. Kanske nåt för Lakers att tänka på oxå som nu har tappat flera duktiga juniorer. Bra initiativ av Nedomansky att följa dessa talanger och visa att det finns många vägar att satsa framåt på. Fattar därför inte varför några är så negativa - är det inte KUL att det går bra för killarna? Inga broar är brända! Hoppas ni kommer tillbaka till moderklubben. Nedomansky - fortsätt att hålla oss underrättade.
lidas
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » tor okt 11, 2007 5:26 pm

Man får passa på å Tacka, när det bjuds beröm, det är inte ofta, Men Jag säger som Jan Guillo, - det räcker med att ha RÄTT :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Malul » tor okt 11, 2007 5:29 pm

jag tror de flesta inser att ungdomssatsningen är bland det viktigaste vi har,men att dom redan skall gå in i a-laget råder det delade meningar om vilket denna tråd väl belyser
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav lidas » tor okt 11, 2007 6:14 pm

...det kunde i alla fall inte ha gått sämre för Öster om de hade gett fler juniorer chansen. I stället är i alla fall en junior utomlands just för att han inte fick chansen. Lakers kunde väl göra som många andra lag - ha en back och en forwardplats vikt för egna juniorer som tränas in i a-lags spel. Då blir det hjärta i en förening!
lidas
Forumamatör

Inläggav Per_växjö » tor okt 11, 2007 8:34 pm

De är inte lätt för Lakers att få fram massa egna spelare när det är ont om istid...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tor okt 11, 2007 9:31 pm

Kan det inte vara mer så att de juniorer Lakers har för tillfället helt enkelt inte duger för spel i HA. För det första måste de visa i sitt J18 resp J20 att de har potential för HA.
Komodoödlan

Inläggav Niles » tor okt 11, 2007 9:50 pm

Hehe, gomorron. Jo så kan det absolut vara. Om du inte menar dom flyktade junnisarna som enligt någon höll elitserieklass redan när dom var här. Prata med nedofjanten, han håller stenkoll på hur det går i repektive elitseriekarriär.

Vore absolut skitkul om man i framtiden kan få upp några mer egna killar i A-laget också. En vartannat år kan vara en rimlig målsättning.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor okt 11, 2007 11:11 pm

Niles delar med Sig av sina insikter om Talangutveckling, dessvärre har Niles svårt och läsa samt förstå det Han läser uppenbarligen, VEM har påstått att Yngwe/Basse är Elitseriespelare?

Niles som vet HUR talanger mognar fram kan ju förklara att ElitserieLag/Allsvenska-Lag och Lag i Div.1 kan mönstra egna unga spelare från 16 ärs ålder?

Sen kan man ju undra hur somliga kan försvara det rimliga i att ideelt arbetande människor ska lägga sin fritid på att skramla ihop slantar Till Medelmåttor utifrån, personligen känns det bättre att då ge ett par egna en RIMLIG chans att göra bort sig, så rysligt hög nivå befinner sig nämligen inte Lakers spel sig på ÄNNU.

Öster är ett bra exempel på hur det kan gå när ingen ifrågasätter det orimliga i många beslut, Hoppas Lakers genom kloka beslut slipper genomlida Östers Highway To Hell.

Hur många slarviga poängtapp tål Vi Lakersfans? Innan allt fler Motorsågar startas upp? Jag sågar inte rubbet, jag är nara bekymrad över vissa saker.

Utan poäng och hyfsat spel så får nog budgeten sänkas vad gäller publik, sådant där brukar lösa sig av sig själv oavsett vad Niles och Beckis tycker.

Jag tycker bara att det är kul att följa Unga Lakerslirare som kanske kan komma tillbaka en dag, trots att De tydligen dissa av De flesta Lakersfans som troligen inte ens sett Dem spela mer en eller annan gång.

Mvh och hopp om 3 poäng mot Nybro önskar "NeddoFjanten" :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav erok » fre okt 12, 2007 6:07 am

Per_växjö skrev:De är inte lätt för Lakers att få fram massa egna spelare när det är ont om istid...

Men taket på hallen slulle väl vara klart så här dax på året.Kunde ju läsa i smpå i våras att tak et sulle vara klart till hösten.Jag anser iallafall att det är höst nu
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » fre okt 12, 2007 8:19 am

Det kommer inte att hända något med uterinken, inte denna säsongen iafall.

Nedomansky, suck :wink: :D 8) :roll: :wink:
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav lidas » fre okt 12, 2007 9:40 am

Håller helt med Nedomansky! Varför är man inte stolt över att klubben faktiskt fostrar duktiga hockeytalanger? Är det egentligen Nedomansky ni dissar eller är ni seriöst ointresserade av att Lakers ska få fram egna produkter? Tror att det är helt rätt med frågan om mer istider för juniorerna ner till björnligan. Ännu mer imponerande då att det faktiskt finns några riktigt duktiga killar som borde fått chansen på hemmaplan.
lidas
Forumamatör

Inläggav serra » fre okt 12, 2007 9:49 am

Inte alla Neddo vi dissar.
Klart man vill att Lakers ska få fram bra junisar som tar en A-lags plats.
Men att TJATA om detta i 2 år tid är lite jobbigt. Att dessutom ingen junis platsar i Lakers förtillfället gör ju bara att tjatet blir jobbigare.
Vi kan ju inte spela med junisar i laget bara för att vi "måste", utan då får dom ju vara så duktiga så dom platsar.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav PP » fre okt 12, 2007 10:07 am

Håller med Neddo.

Skillnaden mellan tex Thelin, Hjalmarsson och våra egna juniorer (magnusson+Yngwe) är inte tillräckligt stor. Jag tror att de skulle göra ett lika bra jobb för en billigare peng.

Alltså, betala mer för bättre spelare, eller ge egna juniorer chansen.

Hade skillnaden i skicklighet mellan bänknötarna i A-laget och våra nämnda juniorer varit större hade denna debatt inte förekommit.

Sen kan jag inte förstå varför Lindhagen nöter bänk just nu, men det är en anna femma.
Heja Lakers!!
PP
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » fre okt 12, 2007 10:11 am

Håller med om att det inte är STOR skillnad mellan Hjalmarsson/Thelin och Magnusson/Yngwe, men nu är situationen som den är. Spelarna och lagledningen har tagit sina beslut och det är bara att acceptera och gilla läget. Det jobbiga är dock att Nedomansky fortsätter sitt tugg, om och om och om och om igen, utan att komma nånstans.

Att Lindhagen fått nöta bänk en del på slutet har att göra med att man spelat med tre kedjor. Då har vi redan tre centrar, Rosén, Romö och Ström. Personligen tycker jag att Rosén borde vara den av dessa som skulle få nöta bänk. Han ser ju ut som om han har spagetti i benen denna säsongen. Lindhagen känns bättre på det mesta.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav lidas » fre okt 12, 2007 4:23 pm

Precis så är det! Skillnaden är inte tillräckligt stor. Det är precis det jag menar med att egna juniorer, som skulle klara jobbet lika bra, skulle ge "hjärtat" som behövs för att syresätta en klubb - både laget, supportar och sponsorer. Håller också med om att Rosén sett seg ut.
lidas
Forumamatör

Inläggav friberg » fre okt 12, 2007 11:38 pm

känns som denna tråd handlar om allt förutom sebastian magnusson
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör okt 13, 2007 2:29 am

Det märkliga är att somliga inte begriper att Von Rosen var seg förra säsongen också och dunkade in poäng, det torde stå helt klart för alla nyktra betraktare att explosiv snabbhet inte är och kommer aldrig att vara Von Rosens styrka, men han har något som endast Ström har i Lakers, Men gillar Man medelmåttiga Brunkare, så njut av showen så länge den varar.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Komodoödlan » lör okt 13, 2007 11:48 am

Jag tycker att Rosén är mer ojämn hittills den här säsongen, varvar med kloka som mindre klokare beslut, mindre tålamod med passningar, och att han den här säsongen inte har fömågan att sprätta dit puckarna.
Jag tror att han själv är medveten om att det har gått trögt. Finns spelglädjen?
Komodoödlan

Inläggav NEDOMANSKY » mån okt 15, 2007 2:16 am

Basse/Hammarstedt och Yngwe ALLA Målskyttar i Helgen :)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » mån okt 15, 2007 8:30 am

Kul!
Mindre kul är att Johan Carlsson i ASK fick bryta matchen pga jack på hakan, hoppas han är tillbaka redan nästa match.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 16, 2007 9:52 pm

:roflol: Äntligen så börjar samarbetet med Alvesta ta form, ska gensat ta fram Mitt gamla Hakskydd och ge Johan :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 24, 2007 11:43 pm

Nytt mål av Basse, samt Björn Karlsson i Rögle J-20.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Malul » tor okt 25, 2007 8:00 am

bra att du håller ögonen på dom,synd att johan carlsson inte blommade fullt ut dock :cry:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 31, 2007 10:18 pm

Basse 3 :!: Mål och 1 ass i kväll :ok: :hbang:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » sön nov 04, 2007 9:07 pm

Nytt Mål av Basse, samt 4 poäng av Lakerskillarna i Alvesta, Fredrik Eriksson/Tobias Ivarsson/Johan Karlsson som utan sura Miner hjälper till i Kulturarbetet :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » sön nov 04, 2007 9:09 pm

Jag påstar att det är dags att ge Basse chansen i Lakersdressen på bekostnad av Thoresen som nog behöver några matcher på Div.2 nivå.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » sön nov 04, 2007 9:11 pm

Thoresen blev bästa spelare i Lakers i dagens match, vart ska du skicka resten av laget om han ska spela i 2:an?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön nov 04, 2007 9:22 pm

När sponsorTomtar utser Matchen lirare så är Jag redan på väg ut, dessa utnämningar är det ingen som bryr sig om mer än möjligtvis Steffens Mamma 8O
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » sön nov 04, 2007 9:25 pm

Jo, jo, det kan jag hålla med dig om. Men tycker du han gör en klass av div 2-mått i dagens match?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön nov 04, 2007 10:33 pm

NEDOMANSKY skrev:Jag påstar att det är dags att ge Basse chansen i Lakersdressen på bekostnad av Thoresen som nog behöver några matcher på Div.2 nivå.

du kan ju inte må riktigt bra
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön nov 04, 2007 11:50 pm

Mår faktiskt utmärkt, Thoresen är mycket medioker än så länge, skulle bli bäst i Lakers, har en bit kvar, jobbar och sliter visst men Ni ser alla hur långt det räcker mot bra motstånd.

Han är bättre än Div.2 men det är ju med dessa Klubbar som Lakers samarbetar, eftersom det kärvar med Älgagänget från Gislaved.

Tycker faktiskt at Thelin hitills varit bättre dock inte idag.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakersfan_03 » mån nov 05, 2007 1:09 am

Nej Nedomansky det finns spelare som är sämre än Thoresen , han har faktiskt varit ganska så bra trots att han har mer mycket mer att få ut. Han kommer vara viktig för oss
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån nov 05, 2007 1:26 pm

Bass bättre än Thoresen...HA HA HA HA HA..
Har dom släppt ut dig från Stiig Neddo?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån nov 05, 2007 1:47 pm

Thoresens dragningar igår visade bara vad han har i sig. det vill vi se mer utav och det kommer vi se mer utav.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån nov 05, 2007 2:30 pm

Måste säga att man skäms för nedomansky. Maken till fubick var länge sen man snubblade på. Man skrattar till och med i juniorleden enligt uppgifter.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season