Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vackraste klubbmärket skrev:Jag tror inte att ni fattar eller är i närheten av att fatta vilket makalöst speltempo och passningsspel AIK kan prestera när man spelar på topp.
Komodoödlan skrev:Sedan skulle ni behöva en Beck i sin allra bästa form. Så länge Beck är anonym o målprotokollet som han varit nu ett par matcher så tror jag inte AIK skulle ha så mycket att hämta
Primeau skrev:Vackraste klubbmärket skrev:Jag tror inte att ni fattar eller är i närheten av att fatta vilket makalöst speltempo och passningsspel AIK kan prestera när man spelar på topp.
Kanske rent av världens bästa klubblag?
Vackraste klubbmärket skrev:Primeau skrev:Vackraste klubbmärket skrev:Kanske rent av världens bästa klubblag?
Ni kanske tycker det efter matchen ikväll?
Primeau skrev:Vackraste klubbmärket skrev:Primeau skrev:Vackraste klubbmärket skrev:Kanske rent av världens bästa klubblag?
Ni kanske tycker det efter matchen ikväll?
Jag såg Minnesota spela skjortan av Anaheim igår kväll, jag tvivlar på att AIK kommer upp i deras klass
Vackraste klubbmärket skrev:Vore ju dumt att räkna bort Lakers om man torskat mot lag som Huddinge och Bajen. Såg matchen mot VIK och varken AIK eller VIK kom upp i sin bästa spelförmåga. Matchen kändes lika intressant som att kolla på en tvättmaskin. AIK vann för att man lyckades släppa in ett mål mindre. Så enkelt kan man summera den matchen. J20-målvakten från förra säsongen debuterade och han var riktigt bra. Snabb i sidled! Han spås en lysande framtid och sägs vara mer talangfull än Wesslau som lirade i AIK ett par säsonger sedan.
AIK:s anfallsspel är utan att försköna lagets kvalitéer djävligt bra när spelarna kommer upp i sin högre prestationsförmåga. Just nu funkar inte spelet alls men man fullkomligt lekte med Löven och Bofors trots att man vann med "knappa" 6:2 och 6:4. Jag tvivlar inte en sekund på att Lakers kan prestera bra hockey emmellanåt men för att jag ska tro på att de kan komma upp i närheten av samma standard som Gnaget kan så måste jag först se det med egna ögon. Jag tror inte att ni fattar eller är i närheten av att fatta vilket makalöst speltempo och passningsspel AIK kan prestera när man spelar på topp. Det ser helt fördjävligt sjukt bra ut vid dessa tillfällen..inte sådär lagom gulligt högt-allsvenskt-tempo-bra-ut som kan ställa till det för bättre lag.
Näväl nu gäller det för våra spelare att börja visa vad de kan igen...5 matchers kass spel kan inte fortsätta länge till...annars blir det tränarbyte ganska snart skulle jag gissa.
Ett klokt inlägg!Nille skrev:Tror att de flesta lagen på den övre halvan av Allsvenskan kan prestera elitseriespel under korta ögonblick (eller åtmistone ser det ut så men betänk att motståndet inte är eliserieklass), men de korta ögonblicken räcker inte långt utan det är stabiliteten under större delen av matchen som oftast avgör och där är nog inget lag i närheten av elitserien.
Svartvadet skrev:
Ska börja med att tala om för dig att Lakers "snitt spelare" håller högre klass än AIK:s. Att ens se dig skriva att Gnaget skulle hålla ES-klass med sitt bästa spel, men ändå åka på däng mot både Bajen och Huddinge är skrattretande! AIK är ett medelmåttigt lag i Allsvenskan, ni kommer inte att spela i Elitserien igen inom 10 år, och det kan jag lova! Att värva avdankade spelare som Gahn, som kan jämföras med Ström och påstå att eran första femma håller ES-tempo är ju otroligt roligt att se! Varken Leksand eller Malmö skulle klarat sig i ES i år! Och ni än mindre!
Är mycket tveksam till att ni håller bättre tempo än ett lag som slog Malmö förra året med 6-2 och ett Björklöven som var obesegrat på hemma plan!
En sista sak bara, när spelade ni playoff/kvalserien sist?
Vackraste klubbmärket skrev:Sedan att man kan jämföra Ström med Gahn (back med center) är ju fan i mig ett kvitto på att du inte riktigt har alla pommesfrittsen på tallriken!
Nille skrev:Tror att de flesta lagen på den övre halvan av Allsvenskan kan prestera elitseriespel under korta ögonblick (eller åtmistone ser det ut så men betänk att motståndet inte är eliserieklass), men de korta ögonblicken räcker inte långt utan det är stabiliteten under större delen av matchen som oftast avgör och där är nog inget lag i närheten av elitserien.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster