EM!!

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

EM!!

Inläggav serra » ons okt 17, 2007 9:33 pm

Så där ja!!!
Då var EM MÄSTARNA klara för nästa EM!!! :)
Bend over turks!!!!!!!

Ellas ole ole!!!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons okt 17, 2007 9:34 pm

Undra hur det går för Grekland i EM. nu när bosnien inte har någon chans pga stora skandaler inom förbundet , spelare som strejkar / bojkottar laget pga korpnivå och ungefär så får man stå själv för resorna och ge avgift för att spela , och många många miljoner mystiskt försvunna så får man hålla på Sverige och Turkiet.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons okt 17, 2007 9:38 pm

Skönt att slicka Turkiet i EM :)

Fast jag får nog lyfta hatten för turkarna. Grekland fick applåder när dom lämnade arenan. Trodde jag aldrig..
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons okt 17, 2007 10:08 pm

om Turkarna applåderade grekerna måste de varit värda det för det är nog inte något som sker i vanligheterna. Grekland kan vinna mot alla lag såväl som förlora mot alla. Om Turkiet också når EM tror jag de blir farliga.
Grekland och Turkiet var solklara favoriter i gruppen. Norge som underdogs
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons okt 17, 2007 10:23 pm

Turkiet var helt utspelat. 0-4 hade varit rättvisst
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » ons okt 17, 2007 10:29 pm

Alltså, ibland så presterar svenska landslaget världens sämsta fotboll. Hur f-n kan man spela på resultatet och spela ett så håglöst anfallsspel de sista 45 minuterna? Då vill man inte till EM! Vi har ett tillräckligt bra landslag som borde ha klarat av att göra 2-0 på gröningarna, då hade vi varit klara för EM. Sverige gör det väldigt svårt för sig ibland, och det är typiskt Sverige att man beter sig så här, och panikförsvarar för att amn är livrädda för att man kommer att släppa in ett mål. DÅ tror man inte på sitt anfallsspel. Det har ju visat sig så många gånger, att liknande spel straffar sig till slut.

Såg ni timingen och spänsten hos Petter Hansson när han skulle nicka bort bollen strax innan baklängesmålet.. ha ha ha Och han är proffs. :roll:
Senast redigerad av Komodoödlan ons okt 17, 2007 10:40 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 17, 2007 10:34 pm

Förlåt Zlatan att Du föddes i ett Land där Du tvingas spela i ett Lanslag med idel Pojklagspelare med dubbel uppsättning Träben, som dessutom Coachas av en Snusmumrick med en Taktikarsenal som en Encellig Amöba.
Som Pricken över i så kommenteras Matchen av de sedvanliga Fotbollstomtarna i TV3 (Nordahl undantagen) som alltid lycka missa att Zlatan spelar Med SOPOR och ändå gör en samling delikatesser som NOLLORNA INTE FATTAR.

Som sagt Zlatan Förlåt, Lägg Din Energi där den uppskattas.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav alfax » ons okt 17, 2007 10:37 pm

Allbäck och Elmander i kedjan så hade vi vunnit denna match!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » ons okt 17, 2007 10:44 pm

NEDOMANSKY skrev:Förlåt Zlatan att Du föddes i ett Land där Du tvingas spela i ett Lanslag med idel Pojklagspelare med dubbel uppsättning Träben, som dessutom Coachas av en Snusmumrick med en Taktikarsenal som en Encellig Amöba.
Som Pricken över i så kommenteras Matchen av de sedvanliga Fotbollstomtarna i TV3 (Nordahl undantagen) som alltid lycka missa att Zlatan spelar Med SOPOR och ändå gör en samling delikatesser som NOLLORNA INTE FATTAR.

Som sagt Zlatan Förlåt, Lägg Din Energi där den uppskattas.
Äntligen får man skratta av sig lite denna träbentska onsdag. :lol:
Komodoödlan

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 17, 2007 10:55 pm

Till och med Tomtarna på TV3 tyckte Elmander var blek, sen är ju Allbäcks bolltouch gudomlig, det visade han tydligt de minuter han stapplade fram med bröstet i vädret.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav serra » ons okt 17, 2007 10:56 pm

alfax skrev:Allbäck och Elmander i kedjan så hade vi vunnit denna match!!

Alfax så du menar att det är Zlatans fel att Sverige inte vann???????????!!!!!!!!
Inte Petter Hanssons som spelar som en div 5 spelare på målet???
Skärp dig för fan Alfax, jag vet att hade Zlatan hetat Svensson in efternamn så hade du inte tyckt så...
Senast redigerad av serra ons okt 17, 2007 11:19 pm, redigerad totalt 1 gång.
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav kobe71 » ons okt 17, 2007 11:18 pm

Serra, du får ursäkta Alfax, han började nog fira avancemang med konjak lite väl tidigt idag. Lite svårt att bedöma spelarna objektivt då.
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » tor okt 18, 2007 12:13 am

Med tanke på vilka matcher som återstår, så tror jag nu på att England missar EM-slutspelet. Nu ska bara Ryssarna vinna borta mot Israel, sedan är de vidare! Jag tror inte de förlorar mot Färöarna i sista matchen.
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » tor okt 18, 2007 4:38 am

stundtals glimrade zlatan till ordentligt. absolut inte hans fel att vi inte vinner tråkigt när folk säger så. men som kommentatorn sa igåf vi har riktigt höga förväntningar på honom. och det ska vi ha för han är en världsspelare. när han gör 1-2 mål i landslaget kommer det lossna även för honom. många gånger fel sorts bollar på zlatan han måste ju få dem på fötterna det är då han kan göra saker det visade han igår.
förstår inte hur man kan tappa en match så som igår helt plötsligt spelade Irland som om de vore på hemmaplan och höll i bollen och rullade på bra.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tor okt 18, 2007 11:22 am

Jag trodde att Wimbledons "sparka-och-spring"-fotboll var utdöd för länge sen..
Sen bara för att man går ut till en match med en taktik att ösa långbollar på de långa Zlatan och Elmander jämfört med de små "gröningarna", så behöver man ju inte spela så hela matchen, utan man måste ju kunna byta taktik och spelstil under en match om man kör fast.

Zlatan är må hända världens bästa spelare för tillfället, men jag vill hävda att hans lanskampskamrater inte direkt hjälper honom till att vara det. I Inter har Zlatan "sju" klasser bättre spelare omkring sig, vilket gör att det är lättare att få en passning på foten när man gör en löpning. Att sedan slå in bollen i mål, det behöver inte vara någon "konst" varken för dig eller mig.
Senast redigerad av Komodoödlan tor okt 18, 2007 11:55 am, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav Malul » tor okt 18, 2007 11:37 am

jag tycker Öster spelar en roligare och mera gladfotboll när dom är som sämst än vad landslaget presterade igår,fy fan va uselt det var!

Europa bävar för att Turkiet tar sig till EM o hamnar i vår grupp igen,det skulle döda intresset för fotboll i Europa med;)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » tor okt 18, 2007 6:03 pm

Nu tog du allt bra i Malul, långbollarnas lag Öster. På -80 talet spelade Öster fotboll (en bit in på -90 talet också.) Det Smålänska liret :lol: finns inte kvar i ÖIF.
Jag såg inte matchen igår men så bedrövligt som Öster kan det ju inte bara ha varit.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav #54 » tor okt 18, 2007 10:53 pm

serra skrev:
alfax skrev:Allbäck och Elmander i kedjan så hade vi vunnit denna match!!

Alfax så du menar att det är Zlatans fel att Sverige inte vann???????????!!!!!!!!
Inte Petter Hanssons som spelar som en div 5 spelare på målet???
Skärp dig för fan Alfax, jag vet att hade Zlatan hetat Svensson in efternamn så hade du inte tyckt så...

Det var ju knappast Petter Hanssons fel att det blev mål heller, som inte spelar högerback i sverige, nej det var en bra prestation o han den där nye Concorden som tog ett idiot beslut när långbollen slogs.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Komodoödlan » tor okt 18, 2007 11:24 pm

Nog bör väl en professionell back som Petter Hansson ta ett kliv in och sätta huvudet på den där bollen och manövrera bort den. Från min soffa låg det på Korp-nivå.
Senast redigerad av Komodoödlan lör okt 20, 2007 12:03 am, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav NEDOMANSKY » fre okt 19, 2007 11:39 pm

KORP va Namnet, Bulls Eye K-Ödlan!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Komodoödlan » sön nov 18, 2007 11:06 pm

Spanien - Sverige = 3-0

Jag visste att det skulle bli uskåpning. Sverige och Spaniens teknik skiljer "ljusår" emellan. Därför passar inte Sveriges spel mot så här skickliga passningsspelare. Sverige skulle aldrig klara av att ha ett snabbare passningsspel mot Spanien, för de skulle de aldrig klara av ändå. De skulle tappa bollen efter tredje raka passet och studsa ut som från ett "Träben". Spanien skulle däremot behöva ha en mycket sämre dag samtidigt som vi gör mål i de fasta situationerna. Det är det vi är bäst på. Nu var vi inte i närheten. Jag tror inte vi hade ett enda avslut på mål.?
Sverige tränar på fel saker i klubbfotbollen. Jag tror att alla länders elitspelare, ex. Sverige skulle kunna bli skickligare i tekniken bara man prioriterade det.
Vi har INGEN nytta av Zlatan om inte hans medspelare har förmåga att ge han rätt bollar.

När Sveriges herrar spelar som sämst, så är de inte mycket bättre än damfotbollen.
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » sön nov 18, 2007 11:30 pm

Håller med dig i det mesta du skriver. Spanien är dock ett spelskickligare lag än vi tyvärr. sanningen är hård. De hade en bra dag på jobbet medans vi hade en dålig.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån nov 19, 2007 12:31 am

Men varför ska vi behöva ha en dålig dag när vi egentligen inte har något att förlora mot Spanien? Killarna är ju proffs för bövelen!? Det förstår väl jag att vi förlorar mot ett lag som Spanien när man spelar som Sverige gör.
Jag tycker att man skulle ha spelat 4-5-1 mot Spanien, så hade man kunnat markerat lite bättre och vinna boll lite mer på mittfältet och köra stenhårt på kontringar. Då hade vi haft mer folk framåt.
Som vi spelade nu så var det ingen skillnad som mot Lichtenstein, och det är så jävla fegt av Lagerbäck att det inte finns något annorlunda offensivtänk i hans spelfilosofi. Man måste våga och chansa lite mot de här lagen, som mot Spanien.
Man lärde sig ingenting på utskåpningen mot Tyskland i VM.
Komodoödlan

Inläggav NEDOMANSKY » mån nov 19, 2007 3:32 am

Lagerbäck har ett taktiskt sinne som Ior.

A.Svensson fick inte låna bollen när Elfsborg mötte Valencia.
D.Andersson Matchotränad i ett Fiaskoartat Malmö.
Ljungberg löper som en gammal Tik, dock inte MED boll.
Chippen Matchotränad.

En ORDINARIE Källström i LYON, värmer Snusmumrickens Filt 8O
Bakiricioglu kan passa en boll till rätt adress, även i AJAX, värmer också filt.
När Man då ser Lagerbäcks mittfält som ska möta SPANIEN och inte Färöarna så förstår Man hur det kommer att gå. JÖSSES :roll:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Malul » mån nov 19, 2007 12:39 pm

här är jag helt på din sida nedomansky,lagerbäck är så oerhört körd då det gäller att agera taktiskt att vi aldrig kommer vinna nån stor match i ett mästerskap med honom bakom rodret...herregud...

min mormor,97 o helt ointresserad av all idrott hade tagit vårt landslag till alla mästerskap hon med o sen gjort det bättre i slutspelen..

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån nov 19, 2007 1:30 pm

DEn här matchen får läggas till historien, nu handlar det om onsdag och där fixar det sig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » mån nov 19, 2007 3:36 pm

3-0 tippade jag på jobbet o vann storkovan, jippi. Det var ju ingen överraskning när sveriges bäste mittfältare och anfallare är skadade. Visste att det skulle bli utklassning direkt när linderoth meddelade att han inte kunde spela, det är ju han som håller ihop hela försvaret.

Det hade varit bättre de spelat 10-0-0, försöka hålla 0-0. Inte lättaste att vinna mot Spanien som inte förlorat hemma på 25år. Sen har man ju Puyol, Xavi o Iniesta.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Malul » mån nov 19, 2007 3:37 pm

rosenborg visade att man kan vinna stormatcher borta,sverige valde att spela som elfsborg...

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån nov 19, 2007 3:51 pm

Håller med 54:an, Sveriges bästa mittfältare och anfallspelare saknades.Nu har vi ingen David Healy som Nordirland har ,han går inte och ruskar på huvudet när inte bollen hamnar på hans fötter utan visar lagmoral alla för en och en för alla.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » mån nov 19, 2007 7:30 pm

Rosenborg vann mot Valencia borta som har haft jätte problem i cl iår, har sparkat tränaren och det har ju visat resultat, jag tror fortfarande att Valencia tar sig till slutspel med 2 st vinster nu i slutet medans Rosenborg förlorar mot Chelsea och Schalke som de förlorade i förra mötet emot.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Malul » mån nov 19, 2007 7:34 pm

jo man hoppas ju...men tanken jag tänkte var ju att det hade varit "roligare" att förlora med 3-0 om vi hade haft en målchans under matchen:)

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » mån nov 19, 2007 7:39 pm

Jo det är sant :), men hade vi inte typ två chanser, en när den exellente Rosenberg missa bollen i början o en när Z inte lyckades ta emot bollen på ett inlägg. Så alltså hade det blivit 3-2 om Mr mål him self Allbäck hade varit där =)
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav #54 » ons nov 21, 2007 9:09 pm

1-0 efter 1minut Allbäck, det är ju ett skämt att de startade med Rosenberg mot Spanien.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Per_växjö » ons nov 21, 2007 10:50 pm

Det är klart! :D
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » ons nov 21, 2007 10:56 pm

Men det är det inte för england :lol: