Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 20, 2007 1:17 pm

imorgon vill jag se framförallt hjärta för klubben.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån okt 22, 2007 11:27 am

Öster - Mjällby 3-0.
Falkenberg - Åtvidaberg 3 - 2
FFF mål på övertid efter en mycket mycket konstig situation. Åtvid har bollen och kommer upp till mittplan med den , en spelare i Åtvid ( backen ) protesterar mot domaren angående en situation tidigare i matchen ( åtvid spelaren är i eget straffområde när han protesterar ) domaren blåser och tilldömmer indifrekt frispark till FFF en bit in i åtvids straffområde.
Falkenberg gör mål.
Och det känns så typiskt för öster att vi ska ha allt emot oss.

IFK Norrköping - Jönköpings södra 0 - 1 :dontknow:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån okt 22, 2007 8:28 pm

ställer mig frågan.Är Öster å växjöborna breädda på att satsa vad som krävs för att ha ett lag i toppfotbollen.Öster kanske men fan inte växjöborna å än mindre kronobergarna.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån okt 22, 2007 9:10 pm

..å kanske än mindre sponsorerna.
Komodoödlan

Inläggav friberg » mån okt 22, 2007 9:43 pm

tyvärr så kommer nog öster åka ur i år ,ser väldigt dystert ut å gamla meriter kan de ju inte leva på
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån okt 22, 2007 10:08 pm

Öster ska vara glada för att Enköping inte har något att spela för. Däremot skulle det inte förvåna mig om de vill göra det surt för Öster, så man vet ju inte riktigt vad det blir för matchbild. Enköping kommer vara väl medvetna om vad som händer om Öster förlorar.
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » tis okt 23, 2007 1:21 am

erok skrev:ställer mig frågan.Är Öster å växjöborna breädda på att satsa vad som krävs för att ha ett lag i toppfotbollen.Öster kanske men fan inte växjöborna å än mindre kronobergarna.

Öster ligger näst sist i superettan och ligger 5a i publikligan , ett snitt på ca 2800 vilket är imponerande som ett bottenlag. Växjöborna är beredda att göra vad som krävs
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis okt 23, 2007 6:10 am

2800 av ca 70.000 invånare.Jo ja tackar :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakej11 » tis okt 23, 2007 8:33 am

Öster ligger näst sist i superettan och ligger 5a i publikligan , ett snitt på ca 2800 vilket är imponerande som ett bottenlag. Växjöborna är beredda att göra vad som krävs.

Lakers 60632 06/07 (Källa: stats.swehockey.se)
Öster 2800*15 macher = 42000
Alltid Glad
Användarvisningsbild
Lakej11
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » tis okt 23, 2007 10:46 am

erok skrev:2800 av ca 70.000 invånare.Jo ja tackar :lol:

ja men är du så trög att du tror att 70 000 är fotbollsintresserade ?.
Lakers ligger 5a och har ett snitt på 2600 av 70 000 är det också dåligt ?.
Hm värst va lite publik malmö fick nu me tanke på sin befolkning.
:asshole:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis okt 23, 2007 11:15 am

Erok....det bor 8-9 milj i New York och när dom spelar fotboll så går det ca 10 000 pers...Fan vad dåligt...eller hur Erok? :ajaj:
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis okt 23, 2007 11:33 am

Det kanske är sant, men så är ju inte fotboll högsta prioritet i USA. NHL, Basket, amerikansk fotboll, Cricket och kanske tom Rugby är mer populära.
Komodoödlan

Inläggav Loseddos » tis okt 23, 2007 11:40 am

För att hitta tillbaks till topic så är det väl bara för Öster att kämpa hem en vinst. Vad som händer i de övriga matcherna är skrivet i stjärnorna.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav erok » tis okt 23, 2007 12:45 pm

Kul med reaktion och bevisar ju bara att det finns ett intresse för öster. :lol: Men ni måste väl hålla med om att det skulle nog kunna väcka intresset hos fler Växjöbor än ett snitt på 2800.Utsocknes kronobergare lika så.Frågan är bara vem som ska ta tag i det.Är det Öster eller eastfront eller är det de 2800 som sitter på läktaren å petar navel ludd.För något radikalt måste väl ändå snart hända oavsett om de spelar i superettan eller trillar ner i ettan.Om nu folket vill att de ska tillbaka till Allsvenskan.Kolla i Backspeglen lite å fundera på vad Lakers å vi själva gorde för några år sen när vi lirade i de lägre div.Då var hockeyn glödhet med drag i hallen oavsett vilket lag vi mötte.Idag spelar lakers i näst högsta div men känns ändå som att publiken är mer kräsna idag än när vi mötte osby.Jag som bor utanför Växjö hör ju lite andra tongångar än den kärnan som lever för fotbollen eller för lakers.Öster har ett sju helvetes jobb framför.Jag vet inte vad som ska göras men att något måste göras är jag helt med det klara över
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis okt 23, 2007 1:28 pm

Men erok nu får du väl ändå skärpa dig. Vi var nykomlingar i Allsvenskan klart som fan att Mörrum lockade och andra bylag. i division 1 var vi topplag och vann matcher det lockade en hel del ibland men snittet är högre idag. Nu är vi ett etablerat lag och varit ett tag nu vill publiken se mer än ''bara'' ett ''övre halvan lag'' och då kommer det mer folk.
Man kan inte kräva mer än vad som bjuds , jag går på alla matcher oavsett vad men alla gör inte det.
Jag säger som så att vi har den publik vi förtjänar för tillfället.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis okt 23, 2007 1:34 pm

Vi ja men nu är det väl Öster vi skulle diskutera.Nyhetens behag måste väl ha lagt sig för länge sen för den klubben.Och ska det bli ett nyhetens behag igen för fotbollen i växjö måste nog något hända typ som det hände för lakers.Men vem som ska ta tag i det vet i katten.
Senast redigerad av erok tis okt 23, 2007 1:36 pm, redigerad totalt 1 gång.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis okt 23, 2007 1:34 pm

Just vad är det du vill ska hända i öster ?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis okt 23, 2007 1:42 pm

För min egen del skiter jag totalt i öster frågan är vad ni fotbollsfantaster vill ska hända med klubben.Just nu går det utför med stormsteg.Jag sitter bara som åskådare typ korpen å väntar på att någon ska dö.För som det ser ut nu är det väl jäkligt nära
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis okt 23, 2007 1:49 pm

Eftersom Du skiter i Öster totalt ,varför diskuterar Du dem då!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis okt 23, 2007 1:52 pm

Därför jag vill se om det finns ork å glöd i alla fotbollsfantaster.Ett jävla anamma hade ju inte skadat om de nu vill tillbaka.Å detta gäller kanske inte bara i öster utan även i vår egen klubb
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis okt 23, 2007 1:59 pm

Det är ju bra att du kollar om det finns ett jävla intresse bland Öster fan här Lakejernas forum.
Ett litet tips vore ju om du dkrev på East Fronts hemsida.....
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis okt 23, 2007 2:00 pm

men disskutera inget du inte bryr dig om , vi supportrar kan inte göra mycket mer än att följa öster i den utsträckning vi kan. Jag kan knappast ge öster 1 miljon och hoppas att de får hit en ronaldinho. du verkar begära för mycket av fel personer. Supportrarna har gjort vad de kunnat hela säsongen däremot finns de andra som kan ifrågasättas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis okt 23, 2007 2:28 pm

Sant att du själv inte kan ge öster en miljon men har du hjälpt till att försöka dra in det????.Jag har det i Lakers men fan så segt.Supporterspelaren som exempel. Skulle kunna öka med stormsteg om alla tog sitt ansvar.Inte bara de som redan jobbar röven ur sig.Ni som redan jobbar ta inte åt er men ni som bara gnäller å tycker allt är skit med förlite pengar eller för dålig ungdomsverksamhet.Till er kan jag bara säga.Hjälp till så finns det säkert kapasitet att skapa förutsättningar till att växjö skulle kunna ha både ett allsvenskt lag i fotboll å ett fantastiskt hockeylag i växjö.Spelar ingen roll vilken klubb ni tillhör men som sagt jävla anamma kommer man långt med.Vet att det är svårt men någonstanns måste man ju börja.Vet inte hur eller vad som ska göras men som sagt något måste nog göras innan det är försent.
Å vill inte folket eller massan stödja projekten som drar igång ja då frågesätter jag mig än en gång om massan verkligen vill ha ett topplag i fotboll i växjö
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis okt 23, 2007 2:41 pm

Måste bara tilläga.En klack blir aldrig bra om det är förfå personen som försöker skrika sig hesa eller kappar händerna tills de blöder. ja då blir det ingen kvalite på den klacken oavsett hur mycket vilja det finns
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 23, 2007 3:01 pm

Undrar över Lakers snitt OM platsen varit Jumbo hela säsongen :?:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav erok » tis okt 23, 2007 3:09 pm

ja ingen aning men inte nu man ska lägga krutet på att öka intresset.För fotbollen är det vinterhalvåret man ska jobba sig blå å tvärt om för hockeyn.För att kunna göra de spekulära värvningarna i början av sersongen som drar folk till arenorna
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis okt 23, 2007 9:04 pm

Om jag skiter i ett lag så ger jag fullständigt F*N i vad de sysslar med,det får deras lag och supportrar lösa och utan inblandning av De som skiter i dem!!!! Jag tror det blir bäst så!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons okt 24, 2007 12:56 am

Jag ger upp diskussionen med erok.
på lördag vinner vi alfax
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons okt 24, 2007 6:34 am

japp men om ni inte vinner vad händer då???Handlingsplan måste det väl finnas oavsett om ni lirar i ettan eller i superettan för det är väl till AS ni vill?
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons okt 24, 2007 7:57 am

alfax skrev:Om jag skiter i ett lag så ger jag fullständigt F*N i vad de sysslar med,det får deras lag och supportrar lösa och utan inblandning av De som skiter i dem!!!! Jag tror det blir bäst så!!!!!!

Hahaha Förfan alfax.Övertyga mig istället varför jag skulle gå på fotboll.Här har ni ju ett jävla jobb framöver för jag är väl inte den ende :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons okt 24, 2007 9:31 am

Erok, tycker du ringa till Östers kansli. Be om att får prata med någon i styrelsen och ge dom din handlingsplan. För jag tro inte Öster har någon..........
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons okt 24, 2007 12:47 pm

Serra jag har ingen handlingsplan :lol: Å har inte öster någon å ej häller deras supportrar.Ja då kan man ju fundera på om det verkligen är lönt att ha öster i de högre div.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » ons okt 24, 2007 1:01 pm

Menar du att Eastfront ska ta fram en handlingsplan på hur Öster ska lösa sin situation??

Ställer du isåfall samma krav på LL ifall det skulle gå dåligt för VLH?

Ska supporter klubbarna ta fram handlingsplaner för hur klubben ska lösa olika kriser?
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons okt 24, 2007 1:14 pm

Dolitle skrev frågorna ja inte skrev.
Hur ska supportrar göra klubbens jobb. Ja lirar öster i div 1 nästa år eller superettan så gör dom de , de kommer ändå tillbaka förr eller senare. Jag kan inet göra mycket mer än jag gjort den här säsongen och samma gällande alla nadra öster supportrar. Öster har den här säsongen haft MYCKET mer publik än man förtjänat. Publiken har ställt upp den här säsongen mycket mer än man kan begära.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons okt 24, 2007 1:20 pm

Ja när det gäller publikfrågorna kanske supporterklubbarna har ett jävla ansvar fast vi inte vet om det.Vilka är det som snackar idrotten på skolor,Gator å torg.Ja inte är det klubbledningen.Vilka är det höjer stämningen.Vilka är det som för diskutionerna på forumen.Ja inte är det klubbledningen.Men om inte ens supportrarna kan marknadsföra sig å locka publiken tillbaka ja då vet i helvete hur det ska gå.Hur många ggr har man inte hört idrottsföreningar vädja till att publiken ska komma till arenan.Här ligger ett stort ansvar på supporterföreningen.
Kolla på oss själva.LL har skapat ett fantastiskt intresse för hockeyn med långresor å invationer.Vilka är det som marknadsför VLH med Boråsresan?Jo supporterklubben å alla som är intresserade av snacka hockey.Med dessa resor blir det ringar på vattnet.Å kanska bra för Öster om de nu trillar ner i ettan för att supporterklubben för Öster ska kunna göra liknande resor med ett vettigt avstånd för att få med de helt ointresserade som ändå gillar fart å fläkt

Ta trojasupportrarna som ett levande bevis på att de gör allt för sin klubb.Hemsida där det kostar en slant att vara med enbart för att de ska få in en slant till klubben,marknadsför halvapottenlotterna inför nästa match direkt efter matchens slut.Dom har en massa jippon på sommrarna enbart för att folket ska ha en possitiv tro när hösten kommer.Detta hade inte klubblednigen klarat av utan de personer som verkligen har ett hjärta för klubben.
Senast redigerad av erok ons okt 24, 2007 1:41 pm, redigerad totalt 1 gång.
erok
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic