Växjö Lakers - Almtuna IS

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö Lakers - Almtuna IS

Inläggav Lakersfan_03 » ons okt 24, 2007 10:17 pm

Match mot ett Almtuna som verkar ha fått en nytändning , vinst idag över västerås är mycket starkt. undra om lakers kan skapa en vinstsvit nu genom att vinna ytterligare en match.
vi är just nu 1 poäng från 3e platsen i serien dvs kvalserieplatsen. vi har snart mött alla lag i serien och en del tveksamma resultat har det ju blivit men vi är med i toppen och det är det viktigaste.
Vinst på fredag är ett måste vi är just nu 5 poäng före 6an.

den 5e fredagsmatchen irad och jag hoppas på mycket folk. Almtuna lockar kanske inte så jätte mycket skulle tippa en publiksiffra på ca 2500.
Matchtips 3 - 1
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre okt 26, 2007 1:25 am

match idag och inte en enda som skrivit i tråden. hmmm
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » fre okt 26, 2007 7:38 am

Jo nu fyller jag på.
Fasth fortsätter i målet....härligt tycker jag.

JK rullar vidare på samma uppställning som senast enligt dagens smp.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav calle73 » fre okt 26, 2007 8:11 am

Det blir min första match på en måndad :) Har precis kommit hem från Indien.
Det ska bli kul att se hur spelet har utvecklats på den här tiden!! Trist att Kevin är skadad dock :(
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Lakers00 » fre okt 26, 2007 8:18 am

Senaste mötena:
070205 Almtuna-Växjö Lak 1-0
061215 Almtuna-Växjö Lak 3-2
061013 Växjö Lak-Almtuna 3-0
060115 Växjö Lak-Almtuna 2-3
051204 Almtuna-Växjö Lak 5-4
Blir lurigt ikväll, består AIS uppgång eller va det bara en dödsryckning :wink:
Tror på 3 poäng ikväll!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Komodoödlan » fre okt 26, 2007 11:06 am

En bidragande orsak till att det går dåligt för Almtuna tror jag kan summeras: Martin Gudmundsson. Jag vet inte om han är skadad, han har iaf bara spelat en match hittills. Han har ju så många gånger förr ibland ensam vunnit matcher åt Almtuna.
Komodoödlan

Inläggav Nille » fre okt 26, 2007 12:59 pm

Tror tyvärr på en låg publiksifra ikväll. Alla dessa fredagsmatcher börjar sätta sina spår och Almtuna är inte tillräckligt tilldragande för att locka de som bara är halvtreligiösa :cry: Själv kommer man naturligtvis att vara där, precis som alltid.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Dave » fre okt 26, 2007 1:05 pm

Det är bara gå ut hårt och sen öka takten. Go Lakers!
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav Niles » fre okt 26, 2007 1:06 pm

Jag tror på en ganska bra publiksiffra. Lakers ligger på en kanon 5:e plats med megahäng på topp3. Almtuna är dessutom ett lag att ta på allra största allvar och det lär bli en kul match. Tror folk vant sig vid fredagsmatcher nu och det är läge att börja kvällen på Restaurang Tipshallen.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » fre okt 26, 2007 1:13 pm

Viktigt att ta 3 poäng ikväll.. Sen väntar Björklöven, Rögle och Malmö på raken 8O
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav Nille » fre okt 26, 2007 1:39 pm

Hoppas du har rätt Niles, annars vet jag att en del kompisar börjar få problem. Fredagen brukar vara en familjekväll och en del fruar/sambos tycker att det börjar bli lite väl mycket fredagsmatcher och man är mer benägen att ta diskussionen om det gäller t.ex Leksand än Almtuna. Sedan håller jag med om att de måste tas på största allvar, det blir ingen lätt match.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Komodoödlan » fre okt 26, 2007 1:58 pm

Dave skrev:Viktigt att ta 3 poäng ikväll.. Sen väntar Björklöven, Rögle och Malmö på raken 8O
Yes, kan vi greja Almtuna också har Lakers gjort sin plikt, sen struntar jag nästan hur det går mot Björklöven, Rögle och Malmö. Mot de tre nämnda lagen är det mer bonuspoäng det handlar om.
Komodoödlan

Inläggav alfax » fre okt 26, 2007 2:31 pm

Men bonuspoäng är så viktiga att ta och Björklöven har inte rosat marknaden så där tror jag vi har stor chans.Anser att det inte finns några matcher där vi inte har möjligheten att ta poäng.
Men först Almtuna nu !!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre okt 26, 2007 2:45 pm

Komodoödlan skrev:
Dave skrev:Viktigt att ta 3 poäng ikväll.. Sen väntar Björklöven, Rögle och Malmö på raken 8O
Yes, kan vi greja Almtuna också har Lakers gjort sin plikt, sen struntar jag nästan hur det går mot Björklöven, Rögle och Malmö. Mot de tre nämnda lagen är det mer bonuspoäng det handlar om.

Vänta nu ett slag, bonuspoäng mot Rögle? Vet inte vad du kommer från men poäng mot grönmögelostarna hemma är inga bonuspoäng utan ligger med i kalkylerna. Begrips!
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » fre okt 26, 2007 2:48 pm

Ja jävlar vilken inställning! 8O
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre okt 26, 2007 2:50 pm

Precis,innan matchen är spelad är det 3 poäng som gäller finns inga underdjur i denna serie.Och strunta i hur det går ,finns inte i min fantasi.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre okt 26, 2007 3:57 pm

Niles skrev:
Komodoödlan skrev:

Vänta nu ett slag, bonuspoäng mot Rögle? Vet inte vad du kommer från men poäng mot grönmögelostarna hemma är inga bonuspoäng utan ligger med i kalkylerna. Begrips!
Vänta här!..Vad som är beräknat i kalkylerna vilka matcher som vi har målsättning att vinna, det har jag ingen aning om. Målsättningen är väl att vinna varje match, det borde ligga med i "kalkylerna" i så fall. Finns det såna kalkyler?? Vi har väl inte haft helt lätt mot vara sig Malmö eller Rögle genom åren, eller? De är normalt sätt svårslagna. Hemmaplan är alltid hemmaplan, men mycket ska gå rätt om vi ska besegra dessa lag. Vi är inne i ett bra vinnarstim, vi har vunnit i princip de matcher vi ska vinna. Det är möjligt att vi vinner samtliga matcher mot Malmö, Rögle och Björklöven, men jag personligen kalkylerar att vi inte gör det. Jag kan låta pessimistisk, men jag är ödmjuk inför dessa lite "svårare" drabbningar. Lakers har gjort det tillräckligt bra redan.
Komodoödlan

Inläggav Lalin » fre okt 26, 2007 5:33 pm

Det blir svårt ikväll! Almtuna vill skärpa till sig efter en dålig start. Segern senast har gett självförtrondet tillbaka.....
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Återgå till Matchsnack