Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav ruppo » lör okt 27, 2007 3:40 pm

Ser inte ljust ut nu...

Öster leder visserligen, men både Falkenberg o Jönköping leder även sina matcher...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav alfax » lör okt 27, 2007 3:51 pm

Det är över nu...nu gäller det att börja om på ny kula och gå igenom alla fel som begåtts..några huvuden måste nu rulla.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » lör okt 27, 2007 4:01 pm

AJAJAJ
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Lobo » lör okt 27, 2007 4:06 pm

Att Öster skulle åka ur Superettan var det många som trodde men inte neråt, trist för alla fotbollsälskare här omkring.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Herr Oberst » lör okt 27, 2007 4:10 pm

Skämmigt!
Nu är vi bättre än er på fotboll också.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav erok » lör okt 27, 2007 4:12 pm

Nu är det stenhårt arbete som gäller.Finns det ekonomi till att ta sig tillbaka till superettan?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 27, 2007 4:15 pm

Finns ingen ekonomi just nu . Öster kan begäras i konkurs.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör okt 27, 2007 4:15 pm

OK ja där ser man.Snabbt utför
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » lör okt 27, 2007 4:19 pm

Det var ironiskt inlägg. Klart att ekonomin finns att ta sig tillbaka men man går i mycket minus genom att man åkte ur.
Nu gäller det att rensa alla utomlandspelare som har underpresterat något kraftidgt denna säsongen.
och även flertalet spelare inom östers organisation måste göra sitt jobb som de inte gjort på hela säsongen och AVGÅ.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör okt 27, 2007 4:29 pm

Ok ja inte vet jag hur deras ekonomi ser ut men vad jag förstått så missar de väl en hel del pengar från förbundet nu
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » lör okt 27, 2007 5:55 pm

Eftersom ledningen varit handlingsförlamad och inte rensat ut i organisationen kommer det nu att lösa sig själv. Man har verkligen hanterat detta dåligt. Här gnälls mycket över värvningar, scouting och enligt vissa bortslösade pengar i Lakers, detta är dock en fis i rymden jämfört hur öster har hanterat detta. Nu väntar stålbad!
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Räven » lör okt 27, 2007 7:03 pm

Tragiskt!

Men ur askan kanske fågel Fenix växer fram. Som flera skriver så kommer de flesta stolpskotten att få gå hem inom både ledarsidan och spelarsidan. Trots allt kan det växa fram något nytt och betydligt bättre ur detta sett på en 5-årsperiod. satsa på spelare som känner en tillhörighet till klubben och inte löjliga lycksökare, som ger fan i klubben när det går dem emot.

Som sagt, bort med klubbdirektör och Sportchef, så är en miljon insparade på kostnadssidan, minst.

Ekonomin lär inte vara nägra bekymmer, trots ett stort tapp på inkomstsidan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör okt 27, 2007 8:03 pm

Nu när Kvasten kommer att gå så glöm då inte att skicka iväg Göran "Så att Säga" Hagberg mycket långt bort.

då tillsammans med Styrelse/Sportschef/Wibrån som alla vet saknar LEDARegenskaper.

Öster har haft en trupp innehållande En spelare som är bättre än ALLA De andra , och denne har inte ens fått vara den spelmotor Han borde varit, Denne Har precis som De andra visat sitt missnöje mot hela organisationens inkompetens genom att på klassiskt vis underprestera å de grövsta.

Tack till alla Er spelare som visat hur det går när inkompetens får styra en förening allt för länge, STORT Tack :ok:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » lör okt 27, 2007 9:27 pm

Nu förstår jag inte hur du kan ge G Hagberg en stor del av skulden, han har ju bara suttit på en tränarroll under en bråkdel av säsongen. Här handlar det som jag tidigare sagt om Klubbdiriktör samt framförallt Sportchef, men även hela styrelsen får ta en stor del av skulden, likaså Stilles.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör okt 27, 2007 9:38 pm

Man kan inte ge Hagberg skulden ,det håller jag med om.men vad han kan tillföra det är jag MYCKET frågande till.
Den store skurken är Arvidsson det kan ingen bortförklara ,En gång svikare Alltid svikare!!Rakt 3-årskontrakt med Stille plus hans värvningar har gjort att han en gång för alla ska bort.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör okt 27, 2007 10:10 pm

Jag kan bara hålla med dig Alfax.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör okt 27, 2007 10:28 pm

Jag misstänker att Hagberg pratat med Arvidsson under säsongen :roll:

Hagberg har ju verkligen lyckats där Han varit tidigare, Så Att Säga :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » lör okt 27, 2007 10:37 pm

Nej , men jag tror att de flesta av oss är överrens om att Arvidsson är ett stort misslyckande när det gäller Öster, men att som du gör, dra med Hagberg i detta, känns inte rätt, för mig i allafall.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » lör okt 27, 2007 11:46 pm

Stoffe skrev:Jar tror dom trillar ur :twisted:

du fick rätt...

undrar vad du hade vunnit om du satt en tjuga på detta när du skrev det? ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » sön okt 28, 2007 12:02 am

Nej Nej Nej..vad snackar ni för strunt??? Öster har inte alls trillat ur! :ajabaja: Det är bara en dröm alltihop...Ja, visst är det det! :zzz: En sagolik dröm uppdagades om nytt kontrakt i Supertettan.. :clap: Hörrni VAKNA! Det e lugnt!....gulp..:eeeh: alltså..SHIT! nä det här funkade inte heller så bra, grabbar!.. FAN HJÄLP!!! ÄR DET SANT!?? JAAAAAAAA...HERREJÄVLAR!!!! NU MÅSTE JAG GÅ I TERAPI!!!..:eyecrazy:

:wink:
Komodoödlan

Inläggav bobba » sön okt 28, 2007 12:42 am

Tror det här kan göra öster gott att få börja om på ny kula..
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » sön okt 28, 2007 9:12 am

Jo, kanske det..En dyr LÄXA blir det i alla fall för klubben! Men innan div1-säsongen börjar för Öster lär man ha tappat så många spelare, att de inte kommer vara ett dugg bättre än övriga lag i de där "gärdsgårdsserierna".
Komodoödlan

Inläggav Räven » sön okt 28, 2007 11:03 am

Som jag skrev tidigare, så blir det tuffa år framöver, men jag tror att det kan bli bra på sikt. Nu kommer (hoppas jag) alla rötäggen att sensas bort, under förutsättning att det finns en personmed känsla och kunskap i föreningen som kan ta över och styra upp det hela, så att det finns rätt personer kvar på de poster som måste finnas.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » sön okt 28, 2007 11:29 am

Jag skulle föreslå att Öster tar kontakt med Anders Öhman. Han vet ju hur det ska gå till. :wink:
Komodoödlan

Inläggav alfax » sön okt 28, 2007 12:18 pm

Han behövs annanstans...men annars helt rätt!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » sön okt 28, 2007 12:34 pm

Öhman kan ju alltid ha en funktion i "kugghjulet" som bär upp "skeppet" och som för skutan framåt även om det kan ta längre tid i Öster än i hans f.d Lakers..
Komodoödlan

Inläggav alfax » sön okt 28, 2007 12:39 pm

F.d. Lakers vet jag inte om jag håller med om ,han är en viktig kugge idag också inte minst på sponsorbiten som är nog så viktig.
Och för någon match sen stod han och krängde sovunier.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön okt 28, 2007 12:53 pm

Jag fattar inte att Anders Öhman hinner med allt han gör, han har på några år byggt upp Kärnhem, som har utvecklats något så in i helvete och lanseras snart även i England. Imponerande var ordet!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » sön okt 28, 2007 1:14 pm

Entreprenör var ordet. Onekligen imponerande och tur att sådana finns och då menar jag inte främst för hockeyn......
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav alfax » sön okt 28, 2007 1:45 pm

Ja såna kreativa människor finns inte många av ..Imponerad!!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » sön okt 28, 2007 3:36 pm

Om bara Öhman hade hunnit med, så hade väl Växjö även haft ett Handbolls-, Basket-, och Bandy-lag på elitnivå.
Komodoödlan

Inläggav Dragkampslakej » sön okt 28, 2007 6:09 pm

Ämnet öster! Förlåt alla östersuportrar! Men Öster har fått det dom länge förtjänat. Hämnden är ljuv. Det handlar om ett lån på två miljoner som klubben fick beviljat för flera år sedan när det var ekonomisk kris. Ett slag i ansiktet på en som gått i dikeskanten och plockat skräp och delat telefonkataloger och krängt bingolotter för att få ihop pengar till verksamheten. Det spelar ingen roll om ÖIF sätter Växjö på kartan eller vad det nu var för anledning till att lånet gick igenom. Det spelar ingen roll att det sedan länge är återbetalat hoppas jag, utan det handlar om principen. Öster var då inte den enda klubben som hade svåra ekonomiska problem men det var endast öster som fick låna pengar. Jag tycker synd om suportrarna de är värda ett bättre öde, men i mina ögon fick Öster vad de förtjänar!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav erok » sön okt 28, 2007 6:34 pm

kanske dax för Lakers att börja fundera ut ett sätt att stötta öster för att locka fler Växjöbor till hallen å på så sätt öka intresset för både fotbollen å Hockeyn i regionen.Som sagt jag skiter i Öster men fattat att det är många i växjö som stöttar bägge lagen å kan Lakers vinna en del på det så är jag bara tacksam :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » sön okt 28, 2007 6:41 pm

Alfaxar på Dragkampslakejen. :wink:
Det finns ett ord som man inte kan stava till i Östers IF:
Ödmjukhet!!!
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » sön okt 28, 2007 6:47 pm

Dragkampslakej skrev: ...men i mina ögon fick Öster vad de förtjänar!

Vet att det är ohyggligt många som delar din åsikt där.
Personligen är jag ganska neutral då jag öht inte är intresserad av klubbfotboll, men flera jag känner som utövar och har utövat andra sporter skålade i champange när de fick höra att öster åkte ut.
dels för den särbehandling ÖIF alltid fått och dels för att de har en sån härsken attityd och tror att de fortfarande är regerande mästare.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic