Växjö Lakers - Rögle BK

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Vackraste klubbmärket » fre nov 02, 2007 1:39 pm

Varanen skrev:Bitterhet är inte attraktivt. Jag vill att mitt lag vinner och ibland kräver det några icingpuckar. Mot AIK krävdes 18 st i sista perioden. Gott så, låt oss gå vidare.

Tråden handlar om VLH-RBK och jag hoppas att vi gör vad som krävs för tre pinnar även här, om det så blir 19 icingpuckar i sista. Jag skulle vara förbannad om jag höll på ett lag som förlorar bara för att motståndaren slår icings. Åtminstone skulle jag krävt nya tekare. Minst 18 tekningar i anfallszon utan att laget gör mer än ett mål. Tyder det verkligen på bättre klass än laget som slår ifrån sig? Inte enligt mig.

nu är det ju som så att man kan slå icings även i situationer som inte föregås av tekning. Ibland glömmer jag bort att jag inte kan göra mig förstådd inför raket-forskare.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Flanders » fre nov 02, 2007 1:43 pm

Räcker det inte att icingen efterföljs av en tekning?

Jag gissar att det är dessa tekningar Varanen syftar på (förlåt om letar ord i din mun ödlan)
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » fre nov 02, 2007 1:44 pm

Du har glömt att Växjö Lakers bildades så sent som 1997. Då utgick vi från DivIV (!). Kanske Lakers också får harva några säsonger i ES i framtiden, och till och med tar SM-Guld.? Det återstår att se. Du kan inte jämföra AIK när de var som bäst en gång i tiden med ett Lakers som fortfarande är på väg uppåt i seriesystemen och som fortfarande bara är i uppbyggnadsfasen för att man ska kunna i en framtid bli slagkraftigt för att kunna mäta sig med de "stora" i en ES.

Se istället det som är aktuellt, t.ex. de senaste tre säsongerna. AIK är långt ifrån ett ES-lag. Vi befinner oss i samma serie nu, HA, och jag vill nog säga att vi har betydligt större meriter än AIK i det här fallet.
Senast redigerad av Komodoödlan fre nov 02, 2007 1:53 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Komodoödlan

Inläggav Niles » fre nov 02, 2007 1:45 pm

Lika bra du lägger ner och inser att ni inte kan slå oss. Du ska inte vara bitter, nästa gång går det ännu sämre för er. På tal om raketforskare verkar inte du vara den som ska göra en sak av det. Bryt ihop och gå vidare, det brukar vi göra när man får stryk av ett bättre lag.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » fre nov 02, 2007 1:45 pm

Vackraste klubbmärket skrev:nu är det ju som så att man kan slå icings även i situationer som inte föregås av tekning. Ibland glömmer jag bort att jag inte kan göra mig förstådd inför raket-forskare.

:ajaj:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Vackraste klubbmärket » fre nov 02, 2007 1:46 pm

Gretzky skrev:Räcker det inte att icingen efterföljs av en tekning?

Jag gissar att det är dessa tekningar Varanen syftar på (förlåt om letar ord i din mun ödlan)

helt korrekt. jag menade såklart icingar som efterföljs av en tekning.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Fjellsén » fre nov 02, 2007 1:53 pm

Mycket lustig tråd, nog för att det brukar munhuggas inför matcher mellan moraltanterna och Rögle, men det brukar inte vara mellan AIK:are och Lakejer :lol:
Användarvisningsbild
Fjellsén
Forumamatör

Inläggav Vackraste klubbmärket » fre nov 02, 2007 1:54 pm

Niles skrev:Lika bra du lägger ner och inser att ni inte kan slå oss. Du ska inte vara bitter, nästa gång går det ännu sämre för er. På tal om raketforskare verkar inte du vara den som ska göra en sak av det. Bryt ihop och gå vidare, det brukar vi göra när man får stryk av ett bättre lag.

ni visade faktiskt att ni var ett väldigt mycket sämre lag i den matchen. däri ligger hela dilemmat i förhållande till din verklighetsuppfattning. är du spåman dessutom och dristar dig till att förtälja vad som kommer att ske i framtiden så kan du väl vara så bussig och påpeka för ödlan att ni aldrig kommer att ta ett SM-guld...ni förblir för evigt dömda att få se upp till Väsby som trots allt har en Elitseriesäsong som merit.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Herr Oberst » fre nov 02, 2007 1:56 pm

Hammarby IF är ett stort skämt i hockeysammanhang trots att man har 8 SM-guld.
AIK har bara sju, innebär det att AIK är sämre än HIF?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav norje » fre nov 02, 2007 1:57 pm

:lol:
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav alfax » fre nov 02, 2007 2:03 pm

Fjellsén skrev:Mycket lustig tråd, nog för att det brukar munhuggas inför matcher mellan moraltanterna och Rögle, men det brukar inte vara mellan AIK:are och Lakejer :lol:

Hej på Dej.länge sen man hörde av Dej.
Ja denna tråden ska handla om Röglemötet,men så kommer en 08-råtta som det svider fortfarand hos att Lakers vann över.
Vad tror Du blir det många icing om söndag? :wink:
Vi kanske ses i hallen,för hit ska Du väl.?
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre nov 02, 2007 2:03 pm

:lol:
Som sagt vi ser fram emot söndagens batalj vilket är avsikten med tråden. Spela ut aik kan vi göra när den matchen kommer.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Vackraste klubbmärket » fre nov 02, 2007 2:04 pm

Herr Oberst skrev:Hammarby IF är ett stort skämt i hockeysammanhang trots att man har 8 SM-guld.
AIK har bara sju, innebär det att AIK är sämre än HIF?

Nej, hammarby hade mod nog att spela konstruktiv hockey och vann fullt rättvist senast....dessutom har de 8 sm-guld (dock är dessa tillspelade under perioden då det enbart fans svart-vit tv eller så var den inte uppfunnen än).

Rögle däremot verkar ju inte kunna nå ES ovsett hur många matcher de än vinner i AS. Jämte Mora, VIK och Väsby är ni nog det enda laget som spelar/spelat i Elitserien och inte har tagit något SM-guld någonsin men jag är inte 100 på det.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Herr Oberst » fre nov 02, 2007 2:10 pm

Vackraste klubbmärket skrev:
Nej, hammarby hade mod nog att spela konstruktiv hockey och vann fullt rättvist senast....dessutom har de 8 sm-guld (dock är dessa tillspelade under perioden då det enbart fans svart-vit tv eller så var den inte uppfunnen än).

Så då har ni bara två SM-guld då?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Vackraste klubbmärket » fre nov 02, 2007 2:14 pm

Herr Oberst skrev:Så då har ni bara två SM-guld då?

På färg-tv tiden menar du?

svar: JA!

dock så har vi två "SM-silver" också...

vilken typ av metall har ni att visa upp i er troféhylla? Kenny´s tandställning???
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav alfax » fre nov 02, 2007 2:20 pm

Gå in och ta dusten med Rögle på deras forum ,tror Du är välkommen dit :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre nov 02, 2007 2:23 pm

För att återgå till trådens ämne:
det ska bli riktigt kul att få se en hockeymatch mellan två bra hockeylag. Rögle verkar hålla ungefär samma klass som Leksand. Det blir antagligen vår kanske tuffaste uppgift hittills, en viss skillnad jämfört med att möta lite mer mediokra lag som Almtuna, Nyköping och AIK.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre nov 02, 2007 3:30 pm

Både AIK och Rögle är skitlag så det känns kassaskåpssäkert. Säga vad man vill om Skåne, men deras supportrar talar skånska. Alltså inte smålänningar som är storstads wannabe.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » fre nov 02, 2007 3:53 pm

Lalin skrev:Säga vad man vill om Skåne, men deras supportrar talar skånska.

VA! Är det sant?
Nu känner jag mig verkligen kränkt. Tycker faktiskt du borde tona ner ditt trash-talk lite.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Lalin » fre nov 02, 2007 3:59 pm

Du herr messersmith du borde tänka på dina egna inlägg istället. Mycket "trash" som du så fint benämner det. :asshole:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre nov 02, 2007 4:47 pm

Tagga ner lite nu. Att Rögle är ett skitlag får du stå för själv Lalin. Och du får stå där själv med munnen öppen om Herr Oberst är den lycklige efter söndagens batalj och trycker tillbaka skiten i halsen på dig!!! 8O
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lalin » fre nov 02, 2007 4:53 pm

Jag ångrar faktiskt vad jag sa Putte 8O Var bara allmänt uppretad av andra inlägg :roll:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre nov 02, 2007 4:54 pm

Det e lugnt kompis! Ibland rinner de över, ja vet!!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Mailman » fre nov 02, 2007 5:12 pm

Nu ska vi inte bråka när det är fredag o allt.
Ser fram emot en tokskojig match med en tokrolig publik i tokfina lakerdome...
Användarvisningsbild
Mailman
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » fre nov 02, 2007 5:27 pm

Mailman var inte lite ironisk :wink:
Tokfina lakerdome är du nog den enda som tycker
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Belix » fre nov 02, 2007 5:33 pm

Vi är överens bland Röglefansen att vi ska föra fram er doome som en av dom finaste arenorna i allsvenskan :D . Bara så vi inte hjälper er mer med att få en ny hall 8)

Vi anser att vi redan gjort för mycket possitivt för er när vi hjälpte till att få in nya plank på bortastå nu får ni försöka själva
Användarvisningsbild
Belix
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » fre nov 02, 2007 5:54 pm

Hehe ny hall är det ändå på gång men att ni tagit sönder träplankorna är ni inte själva om. Det hände även när vi mötte hammers hemma för x antal år sedan och då var det nära att en i klacken ramlade ner och där var det ett par meter ner. men ni är välkomna och hoppas ni blir många. 200 brukar ni nästan ändå alltid vara.
men 200 aiare låter mer än 500 leksingar :wink:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav antonius » fre nov 02, 2007 6:51 pm

Vackraste klubbmärket skrev:
Niles skrev:...spelande lag precis som Lakers så det lär bli drag i luckan.

Bild :clappy: :clappy: :clappy:

Hur många SM-guld har Lakers (obs; ej NBA-mästerskap)?Bild

Vinner du SM guld i NBA är du duktigt.
Angel Islet Army
antonius
Forumentusiast

Inläggav Lakersfan_03 » fre nov 02, 2007 7:35 pm

Köp biljetter på söndag nu gott folk. ju tidigare alla köpare destå fler kommer lockas med jag lovar.
KÖP KÖP KÖP
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Fjellsén » fre nov 02, 2007 7:58 pm

alfax skrev:
Fjellsén skrev:Mycket lustig tråd, nog för att det brukar munhuggas inför matcher mellan moraltanterna och Rögle, men det brukar inte vara mellan AIK:are och Lakejer :lol:

Hej på Dej.länge sen man hörde av Dej.
Ja denna tråden ska handla om Röglemötet,men så kommer en 08-råtta som det svider fortfarand hos att Lakers vann över.
Vad tror Du blir det många icing om söndag? :wink:
Vi kanske ses i hallen,för hit ska Du väl.?

Klart jag kommer till er vackra Lekersdoome........
Icingpuckar, får hoppas att det blir lite av den varan. Tror på en bra match mellan två lag med mycket vilja..........Bästa laget vi mött tills nu är helt klart VIK, hoppas ni kan visa lite av samma klass........
Användarvisningsbild
Fjellsén
Forumamatör

Inläggav Lakers00 » fre nov 02, 2007 7:59 pm

Va härligt det ska bli att möta ett riktigt hockeylag som RBK till skillnad från laget från Sveriges framstjärt.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav spirre » fre nov 02, 2007 8:38 pm

Lakersfan_03 skrev:200 brukar ni nästan ändå alltid vara.
men 200 aiare låter mer än 500 leksingar :wink:
Visst gör vi det.. Det krävs 300 leksingar till för att de ska låta lika mkt som oss :wink:

BBC_ på BoråsHC´s forum skrev:Måste säga att leksingar hördes jävligt lite för att jag så många, Rögle hördes lika mycket trots mindre manskap
Vi var knappt 200 medans de var 800 där uppe.. :lol:
Användarvisningsbild
spirre
Forumamatör

Inläggav Loseddos » fre nov 02, 2007 9:29 pm

Vackraste klubbmärket skrev:ni visade faktiskt att ni var ett väldigt mycket sämre lag i den matchen. däri ligger hela dilemmat i förhållande till din verklighetsuppfattning. är du spåman dessutom och dristar dig till att förtälja vad som kommer att ske i framtiden så kan du väl vara så bussig och påpeka för ödlan att ni aldrig kommer att ta ett SM-guld...ni förblir för evigt dömda att få se upp till Väsby som trots allt har en Elitseriesäsong som merit.

Nämen? Är du fortfarande lite kinkig efter Lakers fina vinst?

För att gå ontopic igen så hoppas jag att vi kan stå upp bra mot Rögle och ge dem en match. De verkar väldigt starka!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Vackraste klubbmärket » fre nov 02, 2007 10:49 pm

antonius skrev:[Vinner du SM guld i NBA är du duktigt.

Jag tror faktiskt att du missade något avsnitt därimellan. Lakers är ju ett NBA-lag.
Användarvisningsbild
Vackraste klubbmärket
Forumentusiast

Inläggav Lakersfan_03 » fre nov 02, 2007 11:05 pm

ja och har du inte kommit lite fel om du vill disskutera lakers i NBA på ett ishockeyforum i växjö ?.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Matchsnack