Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ambassador skrev:Större och bättre ishall = mer folk = mer pengar
Räven skrev:Det kommer med all säkerhet att ligga på 2500 i snitt på ett ungefär, när nyheten behag lagt sig.
Högre publiksiffror blir det inte förrän vi tagit klivit till den absoluta toppen i AS med kval till elitserien som grädde på moset.
Snyggt inlägg, Primeau! Men du glömde Halva Potten Det behöver få plats en disk för detta i ishallen istället för att samla ett uppbåd och "jaga" folk ute för att köpa lotter. Folk kan känna sig stressade av detta och det första som många vill är att få komma in i ishallen.Primeau skrev:En ny arena behöver ju inte nödvändigtvis innebära att det måste bli en vräkig historia som ska ta typ 7000 åskådare? Jag tycker det behövs en ny arena för att
1. den vi har idag är så jävla sunkig att man får äta antidepressiva medel innan man stiger innanför dörrarna.
2. brandlarmet löser ut så fort det hettar till ute på isen.
3. vill du ha en hamburgare får du gå ut i regnet och ställa dej.
4. toaletterna känns som ett östtyskt fångläger. Ett omodernt sådant!
5. ljuset och ljudet är helt värdelöst om man jämför med nyare arenor.
6. bortaklacken inte ens KAN se resultattavlan/klockan. Ett hån!
7. Det ligger alltid 4 cm vatten bakom östra målburen HELA perioden (kan iofs bero på ismaskinisten).
8. Jag vill i periodpausen kunna gå inomhus bort till en pub och ta en öl.
Har jag fattat ritningarna rätt så tittar man på en lösning som tar endast något fler åskådare än vad som går in idag. Men det skall "enkelt" gå att bygga ut hallen IFALL vi, med kontinuitet, skulle nå lite längre än PO1.
Per_växjö skrev:Ljudet kan du nog inte klaga på. Ja har för mig att de är ganska påkostat...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster