Kom igen LAKERS

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Kom igen LAKERS

Inläggav m0b0 » mån nov 05, 2007 11:08 pm

Joo visst hoppas man på vinst, och sedan ett MYCKET starkare LL en vad de vart i Söndags!!
Användarvisningsbild
m0b0
Forumentusiast

Inläggav Komodoödlan » tis nov 06, 2007 12:06 am

Vart tog den "6:e utespelaren" vägen mot slutet.? Varför sjöng ni inte den där låten "..Vi sviker aldrig er lalala..osv" när de stod 1-2, 1-3, 1-4??? Jag hade iofs kunnat sjunga den själv på andra stå, men det har nog sett lite dumt ut :roll:

Man kan tro att Rögle-klacken tagit sånglektioner. Fy i h-e vad högt det lät när man stod vid klockan. 8O
Komodoödlan

Inläggav Loseddos » tis nov 06, 2007 11:20 am

Sånglektioner är definitivt att ta i Ödlan... Men de är bra på att skrika högt.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav dolitle » tis nov 06, 2007 12:25 pm

Om man inte själv drar sitt strå till stacken kan man ej heller klaga eller ifrågasätta andra.

Det är jätte bekvämnt att stå brevid eller sitta och undra "varför sjunger dom inte", ta dig dit istället och hjälp till!
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis nov 06, 2007 12:35 pm

personerna som klagar är ju de som aldrig sjunger själva. om själva till klacken och hjälp till istället
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Cilla » tis nov 06, 2007 12:54 pm

En lite synvinkel på den kritik Som Lakejerna har fått.

Jag sitter på sittplats och tyckte oxå att klacken var ovanligt passiv sist mot Rögle. Och det måste man ju få tycka, eller hur. Utan att få höra att man ska komma till klacken och hjälpa till. Ta till er kritiken och gör ngt bra av det istället.

Sedan har jag full respekt att vissa matcher är det lite sämre fart på klacken än andra. Men att direkt kasta tillbaka pajen så fort man får kritik. Är inte konstruktivt. Tänk om tränare/spelare säger lika när de får kritik. Typ... "Ta på dej skidskorna själv och hjälp till" Kritik får man för man vill att saker ska bli bättre.

Ps Klappar händerna i princip hela matchen igenom och hejar allt vad jag kan från där jag sitter, till mina läktargrannar stora förtret (tror jag)
Lakers now and forever

Cilla
Användarvisningsbild
Cilla
Forumentusiast

Inläggav serra » tis nov 06, 2007 12:57 pm

Tro inte det är frågan om att vi inte kan ta kritik.
MEN är vi dåliga EN match så vips så är det kritik från sittplats.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis nov 06, 2007 1:22 pm

Kärnan är för utspridd, det är problemet. Att stå granne med ett ståplatslik framkallar inte det bästa hos någon. Samhörigheten och röststyrkan skulle dubbleras om vi stod samlade. Gör Malmömatchen till ett test.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tis nov 06, 2007 1:40 pm

Jag kommer ihåg när även sittplats sjöng med ibland. t ex
Vlh är dom bästa ( lakejerna )
Heja heja heja lakers ( Sittplats ) det var mäktigt.

Jag anser inte att du som sitter på sittplats ska komma till klacken och sjunga men det finns så många på västra stå som håller käft och klagar de är dom som måste dra sitt strå till stacken.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » tis nov 06, 2007 2:01 pm

Alla får tycka vad man vill.

Tycker du att det kastas pajer Cilla?

Tror nog att du kan förstå att man blir väldigt trött på att får höra från folk som inte själva hjälper till "vad tysta ni var i klacken idag", som om jag inte visste det själv. Vad ska jag svara på det?

Det är som att övrig publik har rätt att begära att klacken alltid ska leverera på topp hur än spelet är.
Det är ju trots allt vanligt folk som står där. Endel står där för att dom vill bidra med sång och vissa står där bara för att ta del av sången/stämningen.
Dom som står där har betalat för att stå där, inte som spelarna som får betalt för att spela. Det är stor skillnad.

Jag skulle vilja att fler struntar i ställningen och ger järnet vad det än står i matchen, men så är det inte nu.

Jag tycker att sittplats har blivit sämre på senare år att med att hjälpa till. Varför är det så?
Egentligen är väl inte dom som sitter annorlunda än oss som står, varför kan inte sittplats hjälpa till mer?
En uppmaning till sittplats, hjälp oss att sjunga mer. Inte bara på fredagar med en öl under västen och när VLH spelar bra.
Senast redigerad av dolitle tis nov 06, 2007 2:22 pm, redigerad totalt 1 gång.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » tis nov 06, 2007 2:20 pm

Så är det ingenstans Dolitle.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » tis nov 06, 2007 2:48 pm

Vi kan inte alltid vara på topp en klack måste också få ha en dålig dag. det känns så jobbigt när man sjunger och man hör verkligen att det är långt ifrån alla som står i klacken som sjunger. sen så fort vi gör mål så sjunger nästan hela kortsidan.
Bizon ska inte behöva gå upp och gapa varje gång det är tyst utan folk ska själva hjälpa till och bidra.
Mot malmö kör vi så det ryker
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis nov 06, 2007 3:46 pm

dolitle skrev:Om man inte själv drar sitt strå till stacken kan man ej heller klaga eller ifrågasätta andra.

Det är jätte bekvämnt att stå brevid eller sitta och undra "varför sjunger dom inte", ta dig dit istället och hjälp till!
Det var mer en uppmaning till er som alltid sjunger. Det verkar som att ni inte är konsekventa i ert sjungande när Lakers ligger under och behöver er hjälp. Nu råkar inte jag vara av den typen som alltid tycker om att sjunga på matcherna.
Komodoödlan

Inläggav erok » tis nov 06, 2007 6:25 pm

Jag vet inte men känns som om vi blivigt färre på västra stå
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » tis nov 06, 2007 7:38 pm

tror inte det bara att vi är på tok för utspridda. sitterr å täner tebaka på några matcher i ettan när det var tokröj på läktaren samt på sitt sidan då man såg några lakejer sprang omkring å jagade på sittsidan att sjunga med å va de sjöng men nu sitter de där som isbitar å inte gör ett väsen av sig faan så tråkigt att se.längtar tebaks te gamla goda tiden igen då HELA hallen höll igång
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis nov 06, 2007 9:50 pm

Jo, högsta stämningen var det när vi låg i ettan, hela hallen lyfte och hejarklackstjejerna sprang runt och drog med sig en grym stämning, Det var tider det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis nov 06, 2007 9:54 pm

Men vad är det som gör att vi inte kan få tillbaka detta då??
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav m0b0 » tis nov 06, 2007 10:17 pm

Jag har la inte sagt att LL va kass eller? men det är kanske inte fel och "pusha" på dem lite eller har jag helt fel?
Användarvisningsbild
m0b0
Forumentusiast

Inläggav Komodoödlan » tis nov 06, 2007 10:25 pm

Räven skrev:Jo, högsta stämningen var det när vi låg i ettan, hela hallen lyfte och hejarklackstjejerna sprang runt och drog med sig en grym stämning, Det var tider det.
Då var det "hockeyfeber" i stan :wink:
Komodoödlan

Inläggav Räven » ons nov 07, 2007 12:03 am

Ja, det var nog bland det bästa jag har varit med om och då har jag som många andra sett "sjukt" mycket idrott av alla de slag.

Men visst jag får väl erkänna att det inte varit många föreningar, som berört mig så mycket som Lakers. men det kan bero på att jag följt dem sedan klubbens första andetag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons nov 07, 2007 7:10 am

Hockeyfeber eller inte.Hur får vi tillbaka denna sjukdom :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » ons nov 07, 2007 2:05 pm

jag tror nästa gång vi får se hockeyfeber i växjö är när vi når kvalserien.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » ons nov 07, 2007 5:45 pm

det vore kanske inte svårt om man får med sig sittplats å sjunga å klappa så kankse det kommer tebaka dvs, ha några lakejer på varje sida sittplats å försöker dra igång tråkmånsarna samtidigt som västra stå kör för fullt vem vet det kankse funkar?
härligt vore det om hela hallen sjunger allsång faan så gött.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons nov 07, 2007 7:10 pm

Lakers_03 har sannolikt rätt.

Kan någon nämna Vilket Lags sittplats publik som sjunger?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » ons nov 07, 2007 7:11 pm

Det finns tråkmånsar på sittplats, men man får för den del inte generalisera och säga att en majoritet är det, för det är inte sant.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » ons nov 07, 2007 8:21 pm

Man kan aldrig tvinga folk att börja sjunga. Man kanske kan ha 2 hejaklacksledare som står en bit ifrån varandra så att hela ståplatssektionen kommer igång. Var det förresten nån som såg på TV för några månader sen vad Djurgården eller Södertälje gjorde på åttiotalet för att få igång publiken mer? Dom hyrde ju in nått proffs från USA som kom över för att få igång klacken. Tjena, vilket drag d blev!!! Lite kuriosa bara..
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Återgå till Matchsnack