Sälja Halva Potten?

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Sälja Halva Potten?

Inläggav Lille meg » mån nov 05, 2007 4:30 pm

Hej,

Pratade med Pär på Lakers nyss, och en fråga dök upp; Kan Lakejerna tänka sig vara med att sälja Halva Potten-lotter innan och under matcher? Det behövs folk som kan och vill sälja lotter, och självklart lovade jag att ställa frågan här på forumet.

Vi har som bekant hjälpt till innan, med alfax i spets, och jag hoppas vi kan lämna ett positivt besked även denna gång.
Det fins ju några som är extremt tävlingsinriktade (*host* ingen nämnd, ingen glömd ;) ) som kanske känner sig utmanade, sen fins det andra som bara vill hjälpa till att dra in stålar till ungdomarna.. Frågan är den samma; kan du hjälpa till? Svara gärna här eller via PM till mig =)

Tack!

/Merethe
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav alfax » mån nov 05, 2007 4:35 pm

Jag kan tänka mej att ta ett block på 50 st till varje match om jag får dem några dagar innan match.
PS! trevligt att se dej på forumet igen Lille meg :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån nov 05, 2007 4:53 pm

Jag säljer gärna.Några som är villiga att hänga med ner på stan ett par dagar innan matchen?

Är detta en engångsgrej för just lakejerna eller är det så att det alltid behöver folk.Hjälper ju till vissa matchdagar redan.
Fast frågan är om Lakers inte behöver köpare istället för säljare :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån nov 05, 2007 5:39 pm

Ett mycket enkelt sätt att hjälpa till på skulle väl vara att alltid ha några block med lotter i lakejernas infodisk.Bara att anmäla sig ett par dar innan om man känner för att stå där å sälja.På så vis kommer folk att få reda på att där alltid finns lotter å slipper springa runt å leta försäljare.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån nov 05, 2007 9:51 pm

Kan ni inte kopiera Ljungbys Halva Pott istället, genom att lägga ut alla nummer på ett bord, så får var och en ta sig dit om man vill köpa, istället för att som man gör nu, "jagar" folk på väg hit till att köpa lotter. Jag tror inte att det är rätt metod. Det "skrämmer" bara bort mer.
Lotter kanske helt enkelt säljer bäst om man själv tar initiativet till att köpa, som i Ljungbys fall.
Senast redigerad av Komodoödlan mån nov 05, 2007 9:55 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav erok » mån nov 05, 2007 9:54 pm

problemet är att det inte finns platts för det i hallen men att ha lotter vid lakejernas infodisk skulle iallafall kanske locka några till disken å kanske någon blir intresserad av att anmäla sig till en bortamatch å framöver bli en medlem i lakejerna
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån nov 05, 2007 9:56 pm

Finns det inte plats för en disk inne i korridoren in till toaletterna vid bortre entrén?
Komodoödlan

Inläggav erok » tis nov 06, 2007 7:11 am

Var ju därför LLs infodisk var tvungen att flytta för den var ivägen.Tror inte lakers vill ha ett nytt bord där
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lille meg » ons nov 07, 2007 1:20 pm

erok skrev:Jag säljer gärna.Några som är villiga att hänga med ner på stan ett par dagar innan matchen?

Är detta en engångsgrej för just lakejerna eller är det så att det alltid behöver folk.Hjälper ju till vissa matchdagar redan.
Fast frågan är om Lakers inte behöver köpare istället för säljare :lol:

De behöver folk, men om det alltid är brist på folk vet jag inte. Trevligt att du kan tänka dig hjälpa till! Samma till dig Affe, men det sa jag på PM ;)

Jag är tveksam till att gå på stan och sälja lotter, men det är upp till dig, erok. Folk är kanske mer skeptiska för nån som säljer Halva Potten på stan i civilt än i ishallen? Tolka mig rätt, jag tycker det är bra att det fins folk som vill hjälpa till, men jag tror vi får köra det traditionsenliga ishallen =) Fast sälj till vänner och bekanta, kollegor, barn och fanden och hans moster! :)

Nu var det inte upplegget med försäljningen i sig vi skulle diskutera. Så Komodoödlan och erok, ni kan väl framföra era idéer för Lakers istället? Det fins många idéer kring lotterna, som bl.a. att köpa ett fast nummer för hela sesongen etc, men jag är inte rätt person att ta det med.

:ok: Åter till ämnet; Fins det fler som känner sig manade att sälja lite lotter?

/Merethe
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav Komodoödlan » ons nov 07, 2007 1:38 pm

Att sälja på stan några dagar före eller under samma matchdag tror jag är förkastligt. Det kan hända mycket som gör att man får förhinder så man inte kan se Lakersmatchen och lotterna blir värdelösa. Men jag tror väl inte att du menar det här..utan försäljing utanför eller inne i ishallen?

Ge mig fri entré så kan jag fundera på det. Som vuxen är jag inte så lättpåverkat av det här. Ungdomar är nog mer lättare att få sådant här gjort, men alla är vi olika.
Komodoödlan

Inläggav alfax » ons nov 07, 2007 1:58 pm

Komodoödlan skrev: Det kan hända mycket som gör att man får förhinder så man inte kan se Lakersmatchen och lotterna blir värdelösa. Men jag tror väl inte att du menar det här..utan försäljing utanför eller inne i ishallen?

Ge mig fri entré så kan jag fundera på det. Som vuxen är jag inte så lättpåverkat av det här. Ungdomar är nog mer lättare att få sådant här gjort, men alla är vi olika.

Lotterna blir inte värdelösa för att man inte är i hallen,det är bara till att besöka hemsidan så ser man om man vunnit.
Och Lilla meg:s förfrågan var om man vill ställa upp för Lakers och då vill i varje fall inte jag ha fri entre.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons nov 07, 2007 2:36 pm

Näää fri entre vill inte jag häller ha.Ja att sälja på stan kanske inte är en större hitt när man tänker efter.finns ju ingen tradition i detta i Växjö.
Funkar skitbra i Ljungby men å andra sidan är det ju en mycket mindre stad å alla vet vad halvapottenlotterna är för något :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons nov 07, 2007 2:40 pm

Erok, prova att sälja Lakers halvapotten i Ljungby..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons nov 07, 2007 4:21 pm

hahaha ja skulle ju vara en höjdare å sälja halvapottenlotter för Lakers i ljungby :lol: Nädu serra så långt går inte ens jag.men att de är duktiga i Ljungby på att sälja det ser man när man är i den stan.
erok
c/o LL´s Forum

Varning; långt svar

Inläggav Lille meg » tor nov 08, 2007 4:33 pm

Komodoödlan skrev:Att sälja på stan några dagar före eller under samma matchdag tror jag är förkastligt. Det kan hända mycket som gör att man får förhinder så man inte kan se Lakersmatchen och lotterna blir värdelösa. Men jag tror väl inte att du menar det här..utan försäljing utanför eller inne i ishallen?

Förkastligt?? :roll:

Vi säljer lotter i och utanför ishallen, helt beroende på vem som säljer det. Jag har hämtat häften några dagar innan en match och varit på kunder, vänner och bekanta att köpa lotter. Då är det ingen pardon, har man en hundralapp, är det fem lotter direkt! (eller hur, stsnot? ;) ). Andra har sitt sätt att sälja på, och sina ställen som käns bra, så det är upp till var och en. Nu sker dock största delen av försäljningen i ishallen.

Som de allra flesta vet, så kan man efter dragningen gå in på Lakers hemsida och kolla upp vilket/vilka nummer som vann. Man behöver altså inte att gå på matchen ENBART för att kolla om du vunnit eller ej, men självklart vill väl alla se hockey? =)
Lovar Alfax att sälja 50 lotter till varje match om han får sälja dem innan, så ser han nog också till att förklara för köparna var dragningslistan finns, så jag ser inte problemet.

Komodoödlan skrev:Ge mig fri entré så kan jag fundera på det. Som vuxen är jag inte så lättpåverkat av det här. Ungdomar är nog mer lättare att få sådant här gjort, men alla är vi olika.

Du vill altså ha fri entré för att tänka på saken..?! Glöm det! Finns ingen reson i ditt argument, du sier själv att du inte är lättpåverkad, vad gör då en gratisbiljett till eller från? :notOK:

Vill du hjälpa Lakers med att sälja lotter, kan du säga till mig. Har du idéer om hur dom skall sköta försäljningen, vad dom skall göra etc., så kan du ta kontakt med Lakers, OK?
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav Komodoödlan » fre nov 09, 2007 1:27 am

Tror du att jag gör det gratis??? Att skriva matchreferat, det fick man minsann gratis entré för!
Komodoödlan

Inläggav erok » fre nov 09, 2007 7:38 am

Ge dig nu Ödlan.Blir fan mörkrädd över ditt utalande.att skriva matchreferat ja då måste du ju hänga med lite i matchen för att kunna skriva ner det du ser.men en halvtimma på stan eller en timma före match å kränga lite lotter.Nä det behöver du inte ha betalt för.Inte ens en fribiljett :evil:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » fre nov 09, 2007 9:28 am

Tror mer det är frivilliga som vill göra något för sin klubb vi behöver. INTE någon som kräver betalt.
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Niles » fre nov 09, 2007 11:37 am

Komodoödlan skrev:Tror du att jag gör det gratis??? Att skriva matchreferat, det fick man minsann gratis entré för!

Du behöver inte hjälpa till. Tar du betalt för alla timmar du sitter och skriver konstiga inlägg på forumet också?
Senast redigerad av Niles fre nov 09, 2007 11:38 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » fre nov 09, 2007 11:38 am

Niles...ha ha ha ha ha!!! :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre nov 09, 2007 12:20 pm

Förstår inte varför Du skulle blanda i denna tråd Ödlan ,Du är ju inte det minsta intresserad av att hjälpa till.
Det var De som är intresserade Lille meg efterlyste.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre nov 09, 2007 11:10 pm

Niles skrev:
Komodoödlan skrev:Tror du att jag gör det gratis??? Att skriva matchreferat, det fick man minsann gratis entré för!

Du behöver inte hjälpa till. Tar du betalt för alla timmar du sitter och skriver konstiga inlägg på forumet också?
Klart jag kan ta betalt, men jag tror inte att jag skulle få igenom det här. Du, jag skriver så många "konstiga" inlägg jag vill.
Komodoödlan

Inläggav Komodoödlan » fre nov 09, 2007 11:16 pm

erok skrev:Ge dig nu Ödlan.Blir fan mörkrädd över ditt utalande.att skriva matchreferat ja då måste du ju hänga med lite i matchen för att kunna skriva ner det du ser.men en halvtimma på stan eller en timma före match å kränga lite lotter.Nä det behöver du inte ha betalt för.Inte ens en fribiljett :evil:
Du får lägga ner avsevärt mer energi åt att skriva ett referat, att både se matchen och observera vad som hela tiden händer, att ha förmåga att se hur matchen gestaltar sig, ändrar karaktär och ha koll på utvisningar, målskyttar, assists. Det tycker jag är skillnad än att bara "se" lite som vanligt flummigt på matchen.
Senast redigerad av Komodoödlan lör nov 10, 2007 12:22 am, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav alfax » fre nov 09, 2007 11:50 pm

Läs överskriften på tråden och låt den handla om det!!
Du kan skapa en referattråd Ödlan ,jag är inte det minsta intresserad!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör nov 10, 2007 2:28 am

Precis det jag säger ödlan.Å du har ju fått gratis intre då ju.Men att sälja lotter ska fan inte ge någon fribiljett.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis nov 20, 2007 1:57 pm

så här mycket har Halvapotterna givigt u-Lagen än så länge.

Hammarby 3750

Västerås 2710

Borås 3970

Nybro 4920

Leksand 7020

Almtuna 2600

Rögle 4890

Malmö 3590

huddinge 2180

Vist goa pengar men som vi även kan se så skulle potten kunna öka än mer.Ett snitt på 5000 är väl ingen omöjlighet.Men för detta krävs både försäljare å köpare.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis nov 20, 2007 2:34 pm

Jag säljer nu ett häfte på 50 lotter till varje match ,några mer som har möjligheter att göra det?
Vore vi 10 st. som gjorde detta hade vi en startpott på 5.000 kr.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis nov 20, 2007 2:38 pm

Ta ett beslut om vi kan ha Halvapottenlotter i infodisken.Jag ställer upp att stå där när jag kan
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis nov 20, 2007 3:01 pm

Kan tilläggas att Troja har nästan 30.000 mer i förtjänst på sina halvapottförsälning iår i gämförelse.Men hur de jobbar skrattar ju folk åt här inne :cry:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav T48 » tis nov 20, 2007 6:33 pm

Ta reda på först så att föreningen redovisar rätt belopp på halva potten :oops:. Kan inte tänka mig att Växjöpubliken är så snåla när man ser utfallet efter varje match. Är det månne halva, halva potten som redovisas dvs att endast 25% tillfaller vinnaren. Varför finns det 1:a, 2:a och 3:e pris och på någon upp till 5:e pris :?:. Halva potten skall väl vara halva potten och inget annat eller :?:.

För övrigt hade Troja 14720kr (1472 lotter!!) sist som gick ut till EN vinnare. Det på ett publikunderlag på 2016 personer.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Inläggav friberg » tis nov 20, 2007 7:20 pm

varför inte sänka biljettpriserna till 80 för stå å 130 för sitt så kanske folk lägger en 20 på halvapotten, sen att det kanske kan komma fler folk till hallen åsså för den delen, efter som man hör ju runt omkring hela tiden att folk tycker det är för dyrt att gå på hockey så varför inte sänka en 20 på priset
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis nov 20, 2007 7:49 pm

Den uträkningen har funnits i en annan tråd vad det skulle göra om man sänker biljettprisena ,ta tex ditt förslag med en sänkning med 20 kr. det skulle göra över 50.000 i minskade intäkter under en match.
Varför skulle Växjö vara billigare än andra klubbar med inträdet?
Beträffande att redovisningen vid halva potten inte skulle vara Okej,så vet jag att varenda öre är redovisat på var som är sålt.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tis nov 20, 2007 8:38 pm

-> T48.
Tänk på vad du skriver.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis nov 20, 2007 8:51 pm

alfax skrev:Jag säljer nu ett häfte på 50 lotter till varje match ,några mer som har möjligheter att göra det?
Vore vi 10 st. som gjorde detta hade vi en startpott på 5.000 kr.
Som jag har sagt tidigare så tror jag inte det är rätt metod att "jaga" och avbryta folk med att köpa lotter när de är på väg in i ishallen. Jag tror de vill vänta med sådant när de själva vill. Då krävs det en disk inne i ishallen, men nu verkar det vara brist på plats.
Komodoödlan

Inläggav buck » tis nov 20, 2007 8:56 pm

är det bara rätt folk som säljer så går det kränga halva potten utav bara helvete...

vi (LL) hade ju en liten säljfight med VLH's styrelse härom året... var var det vinsten var? 11kkr?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Off-Topic