Erik Lindhagen i TAIF

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Erik Lindhagen i TAIF

Inläggav Piggelin » tor jan 03, 2008 6:08 pm

Enligt TAIF:s hemsida skall Erik Lindhagen spela för TAIF i morgondagens match mot TROJA!!!
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » tor jan 03, 2008 6:11 pm

Hmm det står att de börjar med en match. Hoppas han är med i Leksand.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor jan 03, 2008 6:12 pm

Bara inte Trojanerna hackar sönder honom........... :?
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor jan 03, 2008 6:25 pm

Hoppas att supportrararna till dessa två lag hackar sönder varandra istället*ASG*
Senast redigerad av erok tor jan 03, 2008 6:34 pm, redigerad totalt 1 gång.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor jan 03, 2008 6:32 pm

Hoppsan, där fick man en anledning till att hålla på ett av dom där lagen :wink:
Det verkar bara röra sig om en match, så sent som igår sade ju Evertsson att en ersättare för McConvey ej är aktuell utan att man tillsvidare kommer satsa på Lindhagen som fjärde center.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor jan 03, 2008 6:48 pm

Enbart positivt för vår del. Lindhagen har ju inte fått så mycket matchträning på sistone, så en rejäl genomkörare i kronobergsderbyt är välkommet. Taif får för sin del tillgång till en mycket smart spelare med bra blick och fina händer, bara de inte hoppas han skall stå för det fysiska spelet imorgon. :lol:

Jag gillar situationer där alla vinner.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » tor jan 03, 2008 6:51 pm

Hoppas att det enbart är för en match, annars är det bedrövligt att låna ut Lindhagen till TAIFARNA...

Jag som dessutom trodde att de enbart fyllde på med egna produkter. :wink:
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Pebben » tor jan 03, 2008 6:55 pm

Primeau skrev:Hoppsan, där fick man en anledning till att hålla på ett av dom där lagen :wink:

Ja att du inte passar på att åka till Templet o följa Lindhagen live o sen heja på ditt "nya lag" så tjänar även Troja lite på det hela genom inträdespengen.. :wink:
Användarvisningsbild
Pebben
Forumamatör

Inläggav LasseMaja » tor jan 03, 2008 7:09 pm

Jag har absolut inget emot att Taif lånar in spelare, inte ens om dom är från Lakers. :lol: Men att göra det för EN match är så jäkla dumt att man inte tror det är sant!!! Totalt meningslöst som jag ser det. För att tillföra något under så kort tid måste ju spelaren vara en av världens bästa, och det är väl inte Lindhagen eller???
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Klonis » tor jan 03, 2008 7:09 pm

Håller med Varanen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav erok » tor jan 03, 2008 7:10 pm

Klart han är.Alla lakers spelare är av värdsklass :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor jan 03, 2008 7:13 pm

Han behöver inte vara en av världens bästa spelare. Lindhagen kommer att bidra med plenty för er imorgon. Självklart kan han inte göra det på egen hand, men det är det väl ingen som tänkt sig. Jag tror du kommer bli positivt överraskad LasseMaja, det blev jag första matchen jag såg honom.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor jan 03, 2008 7:15 pm

Ja, det skulle vara riktigt roligt om Guldlock sätter dit segerpucken mot tomtarna.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tor jan 03, 2008 7:38 pm

Nä jag är fortsatt skeptisk Varanen. :? Jag har sällan sett att en spelare tillför en massa i sin första match för en ny klubb där han knappt känner en käft. Blomkvist som vi lånade in 2 matcher förra året är dock ett undantag!!!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tor jan 03, 2008 8:01 pm

Men så kommer Blomman från lakers också ,LasseMaja.
Lindhagen kommer inte att göra bort Sig.

Ännu en pyts i numerärt underläge innifrån Spannen, dvs SAMARBETE i Länet :ok: :whistle:

Ingen känsla alls för Tradition/Stolthet och Hjärta :oops:

Hockey är Tokskoj :D
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » tor jan 03, 2008 8:03 pm

Pebben skrev:Ja att du inte passar på att åka till Templet o följa Lindhagen live o sen heja på ditt "nya lag" så tjänar även Troja lite på det hela genom inträdespengen.. :wink:

Jag funderar starkt på detta! Lindhagen är riktigt bra och sevärd, att ni vann så det rök om det senast mot Taif talar ju lite för vinst för Eriks och mitt nya lag :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor jan 03, 2008 8:16 pm

Farmar-Laget menar Du Primman :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Varanen » tor jan 03, 2008 8:20 pm

LasseMaja skrev:Nä jag är fortsatt skeptisk Varanen. :? Jag har sällan sett att en spelare tillför en massa i sin första match för en ny klubb där han knappt känner en käft.

Tänk inte bara på matchen imorgon. Det finns ju en uppenbar strategisk apekt på affären för er. Inte minst för små klubbar gäller det att knyta kontakter med spelare man vill ha om tillfälle ges. VLH har redan en gång denna säsong tagit in en center som gjort Lindhagen till 5:e center. Tänk om vi gör det en gång till? Oj, vad lämpligt att Lindhagen redan representerat TAIF, snackat med tränare, medspelare, materialare, känt på er kulturella atmosfär. Kanske kan han tänka sig att spela för TAIF resten av säsongen? Kanske nästa säsong också...

Nu tror jag inte att det blir så. Han är för bra för det och jag hoppas verkligen att Lindhagen ingår i VLH:s framtidsplaner. Men vad har ni förlorat då? Ingenting jämfört med vad ni har att vinna, absolut ingenting.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor jan 03, 2008 8:52 pm

Stackars Lindhagen, lira i det skitlaget. Jävla hattande med spelare nu. Vi har 12 forwards nu, låt dom koncentrera sig på VLH!!
Senast redigerad av Niles tor jan 03, 2008 9:00 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor jan 03, 2008 9:00 pm

Om jag i mitt förra inlägg tog på mig mina TAIF-glasögon tar jag av de nu. Vi har inget bakomliggande motiv med utlåningen. Lindhagen behöver få en match på högsta möjliga nivå innan han åter tar rodret i en av femmorna. Ett hett kronobergsderby är precis vad doktorn ordinerar. TAIF - Troja - I couldn´t care less.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » tor jan 03, 2008 9:26 pm

Han är för bra för att lånas ut men för att få upp matchtempot lite så är det kanon.
Guldlock kommer lira tomtarna av isen :wink:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Toyspeed » tor jan 03, 2008 10:26 pm

Jag är ledsen, Men jag ser inte att Erik kommer få någon vidare matchträning imorgon. Kanske ett byte då och då. Men han kommer spela fjärdecenter i ett lag som bygger på 3 spelande kedjor.

Men ja kanske har fel.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Primeau » tor jan 03, 2008 11:05 pm

Lånar man in en allsvensk center utan att låta honom få vidare speltid? Låter mycket märkligt, isåfall får jag nog börja hålla på Troja :wink:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tor jan 03, 2008 11:26 pm

Niles skrev:Stackars Lindhagen, lira i det skitlaget. Jävla hattande med spelare nu. Vi har 12 forwards nu, låt dom koncentrera sig på VLH!!

Jag kan bara instämma med Niles! Det är så att man skäms :oops:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor jan 03, 2008 11:42 pm

vafan vad snabbt det gick,redan 1-a april...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor jan 03, 2008 11:42 pm

Lalin skrev:Komodo! Har inte sett Saviano :oops: Det får man väl inte säga här :roll: . Men det här året har jag kommit igång, och sett en del matcher :wink:

För att vara en person som aldrig sett Saviano i Lakers verkar du ha väldigt klara uppfattningar om Taif.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Trucken brukar mangla grönvita

Inläggav FALCONETTI » fre jan 04, 2008 12:02 am

Trucken tar honom stenhårt sedan sitter han och tuggar knopp...
Användarvisningsbild
FALCONETTI
Forumamatör

Inläggav Niles » fre jan 04, 2008 12:16 am

Trucken passar till sågen, sågen skjuter via jönsson på näset och pucken landar på grisbilen :) . Erik, skynda dig hem så du inte missar Leksandsbussen och lite viktigare saker.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre jan 04, 2008 7:42 am

Primeau skrev:
Lalin skrev:Komodo! Har inte sett Saviano :oops: Det får man väl inte säga här :roll: . Men det här året har jag kommit igång, och sett en del matcher :wink:

För att vara en person som aldrig sett Saviano i Lakers verkar du ha väldigt klara uppfattningar om Taif.

Vad har Saviano med Taif att göra? :oops: Jag har mina uppfattningar om det skrytsamma ängagänget Taif. Vad dem är baserade på få du fundera på nån gång när du går till sängs :whistle: :zzz:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » fre jan 04, 2008 9:48 am

Långsiktigt såklart jättebra för TAIF att knyta kontakt med allsvenska spelare som är på gränsen, precis som vi gjort/gör med exempelvis Lauritzen. Och som du säger Varanen, om vi tar in en ny center i laget så är ju Linhagen förmodad 5e-center igen, och kan då mycket väl hamna i TAIF resten av säsongen.

För Lindhagen: också bra att få en match på is innan han ska vara tillbaka i Lakersdressen, matchträning är sällan fel.

Men för TAIF kortsiktigt delar jag nog LasseMajas skepsis, en match är för lite för att lära sig ett nytt lag och kunna tillföra något. Hur lång tid tog det inte för Lauritzen hos oss, och hur ofta har vi inte pratat om att ge den nya killen ett tiotal matcher innan vi dömer honom?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Nille » fre jan 04, 2008 12:12 pm

Kan förstå lånet. Det är viktigt för TAIF att vara med från början i serien. Märklig reaktion från TAIF supp. Man kritiserar för att man tappar spelare och när ledningen reagerar kritiserar man det. Det är denna inställningen som gör att TAIF aldrig mer kommer att komma upp i seriesystemet. Man är extremt gnälliga och aldrig nöjda med någonting. Argumentet att Erik tar en egen förmågas plats är lite knepigt även om jag kan sympatisera med värnandet om sina unga spelare men om nu deras egna förmågor är bättre än Lindhagen så behöver de ju inte värva alls. Med tanke på Lindhagens kvaliteter och att han snart kan vara femte center igen så är lånet klockrent för TAIF. Erik är en bra center och kan mycket väl göra succé mot Troja om han får chansen.

Sedan kan jag tycka att förbundet borde stävja korttidslånen. Det är ju t.ex inte särskilt sportslligt att ett lag kan möta en motståndare kraftigt förstärkt för en match medan alla andra lag i serien möter ett enklare lag (nu menar jag inte TAIF, utan detta är bara ett exempel).
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Primeau » fre jan 04, 2008 1:21 pm

I detta fallet är det nog inte kvaliteten på köttbiten vissa opponerar sig mot, ej heller ursprungsstämpeln. Nä, det är nog att den är inköpt på Kvantum, Börjes störste konkurrent, som retar mest :lol:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » fre jan 04, 2008 1:35 pm

Måtte Lindhagen sänka tomtarna ikväll...... :mrgreen:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre jan 04, 2008 2:57 pm

Jag fattar ingenting. Har inte läst Smp idag, kanske står det saker där som jag borde veta innan jag skriver det här inlägget. Men var det inte Evertsson som sa, att Lindhagen var för bra för att sitta på bänken.? Eller gäller den här utlåningen bara en match?
Komodoödlan

Re: Erik Lindhagen i TAIF

Inläggav dolitle » fre jan 04, 2008 3:05 pm

Första inlägget i denna tråden

Piggelin skrev:Enligt TAIF:s hemsida skall Erik Lindhagen spela för TAIF i morgondagens match mot TROJA!!!

Länk -> http://www.taif.nu/
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Silly Season