Måste väl finnas

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Måste väl finnas

Inläggav erok » mån jan 07, 2008 2:03 pm

Några studerande personer som vill jobba med radiosport,webbradio.
Här har ni ju ett ypperligt tillfälle att få gratis träning om ni sänder Lakers hemmamatcher.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis jan 08, 2008 12:47 am

Var finns annonsen från VLH ang detta Erok?? Har letat på hemsidan, men hittar inget??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » tis jan 08, 2008 7:16 am

nää finns ingen info om detta på VLHs hemsida.har bara hört att några tyckte det skulle vara en kul grej att ha.tror förvisso inte Lakers skulle bli sura om elever eller andra radioamatörer ställde frågan till VLH.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Kiddan » tis jan 08, 2008 11:44 am

Kostar 18 000 spänn att köpa rättigheter att sända från hemmamatcherna.
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav erok » tis jan 08, 2008 12:15 pm

tror förvisso att det pengarna skulle kunnas skakas fram.Är det inte björklöven som tar 30 kr för en match???Lite reklam i pausen å intervjuver med publiken skulle förhoppningsvis locka många lyssnare som inte kan gå på matchen
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Kiddan » tis jan 08, 2008 12:38 pm

Men erok, kan NOG skakas fram? Vem ska betala de 18 000 som måste in innan man kan börja sända? Det finns ju inga garantier för att man kommer att få tillbaka de pengarna. Sedan behöver man ju en server som kan sända och programvara för att hantera betalningar och inloggning. Det görs inte i en handvändning. Det är något man måste jobba fram. Ifall vi skulle få fram pengarna, utrustningen och personalen så kanske vi skulle kunna dra igång det inför nästa säsong. Menar bara att det är betydligt mycket mer än att bara säga.. JA! vi börjar sända webbradio!
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav erok » tis jan 08, 2008 12:56 pm

Någon stanns måste man ju börja kiddan.Är det webbradio vi vill ha så måste ju ett beslut fattas.Söka sponsorer mm.Vet att det inte skulle kunnas fixa fram det till denna särsong men till hösten 08 borde det ju kunna gå om viljan finns.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tis jan 08, 2008 1:33 pm

Jag säger nej till webbradio på hemmamatcherna.
Vilka skulle det gynna?
Jo, Snål-Verner och Co. som stannar hemma istället för att gå på matcherna.
Jag vill ha publiken i Lakerdome.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis jan 08, 2008 1:38 pm

Jag ställer mig frågan..är det webradio vi önskar mest av allt? Nja, definitivt inte jag i alla fall. Kan tänka mig hundra saker som skulle ge mig mer för egen del, eftersom jag ändå ser alla hemmamatcher. Reportage, intervjuer m.m. ger mig mer. Är det en bra affärsmöjlighet för VLH då? Tveksamt. Kan man inte gå på matcherna längre kan det ju vara bra förstås, som Erok då. Nej, satsa resurserna där dom gör mest nytta.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis jan 08, 2008 1:56 pm

Skulle ju kunna gynna bortasupportrarna och för oss som inte kan gå på matcherna.Men ok förstår även er som vill ha mer intervjuer vilket de som jobbar med webbradion kanske skulle kunna fixa efter match.Men på fredag dyker jag upp.Vet inte om jag kan hjälpa till med röstresursen men klappa händerna tills de blöder ska inte vara några problem :wink:

Ps.Ett sammarbrete med skolan för att utbilda duktiga reportrar kanske kan medföras att skolan står för kosnaden av tekniken
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » tis jan 08, 2008 4:50 pm

Webbradio vet jag inte om jag behöver men däremot saknar jag powerplay som sändes innan hemmamatch i HIT FM Gold. Skön uppladdning inför matcherna och ger lite extra tändvätska.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Malul » tis jan 08, 2008 5:51 pm

tänk er webradio från alla matcher med Anderzon,det skulle varit ödesdigert o katastrofalt för klubben för alla hade stannat hemma o lyssnat men ack så trevligt det hade varit.Men ett alternativ skulle ju finnas att kunna köpa o se på alla matcherna i allsvenskan med som man kan med elitseriematcherna,typ ppv.Jag skulle köpt o kollat på Huddinge-Lakers nästa vecka t ex:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis jan 08, 2008 6:02 pm

Malul: Huddinge -Lakers sänds på TV!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis jan 08, 2008 7:13 pm

yeyy!det visste jag inte,kul=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Återgå till Off-Topic