Försnack om Lakers Silly season inför 08/09

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav H. Nygren » tis jan 22, 2008 9:43 pm

...Glöm Romö! :cry:
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav Stoffe » tis jan 22, 2008 9:53 pm

H. Nygren skrev:...Glöm Romö! :cry:

Varför det?
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » tis jan 22, 2008 9:54 pm

Thelin ska Träna Lakers, Han har enorma Ledaregenskaper.

Nybeck trivs, men kanske :wink:

Basse platsar redan i år, petar Gurra tvärt.

Anton Sjöberg fixar plats i 4:e.

Ronny Hanson är just snabb och Teknisk, Lakers version av Mattias Tedenby
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Stoffe » tis jan 22, 2008 9:57 pm

NEDOMANSKY skrev:Thelin ska Träna Lakers, Han har enorma Ledaregenskaper.

Nybeck trivs, men kanske :wink:

Basse platsar redan i år, petar Gurra tvärt.

Anton Sjöberg fixar plats i 4:e.

Ronny Hanson är just snabb och Teknisk, Lakers version av Mattias Tedenby

Men vakna nu! Om nu Basse hade varit bättre än Gurra? Varför i hela friden spelare han då i div.2? Har du vänt spannen bak&fram?
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav H. Nygren » tis jan 22, 2008 10:00 pm

...Romö har ett stort Lakers hjärta men har annat på gång :cry:
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav supportrarna » tis jan 22, 2008 10:05 pm

Exakt vad har han på gång?vet du nåt så fram med det.
Användarvisningsbild
supportrarna
Forumamatör

Inläggav C70T5 » tis jan 22, 2008 10:06 pm

Jag tycker det känns oehört bittert om Växjö Lakers skall behöva ställa upp med en ytterst medelmåttig och medioker laguppställning de två kommande säsongerna. Slagpåsar i HA. Husering i de lägre tabellregionerna. Sviktat intresse. Gravt dalande publiksiffror. Fan vad bittert.

Växjö Lakers - se för FAN till att fixa detta nu!!!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » tis jan 22, 2008 10:06 pm

Ja det hade varit JÄTTE kul att veta
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » tis jan 22, 2008 10:13 pm

C70T5 skrev:Jag tycker det känns oehört bittert om Växjö Lakers skall behöva ställa upp med en ytterst medelmåttig och medioker laguppställning de två kommande säsongerna. Slagpåsar i HA. Husering i de lägre tabellregionerna. Sviktat intresse. Gravt dalande publiksiffror. Fan vad bittert.

/T5!!
Man skulle naturligtvis ha tänkt smartare i Lakers redan från början i förebyggande syfte, annars hade man inte haft sån strul med ekonomin. Lär man sig aldrig av andra föreningars arbete när de bär på minuskonton? Känns så onödigt att man ska försätta sig i en sån är situation. Jag trodde att Lakers styrdes av smarta killar. Ett exempel, det går inte att lägga ut 500:- på en skjorta om man sedan inte har råd att betala hyran. Det går heller inte att låna pengar om man nu har gjort (?), och man sedan inte kan amortera. Lika enkel matematik som att två backar står och sover framför egen kasse match efter match. Det är såna där enkla saker som man måste lära sig att man inte ska göra, i så fall har vi inte att göra i ES, och då förtjänar inte Växjö att ha ett hockeylag på elitnivå.

Dags för klubben att lära sig A, B och C i flera aspekter!
Senast redigerad av Komodoödlan tis jan 22, 2008 10:25 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Komodoödlan

Inläggav LasseMaja » tis jan 22, 2008 10:21 pm

Mattias Persson kommer inte att spela hos er. :)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Niles » tis jan 22, 2008 10:24 pm

C70T5 skrev:Jag tycker det känns oehört bittert om Växjö Lakers skall behöva ställa upp med en ytterst medelmåttig och medioker laguppställning de två kommande säsongerna. Slagpåsar i HA. Husering i de lägre tabellregionerna. Sviktat intresse. Gravt dalande publiksiffror. Fan vad bittert.

/T5!!

Ingen från VLH har uttryckt sig så, kommer absolut inte bli fallet. Seså, upp med humöret nu.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » tis jan 22, 2008 10:33 pm

LasseMaja skrev:Mattias Persson kommer inte att spela hos er. :)

Jaså 8)
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav fjompe » tis jan 22, 2008 11:26 pm

Har Aki kontrakt över nästa säsong också?

För är det så att han inte har det så förstår jag inte varför alla verkar räkna med honom till nästa år, jag hoppas innerligt att han försvinner till nästa säsong. Alldeles för stor risk att ha honom som sista man, slår riktigt slarviga pass och är förbannat klen framför egen kasse.
Användarvisningsbild
fjompe
Forumamatör

Inläggav Smillan » ons jan 23, 2008 12:22 am

NEDOMANSKY skrev:Mja, Lindhagen lovande jajjemän, Von Rosen Klassen bättre ÄNNU.

Jo där kan ju meningarna gå isär! Von Rosen bättre offensivt, Lindhagen klart bättre defensivt!
Senast redigerad av Smillan ons jan 23, 2008 1:07 am, redigerad totalt 1 gång.
Smillan
Forumamatör

Inläggav Komodoödlan » ons jan 23, 2008 12:38 am

fjompe skrev:Har Aki kontrakt över nästa säsong också?

För är det så att han inte har det så förstår jag inte varför alla verkar räkna med honom till nästa år, jag hoppas innerligt att han försvinner till nästa säsong. Alldeles för stor risk att ha honom som sista man, slår riktigt slarviga pass och är förbannat klen framför egen kasse.
Jo, han slarvar en del när han inte får iväg passningar i tid och får tidspress, och då blir det riktiga "grodor", men han gör faktiskt många bra saker också.
Håller med dig på en punkt, att som alltid och i synnerhet mot VIK var han chanslös i närkampsspelet. Lite mer storlek på backarna, tack! ERT är inte heller särskilt stor till växten. Det är ju frågan om Lakers vill ha backar som kan vinna närkamper i försvarszon som är otroligt viktigt! Eller om man struntar helt i hur storvuxna de är, och då är de förmodligen bara mest bra med pucken.
Komodoödlan

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » ons jan 23, 2008 1:30 am

NEDOMANSKY skrev:Ronny Hansson är just snabb och Teknisk, Lakers version av Mattias Tedenby

Då har du nog värken sett Hansson eller Tedenby kan jag ju berätta! Hansson var reserv till U-16 Landslaget, Tedenby var vid samma ålder med i U18 truppen... Och när en spelare som Johan Davidsson säger: "Jag önskar att jag hade haft samma speed som han vid den åldern, då hade man åkt förbi de flesta" osv osv.

Så skilj gärna på Päron och Äpplen är du snäll!
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Inläggav Stoffe » ons jan 23, 2008 8:29 am

fjompe skrev:Har Aki kontrakt över nästa säsong också?

Nej han har inte kontrakt. Men jag hoppas verkligen att han förlänger!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Lobo » ons jan 23, 2008 10:51 am

Truppen kommer att bli aningen billigare men vi skall fortfarande vara ett topp-lag, var kan man då spara pengar utan att förlora så mycket i dagens trupp.

1: Toumo kommer inte få öppna båsdörren med den lönen han har idag, en ung målvakt istället och ge viktor chansen, han bör klara av att bli uttalad förstemålvakt nästa år. besparing 5-siffrigt

2: kan tänka mig att t.ex. Aki blir kvar men i sådanrt fall något billigare. besparing

3: Nu har Thelin kontrakt nästa år men han kanske trivs bättre som stjärna i vita hästen och då kan han ersättas med en billigare spelare.

Eftersom det inte handlar om extrema underskott tror jag personligen inte att vi kommer behöva bli så otroligt ledsna när nästa års trupp presenteras. Dessa bespåaringar skulle nog kunna sänka truppens kostnader med det som behövs.

Kom ihåg att Lakers vet att det är A-laget som drar in pengarna till föreningen.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Flest mål vinner » ons jan 23, 2008 11:28 am

Bra analys Lobo!

Jag tror inte heller att det behöver bli dramatiskt!

Det kan trots allt vara så att detta blir en "spark i ändan" på oss som håller på laget att engagera oss lite extra. Kanske vi kan få in de slantar som saknas snabbare än planerat! Själv så kommer jag att ta det just som en "spark därbak" och hjälpa till med det som man kan, vi börjar ikväll med "halva potten"!
Flest mål vinner

Inläggav PMK1 » ons jan 23, 2008 1:55 pm

Självklart är underskottet betydligt större än 500 000 kronor. För en sådan "liten" summa behöver man så klart inte genomgå ett stålbad på två säsonger. Trojas stålbad innebar nedskärningar på 5 mille! fördelade på två år. Tror nog vi kommer att få se ngt liknande. Tyvärr.
Användarvisningsbild
PMK1
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » ons jan 23, 2008 2:04 pm

Några fem miljoner är det nog inte tal om för Lakers del, men någon mille är det säkerligen.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Nixon » ons jan 23, 2008 2:59 pm

Detta borde i vilket fall som helst bli en tydlig signal till publik och sponsorer; det kostar att bedriva verksamhet på hög allsvensk nivå. Vill Växjö ha ett lag av yppersta klass ? Kommunen håller på att ta ansvar för att ge sitt godkännande till en ny ishall. Detta skapar förutsättningar på sikt. Nu är det upp till företag och invånare runt om att ta ställning. Hur bra ishockeylag vill vi ha ? Det handlar om pengar i första hand. Det är dock ingen garanti för framgång.

Självklart måste det också ställas krav på hur pengarna sköts. Hur föreningen sköts. Hur kompetensen ser ut hos de som ansvarar för ekonomi och den sportsliga biten. Personligen anser jag att det är lite si och så gällande kompetensen på den sportsliga sidan. Självklart är det många faktorer som spelar roll för hur mycket man får ut av en ny spelare. Dock anser jag att för mycket pengar under de senaste åren har runnit ut i sanden på felaktiga, för att inte såga rent ut sagt dåliga kostsamma nyförvärv. Här finns mycket att jobba med, att rekrytera rätt spelare till rätt pris.
Nixon
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » ons jan 23, 2008 11:05 pm

Att Basse stänker In Poäng i Motala istället för att Gnugga i Lakers förklaras av Politik, inget annat.

Har följt både Tedenby och Hanson ett antal år, Har DU :roll:
Jag sa inte att DE är Lika BRA bara att Ronny är snabb ock teknisk, Tedenby däremot är Rent ÖVERJÄVLIG och Rankas 3:a inför Draften.

Mitt Lågbudget-Lag är inte så svagt som somliga kanske tror :wink: , Missar Persson HA med TAIF så Lockar nog HA med Lakers, även Om Han inte säger det nu, Med riktig Diet i Lakers så kanske Vågen slipper plågas mer :wink:

Vad gäller Nybeck så är det toppen att Han trivs i IKO`s 4:e Lina 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » ons jan 23, 2008 11:17 pm

Jag tycker alltid det är ruggigt intressant med lagbyggen och silly season. Men personligen anser jag den här tråden, än så länge, känns rätt meningslös. Visst, spekulera kan man ju alltid, men så länge vi bara spelat ca 2/3 av alla serier finns det knappast någon mening med att ens gissa på vilka som lämnar, stannar och tillkommer.
Mattias Persson ser snart lika tung ut på grillorna som Lundström. Även om han skulle bli tillgänglig framåt vårkanten och att han själv skulle vilja spela här, är jag inte säker på att jag skulle vilja det. Men som sagt, jag återkommer i april 8)

Edit: ändrade orden något eftersom Lasse-Maja tog illa vid sig.
Senast redigerad av Primeau tor jan 24, 2008 12:03 am, redigerad totalt 1 gång.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » ons jan 23, 2008 11:44 pm

Hyffsat lågt att diskutera spelares vikt måste jag säga. :oops:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » tor jan 24, 2008 10:32 am

Vad tyder på att Ström kommer försvinna?

Stod i dagens SMP :roll:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » tor jan 24, 2008 10:43 am

SMP
Tyvärr är spelare som Andersson, Lauritzen, Ström och Jacobsson på väg bort från Lakers. En del (Johan och Sebastian) försvinner kanske redan om en vecka medan andra lär tacka för sig efter säsongen.

Jaså? Detta är en personlig uppfattning...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tor jan 24, 2008 11:22 am

Primeau, tog inte alls illa vid mig. Tyckte det bara var oerhört löjligt att håna en spelare för hans vikt. Men vill du hålla dig på den nivån så varsegod!!
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav GS » tor jan 24, 2008 11:35 am

Ja du LasseMaja, du håller dig ju på en riktigt hög nivå själv. Snacka om att kasta sen i glashus.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Primeau » tor jan 24, 2008 11:35 am

Okej, att det går tyngre för vissa spelare kan bero på många orsaker. Lyckligtvis hittar många hockeyspelare ur sina svackor, se t ex. på Linus Näsström, han verkar ha hittat tillbaka till sin hockey igen och är en spelare jag skulle kunna tänka mej i Lakers framöver.

Nu hinner jag inte tjabbla mer, måste iväg och leta pantflaskor.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » tor jan 24, 2008 1:11 pm

Linus Näsström är en bra spelare, så pass bra att han lär lira i ES inom en snar framtid. :D Lakers lär inte bli ett stopp på vägen dit, tyvärr trivdes han inte här nere längre när han inte fick bo ihop med Persson längre. Och nej Primeau, det berodde inte på att Persson blivit för stor!!!!
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Niles » tor jan 24, 2008 2:56 pm

Nej, vem trivs i eran hönsaklubb.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tor jan 24, 2008 3:17 pm

LasseMaja skrev:Linus Näsström är en bra spelare, så pass bra att han lär lira i ES inom en snar framtid. :D Lakers lär inte bli ett stopp på vägen dit, tyvärr trivdes han inte här nere längre när han inte fick bo ihop med Persson längre. Och nej Primeau, det berodde inte på att Persson blivit för stor!!!!

Det KAN ju ha varit så med att han hade blivit tillfrågad lite extra lön i ett kuvert där det stog SV på.... men vad vet jag ? :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » tor jan 24, 2008 3:25 pm

Ursäkta, men står SV för Svartvadet? :oops:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Viktor666 » tor jan 24, 2008 3:35 pm

Håll er till ämnet!

TAIF's affärer är sedan länge utagerade och det börjar bli en smula drygt att det dras upp om och om och om och om och om och om igen...

//Viktor
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season