Ishallen 2008

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ishallen 2008

Inläggav erok » lör jan 26, 2008 1:37 am

ja jag läste någonstanns att det skulle påbörja arbetet med bygget då. Någon som sett eller hört något mer om detta bygge?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » lör jan 26, 2008 8:35 am

Jag har hört av en älla att det redan börjat byggas. Tydligen har dom börjat dra kablar och rör och annat smäck och kommet rätt långt. Så man tycker ju att det borde dra igång rejält nu -08.
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör jan 26, 2008 9:35 am

Där ser man. Detta har jag missat.Men kul att det händer något. Kul m det kom upp bilder på VLHs sida
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » lör jan 26, 2008 10:16 am

Själva multiarena bygget startar i slutet av året. Men förberedande arbete med att flytta ställverk och vattenledningar är redan påborjat, så man kan kanske säga att hallen är indirekt påbörjad. :D
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav erok » sön jan 27, 2008 2:25 pm

Hur kommer det att bli med den gamla hallen?Ska den rivas eller bevaras. Är svaret det första behövs det alternativ till träningsmöjligheter
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » sön jan 27, 2008 2:37 pm

det kommer stå ett köpcenter där hallen står idag
Daniel
Forumterrorist

Inläggav buck » sön jan 27, 2008 2:37 pm

rivas väl?

dock ska 2 nya isytor byggas om jag uppfattat det hela rätt!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » sön jan 27, 2008 2:37 pm

Den ska rivas, blir ny huvudarena och sidoplan(er) i det nya komplexet.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön jan 27, 2008 5:58 pm

ok väl att vi inte gorde en insamling till takbygget på uterinken då som jag har bedrivigt så hårt :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån jan 28, 2008 5:46 pm

Man kan undra var detta ska sluta! Nu tror jag på hallbygget osv, men hur i hela friden kan 80-100 butiker, samt 60 butiker på Samarkand funka. Kan någon säga detta, så man fattar?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån jan 28, 2008 5:49 pm

Tja man bygger upp en sjuhelvetes massa butiker.En del skattefuskar för att hålla sig kvar andra kursar direkt.Bara de starka överlever som har bäst utbud.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån jan 28, 2008 5:56 pm

Men å andra sidan älskar jag när butiker kursar.Blir möe biligare att handla då. :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån jan 28, 2008 6:06 pm

skönt med lite mer butiker i Växjö,jag tyckte det var rejäl brist!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » mån jan 28, 2008 6:08 pm

Konkurserna kommer att dugga tätt :!:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » mån jan 28, 2008 6:10 pm

Absolut, man kan bara hoppas att det kommer hit en rejäl byggvaruhandel eller att någon satsar på hemelektronik :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån jan 28, 2008 6:10 pm

För min del kan dom bygga 500 affärer om dom vill...skiter i vilket...bara vi får vår hall...:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » mån jan 28, 2008 6:12 pm

Det som känns viktigast är möjligheter till öl, då det genererar stålar till VLH! :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » mån jan 28, 2008 6:15 pm

Primeau skrev:Absolut, man kan bara hoppas att det kommer hit en rejäl byggvaruhandel eller att någon satsar på hemelektronik :D

Ja, för är det något som saknas i den här stan så är det ju just det. Skulle vara en pizzeria då kanske...
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Klonis » mån jan 28, 2008 6:46 pm

Ha ha :lol: :lol:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav alfax » mån jan 28, 2008 6:51 pm

Visst blir det gott om affärer ...men har man varit med om Växjös utveckling har det sagts så vid varje etablering ,först var det när samarkand kom det kommer aldrig att gå ...sedan kom I 11 handelsplats med CITY GROSS en matstormarknad till hette det går bara inte ,nu omsätter de 450 milj. under tiden har det öppnats 2 stormarknader på Norremark ,Willys, Lidel,Konsum oxtorget ,ingen klagar utav dessa idag ,den enda var Coop Forum som fick ge upp ,men hänger man inte med i utvecklingen så går det så .
Växjö som handelstad är ett faktum och vi drar folk från vida omkring.Och än finns det många kedjor som vill hit.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån jan 28, 2008 7:01 pm

Kan inte Microsoft flytta hit? :wink:
Komodoödlan

Inläggav Lalin » mån jan 28, 2008 7:02 pm

Komodoödlan! Och på vilket sätt skulle det gynna VLH?
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån jan 28, 2008 7:31 pm

Bill Gates hade kanske velat sponsra med några miljarder då.
Komodoödlan

Inläggav Lalin » mån jan 28, 2008 7:36 pm

Komodoödlan! Det blir många städer i världen att sponsra :lol: Men tanken är god :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån jan 28, 2008 7:39 pm

perssons inlägg i dagens smp om att alla lagen i allsvenskan blir farmarlag var deprimerande men nära sanningen som det ser ut idag...

debatten om att dela upp miljonerna som sprutas över elitseriens lag så att även klubbarna underifrån får ta del av kakan har insomnat som väntat.färjestad lider nog inte av detta t ex..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » mån jan 28, 2008 7:44 pm

Jo, det var inte helt taget ur luften, det finns faktiskt inga möjligheter rent ekonomiskt att kasa sig upp i ES. Var ifrån ska en mångdubbling av sponsorintäkter komma. Det var väl flera som såg reportaget från Mora igår. Det skiljer två ljusår mellan ES och AS.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån jan 28, 2008 8:42 pm

Att inga skulle kunna gå upp är ju bara snicksnack, skitsvårt men inte omöjligt. Tar ett exempel för att sväva iväg lite. Lakers omsätter idag 18 miljoner. En realistisk ökning vid en ny ishall kan vara runt 8-9 miljoner till kanske 26-27. Om man på nåt sätt skulle kunna skramla sig upp får man direkt runt 20 miljoner till kastat efter sig, nu uppe i 46-47. En realistisk ytterligare ökning av sponsorintäkter och publik på kanske 7-10 miljoner till då helt andra sponsormarknader öppnar sig. Man är nu uppe i runt 55-58 miljoner. Ingen omsättning i toppen, snarare i bottenskiktet men tillräckligt för att vara med och bråka lite. Vägen dit är sjukt svår, hålla sig kvar är lika svårt. Men där öppnar sig också nya möjligheter. För VLH´s del kan vi kanske drömma om 7-8 år, om inte inkomstskillnader mellan ES och AS blir ännu större. 3-4 år i kvalserien är nödvändigt för att skapa en stabil ekonomi redan i allsvenskan. Så, tillbaka på jorden för stunden.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis jan 29, 2008 6:48 pm

Jag ser bara att omsättningen i ES-klubbarna ökar för varje år och den som tror att Lakers kan öka sin omsättning flerdubbelt till 70-80 miljoner för att överhuvudtaget ha möjlighet att spela i ES, vilket lär krävas om vi räknar 5-6 år framåt.

Jag tror kanske att Malmö har den ekonomiska möjligheten, men de tycks inte klara av den sportsliga ändå.

Man ska givetvis aldrig säga aldrig, men jag har väldigt svårt att se någon verklighet i att Lakers ska spela i ES, själv är jag dock väldigt nöjd om de kan spela i övre delen av AS och komma i kvalserien till ES för att stärka ekonomin. Men för närvarande är jag mer rädd för framtiden, det behövs en stärkt ekonomi rejält för att klara att vara bland 4-6 i AS, den ser just nu inte ut att finnas. Så låt oss först se de närmaste åren, under vilka jag hoppas att ekonomin kan saneras.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis jan 29, 2008 7:34 pm

Med tanke på Växjös expansion på företag och butiker så ser väl sponsordelen ut att kunna vara relativt omfattande de närmsta åren. Frågan är ju bara om de vill ha ett hockeylag i Växjö, men att även belysa kanske inte till vilket "pris" som helst.
Jag kan inte heller i min vildaste fantasi tro på ES 2011, men hur generösa sponsorerna kommer att agera efter Arenastadens uppbyggnad så vet man ju aldrig. Man bör nog också vara ödmjuk och inse att samtiga spelare i Lakers knappast är bra nog för ES. Därför behöver det ske en radikal utveckling på nyförvärv, men frågan är om ekonomin kommer att tillåta detta.
Senast redigerad av Komodoödlan tis jan 29, 2008 7:40 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav Lalin » tis jan 29, 2008 7:39 pm

Jag tror att det krävs spelarbudget på åtminstone 30millar om man ska ha något att säga till om.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis jan 29, 2008 7:52 pm

Vi behöver alltså sälja mer korv, dvs publikintäkterna måste bland annat öka. Sponsorerna kan nog tänkas öka sin del av kakan i takt med att Lakers målsättningar blir altt större, och om nu man menar allvar med 2011. Frågan är om sponsorerna hoppar på "tåget".? Om vi över huvud taget ska ta oss till ES måste sponsorerna backa upp Lakers fullt ut. De hjälpte i alla fall till med att finansiera Podein när han var här, (var det 25 företag?) och han var ju inte helt "billig". Då kan de nog fortsättningsvis stötta Lakers med att få hit lite fler klass-spelare. Eller vad tror ni?
Senast redigerad av Komodoödlan tis jan 29, 2008 7:59 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav Lalin » tis jan 29, 2008 7:55 pm

jag hoppas så sker. Men då gäller det nog att Växjö vaknar till och börjar gå på matcherna i den nya hallen :wallbang:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis jan 29, 2008 8:03 pm

Just det, Lalin! Men gång på gång så har jag inte sedan jag blev medlem på forumet fått några andra svar än, att en större ishall med diverse bekvämligheter girerar i fler antal åskådare. Låt oss se, om det kommer att stämma med det nya Laker Dome.
Vi fyller ju knappt hallen idag, med någon enstaka match.
Frågan är hur många Växjöbor och utsocknes som egentligen vill se på hockey, men som tycker att hallen vi har nu är tråkig att vistas i.
Komodoödlan

Inläggav Lalin » tis jan 29, 2008 8:11 pm

Ja du Komodovaranen. Jag är rädd för att det inte hjälper med en ny hall. Hur den inreds kan vara avgörande. En pub är ett måste. Sen om man ska ha nån typ av restaurang?

Hörde en siffra på hur många hamburgare Mc donalds i Frölundas hall säljer. Har glömt siffran men kom ihåg att jag blev smått chockad.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav supportrarna » tis jan 29, 2008 8:23 pm

Exakt var ska nya Lakerdome byggas?
Användarvisningsbild
supportrarna
Forumamatör

Nästa

Återgå till Off-Topic