Tvära lappkast är tydligen oerhört populära här inne och även jag har bytt uppfattning om den här tråden; planering är A och O så för att stå väl rustade inför kommande säsong presenterar jag nedan förslag på både en ny trupp och en ledarstab kring denna. Observera att mitt VLH 08/09 en smula är baserat på att Troja-Ljungby inte klarar att ta steget upp till Hockeyallsvenskan.
Erik Lindhagen har kontrakt även nästa år så han ersätter Daniel Håkansson, den sistnämnde har dessutom aviserat att han inte vill spela i Lakers. ”Trucken” och Tideman tappar sina backplatser på bekostnad av VLH-produkterna Augustin och Rantatalo-Thomas. Målvakterna är nya; Tuomo är för dyr och Fasth kommer spela i ES så vi kör hemvävt där också:
MV Alexander Lindbergh
MV Tex Williamsson
D Johan Andersson
D Alexander Edström
D Niklas Enberg
D Marcus Götz
D Henric Jonasson
D Emil Rantatalo-Thomas
D Erik Persson
D Jeremias Augustin
F Oscar Andersson
F Thomas Augustsson
F Gustav Elfving
F Thomas Fahlqvist
F Victor Fantenberg
F Erik Lindhagen
F Alexander Johansson
F Patrik Kannerling
F Olof Mårs
F Mattias Nilsson
F Ron Pasco
F Mikael Sjöström
F Andre Smulter
F Mattias Åkesson
F Ronny Hansson
Samtliga ledare plockas ur dom egna leden:
Målvaktstränare: Nedomansky – betalning sker i korv, Skogaholms Extra Grova, greipfrukt samt fri mängd tjeckisk pilz i VIP-rummet.
Materialare: Erok – jag tror mig här ha hittat mannen som vet att hålla nere onödiga materialkostnader.
Sportchef – behövs ingen, truppen är ju klar. Skulle det visa sig att man behöver tillföra spets till min trupp får
C70T5 i uppgift att finna en überjeflig sniper – jag är övertygad om att ham lyckas.
Tränare - här vill jag testa ett nytt grepp, inte minst för att sanera ekonomin ytterligare: en spelande tränare. Mitt förslag till detta blir
Ron Pasco, Han är ju trots allt, citat: ”hockey tappat på flaska”.
Ordförande och klubbchef –
Stefan ”Heatseeker” Korpe får definitivt förnyat förtroende.
Så, det var nog det hela tror jag
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.