DS blogg!!!?!?? (Öman is back!)

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Lalin » ons jan 30, 2008 7:01 pm

Mygel! Det är möjligt att du är mer påläst än mig 8O Det är snarare troligt. Kenny i all ära. Men Podein glöms aldrig bort i Växjö! :D
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » ons jan 30, 2008 7:05 pm

Lalin skrev:Mygel! Det är möjligt att du är mer påläst än mig 8O Det är snarare troligt. Kenny i all ära. Men Podein glöms aldrig bort i Växjö! :D

Vilket är förståeligt.

Påläst behöver man väl inte direkt vara för att inse att Kenny Jönsson är en, objektivt sett, större spelare inom idrotten än Podein och att Brian Leetch är en större spelare än Kenny Jönsson och att Podein är en större spelare än Pelle Prestberg för att ta några exempel.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » ons jan 30, 2008 7:09 pm

Mygel skrev:
Lalin skrev:För mig är han större! Fine? Eller ska jag börja söka efter meriter? Han har kommit till Växjö och spelat här. Skapat vänner, skänkt pengar trots att han överhuvudtaget inte har någon anknytning här.

Du får gärna söka meriter. Att han är större för dig förstår nog alla, speciellt då du inte verkar ha "hängt med" så länge.
Första gången jag sympatiserar med ett Rögle-fan 8O :wink:

Måste vi ta det från början igen?? Klart att Podein är mest meriterad som hockeyspelare, men går man på det sportsliga på isen så tror jag inte Podein hade presterat lika bra på Kennys plats i alla fall under den tid jag vetat om vem Kenny är. Slutsnackat om det, tycker jag.

Lalin, du får motiera varför du tycker han är bättre än Kenny, så får vi veta vad du baserar det på!
Komodoödlan

Inläggav NEDOMANSKY » ons jan 30, 2008 7:14 pm

Härligt med Öhman vid Spakarna igen :D

Sannolikt kommer detta att Ge Lakers Vind i ryggen igen, Men dessvärre ett underbetyg till ett antal tidigare i styrelsen :oops:

Denne Firmatecknare som tydligen slutat som ändå finns KVAR 8O

Ugglor i Mossen :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lalin » ons jan 30, 2008 7:16 pm

Nedomansky ska in i styrelsen! :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » ons jan 30, 2008 7:17 pm

Japp, kommunikationen har väl inte varit den bästa utifrån vad som sas i Smp idag..
Komodoödlan

Inläggav GS » ons jan 30, 2008 7:55 pm

Måste varenda jäkla tråd fördärvas och spåra ur? Nu råkar det vara så att vi Växjöfans är mycket glada för att Öhman är tillbaka i styrelsen och för guds skull kära Rögleiter låt oss vara det utan en inblandan.
Vi vet att allt vi gör är fel iera ögon och allt som rör er och er klubb är det som är rättesnöret för allt inom svensk hockey.

Och varför i helv..te skall det alltid blandas in TAIF i trådarna och då menar jag inte dig LasseMaja utan alla som genast skall vända taggarna utåt och vips så är denna tråd med någon form av meninglöst drabbel om gamla synder eller tradition eller fan vet vad.

Går det inte att få någon form av samsad debatt här?
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor jan 31, 2008 8:00 pm

Det som slår mig är att många verkar ha tappat perspektivet. Konstant aggressivitet och absurd kritik framförs mot allt och alla, utan att basera det på fakta. Växjö Lakers Hockey håller på att förvandlas till en jävla doksusåpa där det verkar handla om vem man ska rösta ut i örådet. Personliga preferenser och antipatier har blivit styrande istället för principer och respekt för de demokratiska värden som MÅSTE vara våra riktlinjer.

Skiten underblåses självklart av en del motståndarsupportrar på forumet, och tragiskt nog verkar deras uppfattning om vår verksamhet ibland vara viktigare än att ta reda på hur det faktiskt ligger till från våra egna.

Det VLH själva kan göra för att bidra till ett sundare klimat på forumet är att markant öka öppenheten. Och vi andra kan försöka besinna oss och bygga våra åsikter på fakta istället för skvaller och motståndarnas skitsnack.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tor jan 31, 2008 8:16 pm

hear hear!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » tor jan 31, 2008 9:10 pm

Håller med dig Varanen!

Notera mitt citat nedan som har hängt med ett tag nu!
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav InmeDes » fre feb 01, 2008 9:42 am

Och tillbaka på Uda Dan Dara är Ö-mannen himself med uppdrag att rensa bland pakterna, få skutan på rätt köl och sätta stadig kurs mot elitserien. Jubelropen vet inga gränser. Faran över är redan blåst. Seglen är hissade.

Misstänker dock att det är en helt annan sak att bygga upp en verksamhet från grunden än att vända en förening som är på väg åt fel håll och där det förefaller som om det finns en del i övrigt att önska när det gäller ordning och reda. Nu prövas tålamodet. När kommer det första kravet på smaskiga nyförvärv? Om jag känner Lakejerna rätt, ganska snabbt är jag rädd.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Primeau » fre feb 01, 2008 11:39 am

I det avseendet är väl knappast Lakejerna unika? Det räcker med att gå till någon av grannklubbarna så ser man att det rätt ofta ropas efter nyförvärv - till och med Troja som har drygt 20 raka segrar letade så sent som igår kväll efter förstärkningar. Att det ropas mer och högre här inne jämfört med grannklubbarna kan bero på fler supportrar/forumbesökare och större spelarbudget - ju högre upp i seriesystemet, desto större spelaromsättning. Surfar man runt lite så skriks det efter NHL-meriterade förstärkningar på i stort sett varje forum :)

Jag är jättenöjd med den vändning saker och ting har tagit senaste dygnen, det tyder trots allt på handlingskraft. Förhoppningsvis kommer man på stundande Ö-råd fram till ett och annat som förbättrar organisationen i alla led.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season