Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Har man som mål att nå ES 2011, så måste man inför nästa säsong börja höja kvaliteén avsevärt på spelare/nyförvärv. Sponsorerna måste nu sakta men säkert våga pumpa in mer pengar i klubben. Lakers måste stoltsera med ett lag med som är bättre på varje position än de vi har nu, eftersom med nuvarande spelarmaterial skulle vi bli utspelat i ES.Varanen skrev:Mitt utgångsläge var att vi får ett sämre hockeylag med ett par profiler i laget, eftersom man inte bara betalar för hockeykunnandet (som vi gör idag) utan även för ett bredare underhållningsvärde. Alla profiler behöver dock inte vara dyra (ex Honkanen & Blomman), men oftast innebär givetvis fler profiler också fler billiga spelare (juniorer). Jag vill se mer show och det innebär antagligen en sämre tabellplacering. Bror Duktiga-lag finns det 13 på dussinet, men ett rent cirkuslag...
Dessutom gick det inte alltför pjåkigt när vi var mer cirkus. Den nuvarande, ultraseriösa, linjen är givetvis enda alternativet om vi ska nå ES inom en överskådlig framtid. Mer Norrland, fler skäggiga sura gubbar som klarar en kvalserie bara för att jävlas. Men skall vi stanna upp och samla i ladorna kan tokskoj lika gärna vara ett alternativ. Här måste VLH bestämma sig - och jag tror mig veta vad de redan valt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster