Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Komodoödlan » lör mar 29, 2008 10:41 pm

Han måste ju vara scoutad..inte värvad på statistik.?
Komodoödlan

Inläggav canadiens » lör mar 29, 2008 10:49 pm

Scoutad av Daggens finska kontakter, ja....precis som Eetu...som inte hade mycket bättre statistik.
Användarvisningsbild
canadiens
Forumamatör

Inläggav Primeau » sön mar 30, 2008 4:38 pm

Hade det varit Evert som presenterat denne spelare hade jag blivit fly förbannad. Rosenrasande! Jag sticker här och nu ut hakan och fet-floppar den nye IKO-finnen; har jag fel får ni gärna håna och förnedra mig men Ville-Valle Valium måste ha den sämsta statistik jag skådat för en utländsk importspelare i allsvenskan 8O

Han verkar mer vara hitplockad som sällskap åt Eetu Qvist: en finsk variant av Sociala Cabana (fast sistnämnde hade trots allt en hyffsad statistik).
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » sön mar 30, 2008 4:46 pm

Rögles burväktare Christopher Nihlstorp kritar på för två år till.

Viktor Fasth - hur stor är girigheten?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav carl » sön mar 30, 2008 5:38 pm

Oh Lord, vilket tugg om girighet. Det handlar väl knappast om det. Det handlar ju om att få betalt utefter marknadsvärde. Precis som Ström och Karja fick när de gick till Lakers......
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Anders83 » sön mar 30, 2008 6:59 pm

C70T5 skrev:Rögles burväktare Christopher Nihlstorp kritar på för två år till.

Viktor Fasth - hur stor är girigheten?

/T5!!

det mest komiska är att han togs ifrån malmö :lol:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » sön mar 30, 2008 7:45 pm

Fasth har med all säkerhet fått en fet löneförhöjning mot föregående år. Vill han inte ta vår förstaspade slipper han. Då är det några tusenlappar som får han att byta adress. Tipset för dagen är att han stannar och stärker sitt marknadsvärde ytterligare, mitt tips :wink:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön mar 30, 2008 7:47 pm

Någon som vet exakt mycket viktor kommer att tjäna ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » sön mar 30, 2008 8:42 pm

på det kan jag nog svara, nej... ingen mer än Fasth själv och Evert/klubben.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Sköna_Gröna » mån mar 31, 2008 3:59 pm

Niles skrev:Fasth har med all säkerhet fått en fet löneförhöjning mot föregående år. Vill han inte ta vår förstaspade slipper han. Då är det några tusenlappar som får han att byta adress. Tipset för dagen är att han stannar och stärker sitt marknadsvärde ytterligare, mitt tips :wink:

Om viktor skulle bytta är det inte pga av pengarna. Det har han visat förr. Han tjänade ju mindre den här säsongen än i Taif. Om han byter gör han det för att komma till ett bättre lag. Det måste vara mer lockande att spela för ett AS-lag med ambitioner att gå upp. Likaså var det mer attraktivt att spela i Lakers än i Taif. Vågar inte spåna i vad viktor kommer göra. Ni kan ju alltid hoppas!
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör

Inläggav dolitle » mån mar 31, 2008 4:27 pm

Lakersfan_03 skrev:Någon som vet exakt mycket viktor kommer att tjäna ?

Förstår faktiskt inte varför det är intressant att veta.

Han får det VLH tycker att han är värd.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån mar 31, 2008 4:27 pm

Vilka lag pratar du om? Vik, Rögle och Löven antar jag. Rögle har kontrakt med Nilstorp, Lundström lär väl fortsätta i Löven. Vik har alltid duktiga keepers. Vill nog påstå att Lakers är en av de bästa alternativen som står till buds om utveckling genom att få en trolig förstaspade är det som avgör. Skillnaden på ambitioner är inte heller någon större skillnad. Inget av dessa har visat en realistisk ES-satsning ännu. Det kommer säkert för alla tre och oss också om framtiden blir som önskad.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis apr 01, 2008 5:29 pm

Har tidigare påpekat om bröderna Abbott. Ryktas att Björklöven är intresserade.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12869
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12059
Komodoödlan

Inläggav Svartvadet » tis apr 01, 2008 5:29 pm

Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis apr 01, 2008 5:33 pm

Längden och vikten är det inget fel på blir tung att möta nästa år :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » ons apr 02, 2008 4:29 am

C70T5 skrev:]Viktor Fasth - hur stor är girigheten?

/T5!!

En Anledning till att han inte kritat på ännu kan ju vara att han fått ett skambud

Tror inte på girighet i detta fallet....
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav C70T5 » ons apr 02, 2008 5:17 pm

Skambud? Chief Evert basunderade själv ut i tidningen att han givit Fasth an offer he can't refuse. Ungefär. I vilket fall som helst så har förhandlingarna dragit ut på tiden. Vad det beror på kan de lärda sia om. Min uppfattning är klar.

Jag vill ta tillfället i akt och bestrida uppgifter på forumet som gör gällande att jag skulle svänga i munlädret likt vädret utanför mitt fönster beträffande Chief Evertsson. Nonsens. Jag har aldrig haussat Chief Evert och kommer med all sannolikhet aldrig att göra det heller. En och annan forumkamratlig klapp på axlen har jag med all säkerhet delat ut - men ALDRIG någon haussning.

SMP's sportredaktör Dan Magnusson hade dagen till ära skrivit en krönika i dagens tidning. En mycket läsvärd sådan - speciellt sista stycket.
SMP-/Dan Magnusson skrev:Personligen är jag speciellt nyfiken på hur sportchefen Henrik Evertssons roll kommer att påverkas av Ömans comeback. Evertsson har varit den person i Växjö Lakers ledning som mer än någon annan satt sin prägel på föreningen senaste året. Med Anders Öman som ordförande, och huvudansvarig för strategiska beslut, lär den situationen förändras.
Öman och Evertsson träffades för första gången i måndags... De har med andra ord ingen som helst relation till varandra i dagsläget. Är det bara jag som just därför känner viss oro för husfriden i husbyggare Ömans hockeyklubb?

( http://www.smp.se/sport/beslutet-inte-s ... nde(563031).gm )

Anders Öman is back för att styra upp föreningen som han en gång lämnade - en förening som blomstrade.

---

Björklöven är och rycker i bröderna Chris Abbott och Cam Abbott. Dessa två herrar har bokstavligen sprutat in poäng i den norska högstaligan. Ligan till trots - imponerande statistik.

Överblick angående Renjägarnas pre-silly kan läsas Här.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons apr 02, 2008 6:09 pm

Jag tycker inte Björklövens sportchef imponerat hittills. Än mindre imponerad blir jag av att de anmäler intresse för varenda kontraktslös spelare som finns. Exakt så här lät det förra silly också. Björklöven jagade varenda en, de var nära 70 kontrakt, Andersson var bäste polare med varenda sportchef i ES, och laget de fick ihop till slut var det förväntade (eller tom sämre).

Jag tror på ett mer gediget och långsiktigt arbete då man skall bygga ett lag. Björklöven ger ett desperat intryck.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons apr 02, 2008 7:03 pm

varanen for president!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » ons apr 02, 2008 7:09 pm

C70T5 skrev:Skambud? Chief Evert basunderade själv ut i tidningen att han givit Fasth an offer he can't refuse.

Precis basunerade själv ut...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav C70T5 » ons apr 02, 2008 8:09 pm

Varanen:
Tanken var inte att göra någon jämförelse mellan Björklövens sportchef Mikael Andersson och VLH's sportchef Henrik Evertsson. Min tanke var helt enkelt att det kunde vara intressant för enskild hockeytok på detta forum att läsa om konkurrentens pågående Fiskesäsong.

Varanens awards till enskild spelare efter varje säsong lyser med sin frånvaro. Hoppas att du kommer med din prisutdelning snarligen...

/T5!! :wink:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » ons apr 02, 2008 8:35 pm

C70T5 skrev:Skambud
Björklöven är och rycker i bröderna Chris Abbott och Cam Abbott. Dessa två herrar har bokstavligen sprutat in poäng i den norska högstaligan. Ligan till trots - imponerande statistik.

Mm..jag sa ju det :wink:
Komodoödlan

Inläggav buck » tor apr 03, 2008 10:21 am

SMP-/Dan Magnusson skrev:Personligen är jag speciellt nyfiken på hur sportchefen Henrik Evertssons roll kommer att påverkas av Ömans comeback. Evertsson har varit den person i Växjö Lakers ledning som mer än någon annan satt sin prägel på föreningen senaste året. Med Anders Öman som ordförande, och huvudansvarig för strategiska beslut, lär den situationen förändras.
Öman och Evertsson träffades för första gången i måndags... De har med andra ord ingen som helst relation till varandra i dagsläget. Är det bara jag som just därför känner viss oro för husfriden i husbyggare Ömans hockeyklubb?

Men.. Öman har ju trots allt suttit med i den styrelse som tillsvidareanställt Evert som sportchef. Tycker det låter mysko om han aldrig träffat Evert, eller satt in sej i hans långsiktiga planer, då hans åtrekomst som ordförande förmodligen inte är nåt snabbt påkommet beslut!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tor apr 03, 2008 2:12 pm

VARNING! AIK har värvat Roger Melin !!!

Kan bli vassa nästa år 8O
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tor apr 03, 2008 3:02 pm

Svartvadet skrev:VARNING! AIK har värvat Roger Melin !!!

Kan bli vassa nästa år 8O

AIK skulle ju upp till elitserien i år och var topptippade av alla experter så... Det blir väl som vanligt.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Maazive » tor apr 03, 2008 5:53 pm

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=747099
Västerås "önskelista".
Första inlägget på detta forumet, absolut inte sista:) Btw så är jag vikare, hoppas ni inte hyser agg mot mig för det:)
Maazive
Forumamatör

Inläggav Lakers00 » tor apr 03, 2008 7:05 pm

Varför skulle vi det? Välkommen Maazive :) .Du får gärna lägga till VIK:s avartar så man vet vilket lag du "lever" för.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav alfax » tor apr 03, 2008 7:21 pm

Håller med Lakers 00, här är Du är välkommen till forumet ,hoppas bara att Du respekterar att detta är ett forum som vi tillåter andras supportrar att vara på, utan att plocka ut dem i första taget (,iså fall finns det många som hade blivit bortplockade om man följer andras forums bedömare)
OBS ! jag är ingen moderator, men jag tycker går man in på andras forum ska man visa RESPEKT och inte hålla på med flams för att visa sitt klubbmärke hela tiden eller vara avstängd från sitt eget forum.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Maazive » tor apr 03, 2008 7:56 pm

Ja, inte går jag runt i skor och slänger sopor omkring mig när jag är gäst i en annans hus;) Dålig liknelse men endå:)
Björklöven, som verkar vilja ha allt och alla, har gjort klart med Martin Johansson. Stabil back, men inte direkt så man får skrämselhicka:D
http://www.crosschecking.se/articles/show/1541
Maazive
Forumamatör

Inläggav alfax » tor apr 03, 2008 8:19 pm

Maazive : Du har PM.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre apr 04, 2008 1:03 pm

C70 - Mitt inlägg var inte riktat mot dig eller något försvar av chief Evertsson. Jag passade bara på att konstatera min syn på sportchefens arbete i Umeå. Självklart måste en hockeyklubb då och då gå ut i media och visa att man är med i matchen (för att lugna sponsorer och fans). Men blir det för ofta och i samband med varenda spelare på marknaden, kan effekten bli det omvända. Gränsen mellan aktiv och maniskt desperat bör inte överskridas.

Få se om det blir några betyg i år. Har strul med datorn och kan bara skriva från jobbet för tillfället. Därav mitt lugnare deltagande i debatten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre apr 04, 2008 6:39 pm

Björklöven gjorde idag klart med elitseriemeriterade Magnus Isaksson.

Igår landade Björklöven även den nygamla spelaren Martin Johansson.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör apr 05, 2008 2:49 pm

På tal om vindsurfande och bra avlönade sportchefer...

Björklövens sportchef Mikael Anderssons jagande (och kompisaktiga tugg) efter kontraktslösa spelare kan vara vara ett minne blott - för Björklöven.

Semifinalisten Timrå nästa anhalt för Mikael Andersson?

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » sön apr 06, 2008 7:29 pm

Herr Oberst skrev:
Fredrik R skrev:
Herr Oberst skrev:Johannes Salomonsson är klart för Rögle.
Draftat som nummer 31 under 2004 av Pittsburg

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1269

Och går till Rögle för att han inte fick någon istid i Brynäs, om han inte får någon istid i elitseriejumbon Brynäs hur bra är han då? Jaja..... :roll:

Efter bara två matcher i Rögletröjan kan man nog redan nu våga säga att han är en riktig brakvärvning

Vad var det jag sa?
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Mygel » sön apr 06, 2008 8:49 pm

Måste vara årets värvning i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season