585.333 kr + ränta

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

585.333 kr + ränta

Inläggav erok » tis apr 22, 2008 6:40 am

Ja detta är siffror lakers ska betala tillbaka till kommunen med start 1 nov 2009.

Tanken från min sida är att alla som vill träffas Lördagen den 10 maj kl 17.00 på sports för att diskutera vad vi kan göra för att stötta Lakers ekonomiskt. De förslag som kommer upp skickas till Lakers styrelse för att se om vi har dem i ryggen å så kan vi kanske i slutat av sommarn börja jobba på att få in enorma summor . Den summan vi får in ska oavkortat gå till spelarinköp för att inte påverka Lakers övriga ekonomi negativt. Ni som vet mer er att ni är intresserade redan nu kan skriva upp ert namn. Vill bara ha namn å ingen diskution här inne på vad vi ska göra för något. Den diskutionen tar vi på sports. Har ni förslag så skriv ner dem å ta upp den på mötet.

Hoppas någon från LLs styrelse kan komma så vi tillsammans kan jobba mot samma mål

Medlem eller incke medlem spelar ingen roll. Bara ni har ett stort Lakershjärta för att få så slagkraftig lag som möjligt i Växjö ishall
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis apr 22, 2008 10:03 am

Finns det träd som det växer pengar på, ja då har vi ju en lösning där.. :ok:
Skämt och sido! :ajaj:

Nåväl..
Jag uppsluter på Sports för det här känns som en mycket viktig och angelägenhet för mig, och det borde det vara för hela Växjöbygden, om nu alla vill att vi ska ha ett hockeylag på näst högsta nivå även 09/10.
Vad gör sponsorer i detta ärende? Vill inte de hjälpa?
Okej, vi tar frågorna på Sports.
Komodoödlan

Inläggav Anders83 » tis apr 22, 2008 12:31 pm

Anders Linander a.k.a Nalle ansluter sig till sports !
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » tis apr 22, 2008 4:03 pm

Klart man kommer! Finns ju öl där :) Räkna med mig.
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » tis apr 22, 2008 4:59 pm

Jag kommer.
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav erok » lör apr 26, 2008 11:10 am

Ja med detta intresse å med allt skit som kommer fram vet jag inte om jag har energi att påbörja en kraftinsamling till en eller flera spelare :cry:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » lör apr 26, 2008 11:19 am

Jag kommer definitivt. Något måste vi kunna bidra med.

David slog ju Goliat på käften. Varför skulle inte vi kunna slå ihjäl Lakers enorma skulder då?
Komodoödlan

Inläggav erok » lör apr 26, 2008 11:21 am

jo det ärförvissosant men hur många bryr sig?? 5 pers inklusive mig själv.
Föa att detta ska gå skulle vi fan bahöva va minst ett hundratal
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » lör apr 26, 2008 11:22 am

Komodoödlan skrev:Varför skulle inte vi kunna slå ihjäl Lakers enorma skulder då?

Det är väl inte riktigt så en förening ska fungera?

Fast du kan ju donera din ena lever, den får du nog bra betalt för :wink:
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav erok » lör apr 26, 2008 11:23 am

Men ok jag kommer va där jag med. :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör apr 26, 2008 11:26 am

ska fungera nää. Tyvärr har den gort det. Hammarbyfansen har fan jobbat sig blåa för att rädda deras klubb.Tyvärr lyckades det inte. kommer vi att lyckas.?? Känns tungt nu.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » lör apr 26, 2008 11:31 am

Någon form av insamling/ar måste man kunna ordna?

Kom ihåg, det finns inga i den här stan som vinner på att Lakers kursar, finns bara förlorare!
Komodoödlan

Inläggav Lalin » lör apr 26, 2008 11:34 am

erok skrev:jo det ärförvissosant men hur många bryr sig?? 5 pers inklusive mig själv.
Föa att detta ska gå skulle vi fan bahöva va minst ett hundratal

Erok! Ska ett hundratal personer på sports komma fram till åtgärder att vidabefodra? :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör apr 26, 2008 11:37 am

Nää men iallafall visa att man är berädd att jobba med det som kommer fram. Just nu känns det som fan själv styr klubben
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » lör apr 26, 2008 1:16 pm

Du får hålla mig i handen, Erok :wink:
Komodoödlan

Inläggav Bamse_78 » mån apr 28, 2008 5:15 pm

Jag kommer den 10:e
Användarvisningsbild
Bamse_78
Forumproffs

Inläggav Baloo » mån apr 28, 2008 9:38 pm

Tycker faktiskt att detta är en beundransvärd och framförallt tänkvärd idé...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Anders83 » tis apr 29, 2008 9:20 am

Herr Oberst skrev:
Komodoödlan skrev:Varför skulle inte vi kunna slå ihjäl Lakers enorma skulder då?

klart det inte är så det ska fungera men det r¨åkar vara så att det finns folk som har hjärta för klubben och vill ha kvar hockeyn i växjö!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis apr 29, 2008 12:36 pm

Till er som känner att ni vill be om ursäkt för den skit jag har fått utstå här ute genom åren för att jag har haft en tro på att dagen kommer då ekonomin för lakers inte kommer va den bästa.Till er kan jag bara säga . Ni behöver inte be om ursäkt. Ni hade en tro på att vi aldrig skulle hamna i denna sitts. Att det skulle gå så här snabbt å att det skulle bli så här mycket trodde fan inte jag häller. Jag är inte skadglad på något vis. Nu vänder vi på det här. Pissar alla i ansiktet som tror att det inte blir spel för oss till hösten i Allsvenskan
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis apr 29, 2008 1:10 pm

Med utgångspunkt av artiklen i Smp ser det onekligen lite bättre ut nu när bokslutet är inskickat och påskrivet..
Komodoödlan

Inläggav Komodoödlan » tis apr 29, 2008 1:12 pm

Anders83 skrev:
Herr Oberst skrev:

klart det inte är så det ska fungera men det r¨åkar vara så att det finns folk som har hjärta för klubben och vill ha kvar hockeyn i växjö!
Självklart inte, men alla kan bidra med något.
Komodoödlan

Inläggav erok » fre maj 02, 2008 11:56 am

Nu kan jag tyvärr inte komma på stormötet.i ishallen på tisdag. Men hoppas att någon av er som står på denna lista ska dit. Ta med er info om vad som sagt så får vi ha det som utgångspungt på sports.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » fre maj 02, 2008 2:20 pm

Ska försöka memorera så mycket som möjligt!! :)
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Since 1997 » fre maj 02, 2008 8:50 pm

Tycker att det var lysande av AÖ och övriga i styrelsen att riva upp beslutet att "låna" pengar av kommunen. En sådan ök hade bara varit en enorm ryggsäck att dra med sig under några år framöver, förödande.

Fundera lite över var egentligen hyreskostnader uppstår i en förening och vilka som egentligen hade fått betala stora delar av detta "lån".

Vem skulle vilja sitta i en styrelse med en sådan ryggsäck att förvalta, det är ju trots allt inte bara ett ballt uppdrag man har som styrelsemedlem

Tycker att det "Överlevnadsprojekt" som styrelsen kallat till kickoff (faceoff) på tisdag är det enda rätta. Att som SMP försöka hitta syndabockar att skylla allt på skulle vara förödande i detta läget. Nu gäller det att alla som har det minsta hjärta för föreningen på något sätt bidrar för att på kortast möjliga tid rättar till den uppkomna situationen.

Visst :twisted: skall vi se AS hockey i Växjö till hösten !

Eller ?
Forumamatör

Inläggav erok » tis maj 06, 2008 8:21 pm

Tyvärr han jag inte till Växjö idag. Körde som en tok från stockholm men fan för vägarbetet. jaja nu är jag iallafall i småland igen så ses på sport som planerat på lördag.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons maj 07, 2008 2:43 pm

Kan någon fixa flygblad med kontonr på så vi får ut infot till så många som möjligt snabbt i växjö
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons maj 07, 2008 5:29 pm

Finns att ladda ner på hemsidan.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor maj 08, 2008 5:24 pm

något bra ställe att träffas på??????????? tippslördag på sports. kan va knökfullt med folk
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tor maj 08, 2008 5:44 pm

Tycker det känns som en konstigt ställe att hålla ett så här viktigt möte på. Hur ska ni kunna föra ett något sånär vettigt och hörbart möte på Sports en lördagskväll? Känns inte riktigt genomtänkt.

En lördagskväll så är ni väl lite på "lyset" också.?

Hyr en lokal där man i lugn och ro kan sitta ner och diskutera utan att behöva höra ett ihållande surrande av mingel och utan att behöva ha ett fyllo som flåsar en i nacken hela tiden..

Har ni något sånär hum hur många som kommer? 5, 10, 50, 100?

Ett tips! Hyr en skolsal på Furutåskolan. De får uppenbarligen inte budgeten att gå ihop. För många tomma lokaler.
Komodoödlan

Inläggav erok » tor maj 08, 2008 6:18 pm

med tanke på hur många det är som visat sitt intresse så. Trist att du tar upp det här nu vännen. har ju legat här ute några veckor.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tor maj 08, 2008 6:43 pm

Är det så lätt menar du att veta hur många som visat intresse?
Var framgår det? I denna länken är det kanske 8-9 pers?
Tycker fortfarande att val av plats är konstigt, men det får stå för mig.
Komodoödlan

Inläggav erok » tor maj 08, 2008 6:51 pm

ja jag anser att vill man komma så är det ju inte så svårt att skriva sitt namn här under. jag räknar inte med att det kommer ett hundratal när det inte ens är 10 namn på listan.
Kör från älmhut vid 4 å är vid sports så får vi bestäma vad vi går hän sen
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre maj 09, 2008 12:29 am

Och varför en lördagskväll i stan??
Komodoödlan

Inläggav erok » fre maj 09, 2008 8:10 am

därför at jag jobbar i stockholm två vekor till. troligen flyger jag på söndag. Körde ner hit enbart för mötet i ishallen men fan missade det ändå på grund av vägarbeten. jobbade på fabriken i veckan annars hade jag kommit hem idag.

Men dom ändrar nog fan detta igen. trodde jag skulle slippa huvudstaden förgott några veckor efter aik matchen.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » lör maj 10, 2008 7:42 pm

satt på sjön å metade gös fram till kl 16.fick förfrågning om jag ville hänga med till båtklubbens ö å grilla.ca 30 pers som skulle vara där ikväll.Nää tack hinner inte. Har lovat några st att vara på sports för att snacka om vårt älskade hockeylag . Inte ens säkert att dom finns kvar till hösten. Köpte mig en förbannat god snitzel med klyftpotatis. Trist bara att jag var själv på stället.
erok
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Off-Topic