EM i fotboll

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav PutteA » sön jun 22, 2008 11:03 am

Svennis är väl ledig??
Annars kan väl Lagrell ringa Tommy Svensson. Då blir det åka av 2010 :wink:.

Eller min stora favvis, Hasse Backe!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Komodoödlan » sön jun 22, 2008 11:14 am

PutteA skrev:Ja, där ser man vilken fotboll som kan presteras när VILJAN att vinna är större än RÄDDSLAN att förlora. När vi får en coach till Svenska landslaget som kan frambringa detta som Hiddink lyckas med så kan vi också prestera nått liknande, för resurserna finns. Tycker det är härligt att se att den offensiva fotbollen vinner mark i detta EM. Synd att Holland är borta, för dom står också för en offensiv fotboll.

Ryssland kan gå hela vägen.....
Så är det! :wink: Jag har aldrig sett ett så lojt svenskt landslag genom föra en match så här på den här nivån. Var fanns VILJAN?? Man har svårt att förstå att de är proffs, så RÄDDA, FEGA och STELBENTA som svenskarna är.? :notOK: Varför ställer de inte likväl upp sig på en rad på mållinjen, så ängliga man är för att anfalla!?? För rädda för att anfalla i rädslan för att gå bort sig bakåt och släppa in ett mål som uppenbarligen skulle knäcka deras psyke. Varför har man då backar och en foward som ska ta det defensiva ansvaret!??
Dessutom är det så typiskt Sverige, att när man under 80 min spelat lojt, tamt och ängsligt mot ett lag och får ett baklängesmål, ja då är det så dags att ta i, kämpa och anfalla!?? Nä, det är något sjukt med svenskt landslagsfotboll!
Komodoödlan

Inläggav Lakersfan_03 » sön jun 22, 2008 11:18 am

PutteA skrev:Svennis är väl ledig??
Annars kan väl Lagrell ringa Tommy Svensson. Då blir det åka av 2010 :wink:.

Eller min stora favvis, Hasse Backe!!!

Svennis har tagit över Mexicos landslag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » sön jun 22, 2008 11:19 am

När man fick se ryssarnas löpförmåga och såg de springa som i "trans" och synen av löpning på kanterna där benen rörde sig som "trumpinnar" i 90 min så fick det mig att påminna om dopingfällda längdskidåkaren Mulegg..
Man kan annars fråga sig vad de har för träningsmetoder i rysk elitfotboll eller är det något medfött med ryssarnas kroppar som gör att de från början är utrustade med styrka, kondition och uthållighet? >Det såg smått omänskligt ut. Var har vi de spelarna i Sverige?
Komodoödlan

Inläggav Anders83 » sön jun 22, 2008 12:24 pm

Det hela är mycket enkelt Ödlan .... Tränaren har sagt att nu jävlar springer ni annars blir det ingen Vodka på hela sommaren!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » sön jun 22, 2008 2:30 pm

:lol:
Komodoödlan

Inläggav NEDOMANSKY » mån jun 23, 2008 4:35 pm

4 Lag kvar !

Fira ALDRIG EM-Guld efter 1:a Gruppspelsmatchen :oops: (Holland)

Ställa ALDRIG upp i EM med endast TVÅ Fotbollspelare och en DDR-Tränare :oops:

Spela tills " The Fat Lady Sings " (Kroatien som var värda mer) :cry:

Spelar Turkiets spelare Lotto så har De ta mig Fan 7 Rätt ALLIHOP 8O

Italiens B-Lag bjöd på en lektion i kontrollerad fotboll baserad på HÖG kvalitetsnivå, skillnaden mot Spanien, " en USEL straff av Di Natale "
Dock fortfarande VÄRLDSMÄSTARE :wink:

Portugal hade som väntat inte någon glädje av Gath`s kompis Rånaldou.

Läderstövlar och Helstegsfotboll vinner sannolikt Finalen över Ryssland som spelat en helt sanslöst BRA Fotboll.

CCCP The Big Red Killing Machine nu även på GRÄS :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Roggan » mån jun 23, 2008 5:02 pm

Hoppas, hoppas att ryssarna vinner EM.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Charlamov » mån jun 23, 2008 5:13 pm

Håller med dig i stort Neddo, men du måste ha två rejäla blinda fläckar när du vägrar inse Italiens brist på kreativitet. Den ENDA taktik dom verkade ha var att slå långa bollar på Bengt Toni. Fruktansvärt tråkig fotboll.

Italien-Spanien var den absolut sämsta kvartsfinalen och inget av lagen var värda att vinna. Ryssarna kommer ta fet revansch på spanjorerna (som bränt allt krut och förbannas av statistiken) och springer dom sönder och samman. Jag är oerhört imponerad av ryssarnas kondition. När motståndarna går på knäna sprintar ryssarna runt som småländska kossor efter en vinter i ladan.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » mån jun 23, 2008 5:50 pm

För den vanlige :wink: Fotbollsåskådaren var den Sämst, Jag är OVANLIG eftersom Spannen är i vägen :ajaj:

Nåväl, Gå-Fotboll ala Medelhavets antagonister har sina brister och är inte lika händelserik som sparka spring i Dimman, MEN det beror inte på att De inte KAN spela annorlunda utan för att De bestämt att spela på ett visst sätt,detta gäller då Italien och inte Spanien som har NADA meriter i Fotboll. Spanien var LIVRÄDDA för ett B-betonat Italien igår.

Med stigande ålder så har Jag lärt Mig uppskatta denna Taktiska förmåga.

Ryssarnas variant på Fotboll tillsammans med Kroatiens har varit mest sevärd så här långt enligt Mig.

Jag har TRE EM-Favoriter Modric , Arshavin , Zhirkov föga förvånande .
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Komodoödlan » mån jun 23, 2008 6:57 pm

Italien åkte ur, bl.a. pga Luca Toni som varit alldeles för omständig och inte agerat den vassa målskytt som han uppenbarligen varit i serie A.
Dessutom kan man tycka att det är anmärkningsvärt att Del Piero som kanske är i sitt livs form har fått sitta på bänken.
Cannavaros frånvaro pga skada var nog också ett stort avbräck för backlinjens säkerhet.
Komodoödlan

Inläggav Malul » mån jun 23, 2008 7:19 pm

Grekland förbannade Europeisk fotboll för fyra år sedan och jinxade in en defensiv,defensiva uppställningar och säkerhetstänkande in i varje tränare som såg detta mästerskap.Som tur är fanns det en del som vågade gå emot strömmen,Portugal hade otur att stöta på ett av de andra offensiva lagen Tyskland,Kroatien som missade semifinalen genom att...ja jag vet fortfarande inte hur det gick till samt underbara härliga Ryssland!!

Såhär sa Tsar Guus efter de malt sönder svensk fotboll från fotbollskartan:

Efter Rysslands överlägsna 2-0 seger mot Sverige väntar Holland i kvartsfinal på söndagen.
På presskonferensen inför den matchen passade Rysslands förbundskaptenen Guus Hiddink på att dela ut en känga till Lars Lagerbäck och det svenska landslaget.
- Det är annorlunda att spela mot Holland än att spela mot Sverige som kör med samma spelare och samma spelsystem och då kan man lättare upptäcka styrkor och svagheter, säger han.
- Sverige spelar förutsägbart. De anpassar sig efter moståndet och försöker neutralisera dess styrkor.
Annat var det inför matchen mot Sverige då Rysslands holländske berömde det svenska spelet och absolut inte ville kritisera Sverige.
Men nu ser Guus Hiddink klara tendenser i EM-slutspelet - och det är inga drag som utmärker Sverige. Utan snarare gav Hiddink Lagerbäck en omgång till:
- Lagen som spelat attackerande fotboll och gärna en snabb attackerande fotboll är de som gått vidare från grupperna, säger han.
- Konceptet att spela defensivt lönar sig inte och det tycker jag är positivt. För folk vill se ett mer attackerande spel.
http://fotbollskanalen.se/1.511524/2008/06/20/hiddink_sagar_sverige_defensivt_spel_lonar_sig_inte
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav röd-vit » mån jun 23, 2008 8:53 pm

Komodoödlan skrev:Italien åkte ur, bl.a. pga Luca Toni som varit alldeles för omständig och inte agerat den vassa målskytt som han uppenbarligen varit i serie A.
Dessutom kan man tycka att det är anmärkningsvärt att Del Piero som kanske är i sitt livs form har fått sitta på bänken.
Cannavaros frånvaro pga skada var nog också ett stort avbräck för backlinjens säkerhet.

Hur insatt är du egentligen i EM, ödlan???
Vad jag vet spelar Luca Toni i Bundersliga, Bayen Munchen och inte i serie A ...
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Viktor666 » tis jun 24, 2008 7:08 am

NEDOMANSKY skrev:Med stigande ålder så har Jag lärt Mig uppskatta denna Taktiska förmåga.

Då borde ju Greklands horribla ursäkt till fotboll vara en närmast orgasmisk upplevelelse för dig.

100% taktik, 0% förmåga.

Det är det som är det sorgliga med Italien.
De HAR ju spelarmaterial för att spela en positiv fotboll men väljer istället för att stå still och slå långbollar.

Tragiskt...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » ons jun 25, 2008 12:04 pm

Nej Viktor666, Grekisk Fotboll älskar ingen utom serra. Jag tycker att det är en Gigantisk skillnad på Italiens kontrollerade och dynamiska variant på Fotboll som har ALLA ingredienser som krävs i spelet Fotboll, endast Tyskland kan mäta sig med den, men VEM kan hålla på ett Land som har spelare med namn som SCHWEINSTEIGER 8O

Kan också tycka att Italien skulle få anfallsorder lite oftare, men då skulle De sannolikt döda ALL spänning och vinna ALLA Mästerskap de ställer upp i :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Anders83 » ons jun 25, 2008 12:54 pm

Hade bara Italien slutat med hanfväskefasonerna så hade jag nästan kunnat unna dem at vinna.... tjatigt kanske om dessa filmningar och ojande men det är tyvärr den biten som gör att man stänger av TV´n till och med under EM eller VM .

Ryssland är den enda värdiga vinnaren enligt mig
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons jun 25, 2008 2:41 pm

Hoppas hoppas Ryssland vinner och i VM om två år blir resultaten typ följande: 3-3 2-5 4-3 osv osv
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » ons jun 25, 2008 7:22 pm

Det vore något det!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » mån jun 30, 2008 7:33 pm

EM genomfördes utan intermezzon och betraktades av Lokal Polis som en enda stor Fest, Vi tackar ödmjukt De Dimhöljda Fotbollsgorillorna för detta.

SchweinsteigerLand torskade GLÄDJANDE nog rejält mot Espana och fick stundom knappast röra bollen, sällan har väl Tyska backar likt Merteszacker/Metzelder vimsat runt i gröngräset som i Söndags, det var en härlig kväll :P

Till ALLA som gillar Fotboll i Dimma : - Medelhavs-Fotboll ROCKAR FETT :clap:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Föregående

Återgå till Off-Topic