bensinskattsuppror

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Anders83 » lör jul 12, 2008 12:31 pm

finns ju faktiskt alternativa transportmedel, införskaffa en moppe för satan, det är den bästa investeringen jag gjort på länge!

Jag kommer undan med 0.2-0.3 L/mil dessutom kostar dom knappt något att köpa idag!

en "classic" scooter kostar ca 5500 kr och det finns gott om reservdelar till dem oxå likaså knappt 150kr i månaden i försäkring... jag kom undan billigt med inköp av en kinamodell för 1800kr :D

bor man i stan så är detta ett utmärkt alternativ om man inte orkar cykla och med tanke på dom fina vintrarna i sydsverige kan du ha den igågn större delen av året oxå.
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » lör jul 12, 2008 2:31 pm

Erok! Nu börjar den här linjen bli lite intressant. Jag har köpt en ny bil och den frar mycket i stadskörning. Antagligen är den förbjuden och noll kronor värd när den är betald!

Elbil eller miljöbil är jag rädd för att det kommer va det ända lagliga då 8O :eyecrazy:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » lör jul 12, 2008 4:19 pm

En miljöbil låter ju förstås väldigt bra och duktigt att inhandla men faktum är att en begagnad bil är bättre för miljön.

Varför? Jo det går åt mer av naturens resurser att ta fram nya bilar .

Kanke tråkigt att puttra runt i en Golf II årsmodell 88 men den dricker ju knappt någon soppa och är billig att reparera, + att kör du i stadstrafik behöver du inte en volvo v70.

Annars går det ju konventera bilen till etanoldrift oxå vilket BSR sysslar med till rimliga pengar, dock inte alla bilar men ganska många ändå och då får du bättre prestanda och en rimlig soppakostnad, visst bilen drar ju mer bränsle med etanol fast du tjänar i längden på det ändå.
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » sön jul 13, 2008 7:59 pm

ja ni stattbor har det bra. Men fan nu är jag ju en landsortsbo som har 7 mil in till växjö och måste tanka bilen för en 500 i veckan för att reda mitt arbete. kör volvo 360. drar ca 07 :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » sön jul 13, 2008 8:55 pm

Det är bara att flytta :lol: :wink: .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav grolle » sön jul 13, 2008 9:36 pm

erok skrev:jag vet iallafall var jag hittar det billigaste bensinen här omkring. så det blir att man tankar där istället för de stora bolagen. För att få igång ett bensinkrig måste prem,ok,statiol få mindre bensinkunder.

Var hittar du den bensinen på din ort... bor där jag ock men hittar bara de dyraste ställerna.
:roll:
grolle
Forumamatör

Inläggav grolle » sön jul 13, 2008 9:39 pm

Ps du kan åka med mig till hockeyn.
men det blir inte i växjö :P :P
grolle
Forumamatör

Inläggav Lakers00 » sön jul 13, 2008 10:31 pm

Gissar att erok tankar på ST1 http://sv.wikipedia.org/wiki/St1 vet att det finns i Ikeahult :wink: .
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav erok » mån jul 14, 2008 12:09 am

absolut gör jag det. åman har ju även ett rabattkort på 15 öre så vist fan blir det billigare. :wink: Men skulle vara kul om fler tankade på andra alternativ än de tre jag redan nämt.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån jul 14, 2008 12:16 am

grolle skrev:Ps du kan åka med mig till hockeyn.
men det blir inte i växjö :P :P

Så länge Lakers existera kommer jag inte byta klubb. skulle de försvinna kommer jag nog börja pyssla med att virka eller sticka eller något annat skoj. För ljungby eller Tingsryd intressera mig inte ett smack. kanske karlskrona men det får vi hoppas på att så inte blir fallet. Lånade ju 10.000 för att lakers skulle fortsätta sin existens :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav grolle » mån jul 14, 2008 4:19 pm

erok skrev:absolut gör jag det. åman har ju även ett rabattkort på 15 öre så vist fan blir det billigare. :wink: Men skulle vara kul om fler tankade på andra alternativ än de tre jag redan nämt.

Jo där tankar en annan med men det blir inte så mycket billigare fast man har rabatt kort när de är de örena dyrare från början :o
grolle
Forumamatör

Inläggav erok » mån jul 14, 2008 5:08 pm

st 1 är billigare än ok prem volvo. Hydro kan jag inte svara på lika väl de andra tre somligger här hemma.
erok
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Off-Topic