Niles skrev:Kamphundshysterin som du uttrycker det anser jag man ska ta på absolut allvar och inte raljera med. Om det nu enligt nåns polare inte sker av renrasiga hundar är det väl blandrasiga varianter av dom vi ska reagera mot i så fall. Det är ju knappast taxar och labradorer man läser om titt som tätt. Vet hur många som helst som går jättecirklar för att undvika vissa hundraser, mig inkluderad. Sen att det finns hundägare som borde sitta i bur tillsammans med hunden är väl ingen nyhet.
Varför ska man reagera mot blandrashundar? Hunden är det sista man skall reagera på
.
Taxar och labbar nämnde nu och nej dom figurerar inte mycket i pressen för ingen bryr sig om dessa hundarna dom väcker ingen uppmärksamhet, inte heller andra små jyckar i kattstorlek och ändå toppar de hundar listorna på sjukhusen över hundangrepp på människor
. Biter en golden så var det inte hans fel inte heller stackars chiuaha´n som är så osäker.
Det tråkiga jag tycker är just när folk viker undan eller plockar upp sin hund när man kommer med hunden glatt viftande på svansen , hade hon slitigt och dragigt och morrat osv hade jag förstått varför men när hon går fot och man håller hunden kort så bör det signalera någon typ av kontroll kanske... Sen är en del hundrädda och det är ju inte något dom kan rå för men jag tycker det är konstigt att det finns hundrädda hundägare