Metallicas nya album

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Anders83 » tis aug 26, 2008 7:49 pm

Nytt sound ÅTERIGEN!! Inte konstigt metallica är världens största metalband genom tiderna :whistle:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Meatrocker » ons aug 27, 2008 11:43 am

frecor skrev:Nu har de lagt ut hela låten My Apocalypse!
Den är verkligen i högt tempo. Refrängen rockar!!!! :hbang:

http://www.metallica.com/index.asp?item=601136

Dyers Eve ver. 2.0....

bara lite drygt två veckor kvar nu till vad Metal Hammer beskrev som århundradets skivsläpp.

Anders83 skrev:Nytt sound ÅTERIGEN!! Inte konstigt metallica är världens största metalband genom tiderna :whistle:

Är väl inte bara världens största metalband utan ett av de största banden genom tiderna oavsett kategori.
Meatrocker

Inläggav Anders83 » ons aug 27, 2008 2:49 pm

Givetvis så tycker jag som du att Metallica är det största bandet genom tiderna! Finns en anledning till att man fortfarande lyssnar på skivorna sedan 6 års ålder :whistle:

Men just att dom ändrar soundet VARENDA platta är grymt ! De enda två skivor som är snarlika är Load & Reload
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons aug 27, 2008 5:14 pm

den enda låt dom gjort som är okej är väl den där you could be mine från terminator! :)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » ons aug 27, 2008 6:14 pm

Ja det är en väldigt bra låt ifrån GUNS N´ ROSES :lol:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Meatrocker » tis sep 02, 2008 10:05 am

The day that never comes videon:

http://metallica.com/index.asp?item=601171

Cyanide (ej live):

http://metallica.com/index.asp?item=601167

Bara 1½ vecka kvar nu innan Death Magnetic släpps. Och den lär vara värd de ca 900:- man har lagt ut på olika sakerna (cd, vinylbox)... :hbang:
Meatrocker

Inläggav Loseddos » sön sep 07, 2008 6:39 pm

Hela plattan ligger på piratviken. Inte säker på kvalisort, men efter ett par genomlyssningar råder det ingen tvekan om att denna plattan ska köpas!!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Anders83 » fre sep 12, 2008 9:05 pm

Så var skivan släppt... OCH FY FAN VILKEN JÄVLA PLATTA DEN ÄR JU HELT FU**ING J*VLA P*SS S*IT OROLIGT BRA!!!!!!!

Vet inte vart jag ska börja men jag fick hem plattan i förväg (lovar att jag ska köpa originalet)

Jag låg i sängen och lyssnade med den bärbara cd´n som jag alltid gör med nya plattor och kunde lite sluta le
:D

Direkt kände man pulsen öka och man fastnade direkt!

Efter x antal genomkörningar av denna genialiska platta hittar man tydligt influenser av "master of puppets" , "Kill ém all" och "And justice´ for all" och även lite smått ifrån "Load" och "re load" .

Uppbyggnaden på många av låtarna får mig att tänka på "And justice for all" medans riffen känns "master of puppets" och vilda gitarrsolon ala "kill em all" och återigen "And justice for all"
:twisted:

Vidare hittar man oxå enklare "E strängsgrävande" från tex "seek and destroy" i låten cyanide och ni som är bekanta med varenda riff som Metallica utfört kan inte annat än upptäcka allt detta. Som sagt har man full koll på alla låtar sen tidigare så hittar du faktiskt influenser ifrån stort sett varenda platta vilket den nya producenten antagligen har en stor del i !

Det som är unikt med Metallica är just att de har alltid hittat på något nytt varenda skivsläpp och har oxå lyckats väldigt bra med detta utan att gå i graven vilket är ovanligt i denna genre :!: Om man får tro alla nedsupna rockers i byn så gick Metallica i graven efter "master of puppets" men där tar jag fram pekpinnen och påminner om "the black album" som såldes i drygt 20 miljoner exemplar 8O och för att inte tala om ramaskriet efter att de släppte albumet "Load" och att dom dessutom hade klippt av sig håret och tagit av sig jeansjackorna ... Men nu ska jag vara lite försiktig trots allt alla kan inte tycka om metallicas underverk till plattor (även St Anger inräknad) men det som skrämmer mig är att folk bojkottar musik pga ny klädstil eller jagandet av nedladdningarna som sker idag :roll:

Tillbaka till "Death magnetic" jag gillar skarpt attityden metallica la till med på plattan "Load" som följer med fortfarande, detta i en skön blandning av allt de skapat genom sin 29 ÅRIGA historia
8)

KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP ELLER LYSSNA LITE FÖRSIKTIGT IFRÅN piratviken eller youtube och bli frälst!!!!!

All nightmare long
The end of the line
Broken beat and scarred
The day that never comes
That was just your life
Cyanide
The unforgiven III
Suicide and redemption
My apocalypse
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » fre sep 12, 2008 10:27 pm

Me like :headbang: :headbang: :headbang:

Ger inte en lika lång analys som du Anders, jag nöjer mig med GRYM !
och instämmer i allt du skrivit.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre sep 12, 2008 11:42 pm

Om nu Metallica sägs vara världens bästa hårdrocksband så tycker jag det här albumet är överskattat. Då är deras tidigare hitar bättre. Tycker den är dålig. Knappt någon struktur i någon låt. Men kom ihåg, det är min åsikt.

Äntligen har Def Leppard kommit ut med ett nytt och bra album. Men det är svårt att överträffa låtar som Rocket, Hysteria m.fl. Men de försöker..
Komodoödlan

Inläggav Anders83 » lör sep 13, 2008 8:43 am

Inte alla som kan gilla skrivan Ödlan ;) det är väl det som är så roligt med musik och ANTAGLIGEN därför det finns lite olika band här i världen 8)

Men jag håller med dig lite att det inte finns någon struktur i låtarna dock ser jag det som possitivt , rätt vad det är mitt i en låt får den pungspark tillbaka till 80-talet.

Lite som ett kinderägg 3in1 :lol:

och du dolitle ... GRYM är en helt utmärkt analys!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » lör sep 13, 2008 9:53 am

Okej, jag anade det värsta :ajaj: ..Visste väl att min recention inte skulle bita på "insnöade" metallicadyrkare :lol:
Komodoödlan

Inläggav Loseddos » lör sep 13, 2008 9:39 pm

Man lyssnar alltid hellre på Metallica än The Fleppard.. ;)
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Komodoödlan » lör sep 13, 2008 11:04 pm

Men jag är "smörrockare", lite mer ordning och reda i deras låtar :wink:
Komodoödlan

Inläggav PutteA » lör sep 13, 2008 11:06 pm

Nu e jag inte med dig loseddos. Deff Lepard i mitten av 80-talet med låtar som "Annie got a gun" och "Folin" slår Metallica, alla fall i min Heavy Metal-låda!! :D Metallica platsar platsar i vilket fall som helst i min låda tillsammans med Deff Lepard, Dio, Iron Maiden, AcDc, Judas Priest, Mötley Crue och Ratt!! Sköna toner från 80-talet :P
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Malul » sön sep 14, 2008 10:45 am

metallica har blivit alldeles för kommersiella,det dom släppt efter Masters of Puppets är skit :lol: fast jag medger att jag gick på det o köpte svarta skivan :oops:

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Slavik » sön sep 14, 2008 12:20 pm

PutteA skrev:Nu e jag inte med dig loseddos. Deff Lepard i mitten av 80-talet med låtar som "Annie got a gun" och "Folin" slår Metallica, alla fall i min Heavy Metal-låda!! :D Metallica platsar platsar i vilket fall som helst i min låda tillsammans med Deff Lepard, Dio, Iron Maiden, AcDc, Judas Priest, Mötley Crue och Ratt!! Sköna toner från 80-talet :P

Kan inte göra annat än att hålla med :headbang:
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Inläggav Varanen » sön sep 14, 2008 12:56 pm

Har man inte Accept i sin Heavy Metal-låda är den inte komplett.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » sön sep 14, 2008 1:04 pm

Malul skrev:metallica har blivit alldeles för kommersiella,det dom släppt efter Masters of Puppets är skit :lol: fast jag medger att jag gick på det o köpte svarta skivan :oops:

Hmm har lite svårt att tycka att Metallica är kommersiella... "sellouts" kallades dom förvisso när dom skulle göra sin första musikvideo "one" men alla långhåriga rockers blev så glada så när de istället sa att det var för att hedra Cliff Burton.

Har aldrig förstått varför det skulle påverka musiken i sig igenom att de gör en video eller klipper av sig håret etc ?

Alla skivor metallica har gjort så har dom satt upp ett mål innan tex svarta skivan då så ville dom ha ett nytt sound var tyngre än allt annat vilket dom lyckades utmärkt med igenom att låta stora stygga basen följa gitarren som en svans vilket i sin tur innebär ett fylligare sound och sedan stämmer man ned gitarren något snäpp och BINGO riffen blir tunga som bly ! .

Skivan St* Anger blev oxå någotsjukt kritiserad och med all rätt anser jag ! Den som mastrade den skivan borde ha ett skott i pannan :evil: Likaså DVD´n som följde med till... gud vet vad dom hittade på med ljudet där 8O stackars trummor de lät som kakburkar men som tur är kan man åka och titta på metallica och höra hur det ska låta LIVE och låtarna faller på plats och det låter riktigt trash :)

Målsättningen med den skivan var att sätat sig i studion och lira igen "för första gången" och först nu fick alla vara med och tycka och bråka som man får uppleva på "Some kind of monster" . Intressant film som gör att skivan får en helt ny innebörd om man fortfarande inte gillar skivan så är det kul att se Ulrich! skön person det där.
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön sep 14, 2008 1:47 pm

Varanen skrev:Har man inte Accept i sin Heavy Metal-låda är den inte komplett.

Sorry Varanen, sant som det är sagt. Missade Accept i all min iver över all denna skönmusik. Har en Heavy Metalskiva, själv producerad i bilen, som jag drar igång varje morgon när jag beger mig ut i vårt avlånga land. Den börjar med Accept - "Fast as a shark", sen är man 100% vaken!!!!! :wink: :lol: :headbang:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Meatrocker ver. 2.0 » sön sep 14, 2008 7:16 pm

Anders83 skrev:....detta i en skön blandning av allt de skapat genom sin 29 ÅRIGA historia...

*besserwissar*
29-åriga historia??? Metallica bildades oktober 1981 och bestod då av förutom Lars och James även utav Ron Mcgovney och Dave Mustaine...

------
Death Magnetic är en jävligt bra skiva...den bästa sedan ...and justice for all.
All nightmare long är favvolåten så här långt på skivan.
Sedan ser det ut dom att Metallica kommer till Sverige till våren och gör 2-3 spelningar inomhus. Spelplatser det pratas om: Scandinavuim, Globen och nybyggda Malmö arena.

PutteA//
RATT????....antar att du även har Warrant, Poison mfl i din låda.... :wink:

Ni har ju glömt nämna Helloween. Utan dessa tyskar är inte hårdrocksboxen komplett och då framför allt
"Keeper of the seven keys"-plattorna (part 1 o 2)

Lars Ulrich hade en skön kommentar på att Metallica hade blivit sellouts: "Of course we are sellouts, we sell out our gig every night..."
Användarvisningsbild
Meatrocker ver. 2.0
Forumamatör

Inläggav PutteA » sön sep 14, 2008 9:12 pm

Vad menar du med Ratt??? :wink: Känner du inte till dom?? 8)
http://www.therattpack.com/

En av deras låtar: http://www.youtube.com/watch?v=a5gMeXz2YMw

Ett band från Los Angles, tror dom började med att turnera med Mötley Crue i början av 80!! Kanske inte HM direkt men lite Rockblues kanske :roll:!! Poison å Warrant, nope :wink:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Malul » sön sep 14, 2008 9:50 pm

Accept,nu börjar vi prata!Balls to the wall man!
men liveversionen av Metal Heart från japan-skivan är ju den tokigt härligaste låten de fått fram.
Udo påminner lite om augustin tycker jag eller tvärtom då:)

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » mån sep 15, 2008 10:21 am

PutteA... hoho... Def Leppard hör väl inte direkt hem i nån Heavy Metal-låda?? ;)

Däremot kan jag snällt hålla med om Dio och Maiden i din lista. Fast jag drar åt det andra hållet sedan. Det ska vara Testament, Slayer, Anthrax, Exodus, Forbidden.. osv. osv...

Gillar ni melodiös hårdrock ska ni genast kolla in svenska H.e.a.t! www.heatsweden.com är bra.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Anders83 » mån sep 15, 2008 12:36 pm

Gillar du den nyare melodiösa genren så kika in "Blinded colony" och deras andra och senaste platta "bedtime prayers" spana särkilt in låten "once bitten twice shy" :hbang:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Falcon » mån sep 15, 2008 5:01 pm

Helt klart är all nightmare long, suicide and redemption och the day that never comes guldkorn på denna skiva. Resten får man lyssna på lite mera så kommer de nog gillas också.
Smålands stolthet Nybro IF
Användarvisningsbild
Falcon
Forumamatör

Inläggav Anders83 » mån sep 15, 2008 8:14 pm

Meatrocker ver. 2.0 skrev:
Anders83 skrev:....detta i en skön blandning av allt de skapat genom sin 29 ÅRIGA historia...

*besserwissar*
29-åriga historia??? Metallica bildades oktober 1981 och bestod då av förutom Lars och James även utav Ron Mcgovney och Dave Mustaine...

Ajdå felslag :oops:

innehar förövrigt 1:a utgåvan av "bay area trashers" med deras 1:a spelning i San josé där de sistnämda medverkar (låter förjävligt förövrigt) .
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » mån sep 15, 2008 8:15 pm

Mina favvolåtar på skivan är.... ALLA hehe men måste jag bestämma mig så blir det Cyanide
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » mån sep 15, 2008 9:20 pm

Loseddos skrev:PutteA... hoho... Def Leppard hör väl inte direkt hem i nån Heavy Metal-låda?? ;)

Däremot kan jag snällt hålla med om Dio och Maiden i din lista. Fast jag drar åt det andra hållet sedan. Det ska vara Testament, Slayer, Anthrax, Exodus, Forbidden.. osv. osv...

Gillar ni melodiös hårdrock ska ni genast kolla in svenska H.e.a.t! www.heatsweden.com är bra.

Kan hålla med dig att den senare upplagan av Def inte är nån HM, men 80 talets Def hade ett mycke hårdare sound. Inna trummisen blev av me armen, sen blev dom mjukare :wink: Fast jag viker nog som du säger åt det lite mer softare hållet än vad du gör, är ingen diggare av Trash Metal. :D Long live Rock 'n' Roll!! :hbang:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Dowden » mån sep 22, 2008 10:26 pm

Det enda dåliga med denna skiva är soundet, att ljudet är bättre på Guitar Hero än på "riktiga" skivan.
Dock så är All Nightmare Long och The Judas Kiss dom bästa låtarna från Metallica på 15 år <3
TTT AAA III FFF HATA TAIF!
Användarvisningsbild
Dowden
Forumamatör

Inläggav Loseddos » tis sep 23, 2008 8:54 am

Death Magnetic Phase II Version släpptes igår. Nån som vet om det är en riktig master?
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Meatrocker ver. 2.0 » tis sep 23, 2008 11:50 pm

Det är samma skiva om jag förstått det rätt. Den enda skillnaden är att Death Magnetic nu kommer att säljas UTAN det utstansade "kisthålet" i bookleten.

Rykten:
Metallica kommer att spela i Globen 3/6 (onsdag) + 4/6 (torsdag) och i Scandinavium på självaste nationaldagen 6/6 (lördag)

Stämmer det så är det kanon. Bara fyra semesterdagar behöver man slösa. Man tar tåget upp till Sthlm den 2/6 och sedan till Gbg den 5/6 och reser hem den 7/6 för att sedan jobba igen den 8/6.... :?

Av alla de 1 643 768 trådarna som finns i detta forum har det i och med denna tråd äntligen startats en som är intressant. :D :D
Användarvisningsbild
Meatrocker ver. 2.0
Forumamatör

Inläggav Anders83 » ons sep 24, 2008 9:38 am

En av konserterna blir det i alla fall för min del :twisted:

Lär bli sjukt bra !!!

Sen fattar jag inte varför dom släpper en ny upplaga skivor då måste jag köpa den med ju 8)

Tycker för övrigt det var ett riktigt grymt omslag!!!! och hyffsat retfullt att man inte kan läsa alla texter ordentligt .... Metallica i toppform det!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » ons sep 24, 2008 10:02 am

Jag hoppas (troligen förgäves) på en ny mix och remaster som inte ligger på +2 db hela tiden. GH3 ripparna som susar runt på nätet låter kanon, medans CD-n distar och klipper konstant. Helt värdelöst ljud. Ingen dynamik alls.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Anders83 » ons sep 24, 2008 10:57 am

det där löser man med ett bra ljudsystem hemma ;) alternativt en bra anläggning i bilen sen tutar man till Ljudstudion och tweakar bilen !
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic