Italien

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Italien

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 21, 2008 5:37 pm

Glenn Strömberg i Aftonbladet:

Glenn Strömberg har varit bosatt i Italien sedan 24 år tillbaka. Trots att han nu gör allt för att etablera sitt varumärke stenhårt i svenska butiker vill och kommer han inte att flytta tillbaka till Sverige.

– Aldrig, säger han.

– Det finns inget som lockar. Det finns inget där hemma som inte finns här nere. Jag har bott mer än halva livet i Italien och det är ett skönt land att leva i.

Och så var det det där med maten.

– Oslagbar.

ps. Nåå vad säger Fritteälskarna på ÖN
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav alfax » tis okt 21, 2008 5:47 pm

Jag vet många som bor i andra länder än i Italien och trivs utmärkt både med maten och tillvaron ,men jag skapar inte en ny tråd på ett hockeyforum för det.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tis okt 21, 2008 6:31 pm

Är väldigt nyfiken på vad du vill ha för typ av debatt gällande detta 8O
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 21, 2008 6:38 pm

Off Topic Alfax !, Lugn Anders 83 , jag tycker bara att kan Hedman ha en rubrik med Italien så kan Jag också :wink:

Italien VÄRLDMÄSTARNATIONEN :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakers00 » tis okt 21, 2008 7:10 pm

Hans varumärke ska inte få en spänn av mig! Kan han inte leva i den misären som vi lever i så kan det va :wink:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav alfax » tis okt 21, 2008 7:45 pm

Hedmans ord är ju så sanna ,hans blogg är läsvärd.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tis okt 21, 2008 8:26 pm

Helt otroligt att välbetalda sportsmän ligger och filmar efter en fysikt kontakt på fältet.... Skamligt är bara förnamnet!

Det är inte bara i Italien det finns överallt... Förr kunde man se fram emot ett EM eller VM men sen kommer dom små ballerinorna och kastar sig handlöst mot gräset och hur dom än blir tacklade eller omkullsprungna så hissar dom upp smalbenet högt i luften och ansränger sig till det yttersta för att se misshandlade ut, sen kommer båren ut och spelaren sitter på båren tills dom når över den magiska kantlinjen och hoppsan nu mår dom kanon igen och ska ut och spela... Jävla fjanteri!

Även Ibra himself hakade på trenden med hårband och frökengnäll men det slutade han ganska snart med efter lite rubriker men jag väntar fortfarande på att hårbandet ska försvinna så han kan få bli världens bästa fotbollsspelare ;)
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 21, 2008 9:16 pm

Hårband är OK, det var Macho-Männen från Argentina som började med detta påfund genom Batigol, Kempes däremot dribblade både mot Motståndare och sina egna Hårslingor :P

IBRA är GRANIT-Hård i Motsats till Ronaldou med Handväskan.

Det finns en poäng med Filmandet precis som i Hockey där det sker på ett mer subtilt sätt, det kallas Intimidation, fundera ett tag på vad det innebär i de bägge Sporterna :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Anders83 » tis okt 21, 2008 10:10 pm

Ronaldou är en bra fotbollsspelare inget snack om saken men hallå ...frisyrgele 8O .

Klart det finns en poäng med filmandet dom försöker få en chans att ta laget till vinst men på det sättet , nej tack det går bort.
En annan syn på det skulle vara den att motståndarna skall bli nervösa för att ta sig in nära inpå för att dom inte vill få en frispark/straff emot sig ?

Hockey är en lagsport i kombination med kraftsport i och med tacklingar och ett hårdare närkampsspel och där ser jag en viss skillnad på "intimidation" eller hotelser på svenska, alternativt "att skrämma". Vi har Anton Hedman som sätter griller i huvudet på motståndaren bara igenom att medverka på plan och får tänka till en extra gång vart som placerar sig...

ungefär så långt hann jag fundera på intimidation :wink:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 22, 2008 10:19 am

Det den normala Fotbollspubliken ser är filmningen och inte det stora antalet gånger som den ofta sämre försvararen drar i tröjan/stiger på foten/stänger/knäar/Armbågar den offensiva spelaren, eftersom Domaren missar det mesta så blir fejkandet en del att försöka balansera utfallet av Domarnas missar av den totala spelförstörelsen som även innebär det som händer innan filmningen. Ta tröjdragningar vid hörnor/frisparkar tex. OM domarna följde Regelboken så skull det vara straff vid varje hörna/frispark, Följ regelboken från seriestart.

Det som upprör Mig är inte att Pippo Inzaghi slänger sig utan alla medelmåttiga spelare som gjort att Domarna kapitulerat inför deras spelförstörelse. Att spelare tål smällar i Premier League är bara ett utslag av bristande intelligens därborta.

I hockeyn är filmningar inget problem, även om Hedman kanske blev felbedömd, med hans logik så blir konsekvensen att spelar den som blivit tacklad efter en utvisning så var det inte utvisning, det förstår Hedman också är orimligt.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Anders83 » ons okt 22, 2008 11:32 am

Rättfärdigar filmingen verkligen en tröjdragning/trampa på fötterna osv?

Jag tror det är dags att uppgradera fotbollen lite, in med lite kortare utvisningar på 5-10 minuter så det blir lite mer action, gapar en hockeyspelare på domaren åker han ut , i fotbollen får han ett skri i visselpipan och ett gult kort på sin höjd och då har fjollan kacklat en bra stund.
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 22, 2008 4:11 pm

Frågan är vilket som är det hårdaste straffet, Gult Kort eller 2 min i Båset, eftersom endast 1 av 5 PP`n ger utdelning :?: :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Anders83 » ons okt 22, 2008 5:55 pm

2 minuter i båset är väl givetvis ett hårdare straff då man får fortsätta spela om man fått ett gult kort :roll:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 22, 2008 7:47 pm

Inte säkert, en defensiv spelare med en Ostskiva är närmast EN-Bent :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Viktor666 » tor okt 23, 2008 7:45 am

Seriöst...
Några minuters utvisning i fotboll skulle förmodligen resultera i ca. 2% utdelning. :?
Dessutom skulle det med största sannolikhet innebära ännu tråkigare fotboll då man med all säkerhet skulle plocka bort en anfallare för att bibehålla defensiven vid utvisningar. :oops:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav erok » tor okt 23, 2008 7:57 am

Filmning skulle straffa laget med tre straffar. Då hade man fått rolig fotboll å sluppit allt jävla gnäll om hur ont han har i två min.
man förstår varför de klena i handbollslaget började med fotboll i ungdommens dagar. :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav munken » tor okt 23, 2008 3:22 pm

Italien suger
Användarvisningsbild
munken
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » tor okt 23, 2008 6:59 pm

Särskilt Italienskorna Munken, det skulle Du prova :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY