Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Viktor666 skrev:Igår fick jag helt klart alla mina fördomar mot innebandyn bekräftade.
"Henke" Larsson debuterade ju nämligen (vid 37 års ålder, kan tilläggas) i Svenska Superligan.
Han fick till och med spela ett antal byte, enligt Sportradion.
Vad säger detta om innebandy som sport?
Min åsikt är, och har alltid varit, att innebandy inte är någon sport överhuvudtaget.
Det är en hobby, ett fritidsintresse, en motionsform, etc.
Kalla det vad ni vill men inte sport.
"Henke" må vara en av mina absoluta favoriter inom fotbollen men när en 37-åring kan gå in och ta en plats i en spo.... förlåt, ett hobbyutövande lag i högsta serien av nämnda hobby är det något som inte står rätt till.
En sport, enligt min ringa åsikt, ska kräva lite talang.
Det ska inte räcka med lite bollsinne och god fysisk form för att utöva den på högre någon högre nivå!
Nej, innebandy ska hålla sig till att vara en hobby, ett fritidsintresse, en motionsform, etc.
Sådär! Nu känns det bättre....
antonius skrev:Innebandy är en sport som väldigt många här inne inte skulle klarar av att spela.
Viktor666, du är kanske tjurig för att du blev vald sist på skolgården ?
NEDOMANSKY skrev:Jihde är Sparrisar från Moheda som spelat i Alvesta, hade De mött Hedman på Allmänhetens åkning en vecka före Match så skulle de fått influensa omgående
Om Man har en Exeptionell Talang, VARFÖR väljer Man då INNEBANDY
Och inte Fotboll eller Hockey , där De STORA pengarna finns(som Robert Gustavsson säger)
Jihde trixar med en plastboll med hål i, IBRA trixar med TRE Guldbollar
KLASSKILLNAD
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 24 gäster