TVÅ namn, Javisst , MEN vilka meriter som Fotbolls/Hockeyspelare hade dessa i 15-16 års åldern
Håller med att en del talanger väljer Innebandyn, Man undrar VARFÖR?
Min tes är att Fotboll Hockey är dåliga på och ta till vara De med Spelskalle och Teknik och ofta mindre spelare, Dock anser jag att de verkliga Vinnartyperna väljer Hockey eller Fotboll och de vekare söker sig till den enklare vägen till ett A-Lag som Innebandy innebär.
Min definition av en Talang är en person som skulle kunna välja vilken Idrott som helst och bli en TOPP-utövare.
Vilket betyder att Jag inte anser att Vår pensionerade 3-stegshoppare var en Talang tex.
Hur Cyniskt det än kan låta så undrar man tveklöst VARFÖR Henke Larsson valde Fotboll till slut
Det krävs Djävulska skills för att bli en TOPP-Spelare i Fotboll och ruggig vilja att Träna och stå emot obegåvade Tränare och publik. I Hockey är förutsättningarna liknande i Sverige men konkurrensen klen internationellt sett.
Problemet för Svenska Fotbolls/Hockeyklubbar är oförmågan att se talang och att Träna Dessa rätt och att lyckas utveckla deras potential och vilja att förstå vad som krävs, allt för ofta väljer U-och J-Tränare genvägen till resultat genom attför tidigt premiera medelmåttor istället för tålamod med egensinniga Talanger(typ IBRA).
Detta gör dock inte Innebandyn till en seriös utmanare till Fotboll/Hockey vad gäller svårighetsgrad att bli Stjärna.