Korhonen är klasser bättre än Karjalainen, dock är han nog inte alldeles gratis... Och det verkar inte som er sportchef vill satsa på målvaktssidan uppenbarligen.
Och med tanke på Evertssons enorma skattkista med kosing som blev över ifrån Thelin som var jättedyr och Fashutdinov som var sanslöst dyr oxå. Ström spelar gratis och Fasth lämnade miljoner över...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Hm...jo, om han vågar chansa på det. Killen hade inte spelat en seniormatch innan han kom till oss och jag vet inte hur stora steg han vågar ta direkt...
Men visst, han verkar ju helt iskall och skulle kanske våga sig på utmaningen.
Viktor Fasth tog första spaden från Karjalainen förra säsongen så allt är ju möjligt. frågan är om han vågar som sagt. det bästa för honom vore nog ett år till med KHK tror jag men då kanske chansen försvinner eller vem vet han kanske får ännu bättre erbjudande då
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
då går det nog lite väl för snabbt tror jag , tror han behöver x antal fler matcher för att lag från ES ska vara intresserade.
Thalberg i VIK har varit grym nu i 3 säsonger men han är fortfarande kvar i Allsvenskan och är dessutom en ung målvakt också
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jo...men Pontus har redan stått några matcher som reservmålvakt i Frölundas bås...
Nåväl...jag hoppas sannerligen vi kan flirta så mycket med honom, att han inte "kan" låta bli o stanna!
Nej..nu måste jag sticka o fixa biljetten till Mjölby-matchen i morron!
Tycker detta ämne är aktuellt nu.
Inte för jag sett vilka skott Spångberg släppt in på de nio Sundsvall avlossade första perioden, men han hänger tydligen inte med i det allsvenska tempot. Man får inte släppa fyra mål på nio skott!
Steget Gislaved botten div.1 till toppen av allsvenskan är större än man kan tro, rent tempomässigt sett.
Vi hinner inte vänta på att han skall komma in i tempot om vi skall vara topp sju, än mindre om vi skall vara topp tre.
Med tanke på att Fasth inte kommer att hålla rent fysiskt sett hela säsongen, måste Evertsson ut och jaga omedelbart om han inte redan börjat!
Vi måste värva en ny första målvakt!
Bryta Spångbergs kontrakt och sluta hymla med Fasts skada, låt honom vila/läka tills nyår. Tex kan vara andra målvakt.
Ge er allihopa.
Tex kan OMÖJLIGT ta steget redan i år , bara för att man spelar i klubben så ska man inte ta någon bara för sakens skull. Målvakt är det svåraste klivet att ta från J lag till A lag. Bort med Spångberg och värva en 2a målvakt. Tex håller inte som båsöppnare.
VIktor Fasth är uttalad första målvakt och kommer så bli
NI har INGEN koll på Målvaktsspelet, vad som krävs, se Er omkring, Massvis med Svenska unga målvakter är 1;a Målisar, Vad är genomgående för en Modern Målvakt idag
Lakers riskerar göra samma tabbe som Modo gjort, Ingen koll på Målisar och vad De behöver, Dyrt kommer det att bli att gå över ån efter vatten
Hellre dyrt än att släppa in 4 mål i första perioden ... eller?
Har gärna en ung svensk målis i mål kanske Markström? Men vem som än står ska inte släppa in 4 puckar efter 7-8 skott samt få vätskebrist i 50% av matcherna ?
Skit i vad det kostar för här måste det fram en målis som kan backa upp Fasth om vi nu inte ska kvala till div 1 till våren?
Jag går personligen gärna över ett världshav för att hämta en kopp te-vatten i dagens läge.
Under all kritik att inte lära av förra årets målvaktsproblem.
PS jag tror Tex kommer bli en toppenmålis men han är lite för UNG just NU för att kunna ta lakers till en kvalserie, ni som ej håller med har fel.
Tex kan bli bra om några år, än är han inte alls färdig för att ta varken första eller andraspaden. Är man nöjd med att slippa negativt kval kan vem som helst dela målvaktssysslan med Viktor. Men jag vet att supportrar och klubben kräver så väldigt mycket mer än så.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt. Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.