Någon Hemma??

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Någon Hemma??

Inläggav Klonis » sön aug 17, 2003 8:32 pm

Hallå :!: :!: :!: :!: :!:

var var ni idag? hade alla(nästan) stämmbandsinflammation? :wink:
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Putte#24 » sön aug 17, 2003 8:49 pm

Ja, plus att det är ju svårt att tagga till när man möter ett lag som spelar i korpserien :wink:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav LaKaj » sön aug 17, 2003 11:43 pm

Lakers var inte sämst ikväll. Det var Lakejerna...

Kanske det också bidrog till att spelarna inte tände till ordentligt? Det var nog nyttigt för Lakers att komma ner på jorden genom förlusten. Förhoppningsvis kan även Lakejerna (vi) lära sig av dagens bedrövelse. Jag tror att vi var många som gärna hade luftat struparna mer och väntade på att någon skulle ta initiativ. Jag tror att klackens "match" måste förberedas och organiseras bättre. Om nu både förste- och andre-"dirigenten" är borta så bör nog någon utses till att dra igång klacken/ramsorna.

Men som sagt, förhoppningsvis fick både Lakers och Lakejerna sig en tankeställare efter dagens bleka insats, och kommer som krutpaket till nästa match! :)
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Snoken » sön aug 17, 2003 11:50 pm

Jag håller med. Jag tycker också att klacken var hemskt lam idag...tyvärr är inte jag ledartypen som drar igång en ramsa men jag hänger gärna på när någon annan tar ton.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Zrekal » sön aug 17, 2003 11:56 pm

tror jag inte att de kommer snacka något speciellt om den här förlusten. det var precis som det borde i säsongens första match, virrigt, hög felmarginal, dåliga pass, 2-3 bra spelare på isen resten värdelösa, mycket vilja men sega ben...precis allt var exakt som det ska :) jag e inte orolig alls...snarare vart jag lite förvånad över att det faktiskt förekom nåra snygga spel framåt, men bakåt var det just den katastrof som det brukar vara.

arto, burman, j.carlsson, persson å dalle tyckte jag var minst dåliga idag...
kanske fel tråd, men jag orkar bara inte hoppa in i de andra då nivån e på tok för hög för mig :lol:
Senast redigerad av Zrekal mån aug 18, 2003 10:32 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav LaKaj » mån aug 18, 2003 9:50 am

Nej, förlusten är inte så svår att bära så här års. Jag är visserligen inte orolig för Lakejerna heller, men jag tror att de nya spelarna hade känt sig mer välkomna om vi hade nått upp i en högre klass idag. Likaså leder en bra stämning till att det kommer mer publik.

Snoken: Jag gissar att vi är flera som inte hade möjlighet till att ta initiativet. Men då kommer vi till "ansvarsdelen". Inte för att hänga någon eller några, men jag tror det går undvika att vi håller en lägre nivå än vad vi önskar, genom att någon/några är ansvariga för att klacken kommer igång.
Alternativet till detta resonemang är att vi unnar oss att hålla en så låg profil som vi gjorde igår. Om vi vill det, så är ju allt i sin ordning.
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Linda » mån aug 18, 2003 9:53 am

Vi har en klacksektion som numer heter LL Inferno. Av någon anledning blev det som det blev igår och det finns det säkert en förklaring till.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån aug 18, 2003 10:10 am

men hallå..tagga ner alla lite nu...
det var en trängingsmatch (ok mot taif) men ändå...

vänta bara till mörrum....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Bizon » mån aug 18, 2003 10:55 am

Jag håller med Serra, det går ju inte att såga oss innan säsongen har börjat med att skriva att vi borde gjort så eller på något annat vis!

Jag menar bara att vi har ju inte sjungit på träningsmatcherna något annat år så jag förstår inte denna uppståndelse för träningsmatchen igår?

Jag tycker bara att vi ska ta det lite lungt med kritiken tills vi är inne på ordenarie säsong och när vi har mött mörrum så tror jag inte att det kommer vara många som tycker att det har varit dåligt tryck?

Men kom gärna med förslag på vad vi kan förbättra i LL Inferno och det får gärna framföras muntligt på matcher och så!
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav Klonis » mån aug 18, 2003 11:18 am

Oja jag vet att när allvaret börjar så är alla på G det var väl för vi mötte Taif som reaktionerna blev som dom blev man vi ju helst inte förlora varken på isen eller på läktaren mot dom
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav LaKaj » mån aug 18, 2003 11:24 am

Som jag försökte förmedla (även muntligt för den delen) så är ju allt i sin ordning om klacken höll den profil som man ville. Jag "kräver" inte mer, men är beredd att bistå med någon decibel ifall vi ska ta i lite mer framöver... ;)
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav Niles » mån aug 18, 2003 12:10 pm

Tycker det var ungefär som förväntat så här första matchen..de gånger någon ramsa kom var väl inte folk så sena att hänga på. Tycker även sittplats verkar ligga i startgroparna inför kommande drabbningar. Hade det varit grymmehockey och slutspelsstämning på läktarna hade man väl kolat av förvåning..Det kommer bli så bra så 8)
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån aug 18, 2003 12:23 pm

Visserligen såg jag inte hela matchen men med tanke på att vi mötte Taif i första träningsmatchen i år å ändå var där strax under 2000 pers. När det var strålande sol ute.
Ja det bekräftar ju bara att publiken är redo för de smällar som både vi kommer att ge men även ta.Viserligen tror jag på lite mindre folk framöver på de övriga Träningsmatcherna men sen mot mörrum blir det nog något som hela kronoberg kommer att minnas lång tid framöver.
vist vi kanske får stryk resoltatmässigt men på läktaren kommer det att bli en sjudundrande fest (förhoppningsvis).
Ja ska göra allt jag kan för att lakejernas färger ska läggas på allas minnes.Å jag vet att det finns lakejer som kommer att göra betydligt mer än jag
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoned » mån aug 18, 2003 12:46 pm

Även om det kanske bara en vanlig träningsmatch så var jag också förvånad över det för dagen bleka stödet från läktarna. Går man på Lakers som jag gör mest för att man gillar hockey och för att det är ett jäkla fint stöd i hallen och har alltid varit så blir man lite paff när det är första matchen för Lakers under allsvenskan (om ni förstår hur jag tänker?) så hörs det ingenting?! Det man hör är Tengsry, Tengsry TAIF TAIF.. tror jag dom sa iaf :-).

Jämnför man Lakers tryck i hallen under matcherna med många elitseriematcher vinner Lakers rejält! Det är vältjänt att det är ett enormt stöd för Växjö Lakers och det är folk som besöker "Lakerdome" vana vid numera och ser man och hör sådant som utspelades igår blir man som sagt rejält förvånad.

För det första satt större delen av publiken med hakan under träbänken nästan hela matchen. Man trodde inte det var sant, var det verkligen Lakers som gått upp i allsvenskan och var det verkligen TAIF som spelade i div1!
- Förklaringar till det finns det av massor i bl a denna tråden och det köper jag, visst fan är det så!

För det andra glodde alla med dom långa hakorna snett ner till höger där det stod ett gäng som klappade händerna, hoppade och dansade.. är det lakejerna som flyttat på sig till denna säsong var tankegången?! Man gick förbi, kände lukten och insåg relativt snart att Lakejerna inte hade flyttat sig och man sprang snabbt därifrån :-)
- Förklaring till detta finns ju också i bl a denna tråden och LL Inferno låter ju fräckt, kör hårt!

Lakers är skoj!
Stoned
Forumamatör

Inläggav Linda » mån aug 18, 2003 1:41 pm

Kanske är bra att folk inte ska ta allt för givet utan mer uppskatta det när det är bra!
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoned » mån aug 18, 2003 1:42 pm

Låter sunt :-)
Stoned
Forumamatör

Inläggav Daniel » mån aug 18, 2003 2:34 pm

det beror vad man har för väntningarna på matchen.
Ni som trode att det skulle bli som mot troja i kvalett ni har nog lite fel in stälning till matchen :wink:

personligen tyckte jag det var bra för att vara en tränings match
tror inte det är många ställen det är sådant tryck i en tränings match

men med lakejernas standard så var deta en usel insats dok det var en tränings match :oops:

men vi som jobbar med tiforna och klacken får väll ta till oss kritiken och för söka bätra oss helt klart

men en sak som är säker är att Vaxjö Lakers har en under bar publik
Daniel
Forumterrorist

Inläggav erok » mån aug 18, 2003 2:46 pm

helt rätt i allt du skriver.Men jag tror inte ni som jobbar behöver ta år er allt som skrivs på detta forum.
Istället vill jag bara säga till er som just nu är lite missnöjda med klacken.
Var inte det.Gör en flagga eller nått å sjung med.
För vist fanns det folk i klacken som försökte starta något men det är inte så lätt om man inte får med sig några.
Själv brukar jag skrika mig hes men har man liftat från Karlskrona till Växjö för att se lakers spela ja då är man inte allt för pigg på att skrika sig hes.men vist skrek ja å även klappade jag i händerna men jag var inte den erok jag brukar vara när lakers spelar :cry:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav mackan » mån aug 18, 2003 2:56 pm

Visst var det inte världens tryck igår, ingen som sagt att det skulle bli det heller.

Det var och förblir en träningsmatch mot ett lag från lägre division....

LL Inferno har hand om läktararrangemangen under match men detta betyder inte att vi ska starta alla ramsor, speciellt inte när det är lite folk på läktarna.
Vem som helst får starta en ramsa, det är bara att ta i lite så hänger de flesta på, jag lovar....

Under träningsmatcherna har vi inte planerat att lägga ner någon större energi på att ha en jätteklack med tifo mm. Vi kommer dock att ibland försöka öva på lite nya ramsor. Även klacken behöver träningsmatch.

Vi ser gärna att andra personer startar en ramsa om ni känner för detta. Trumma och trummis kommer att finnas...

Under gårdagens match delades det ut lappar i klacken med nya ramsor till säsongen, om du inte fick pappret eller om du tappat det så kan du kika här-->
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=2496

Annat blir det under säsongen, LL Inferno arbetar dygnet runt för att det ska bli så bra som möjligt under säsongen.
TIFO- och klackmässigt kommer vi att förbättras, jag lovar.

Om ni har tips på hur vi kan förbättra eller ändra oss så låt oss få veta det!!
Om ni har funderingar över LL Inferno så går det bra att pm:a mig..
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist

Inläggav sorren » mån aug 18, 2003 10:06 pm

Ta det inte som någon kritik, men om man så hängivet vill tjoa och stimma i första träningsmatchen, och givetvis nu när det råkade vara TAIF, och om man tycker att det var dåligt drag i klacken, så är det ju bara att själv dra igång det. Det finns alltid någon annan som kan göra det, men om man själv inte kan ta det för vad det är så måste man själv vara beredd att axla ansvar om man tänker "klaga".
Kan som det tidigare sagts i tråden inte minnas att det alls var något drag förra året i klacken.
Tycker vi ska vara glada åt att bla Bizon och Mackan lägger energi för att Lakers ska kunna stå med högt huvud inför seriepremiären.
Heja Heja Heja Växjö, Växjö Lakers är dom bästa!
Användarvisningsbild
sorren
Forumproffs

Inläggav Daniel » mån aug 18, 2003 10:44 pm

kunde inte sagt det bätre själv :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav LaKaj » tis aug 19, 2003 12:05 am

Ja, jag håller med om allt... ;) utom den delen att alla har möjlighet att dra igång klacken. Det kan vara personliga skäl eller (som för min del) familjära skäl (vi får försöka bidra på andra sätt). All heder åt Mackan, Bizon mfl som gör ett kanonjobb! Och för att återgå till min tidigare synpunkt så respekterar jag klackens engagemang om det är en avsikt att ligga lågt under träningsmatcherna. Allt är således i sin ordning, men längtan till seriestarten blir ju inte mindre... :P
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Återgå till Klacken