585.333 kr + ränta

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Talismanen » lör maj 10, 2008 7:49 pm

Vaaa?? Vad du själv!?!?

Kunde tyvärr inte ordna nån barnvakt. Tänkte höra mig för nu om lite info vad som sagts där nere. Tji fick jag. Trist!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » lör maj 10, 2008 9:40 pm

Var på utställning med jycken idag och kom inte tillbaka i tid tyvärr... Tråkigt att det skar sig Erok, tycker det var ett förbannat bra initiativ i alla fall men det dök ju upp tveksamheter om val av plats i slutändan så intresset svalnade nog tyvärr :?

tror det är svårt att få ihop nåt nu innan deadline för insamlingen men efter stormen är över kanske det är dags att ta upp diskutionen igen? tror det ger mer faktiskt
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån maj 12, 2008 8:22 pm

Vad kom ni fram till på mötet?
Komodoödlan

Inläggav erok » mån maj 12, 2008 8:23 pm

läs hela tråden!!!!! börja med första inlägget.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån maj 12, 2008 8:32 pm

Hjälpte föga. Kan du ge mig en ledtråd till?
Komodoödlan

Inläggav dolitle » mån maj 12, 2008 8:38 pm

Erok, jag tror att detta är ett av Komodoödlan:s berömda sätt att skämta.

Att strö salt i andras sår är inte bara taskigt, det är rent elakt.
Skäms!
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » mån maj 12, 2008 9:04 pm

ja jag har iallafall försökt att få ut infot om att lakers är i kris till växjöborna. hade gärna gått på stan ett par helger med bössan i hand å försökt att få växjöborna mer angarerade i klubben. Många kan göra mycket utan att behöva jobba röven av sig. Har även skänkt 5000. nu känner iallafall jag att inte jag kan göra mycket mer. Skulle lika gärna kunnat skänka dem hundralapparna det kostade mig i bensin å mat för att köra de tolv milen till ingen nytta.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån maj 12, 2008 9:39 pm

dolitle skrev:Erok, jag tror att detta är ett av Komodoödlan:s berömda sätt att skämta.

Att strö salt i andras sår är inte bara taskigt, det är rent elakt.
Skäms!
Mycket oförskämt!
Komodoödlan

Inläggav alfax » mån maj 12, 2008 9:41 pm

Erok ,Du ska ha all respekt vad Du försöker med ,det är ditt sätt att se på det hela.Bry dig inte om ödlan enl. vad jag förstod skulle han komma på ditt möte ,men därav blev intet.
Det säger väl allt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån maj 12, 2008 9:45 pm

alfax, påminner dig om att läsa min signatur.

Om ni nu hade ett möte på denna märkliga plats denna dag, har du frågat mig varför jag inte kom?

Så vad tar dig rätten att påtvinga andra att inte bry sig om mig? Vad har jag gjort, alfax?
Senast redigerad av Komodoödlan mån maj 12, 2008 9:52 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Komodoödlan

Inläggav alfax » mån maj 12, 2008 9:48 pm

Jo det har jag och står ändå för varenda ord jag skrev.Jag var inte på mötet och hade inte heller skrivit att jag var intresserad, där är skillnaden mellan dej och mej.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » mån maj 12, 2008 9:51 pm

Håller med dig Alfax.
Det är bedrövligt att säga att man kommer till ett möte och sen bara strunta i det. Detta gäller alla som skulle komma.
Men Ödlans 2 sista inlägg är nog de dummaste jag sett på forumet.
inga personliga påhopp tack! /buck

Håller med Dolitle: Skämmes ta mig fan :evil:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav A-sta » mån maj 12, 2008 9:53 pm

Till Erok!
Bra kämpat men taskigt att bli blåst av de andra!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » mån maj 12, 2008 9:57 pm

Dolitle, erok, A-sta, ni är ganska omogna, men jag tror ni har ett gott hjärta i er också. Ni tigger om att bli konfronterade. Jag blev upptagen. Dels övervägde jag att inte komma ändå (man kan väl ändra sig, eller??) eftersom jag tyckte att val av plats inte kändes lämplig och seriös. Min åsikt. Ni har er åsikt. Så håll käften!
Senast redigerad av Komodoödlan mån maj 12, 2008 10:02 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav alfax » mån maj 12, 2008 10:01 pm

Jag skäms inte ,varför skrev Du inte när du svarade Erok att jag kommer men att platsen var fel? Jag har respekt för det här med möten , kan jag inte komma så meddelar jag i god tid att jag inte kommer---.Men alla är vi olika,
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån maj 12, 2008 10:03 pm

vänner,aldrig har det varit så mycket stridigheter internt mellan oss bröder o systrar i lakejerna.allt beror på att någon eller några missbrukat sin post,pissat på Lakers,agerat helt utan rim och reson och placerat oss helt utan anledning vid detta vägskäl.
vi måste börja hålla ihop och gemensamt ta oss ur detta,jag har ju själv dragits med o skällt onödigt mycket på neddo o charlle o ber om ursäkt..ni hamnar i skottgluggen när nån annan såklart ställt till det för oss alla..

fan och helvete för Er som lyckats ställa till det för VÅR klubb!

jag hoppas vi kommer stärkta ur detta både som supporterklubb och förening!Så alla som lägger ner massor av energi för att få oss på fötter igen,ni är värda all respekt!!

det rätta virket kanske bara finns bland lakejerna syvene och sist,men låt oss visa upp våran bästa sida för det kan vara,hemska tanke,sista gången Lakejerna får chansen..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån maj 12, 2008 10:09 pm

alfax, jag skrev ju att jag övervägde att inte komma efter ett ett par dagars betänketid. I första stund, klart jag tyckte att förslaget var bra. Men man har rätt att ändra sig, därför tycker jag inte att det är särskilt konstigt. Men vart man än "går" hugger ni ju som vanligt på det minsta uns av grästrå man råkar kröka, så dämpa ner både ton och attityd lite! Det skulle forumet må bra av!
Senast redigerad av Komodoödlan mån maj 12, 2008 10:11 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan

Inläggav A-sta » mån maj 12, 2008 10:11 pm

Nej Malul, dessa rader har inget med Lakers ekonomi att göra!
Det har med respekt till en annan människa att göra.
Jag gillar inte människor med hög dryghetsfaktor.
Erok kämpar på sitt sätt och andra på sitt. Men att bete sig som Ödlan är lägre än Glocalnet!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » mån maj 12, 2008 10:14 pm

A-sta, kan du förklara vad du menar? Vad har jag gjort?? Visar inte jag respekt? Undrar jag, vilka som inte visar respekt :roll:
I LL eller i en grupp som här på forumet som brinner för Lakers så måste man kunna samarbeta rätt om man inte tycker om någon. Man kan inte tycka om alla människor, A-sta.

Om du har ett arbete så tycker du säkert inte bra om alla dina kolleger men likt förbannat måste ni kunna samarbeta inom gruppen. Försök se likheten på forumet. Vi avgudar Lakers båda två. Du är nog också medlemskap i Lakers. :wink:
Senast redigerad av Komodoödlan mån maj 12, 2008 10:28 pm, redigerad totalt 7 gånger.
Komodoödlan

Inläggav alfax » mån maj 12, 2008 10:15 pm

Komodoödlan skrev:alfax, jag skrev ju att jag övervägde att inte komma efter ett ett par dagars betänketid. I första stund, klart jag tyckte att förslaget var bra. Men man har rätt att ändra sig, därför tycker jag inte att det är särskilt konstigt. Men vart man än "går" hugger ni ju som vanligt på det minsta uns av grästrå man råkar kröka, så dämpa ner både ton och attityd lite! Det skulle forumet må bra av!

Det finns mycket som forumet skulle bra utav.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » mån maj 12, 2008 10:30 pm

A-sta! Vad tyst du blev.? Du glömde svara på några viktiga frågor.
Komodoödlan

Inläggav A-sta » mån maj 12, 2008 11:05 pm

Om du inte fattar vad jag menar så är det meningslöst att diskutera med dig! Punkt slut!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav erok » tis maj 13, 2008 6:53 am

räcker med att säga att det var lördagen den 10de å inte måndan den 12. står bland de första meningarna i första inlägget. jaja hur som hälst så fattas det en miljon enligt smp idag.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tis maj 13, 2008 9:23 am

A-sta skrev:Till Erok!
Bra kämpat men taskigt att bli blåst av de andra!

kan komma saker ivägen oxå hörru, blir inte alltid som man tänkt sig!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis maj 13, 2008 10:31 am

A-sta skrev:Om du inte fattar vad jag menar så är det meningslöst att diskutera med dig! Punkt slut!
Det är inte så lätt att förstå vad du menar när du beskyller mig för saker som jag anser att jag inte är upphovsman till. Därför som jag ställde några frågor till dig.

I övrigt råder det för tillfället stor "TEATER" härinne bland somliga av Lakers medlemmar. Ni vet vilka ni är! Jag vågar inte tänka på vad William Shakespeare hade satt för betyg på er, men han hade nog gråtit till döds! Man kan ju tro att somliga av er är lejda av nån terroristorganisation som får betalt för mucka med folk när tillfälle ges. All vett och etikett är som "bortblåst"! Hur mår ni egentligen!?
Komodoödlan

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 9:32 am

Vågar man fråga om det finns större intresse i sommar att bilda en grupp för att få in pengar till spelarköp eller kunna behålla de vi har :?:

Nu är det inte kris vi ska informera om utan istället hjälpa Paldan med sitt mål att föra Lakers upp till ES.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Linda » tis apr 28, 2009 9:46 am

Nä det vågar man inte.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 9:48 am

Kunde väl tro det. Men klart inga påhopp så här långt så än så länge finns det hopp :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 9:53 am

kommer ha KHK som förebild. Stark jobbat av denna klubb att kunnat ha sålt 945 tröjor för 300 kr st

www.khk.se
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis apr 28, 2009 10:33 am

Erok...du har ju en egen tråd här om ekonomi.
Du kan väl hålla dig till denna med dina förslag?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 10:46 am

Denna är väl mer intressant än någon annan tråd jag skrivit i serra. Här handlar det om att se om intresse finns för att verkligen få upp ett konto vi kan skryta med framöver. ES är målet för Lakers. jag är possitiv till detta utalandet. Lakers vill öka sin ekonomi år från år. Jag är på å kommer stötta detta till hundra procent. Kanske inte så drastiskt som med bössor men du har ju själv sagt att jag ska gå till handling å inte bara prat. Andra gången jag försöker gå till handling. Ställer du du upp å hjälper till i sommar om det blir något vettigt beslut att jobba med?
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Linda » tis apr 28, 2009 11:03 am

Det bästa du kan göra är att stödja dem i det som finns. Köpa lotter, halva potten och framförallt se till att gå på matcherna. Att bli medlem är också ett bra sätt att stödja föreningen.

Detta är alla saker som du kan göra för att bidra Erok. Gör det först innan du försöker dra igång något annat.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 11:16 am

Svårt att gå på matcher nu när särsongen är över. Det är nu silly är å till hösten vill jag se ett lakers på isen med en spettskompitens som höjer Lakers till skyarna. Vist kan jag sälja lotter. Men tanken är att lotterna ska säljas i sommar så man kan diskutera med folk på stan för att vecka ett intresse å på så sätt få hallen fylld var match å inte enstaka. Det är ju igentligen nu reselotteriet skulle dra igång. Ingen konkurens med halvapotten då. Jaja finns säkert massor av lotter man kan sälja under detta halvår. Gäller bara att ha folk till det.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis apr 28, 2009 2:36 pm

Erok..jag hjälper till tillräcklligt som det är.
I sommar ska jag grilla och dricka GT. Du kan gå omkring med dina bössor om du vill...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 3:25 pm

som jag sa inga bössor. Kanske medlemsvärving å info om vad personerna får för detta. Fiskedamm för barnen på lilla torg. Mer kompliserat än så behöver det inte vara.Viktigaste är att man syns å kan diskutera lakers framtid med folk. Men som sagt. dåligt intresse än så länge.
erok
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic