585.333 kr + ränta

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav serra » tis apr 28, 2009 3:30 pm

"Fiskedamm för barnet på lilla torg"

Du låter som en utländsk torghandlare...... :lol:
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 3:33 pm

:lol: Får väl se om det finns några sponsorer som vill köpa in lite Lakersprylar till fiskedammen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis apr 28, 2009 3:35 pm

Erok, gör nånting i stället för att bara babbla om den ena iden efter den andra. Gör ett avtal med Lakers och återkom och berätta hur mycket pengar det blev. Eller gå på matcherna, bästa ekonomiska hjälpen alla kategorier.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 3:44 pm

Kul om vi är är några stycken. Häng med nils. :wink: Får inte tag i någon ekonomiansvarig på intersport just nu. Vill höra om dom är berädda att sponsra med lite lakersprylar från gamla sortimentet. Är dom det kan man jobba vidare sen. Lakers själva är possitiva till idéen. Lakerspucken ligger lågt men ett kontonr kommer snart upp. Bara att märka talongen Supporterspelaren. Blir det mycket pengar in så kommer det att redovisas på hemsidan framöver. Detta kontonr kan alla hjälpa till med att sprida sen. :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis apr 28, 2009 4:33 pm

Är Lakers posetiva till idén Erok? Hur vet du det?
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 4:40 pm

Kommer pm serra
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis apr 28, 2009 5:38 pm

Jag vill inte ens tänka på Biljettpriserna i den Nya hallen och första matchen i ES hemma för Lakers :eeeh: :nope:

Kemtvätta DressmanKostymen/Stryka Skjorta/Knyta Slips/Putsa skor :ajaj: Tänk vad härligt att sitta välklädd bland knappt 3000 och känna doften av Lagerfeld och Chanel no:5, då snackar Vi HockeyKultur :wink:

ps. Hockey/krona på en rimlig nivå existerar INTE i ES, därför betänk NOGA vad slantarna används till INNAN Ni samlar in i nya kampanjer, helt plötsligt kan Lakers sitta med ett gäng Proppmätta och Övergödda Latmaskar med bäst före datum i Line Upen, som Vilar sig igenom 50 omgångar samtidigt som medelsvensson sitter hemma och tittar på TV4 Sport :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 6:12 pm

Ja finns risk för detta. Men dom som ser på tv kanske vill skänka en slant ändå. :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tis apr 28, 2009 7:04 pm

För att lyckas driva på med allt detta Erok krävs ju att folk verkligen sätter sig ner och diskuterar igenom saken till en början i alla fall men det är kanske det du vill ha ut igenom forumet? Att folk ska gadda ihop sig för att driva något som ger ekonomisk vinning till föreningen?

Det jag tror är det svåraste i dagsläget för dig Erok är att du nämt något om pengar i nästan Varje inlägg och jag säger inget om det för det finns andra som inte gör annat än tjatar om Ibrakadabra, junisar och nepotism (No offence Neddo ) men jag tror att det det blir lite så att du inte tas på allvar.

Paldan är numera den som driver marknadsföringen i Lakers som jag försått det hela och destinationen är Elitserien en vacker dag.

Varför inte lägga fram detta till honom? Lägg fram alla idéer och tankar och försök driv frammåt när någon av idéerna är redo att sjösättas för att sedan gå ut med att få ihop folk på forumet osv...

Jag vill oxå se mer Lakers på stan, jag vill bli mött av Lakers så fort jag åker in till stan , läser tidningen osv. Men vill jag ha mer så måste jag själv bidra till att det blir mer men kanske inte nödvändigtvis inte på forumet?

Du är inne på en linje du tror på och det tycker jag man ska fortsätta med men i varje tråd här inne är nog inte rätt medicin verkar det som.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tis apr 28, 2009 7:25 pm

Du har pm
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Putte#24 » ons apr 29, 2009 12:38 pm

Håller med Anders!

Jag vill också se Lakers överallt typ men det måste finnas folk till det o det ska vara bra representanter och tanke bakom det hela.

Några tips om du vill engagera dig!

Bli medlem, det är du inte...
Gå på de medlemsmöten o matcher, där kan man kontakta folk i Lakersorganisationen om man har ideér. Har man många bra tror hoppas jag att de lyssnar. Men man få ha lite tålamod också.

Sitta o tjata på forumet kommer man inte långt med eller hur tycker du att det går?
Allvarligt talat Erok, vad har du egentligen fått ut av ditt engagemang genom året? Vore kul med en rapport...

Ursäkta men jag kunde inte låta bli....
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 29, 2009 12:39 pm

Medlem i Lakejerna å en hundring var månad är vad jag ger lakers å har så gort i många år. Skulle vilja slippa pajkastningen å istället få ett jäng personer som känner att fan vi vill vara med å hjälpa att marknadsföra lakers än mer på stan. Helt frivilligt å känner man att man redan gör förmycke så ja då ska man ju absolut inte vara med i denna grupp.

Därefter kan gruppen diskutera vad som ska göras å inte göras på stan för att synas ihop med Lakers. Men jag förstår att många vare sig vill vara med eller vågar för dom pallar inte allt mothugg dom får.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Linda » ons apr 29, 2009 1:04 pm

Bli medlem i Lakers så kan du göra din röst hörd både på medlemsmöten och årsmöten. Att vara medlem är en god början för att visa engagemang.

Ta upp dina ideér med Lakers istället för att tjata sönder det här på ett supporterforum.

Se till att du har en bra arbetsplan och att dina ideér är väl igenomtänkta och realistiska att genomföra när du lägger fram dem för Lakers så är det enklare för dem att ta ett beslut.
Börja med att hjälpa till med det grejer som redan finns.
Gör få saker bra och inte en massa utan tanke. Se till att hjälpa till att sälja halvapotten eller köp flera själv.
Se till att hjälpa till vid de punktinsatser som görs istället för att försöka dra igång nytt hela tiden.

Detta är ingen pajkastning Erok, det är ren konstuktiv kritik för din egen skull.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 29, 2009 1:14 pm

finns mycket som ska hända i Lakers framöver som du säkert vet Linda. Bra då om det finns en grupp frivilliga som är berädda att rycka in när som men ändå fristående¨å kan jobba med egna idder för att stötta lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons apr 29, 2009 1:28 pm

Erok, ring Lakers och anmäl ditt intresse. Be dom spara ditt namn och ditt nummer att använda när de behöver hjälp med punktinsatser.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 29, 2009 1:46 pm

Ja du pär dom har både nr å adress. Men problemet är att dom vill helst vill se att man försöker vara på matcherna så mycket som möjligt. Men detta kan jag inte lova så jobbar häldre under sommarhalvåret då jag vet att jag kan.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Linda » ons apr 29, 2009 2:01 pm

Hoppas att du tagit upp den frågan med Lakers då. Det är offseason då allt ska planeras inför nästa säsong.

Kan du inte hjälpa till under säsong så är det kanske så att du får vänta med att engagera dig tills du kan det.

Återigen så hjälper det dig inte att tjata och förstöra varje tråd här på forumet med en massa insamlingsidéer. Du tappar all trovärdighet. Krasst och kanske inte så snällt skrivit men jag tror att det är så.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 29, 2009 2:08 pm

Ja du linda är det så så tycker jag bara synd om Lakers som har tappat en frivillig person som verkligen vill göra något för Lakers. Allt handlar om pengar. Nu har ju Lkaers själva sagt att de ska öka från 19 till 24 miljoner. Kan jag å några till dra in 50.000 så är väl detta bara possitivt.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons apr 29, 2009 2:11 pm

Ta då kontakt med Lakers och jobba fram en handlingsplan för hur du kan hjälpa dom på bästa sätt. Här på forumet lär du inte komma nånstans med dessa idéerna och diskussionerna. Du märker ju själv att det aldrig är nån som nappar på dina idéer här.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons apr 29, 2009 2:13 pm

50 000??? Vore ju skitbra Erok. Hör av dig om hur det går
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 29, 2009 2:13 pm

Jag har tagit kontakt.Vad jag nu behöver är frivilliga som vill hjälpa till.
Men ser mörkt ut så gör kanske som många andra här inne. Gillar å dricker öl
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons apr 29, 2009 2:15 pm

Fan Erok..du ändrar dig fort...
Ena sek ska du dra in 50 000 och i nästa sek ska du dricka öl istället.
Kanske därför folk här inne inte tar dig på allvar och är lite trötta?
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Linda » ons apr 29, 2009 2:16 pm

För att få det, måste du gå ut med detta via Lakers och inte själv så här på ett forum så att det låter som någon liten privat grej du håller på med.

Be Lakers lägga ut en nyhet om er aktiviteter (för jag tar för givet att du gör den åt Lakers, tillsammans med Lakers och med folk i deras organisation). Så länge det inte kommer ut något via Lakers så kommer heller ingen att ta det på allvar. Det måste gå via källan.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 29, 2009 2:18 pm

Precis serra. Får man PM om att det är bättre man dricker öl å grillar än att ställer upp för Lakers så börja man ju fundera.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons apr 29, 2009 2:21 pm

Ingen tar dig på allvar här inne Erok. Du har tjatat om ekonomi i 5 år nu.

Kan du svara på en sak???????? [b] av alla saker som du har sagt att du vill genomföra...VAD HAR DU GENOMFÖRT????

Så du menar om jag vill grilla o ta en öl istället för att stå med en fiskedamm med dig nere på stan så ställer man inte upp för Lakers?????????????
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 29, 2009 2:24 pm

Var gång det har hänt nått på stan har jag stått där å sålt lotter. :wink: Kan stå betydligt fler ggr men då måste det ju vara ett kringarangemang för att få folket till ståndet.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons apr 29, 2009 2:29 pm

du har väl stått där nere en gång?
du var bla inte nere där när vi hade tältet inför KS två lördagar i rad och bla sålde lotter
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 29, 2009 2:40 pm

Nä då var jag i umeå. Inte fan kör jag till väjö då :lol: Inte en enda KS match såg jag live men älskar Lakers ändå. :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons apr 29, 2009 2:45 pm

Skiter väl om du satt på månen. Skriv inte då att du alltid är med och säljer lotter.
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons apr 29, 2009 3:10 pm

Jag lägger ner. Ja tyvärr alla ni som vill vara med å stötta lakers i sommar. Blir inget av med detta för min del.Lycka till lakers. Nu har jag även jag tröttnat. Ni som kan ta bort mig från forumet gör detta så alla blir nöjda å glada.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons apr 29, 2009 3:16 pm

Erok ,jag ställer bara upp på det som är sanktionerat av LAKERS och där finns det möjligheter att hjälpa till ,förra säsongen t.ex. Halvapottenlotter ,Reselotteriet, Svenskaspel -värvningar bland annat.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » ons apr 29, 2009 5:35 pm

Erok för helevete.... du vill ha en grupp som kan rycka in till marknadsföring frivilligt och ideelt...

Men vad ska gruppen göra? hur mycket tid går det åt i veckan ? Vad är målsättningen?

Du begär att folk ska räcka upp handen och börja jobba utan att någon info kommer varken ifrån dig eller ifrån Lakers och sen när det blir enstaka hugg så ska du lägga ner allt? Redan där visar du att det finns inte ett jävla skit att driva eftersom du ger upp efter en personlig dispt mellan dig och andra .

Är idén genomtänkt och det finns en klar och tydlig målsättning , ja då är det bara att lägga fram korten på bordet eller hur tror du VLH/Lakejerna lyckades med supporterlånet/villkorade kapitaltillskottet??? Satt Öman här inne och sa " tänk vad kul om det fanns någon som ville hjälpa till att ta ett lån på 10 000 " "Finns det bara frivilliga så har vi feta deniros till Lakers "

Gör om och gör rätt.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons apr 29, 2009 9:26 pm

Det är ganska intressant hur snabbt en majoritet som tror sig sitta med trumf på hand dissar engagemang så fort Klubben inte plaskar i dyngan längre :roll:

Ölhävargrupperingen Lakejerna blir alltmer Lik En Grön Brigad som i sin brist på insikt och med sin närkontakt med spelartruppen tror sig vara DE Utvalda uttolkarna av Lakers ideal. Det kommer dagar då engagemang som eroks kommer visa sig mer betydelsefullt än att sitta på Poseidon och Lapa Öl, eroks engagemang som icke Växjöbo är anmärkningsvärt.

I den Nya hallen med höjda priser kommer nog ALLA Typer av uttolkare av Lakers Budord vara Välkommna, INTE bara ÖVERSTEPRÄSTERNA som Bankar på Trumman för att blidka HockeyGudarna.

Vill minnas att paniken var nära hos många i Prästerskapet när Vinterhalvårets Bussresor hotades, och Spannar( 8) ) togs till hjälp för att samla Deg till Klubben.

Ge Dig inte erok, Tillåt Dig att Tolka Lakers Pungsparkande som DU VILL, Präster och Religioner är bara för De Lättlurade :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Varanen » ons apr 29, 2009 9:51 pm

Och jag är vädigt trött på din negativa attityd till LL, Nedomansky. Aldrig ett enda gott ord. Hockeyguden måste verkligen hata dig som skickat DE Utvalda uttolkarna, ÖVERSTEPRÄSTERNA, till din favoritklubb. Varför kollektivisera hela tiden? Låt varje skribent stå för SIN åsikt. Om LL som förening går ut med någonting framgår det tydligt. Du tror du är så j-a oberoende och objektiv, men i själva verket är du enbart självgod.

/En stolt medlem i LL som gillar öl.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons apr 29, 2009 10:50 pm

Nedomansky, en tvestjärt i brevlådan :)

Bara massa ordbajsande från en person som själv aldrig gjort ett handtag för Lakers. En massa krumelurer från en person som aldrig själv ställt upp för stämningen i hallen. En massa åsikter från en som inte har en aning om vad supporterklubben betytt för Lakers. En massa dravel om en supporterklubb där han inte vet vad 5% av medlemmarna heter, vilka de är och vad de tycker. Självgodheten han uppvisar kan få vem som helst att kräkas. Starkt jobbat :oops:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic