585.333 kr + ränta

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav NEDOMANSKY » tor apr 30, 2009 12:04 am

HeheHe :) , Reaktionerna blir exakt som man kan förvänta sig av Troende människor, Jag är inte Negativ till Lakejerna, utan har skrivit mycket Gott om det Ni gör(Stämning/Pengar bla.), Jag är Subjektivt Saklig i Min analys över en Gruppering(LL) som själva tog sig friheten att ifrågasätta Infernokillarna, och Nu erok, Ingen spelare är viktigare än Laget(Klubbmärket) inte heller SupporterKlubbar som tror sig betyda allt för Klubben och spelarna, denna tendens har senaste tiden i Sverige visat sig vara en Dyster uteckling för idrotten där människor med Fritidsproblem gör sin samvaro i supporterkulturen till en Kvasivärld med betydelse, i verkligheten spelar De en marginell roll för Klubbarna Ekonomiskt, ( I Lakers fall så lät Ni Er luras av Öhmans smarta Taktik om konkurshot), Ni är endast en härlig färgklick under matcherna som spelarna är tvungna att hylla på känt maner, för inte tror Ni väl på allvar att alla spelare som hyllar Er sång inte upplevt något liknande tidigare, detta säger alla spelare till alla Fans :roll: Eller när Jag tänker efter så är det rimligt att De bästa Fansen i Världen står och sjunger i en Sunkig ishall som tar 3800 i Småland(Sverige).

Ni gör oftast ett Bra Jobb :ok: , men låt Erinte luras att tro att Ni är bättre än andra Fans oavsett Medlemskap, eller att Ert ekonomiska bidrag är av någon större betydelse. Spelarna spelar för Pengar och Pengarna kommer från andra håll ärn från ER, den övriga publiken som INTE är Medlemmar i LL är MYCKET viktigare än vad Ni är, detta är Fakta och inte att vara Negativ mot LL även om det svider under Matchtröjan.

Ja Jag är oberoende, Intellelektuellt oberoende och behöver INGEN som visar den rätta vägen, Jag är en Stolt Icke Medlem som Gillar Lakers, och i den egenskapen tillhör Jag en Majoritet på Läktaren.

Jag har gjort en del för Lakers några år tillbaka i tiden, Stått på ståplats och givit hals också, så där hugger Du i sten igen NileCity :ajaj:

Vad Ni heter är helt ointressant, och sannolikt vet inte Du vad Majoriteten av Publiken heter heller :nope:

SjälvGod kanske det, andra säger Nyanserad och Icke Troende, och med Tvestjärtar är det som Du säkert känner Till , De förökar sig lätt och återkommer varje år och lever på vad som helst :wink:

Ha De gott Lakejer och skapa Nu inte en Ny Religion, för det räcker med Gröna Brigaden :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Niles » tor apr 30, 2009 12:18 am

Svamla på du, ingen som begriper vad du vill ha sagt ändå. Glöm inte smörja självgodheten med nya spektakel i skriftform. :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor apr 30, 2009 12:23 am

Begriper Du inte den enkla texten ovan så lär Du ha stora bekymmer att förstå vad 44 spelare som virvlar runt på isen sysslar med :shocked:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Linda » tor apr 30, 2009 7:54 am

Men Neddo, nu blir jag riktigt besviken på dig. Jag trodde faktiskt att du hade bättre koll men ack vad jag bedrog mig.
Jag tar faktiskt lite illa vid mig av ditt inlägg när du dissar allt jobb som lagts ner genom åren. Du är elak när du förutsätter att för att man är medlem i LL och engagerar sig i hockeyn i Växjö och tror på Lakers som förening och dess satsningar så är jag naiv, korkad och lättlurad samt att man ger sig rätten att sätta sig över andra. Vad får du allt ifrån och vad ger dig rätten att tro att du är så mycket bättre än alla andra?

Du verkar utgå ifrån att det är Lakers Lakejers åsikter bara för att det är en medlem som lägger inlägget.

Jag antar att du räknar även mig till de Öldrickande Överprästerna som ingår i någon slags gruppering som du kallar det? Du sätter likhetstecken mellan supporterklubben Lakers Lakerjer och klacken i hallen..fel, fel. Klacken är en del av verksamheten.

Jag dissar inte egagemang MEN jag vill se lite verkstad och inte bara en massa snack.

Det är mycket som görs i bakgrunden som du uppenbarligen inte ser och inte har sett genom åren heller.

Likställ inte alla, vi är alla olika och många av oss har varit med länge nu och har uppenbarligen andra erfarenheter än du.
Dessa iggar du med dina förutfattade meningar och svammel.
Det är inte konstruktiv kritik! Jag är förvånad över att du anser dig kunna göra en analys som du tror på av något du uppenbarligen har så dålig koll på.

Att du vill ha uppmärksamhet genom att provocera är ju uppenbart men att vara rent elak, fördömmande och se ner på folk är inte OK.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor apr 30, 2009 10:13 am

AMEN :!: :!: :!: :ok:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tor apr 30, 2009 1:06 pm

"Spelarna spelar för Pengar och Pengarna kommer från andra håll ärn från ER, den övriga publiken som INTE är Medlemmar i LL är MYCKET viktigare än vad Ni är, detta är Fakta och inte att vara Negativ mot LL även om det svider under Matchtröjan. "

Valde detta utsökta stycke .... Du styckar upp publiken i 2 delar och väljer att kalla den ena delen för viktigare än andra?

Du hyllar sång och fart på läktaren men att göra ansträngningar för att hjälpa klubben med en "liten del" är fel?

Att sitta på ett forum och fiska hjälp till ekonomiska fördelar till Lakers utan att presentera vad det handlar om eller hur och gnäller när folk frågar vad det handlar om och dessutom lämnar när Greken är negativ är något som man bör ta på allvar?

Ska det hjälpas till med något så måste väl ändå hjälparna veta ganska precis vad det handlar om innan dom kan räcka upp handen .... men den logiken fick kanske inte plats i spannen ibland alla scoutade juniorer :roll:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor apr 30, 2009 2:23 pm

OM ni läser så märker Ni att Jag endast ger LL skulden för att Infernokillarna fick sig en Tillrättavisning, det övriga är vanligt förekommande egenskaper som Supporterklubbar med KULTURbakgrund ofta har, Jag har i alla år uppskattat och glatt Mig åt LL`s vilja att vara annorlunda.

Att Ni lät Er föras bakom Ljuset av Öhmans List är förlåtligt, och Jag inser att Många förstod precis vad det handlade om, men inte vågade chansa.
LL är inte mer korkade/naiva än andra, inte heller är Jag eller LL överlägsna några andra.
Nog är det väl så att detta Forum som än så länge är en tummelplats för tankar kring Lakershockeyn i synnerhet tål en diskussion som inte behöver vara så Gravallvarlig eller utan glimt i ögat som andra lags Talibantrådar erbjuder, Ni behöver INTE ta åt Er så förbaskat när någon nafsar Er i hasorna en aning, NI har gjort ett beundransvärt jobb genom åren som Jag är imponerad av. Men i ALLA grupperingar så finns det historiskt en tendens att det Blir VI och oliktänkandet blir ett hot.

Du är väl närmast Gudinna Linda :wink: , skämt och sido. Hoppas Ni förstår Metaforen Överstepräster med glimten i ögat. Jag vet INTE allt som hänt men en Hel del och allt väsentligt är väl känt, och det mesta positivt. Man behöver inte sitta i LL`s styrelse för att ha hyfsad koll.

Jag dömer inte eller ser ner på folk, det är Ni som överreagerar på ett sätt som Kulturfans brukar göra, detta Kulturtrams hade jag hoppats slippa i Poplaget Lakers, Ni ska veta att det är ganska många som tycker att det blivit lite Sekt till och från, fortsättningen väljer Ni.

Inte fel anders83 att hjälpa med en liten del, jag gillar stämning Javisst, men faktum kvarstår, Ni är den lilla delen av Publiken och pengarna.
erok har kastat ut tankar och blir närmast hånad av en del inflytelserika i LL, konkreta planer behövs, men tror Ni inte att Er behandling kan skrämma bort en och annan från att yppa Sina ideer genom förlöjligande på Forumet, Ni kan kasta Skit på Mig det gör inget(TveStjärtar gillar Smuts :P ) , anders83 läs NOGA under Mina inlägg " In Hinkum Veritas" :wink:

Till sist Öldrickande kan vara en sann njutning, instämmer :!: , men Öldrickande i Grupp i samband med idrott har visat sig ha en del avigsidor :eeeh: LL och Lakers borde tåla och hantera fans som erok på ett bättre sätt, jag tror att Ni tycker detsamma egentligen, tom. En med Spann på Knoppen kan tillåtas som Lakerista :)

Se nu till att använda Ölförsäljningen på Poseidon till STIGs Lön, och visa dett Rätta Virket :idea: .
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Anders83 » tor apr 30, 2009 2:53 pm

In hinkum veriats gäller endast vid scouting av junsiar till A-laget :wink:

Tack för utläggningen , det gav en aning mer rättvis bild av vad du menade.
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Box Play » tor apr 30, 2009 4:11 pm

Nu du spannjesus har nog zinket tagit död på för många celler.

LL är en supporter klubb där behövs ingen scouting , där finns inget som heter juniorer det går inte att referera till några meriter det finns ingen stats, ändå lyckas du med att dissa detta gäng som skapar en härlig stämmning i hallen under matcherna, om du var på PO när Lakers låg under och LL fick hela hallen att koka under 5 min fram till det förlösande målet. Då min gode judas hade du inte skrivit det du skrivit.

Att reagera mot elakheter och påhopp är normalt då är man inte Taliban men att göra som du gör får mera anses som gerilla att göra som mest illa där det minst behövs. SKÄMS och skärp dig

Over and out
Box Play
Forumentusiast

Inläggav NEDOMANSKY » fre maj 01, 2009 2:06 pm

Zink är Nyttigt Bag In Boxen :!: Har sett De flesta av Lakers hemmamatcher de senaste åren, och instämmer med stämningen.
Dissar inte detta, dissar bara Talibantendenser där det det förekommer vilket skulle göra Lakers till en Klubb i Mängden, eftersom Pungsparkandet för Mig är Lakers storhet att vara en Finne i Röven på Ni vet Vilka....., att som Klubb ha lyckats bryta sig ur Kulturens förlamande grepp och bara vara Hockeyglädje utan Långa Skägg.

I ALL Verksamhet behövs God Scouting Bagen, inte bara bland Juniorer :wink: , på det viset undviker man ödestigra misstag, det förstår LL också, även om SupporterKlubbar saknar Silly Season, Vem Vet :!: , Helt plötsligt så finns Han där mitt ibland Er på Poseidon, Zinkens Subcomandante Neddo :idea:

Jag skäms över att somliga pissat på erok, inget annat.

Nu ser Vi fram emot att Gandalf Den Vise skriver på för Lakers :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Anders83 » lör maj 02, 2009 9:38 am

Sen tycker jag inte Erok blivit mer dissad än andra på forumet gällande andra saker, att folk frågar sig för vad det handlar om när det utlovas dollars och deniros till klubben är väl helt på sin plats så man vet varför man räcker upp handen ?

Att komma med idéer och att man vill komma någonstans och att ha något att tro på är INTE fel eller rättare sagt ALDRIG fel.
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Off-Topic