av PutteA » sön maj 31, 2009 10:26 pm
Nä självklart går det inte smärtfritt. Det är ju första gången. Jag hoppas att lördagen gav tillräckligt för att dessa killar vågar köra nästa år igen. Lördagen var kanon, med Simple Minds som dragplåster. Jim Kerr och grabbarna var fasen bättre än när jag såg dom senast för 25 år sedan!!
På fredagen ger jag Soundtrack of our life ett superbetyg, samt avslutningsbandet på lördagsnatten P Floyd. Aldrig lätt att göra bra covers, men detta var riktigt jäkla BRA!! Otroligt duktiga musiker som framförde Pink Floyds klassiker: "Another brick in the wall", "Shine on your crazy diamond", "Dark Side of The Moon" och "Wish you where here" m.m!!!
Enda besvikelsen var att Simple Minds inte körde klassikerna: "Lovesong" och "Glittiring Prize", annars var det en superkväll igår lördag i alla fall. Anders83, det behöver inte alltid vara originalet för att man ska kunna njuta av bra favvislåtar, det beror ju på dom som framför. Ozzy the coverband och Hazy Dizzy var riktigt bra på att likna originalen musikaliskt, framför allt sången hos bägge. Synd att inte Växjöbon generellt sluter upp när äntligen någon vågar att genomföra en sån här grej. När vi har ett sånt superställe för festival som Evedal är!!
Hoppas verkligen vi får Rockfestivalen tillbaka nästa år!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det