årskort

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Linda » tor jun 18, 2009 10:50 am

erok skrev:Malmöspelarna satt å ringde runt å sålde malmös årskort för inte så länge sen,så nä inget skämt. En fråga. Men svaret uppfattar jag som att så inte är fallet. Det kallas marknadsföring att synas å höras på alla olika sätt. :wink:

Det gäller också att lägga krutet på rätt saker.

Jag har mycket svårt att tänka mig att Lakers lägger pengar på att ha någon eller några som sitter och ringer runt och försöker sälja säsongskort. Det finns nog viktigare saker att lägga engerin på.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor jun 18, 2009 10:59 am

Dom allra flesta Lakersspelarna har ju dessutom ett jobb vid sidan om hockeyn, så att dom skulle sitta där på sin fritid och sälja årskort är väl mycket begärt. Malmö har väl en hel del heltidsproffs som behöver något att fördriva tiden med, så det är ju lite skillnad, om man säger så.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor jun 18, 2009 1:55 pm

Att sälja årskort å få hallen fylld är väl viktigt om nått. Men ok, förstår hur ni resonera. Viktigaste att folk får reda på det och hur billigt det är. Nått för utegruppen att göra reklam för på stan framöver kanske
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor jun 18, 2009 2:23 pm

Jag vill bara skriva att jag personligen är nöjd med säsongskortet jag beställt (Sittplats Guld). Jag brukar tjata om att jag nästa säsong bara ska se ett fåtal träningsmatcher - och lik förbannat är jag på de flesta nästa träningssäsong (ingår). Karl Oskar Cup (ingår) känns riktigt rolig på förhand, och jag tillhör inte de som gråter för att motståndet kommer från div1. TAIF vill ALLTID smiska våra stjärtar och kommer ge järnet om de tar sig vidare, KHK är på gång och dessutom ett gäng som inte tackar nej till en näve POPCORN, Mörrum...ja Mörrum...är Mörrum. Enough said.

Jag är givetvis medlem i VLH (ingår).

Självklart tar vi oss åtminstone till PO (ingår) och KS är målet (ingår).

Mindre viktiga grejer, men likväl roliga är underhållningstältet, klubbtidningen och erbjudandena från våra samarbetspartners. Det sistnämnda vet jag för lite om för att egentligen kunna värdera.

Sammanfattningsvis tycker jag att VLH värdesätter mig som hardcore-sittplatsare. Något Öman uttryckt i olika sammanhang, givetvis inte om just mig personligen, men att de som är med på HELA resan ska premieras (bl a i debatten om lösbiljettpriset i KS).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor jun 18, 2009 2:58 pm

Ja som hardcore- supporter läser man allt som händer i klubben på hemsidan. Men inte alla som går in på den sidan å det är dessa personer man måste informera för att hallen återigen ska fyllas. Hur når man dessa personer?? Räcker det med anonser på hemsidan då?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor jun 18, 2009 3:13 pm

Men säsongskorten vänder ju sig naturligt till de redan frälsta. Att exempelvis sälja de via telefonkampanjer eller på stan tror jag ger lite. De är liksom inget impulsköp. Jag tror dock det är viktigt att ge bra villkor, inte bara för att premiera hardcorefansen, utan för att de som håller på att bli det tidigare tar det steget.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor jun 18, 2009 3:35 pm

Du har givegtvis rätt i att det gäller dom som är frälsta redan. Men information om korten tror jag ändå inte är fel på stan å allt annat med för den delen. Målet är ju att öka snittet med 300 i höst.

Lite info på hemsidan hur de olika grupperna har tänkt arbeta kanske inte häller skulle skada. Halvapottengänget kanske kan slå ihop sig med utegruppen för att öka lakers färger på stan i sommar.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tor jun 18, 2009 5:24 pm

Det var tydligen ingen som kunde svara på min fråga. Tack ändå :golfclap: :wink:
Senast redigerad av Lalin tor jun 18, 2009 7:24 pm, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor jun 18, 2009 6:22 pm

Tycker Linda har svarat ganska bra Lalin :lol: Vad jag därimot inte vet är vad utegruppen ska jobba med. Inte sälja årskort. Inte sälja halvapottenlotten. Inga suvernier för den försälningen har ju annat företag tagit över. Medlemsraggning var de flesta imot här inne när den frågan kom upp. Vist vofflor är gott men att öka omsättningen bara på vet i gudarna om det kommer att funka.
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tor jun 18, 2009 7:32 pm

Niles skrev:Har vi nånsin haft ungdoms/studerandealternativ på just årskorten? Tycker gott man kunde ha det iofs, men å andra sidan kostar silverabonemanget 1950:- vilket innebär 75:-/match för de 26 seriematcherna och då ingår ju även träningsmatcherna och rabatt till ev. playoff och kval samt entré till tältet. Vill man inte köpa abonnemang finns väl som vanligt ungdomspriser till varje enskild match. Men som sagt, ett alternativ för ungdomar på en tusenlapp eller nåt kunde man gott haft. Det är ju inte för sent ännu..

Orsaken till varför man inte har rabbaterade årskort för denna grupp beror på att den största delen är under 18 år, och därmed inte har tillgång till ex. partytält. Däremot kommer det enligt uppgift jag fått finnas engångsbiljetter för denna grupp!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav serra » tor jun 18, 2009 9:58 pm

Erok, jag sitter själv i gruppen som ska vara nere i stan.
Målet är att Lakers ska synas mer på stan.
Vi kommer att köra lite olika aktvivitter..och håll för öronen nu Erok..men alla dessa aktiviteter kanske inte har som mål att man öka omsättingen..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » tor jun 18, 2009 10:36 pm

om man syns så får man kontakt med folk helt automatiskt å på så sätt ökar man ett intresse helt klart som i sin tur ökar omsättningen. Varför annars synas på stan. :lol:

lite trist att VLH har glömt denna grupp då de ändå gör reklam för allt annat där det behövs folk
http://www.vaxjolakers.se/website1/1.0. ... 2_grp-s1/4
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav zorro » tor jun 18, 2009 10:59 pm

Då kan man fråga sig hur tex Bofors ,Borås kan sälja årskort till ungdommar o pensionärer. När inte VLH kan lite sniket :x ...
Användarvisningsbild
zorro
Forumentusiast

Inläggav Varanen » tor jun 18, 2009 11:07 pm

Det kan man. Kvalitet kostar. Om VLH inte kommer före nämnda lag i serien kommer jag kräva GRATIS inträde för ALLA.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor jun 18, 2009 11:26 pm

Piggelin skrev:Dom allra flesta Lakersspelarna har ju dessutom ett jobb vid sidan om hockeyn, så att dom skulle sitta där på sin fritid och sälja årskort är väl mycket begärt. Malmö har väl en hel del heltidsproffs som behöver något att fördriva tiden med, så det är ju lite skillnad, om man säger så.

Jag säger bara en sak: X-BOX :P
http://www.smp.se/blogg/daniel/en-minne ... ju(1323059).gm
(klipp & klistra)
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre jun 19, 2009 10:56 am

zorro skrev:Då kan man fråga sig hur tex Bofors ,Borås kan sälja årskort till ungdommar o pensionärer. När inte VLH kan lite sniket :x ...

Har inte med snikenhet att göra, utan av praktiska skäl. Skulle dom sälja denna typ av rabbaterade årskort till denna grupp, så innebär detta att dom måste har folk som kollar legitimation etc vid entré till partytält. Innebär merjobb, och detta känner man nog i dagsläget att man inte vill ha. Allt handlar inte om snålhet. Tycker man ska vara jävligt medveten om att oavsett vad det handlar om, så har vi alla olika förutsättningar. Bara för att BHC har denna möjlighet så betyder inte det med automatik att VLH har det.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » fre jun 19, 2009 11:43 am

Är inte årskorten personliga?? Om svaret är ja så hade det ju inte varit några problem alls. Annan färg på juniorernas å så kommer dom inte in i tältet. Behöver ju bara visa lägget en gång och det innan match när kortet ska köpas. Styckbiljetterna kommer man väl inte in i tältet på. Så förstår inte alls problomatiken i detta häller om jag ska vara ärlig. Grönt kort fritt inträde rött kort å du kommer inte in. Men det röda är billigare för att det är just studerande som äger kortet. Är man därimot studerande å ändå vill in i tältet ja då får man betala för det. Enkelt eller hur?
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre jun 19, 2009 12:50 pm

Det handlar om studenter och ungdomar Erok, en student/ungdom kan ju vara alla åldrar för tusan gubbar. Allt från 0-65, sen är man pensionär.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav erok » fre jun 19, 2009 1:18 pm

Precis putte å då bestämmer man ju själv om man vill in i tältet eller ej.
Vill han in så självklart ska han betala mer då. Är man 17 år å studera så kommer man ju inte in i tältet ändå :lol:

Men tror nog att detta är nått för studentkåren att ta upp. Mailar tusen studerande till Växjölakers så tror jag Lakers fixar en studentrabbat :lol:

Ja nu har Lakers fixat så att även de studerande kan snacka lakers på campus. Smart drag från lakers sida :clap: :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Razzel » tis jun 23, 2009 1:40 am

Lite OT men Bofors skall det kosta 1300.
50 spänn per match alltså.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast

Inläggav PutteA » tis jun 23, 2009 5:53 pm

Då ska du veta Razzel, att i Nobelhallen betalar du först entré, sen betalar du för en ev. sittplats om du ska ha de. Annars är det ståplats som gäller. Dom är 650 kr billigare än Lakers billigaste. Men då ingår inget annat. På Lakers ingår inträde till partytältet, rabatt på PO och KS-matcher. Sen den sista saken, Växjö har den dyraste hallhyran i hela HA, tacka våra underbara politiker för det.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav dolitle » mån aug 03, 2009 3:42 pm

Nu har jag varit och hämtat mitt Årskort, Guld ståplats givetvis.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » mån aug 03, 2009 4:11 pm

Å så va mitt guld stå beställt. På torsdag är det MITT :)
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån aug 03, 2009 6:31 pm

Mitt Guldkort är redo för en ny säsong, prisvärt så det skriker om det :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » mån aug 03, 2009 7:34 pm

Guldkortet är ju så klart Givet varför missa denna chansen ! ":D
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Klonis » tis aug 04, 2009 3:59 pm

jaha då var nytt årskort uthämtat
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav PutteA » ons aug 05, 2009 1:12 am

Japp, Guldkortet är idag uthämtat!! :wink:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lalin » ons aug 05, 2009 6:26 am

VLH går ju minus på att ni köper årskort! Ni hade gått på matcherna ändå. :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons aug 05, 2009 8:45 am

Så är det ju, men jag lovar lägga minst mellanskillnaden i första lämpliga insamlingsbössa :) Sen finns det ju ytterligare fördelar med korten som inte kan köpas löst, inte minst entrén till tältet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » ons aug 05, 2009 4:04 pm

Ännu en stolt ägare till "Ståplats Guld-kortet".
Uthämtat och klart för min del. Nu ingår allt och lite till. 8) :wink:
Härligt!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav sid » ons aug 05, 2009 8:36 pm

Jepp uthämtat Guld kort
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs

Inläggav alfax » fre aug 21, 2009 3:04 pm

Då var GULDKORTET betalt och uthämtat.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » ons aug 26, 2009 4:56 pm

Då får man väl ställa sig in i guldledet oxå :wink:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav sid » tor jul 29, 2010 9:48 pm

Hur är det med årskorten iår?
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs

Inläggav Snoken » fre jul 30, 2010 12:06 am

Står på hemsidan. Var inte ens svårt att hitta informationen men det kräver ju att man iaf gör ett försök

http://www.vaxjolakers.se/website1/1.0. ... /index.php
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey