Confederation Cup

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Confederation Cup

Inläggav NEDOMANSKY » mån jun 15, 2009 11:43 pm

Champione il Mundo plockade ner LåssasBritterna med ett BasilikaRap som hette duga, Rossi x 3 :clap: , och då är inte ens Giovinco/Balotelli/Dessena/Auqafresca med i truppen utan bara en massa gamlingar :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Herr Oberst » tis jun 16, 2009 6:14 pm

Vart tvungen att googla denna turnerning.
Men jaha, kul för champinjonerna
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav serra » sön jun 21, 2009 7:09 pm

Neddo...Ita-EGYPTEN 0-1...
Du gör det ganska lätt för dig när du bara skriver när italien har vunnit...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Re: Confederation Cup

Inläggav Talismanen » mån jun 22, 2009 6:59 am

NEDOMANSKY skrev:Champione il Mundo plockade ner LåssasBritterna med ett BasilikaRap som hette duga, Rossi x 3 :clap: , och då är inte ens Giovinco/Balotelli/Dessena/Auqafresca med i truppen utan bara en massa gamlingar :wink:

Nu lär det väl va ännu tystare när "låtsasbritterna" visade VILJA och tog sig vidare till semi medans not so hot Italien visade upp sin bästa sida, tristess, och får därmed duscha,byta om och sen göra nått annat. MOOHOOHAAA passar rätt bra tycker jag.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån jun 22, 2009 8:07 am

El grande vesuvio calzone macko Rossi. (neddo inlägg som inge ändå inte fattar)
Italien lyckas med konststycket att inte gå vidare från gruppen....
Inte bara klubblagen som är kass...Landslaget me..
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Hatapopcornssupportrar » mån jun 22, 2009 9:08 pm

Sällan jag sett ett lag som Italien bli hånade i 90 minuter...dom var inte ens nära...
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav NEDOMANSKY » tis jun 23, 2009 6:17 pm

Nu flockas AsGamarna över bytet De tror är dött :roll: , Vilken Miss igen :roll: fullt i klass med när Holland firade EM-Guld efter Gruppspelet. Italienare är listigare än så :wink: , Buffon skrattade gott liggandes i det Sydafrikanska gräset i underläge 0-3 med 10 min kvar, VARFÖR frågar sig kanske någon?, Här kommer svaret: Med ett ålderstiget Lag där flera spelare i kommande VM-Trupp spelar U-21 i Sverige så har Italien spelat TRE Träningsmatcher i en helt betydelselös turnering som Brasilien vann även 2005 i Tyskland, Italien var trötta på Plasttutorna och ansågs sig nu vara förtjänta av välbehävlig semester fram till mitten på Juli, istället för att förstöra kommande säsong med meningslöst spel i Confetti Cup.

Buffon Log, Italien lät Brasilien tro att de är bättre, Jag säger Minns 1982/2006 :whistle:

Läs Historia era Amöbor, så får Ni rätt någongång :wink:

ps. Luca Toni sa innan Matchen på Frågan Vinner Confetti Cup segraren VM nästa år?, - Inte om Vi åker ur :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Talismanen » tis jun 23, 2009 6:38 pm

Fan du är ju bara för mycket. Först jubel och ståhej över "utklassningssegern" över USA och sen när det inte va så kul längre så kommer det en orgie i pinsamma bortförklaringa. Som sagt, du är bara för mycket. Men jag drog på smilbanden åt dig och det är ju alltid trevligt en solig tisdagkväll.
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis jun 23, 2009 6:42 pm

Alltid kul med ett smil mitt i all Gravallvarlig sport :wink:

Läs Mitt 1:a inlägg och fundera igen på vad Jag egentligen menade med Gamlingar :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Talismanen » tis jun 23, 2009 8:54 pm

Va ju inte bara "gamlingar" som va bortförklaring. Jaja nog om det. Jag orkar egenltligen inte med dig. Fattar inte vad jag håller på med. OUT!!!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons jun 24, 2009 11:04 pm

Efter att Italienska Fiat köpt Chrysler, så måste Man Gratulera United States Of Kazaktstan till en mycket välförtjänt seger över Spanien, lagets TVÅ skott letade sig in i maskorna trots att Man praktiserade Bandy-Försvar i Vinterkylan.

Den Anglosaxiska Fotbollspropagandan var Magnifik och Fotbollsälskare världen över har nu fått nya idoler.

Lycka till i DrömFinalen i Confetti-Cup mot Sydafrika , så dags solar Buffon och Cannavaro utmed Medelhavet som De medelmåttor De är.

Nästa år spelas VM, då gör USA och Sydafrika upp om titeln IGEN :eeeh:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Talismanen » tor jun 25, 2009 7:06 am

Gott USA. Det här blir ju bara bättre och bättre. Känns som Brasilien klarar av sin semi och Bra-USA i final blir ju gott mos. Confederation Cup!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » tor jun 25, 2009 8:29 am

Just det som jag INTE gillar med idrott hände igår, det bästa och roligaste laget torskade med 2-0. Men varje gång det händer slår det mig igen att det är inte så enkelt, utan den där sablans taktiken spelar in också. Därför vinner ofta det lag som använder just sina resurser på bästa sätt.

Taktiskt gnetspel är kul när ens egna lag praktiserar det med framgång, men på sikt tråkar det ut idrotten.

Framåt för den naiva gladfotbollen!!! :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Talismanen » tor jun 25, 2009 3:29 pm

Håller inte med dig Flanders. Man är inte det bästa laget om man förlorar med 2-0. Spelar ingen roll om man har 100 målchanser och spelar jätterolig fotboll. Torskar man är man inte bäst. Thats it!

Det jag tycker är roligt är när smålag inom fotbollen i detta fall, nyper till storlagen. Egypten-Italien. Eller som när Lakers tvålar till nått lag som man absolut inte trodde skulle gå. Lovely!! Sen att han clownen här inne blarrar hit och dit och vänder på kappan som man byter kalsonger gör det hela ÄNNU roligare. :)
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor jun 25, 2009 3:31 pm

Eller som när Grekland vann EM..:)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Manglaren » tor jun 25, 2009 3:52 pm

Jag gillar med skrällar i enskilda matcher, men när turneringar ska avgöras så vill jag ha de bästa lagen med i slutet. Jag hade verkligen sett fram emot Spanien-Brasilien i finalen, det hade blivit en betydligt bättre match än USA-Brasilien.

Sen kan man tycka att stormatcher många ggr lovar tungt men hållet tungt. Alla som hävdar det skulle ha kikat på t ex Arsenal-Liverpool under våren ,eller nästan alla matcher Pool var inblandade i, det bara haglade mål ett tag.
Evert!
Användarvisningsbild
Manglaren
Forumamatör

Inläggav Box Play » tor jun 25, 2009 8:47 pm

Spannjesus med en profetsia lika trolig som att jag skulle få upp en klick smör i ändan på en vildkatt med hjälp av en glödgad strumpsticka.
Heja sverige och inte ett antal egos från italien.

over and out
Box Play
Forumentusiast

Inläggav Flanders » sön jun 28, 2009 10:40 pm

Talle: Jag läste igenom mitt inlägg igen, och jag måste säga att jag håller med mig själv till 99%. Möjligtvis skulle jag undvikit att skriva "bästa laget" och "förlorar" i samma mening, men tycker ändå att jag är rätt tydlig när jag skriver att jag då glömmer bort den taktiska biten.

Jag gillar också när mindre nationer tvålar till de större, men endast när de gör så med hjälp av snabbare, frejdigare, offensivare, roligare spel, inte på grund av att de gnetar sig igenom 90 minuter och lyckas filma sig till EN frispark utanför straffområdet som de lyckas sätta, samtidigt som den större nationen pressar på med underbart spel ända fram till mållinjen men inte lyckas få in den förb*nnade bollj*veln. :wink:
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » sön jun 28, 2009 10:51 pm

Så var då Confetti-Cup till ända, och Fotbolls-Gudarna avslutade denna turnering där Helvetestutorna gjorde entre :( med att förståndigt nog låta sitt ansikte lysa över De Nationer som var kvar som också hade kvalitet att spela riktig Fotboll :clap: , och inte det Anglosaxiska skräpet som skulle fått Drillo att framstå som en SambaInstruktör :oops:

Två Semestersugna Lag som Brasilien och Spanien fick rättvist segra mot medelmåttorna nu när VärldMästarna tröttnade på Tutorna, USA och Sydafrika som saknar spelare av klass kan ta ett steg i rätt riktning genom att låta Drillo " One Touch i luften Jättepastej " Olsen köra Teknikträning året fram till VM 2010.

Än en gång Segrar Latino-Fotbollen, endast i U21 EM så bär publiken Sorgband när England- Tyskland gör upp om titeln, där skulle Två skickliga Lag spelat istället Sverige - Italien :wink:

ps. för övrigt är nog Marcus Allbäck den mesigaste Expertkommentatorn världen skådat, så menlöst oengagerad att Tjuren Ferdinand på Julafton skulle framståt som Agressiv :roll:

Jag härmar Box Play och avslutar med In i Krysset i stället för Över och Ut :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Återgå till Off-Topic